خانه / social media marketing / برند سازی در شبکه های اجتماعی

برند سازی در شبکه های اجتماعی

برند سازی در شبکه های اجتماعی به بیان رسا، شاخه ای از بازاریابی اینترنتی است که در آن افراد، بازاریابان و کسب و کارها، با استفاده از شبکه های اجتماعی متعدد سعی دارند به شهرت آفرینی، افزایش و همه گیر کردن نام تجاری و پیام تجاری شان به هدف افزایش سود و در آمد زایی، دست یابند.در ادامه با لاین استور همراه باشید

هدف بازاریابان در شبکه های اجتماعی این است که بتوانند از پر جمعیت ترین پاتوق های آنلاین، به منظور شناخت بیشتر مشتری، و توسعه کسب و کار دست پیدا کنند تا بتوانند فروش خود را رونق بخشند.  یک بازاریاب موفق در شبکه اجتماعی به دنبال این است که محتوایی دیجیتالی تولید کند ، که آمیخته با پیام تجاری سازمان باشد و برای کاربران نیز جالب باشد تا بتواند از این طریق کاربران را ترغیب به نشر مطالب و در نتیجه انتشار برند نماید.

https://doctorwp.com/wp-content/uploads/2017/04/principles-branding-social-networks-doctorwp.png

در حال حاضر، شبکه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از جامعه مدرن هستند ، این شبکه ها مانند فیسبوک،تویتر،گوگل پلاس، یوتوب، لینکداین و غیره…. تبدیل به یک صنعت بزرگ شده اند. البته با ورود شبکه های اجتماعی و شبکه های ارتباطی در تلفن های همراه این صنعت گسترش یافت و هر روز شاهد تغییرات چشم گیری در این صنعت نوین و سودمند هستیم.

 

مدت زیادیست که برندها و سازمانها از شبکه های اجتماعی استفاده تجاری می کنند. از این روی شبکه های اجتماعی و کانال های مشابه در جهت پیشبرد عرضه طیف گوناگونی از ابزارها، کاربردها و توسعه دهنده ها را در اختیار سازمان ها و برندها قرار داده اند.

 

شبکه های اجتماعی در بازاریابی و برندسازی

خدمات و ابزاری که شبکه های اجتماعی برای برندها و بازاریابان ارائه می کنند، همان فراهم سازی بهترین و موثرترین بستر جهت بیان اهدافشان است. برندها می توانند به راحتی با کاربران و مشتریان ارتباط برقرار کنند.این گونه ارتباط در دسترس بودن ابزارهای کم هزینه و اختیار بیشتر در برنامه بازاریابی را فراهم می سازد.

کسب درآمد از یوتوب YouTube

به طور مجموع این ارتباط ها بر اساس ساختار اینترنتی بوسیله رایانه ها انجام می پذیرد و امروزه بیشتر و بیشتر به تلفن همراه انتقال یافته است، این نوع ابزار (تلفن همراه) بهترین عرضه را در اختیار عموم مردم قرار می دهد. چرا که نحوه ارتباط در تلفن همراه با رایانه ها متفاوت است. تلفن همراه همیشه در دسترس بوده و متعلق به یک شخص می باشد. در این صورت شناسایی افراد بهتر و راحت تر انجام می پذیرد.

 

این مسئله که شبکه های اجتماعی می توانند توسط میلیون ها کاربر و مخاطبان ارزشمند به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند، کنترل کردن بازار هدف را برای مدیریت بازاریابی راحت تر و سریع تر کرده است. از طرفی این نوع ارتباط مستمر با بازار در سنجش و ارزیابی  کیفیت محصول ،قیمت محصول و روش برخرد مشتریان با محصولات را مشخص می نماید. این سنجس و ارزیابی با سرعت بیشتری از روش های دیگر انجام می شود و اطلاعات جامع تر و حقیقی تری را به سازمان ارائه خواهد کرد.

https://scottleroymarketing.com/wp-content/uploads/2016/06/Social-Media-Branding-Pack.jpg

حال در این قسمت به معرفی برخی از رسانه های اجتماعی و ویژگی آنها خواهیم پرداخت.

  • فیسبوک : یکی از بهترین شبکه های اجتماعی جهت توسعه برند می باشد که تعداد کاربران این شبکه بیش از یک میلیارد نفر بوده و با استفاده از این رسانه با یکدیگر در ارتباط هستند.
  • اینستاگرام : رسانه اجتماعی مبتنی بر انتشار تصویر و ویدئو با بیش از نیم میلیارد کاربر، بهترین انتخاب جهت برند سازی و معرفی محصولات می باشد که امروزه بیشترین استفاده از این شبکه در جهت فروش محصولات هنری می باشد
  • گوگل پلاس : استفاده از این رسانه به علت داشتن کاربران زیاد می تواند اعتبار بسیار مناسبی را برای برندها فراهم نماید.
  • پینترست : همانند اینستاگرام، شبکه اجتماعی جهت اشتراک تصویر بوده و از آنجاییکه بیشتر کاربران آن را خانم ها تشکیل می دهند، به عنوان رسانه ای مناسب جهت فروش محصولات زیورآلات و لباس می باشد.
  • لینکداین : شبکه اجتماعی حرفه ها با بهره گیری از بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا می باشد که بیشتر آنرا متخصصین تشکیل داده و از طریق آن می توان با افراد متخصص در تمامی مشاغل دنیا در ارتباط بود.
  • آپارات و یوتیوب : هر دو رسانه به عنوان بزرگترین شبکه های اجتماعی اشتراک فایل های ویدیویی در ایران و دنیا می باشند و به جهت داشتن کاربران و مخاطبان میلیونی از این دو رسانه می توان به عنوان ابزاری مناسب جهت برندسازی و معرفی محصولات در فضای اینترنتی نام برد.

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران گستردگی فراوانی داشته است و در این راستا شاهد آن هستیم که صنایعی همچون صنایع دستی و محصولات هنری از طریق رسانه هایی همچون اینستاگرام به فروش بالایی دست یافته اند که این اتفاق نشانگر نقش ویژه استفاده از شبکه های اجتماعی در معرفی کسب و کار و افزایش فروش می باشد.

قدرت شبکه های اجتماعی را می توان در راه اندازی کمپین ها مشاهده نمود. شاید تابحال کمپین های تبلیغاتی موفق زیادی را که در شبکه های اجتماعی راه اندازی شده اند را دیده باشید و حتی خود شما هم به عنوان یکی از مشارکت کننده ها در آن حضور پیدا کرده باشید. راه اندازی کمپین های تبلیغاتی یکی از روش های ویژه ای است که امروزه بازاریابان اینترنتی جهت توسعه و آگاهی برند و آشنایی با محصولات برند از آن به عنوان یک ابزار ویژه استفاده می کنند.

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

  • تقریبا می توان همه اقشار جامعه را در این شبکه ها پیدا کرد .و نسبت به برنامه بازاریابی بازار هدف را مشخص کرد
  • محبوبیت شما در این شبکه ها بر رنکینگ وب سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر گذار است
  • پاسخ گویی به پرسشها و نیازها و خواسته های کاربران در شبکه اجتماعی به راحتی و با کیفیت بهتر انجام می گیرد
  • با انتشار یک تصویر، ویدیو یا مطلب جذاب توانسته اید در جذب کاربران جدید و تداوم ارتباط با کاربران فعلی را داشته باشید. یعنی حفظ و جذب مشتری
  • شهرت یافتن یک برند در شبکه های اجتماعی بسیار سریع تر از مکان ها و ابزار های دیگر انجام می گیرد. چرا که اگر با برنامه ای دقیق محتوا سازی و انشار گردد به سرعت شما در دهان ها افتاده و برند در ذهن بسیاری از افراد جامعه وارد می شود.

هدف بازاریابان در شبکه های اجتماعی

این است که بتوانند از پر جمعیت ترین پاتوق های آنلاین، به منظور شناخت بیشتر مشتری، و توسعه کسب و کار دست پیدا کنند تا بتوانند فروش خود را رونق بخشند.

یک بازاریاب موفق در شبکه اجتماعی به دنبال این است که محتوایی دیجیتالی تولید کند ، که آمیخته با پیام تجاری سازمان باشد و برای کاربران نیز جالب باشد تا بتواند از این طریق کاربران را ترغیب به نشر مطالب و در نتیجه انتشار برند نماید.

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران گستردگی فراوانی داشته است و در این راستا شاهد آن هستیم که صنایعی همچون صنایع دستی و محصولات هنری از طریق رسانه هایی همچون اینستاگرام به فروش بالایی دست یافته اند که این اتفاق نشانگر نقش ویژه استفاده از شبکه های اجتماعی در معرفی کسب و کار و افزایش فروش می باشد.

قدرت شبکه های اجتماعی را می توان در راه اندازی کمپین ها مشاهده نمود. شاید تا بحال کمپین های تبلیغاتی موفق زیادی را که در شبکه های اجتماعی راه اندازی شده اند را دیده باشید و حتی خود شما هم به عنوان یکی از مشارکت کننده ها در آن حضور پیدا کرده باشید.

راه اندازی کمپین های تبلیغاتی یکی از روش های ویژه ای است که امروزه بازاریابان اینترنتی جهت توسعه و آگاهی برند و آشنایی با محصولات برند از آن به عنوان یک ابزار ویژه استفاده می کنند.

پلتفرم تبلیغات محتوایی کانگورو چیست؟

منابع:آرتامارکتینگ,مین وب,ایران تبلیغ,نت مارکو

 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی Mohammad Mahdi

محمد مهدی دانش خواه هستم, جوان و جویای نام فعال در زمینه های ارتباطات اجتماعی و فعالیت های مجازی و ترجمه مقالات انگلیسی . امیدوارم مطالب گذاشته شده براتون مفید باشه.

اینو دیدی ؟

تبدیل شبکه های اجتماعی به جنگ افزار در لاین استور

تبدیل شبکه های اجتماعی به جنگ افزار

بسیاری از پروژه‌هایی که ابتدا به منظور اهدافی نظامی راه‌اندازی شده بودند، بعدها برای کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن