خانه / سوالات متداول / بنرها و بازاریابی در فضای مجازی

بنرها و بازاریابی در فضای مجازی

تبلیغات از طریق اینترنت با هدف بازاریابی، یکی از قوی ترین و موثرترین ابزار در تجارت الکتریک محسوب می گردد. هدف از مطرح کردن بحث بنرها در حوزه ی تبلیغات، بررسی شیوه های موجود در طراحی و ارائه بنرها در جهان و ایران و سپس مطالعه نقاط قوت و ضعف این روش می باشد.

روش تبلیغاتی بنر تاکنون رشد فزایتده ای داشته به طوری که طبق آمار سازمان بین المللی(IAB) در سال ۲۰۰۰ میلادی تبلیغات از طریق بنر ۴۷ درصد کل تبلیغات آن لاین را تشکیل داده است. در آن زمان که بنر های تبلیغاتی در کشورهای پیشرفته رواج یافته بود، کشورهای در حال توسعه از جمله ایران به دلیل ضعف روابط عمومی در عرصه ی تجارت الکتریک و عدم اطمینان از کارایی این سیستم در رسیدن به اهداف مورد تطر در کشورهای متبوع تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در این زمینه نداشتند هرچند کارامدی این سیستم در کشورهای توسعه یافته به اثبات رسیده بود اما با افزایش کاربران اینترنتی ایده ی بازاریابی از طریق اینترنت قوت گرفت تا بدین ئسیله شرکت های مختلف بتوانند محصولات خود را در معرض دید کاربران قرار داده و اقدام به جذب مشتری نمایند.

تبلیغات کوچکی که در قسمت های مختلف یک صفحه وب قرار گرفته و کاربر با کلیک بر روی آنها به سایت تیلیغ کننده هدایت می شود، بنر نام دارد. بنرها در حالت کلی به سه دسته تقسیم می شوند: ۱-بنرهای ثابت( دارای فرمت GIF) 2-بنرهای متحرک( انیمیشن) ۳-بنرهای تعاملی ( دارای غنای رسانه ای )

ایزارها و روش های گوناگونی برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: موتورهای جستجو و دفاتر راهنمای اینترنتی، تبلیغ با استفاده از کادرهای تبلیغی و پنجره ها، گروه های خبری، برنامه های واسطه تبلیغاتی، پست الکتریک و …

از جمله مزایای به کارگیری بنررها در تبلیغات اینترنتی عبارتند از :

۱-    با استفاده از بنرها اسم، نشانه و تولیدات شرکت ها با روش های گوناگون به نمایش گداشته می شود.

۲-    بنرها ابزاری با کاربری بسیار آسان بوده و فقط از طریق یک کلیک کاربر را به سایت شرکت راهنمایی می کنند.

۳-    در صورت استفاده از بازاریابی زنجیره ای، این روش ابزاری سودمند برای شرکت ها به شمار می رود.

به طور کلی مفهوم تجارت الکتریک، مقوله ی تبلیغات از طریق اینترنت را نیز به دنبال خواهد داشت. به طوری که در صورت وجود روش بازاریابی موثر از طریق اینترنت، رونق تجارت الکتریک در زمینه های مختلف قابل دستیابی است.

منبع 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی سید کریم موسوی

محمد کریم موسوی (نام مجازی هیولا ) در پانزدهمین روز مرداد ماه سال 1377 ، در یک خانواده ی بختیاری در شهر باستانی ایذه استان خوزستان برای اولین بار با صدای گریه نوزادی روبرو شد که در حال حاضر هیولایی هست که همه فکر و ذکرش ساختن زیباترین زندگی برای اطرافیانش هست . هیولا فعالیت حرفه ای خود را در اینترنت و فضای مجازی در سال 1389 با تاسیس یک گپ در چت روم قدیمی آواکس آغاز کرد . وقتی با هیولا هم صحبت میشیم میگه بیشتر از همه چیز عاشق وسایل ارتباطی مثل لب تاب و گوشی و فضایی مجازی و اینترنته بقول اطرفیانش خوره گوشی هست و همیشه بخاطر اینکه سرش تو گوشی بوده سر زنش شده . هیولا : همیشه آرزو های بزرگی در رابطه با اینترنت و فضای مجازی داشتم که امیدوارم به کمک خدا و مهندس درویش زاده به اونا دست پیدا کنم البته گام های بسیار خوبی در این زمینه برداشتم و بزودی هم به اوج میرسم در حال حاضر در تلگرام فعالیت دارم تا یادم نرفته بگم یکی از آرزو هام اینه که آدمایی در اطرافم هستن یکم بیشتر خودشونو با شغل من وفق بدن و حرفای من براشون قابل درک باشه

اینو دیدی ؟

لینکدین چیست و چه استفاده هایی از آن میتوان کرد ؟

لینکدین چیست و چه استفاده هایی از آن میتوان کرد ؟

لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که اساسا برای بهبود کسب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.