خانه / social media marketing / تبلیغات در شبکه های اجتماعی واتس اپ

تبلیغات در شبکه های اجتماعی واتس اپ

د.امروزه اکثر مردم از نرم افزار واتس اپ استفاده می کنند. گاهی تجار،سازمان ها ، ادارات یا بازاریان برای اطلاع رسانی یا تبلیغ محصول خود مجبورند یک پیام تبلیغاتی انبوه برای تمامی افراد ارسال کنند. با لاین استور سایت تخصصی شبکه های اجتماعی و کسب درامد از شبکه های اجتماعی همراه باشید.

ارسال پیام تبلیغاتی انبوه در واتس اپ

اگر به صورت معمولی و برای تعداد کاربران بالای خود پیامک ارسال کنید ممکن است سیمکارت شما از سوی واتس آپ مسدود شود و دیگر نتوانید از واتس آپ استفاده کنید با ایجاد گروه در واتس اپ هم نمی توان این مشکل را حل کرد. چون تنها فقط می توانید ۵۰ نفر از کاربران خود را در گروه جدید خود عضو نمایید و پیامک ارسال کنید. اما راه حل دیگری برای ارسال پیام تبلیغاتی انبوه در واتس اپ بدون مسدودشدن سیمکارت وجود دارد. ویژگی Broadcast Message یا پیام انبوه به شما این اجازه را می دهد که یک پیام را در یک لحظه به تعداد زیادی از مخاطبانتان ارسال کنید . این قابلیت همانند BCC در ایمیل ها عمل می کند .

ارسال پیام تبلیغاتی انبوه در واتس اپ

این بدان مکسب عناست که یک پیام به تعداد زیادی از مخاطبان شما ارسال می شود ، اما مخاطبان شما متوجه نخواهند شد که این پیام به چه افراد دیگری از طرف شما ارسال شده است . هم چنین ، اگر آنها جواپ پیام شما را بدهند ، فقط جواب برای شما خواهد آمد . شما می توانید یک پیام انبوه را با ایجاد یک لیست Broadcast در یک لحظه ارسال فرمائید . البته باید توجه داشته باشید که شخص یا اشخاصی که شما به آنها پیامتان را ارسال می کنید باید شما را در لیست مخاطبانشان داشته باشند . این مورد به دلیل جلوگیری از اسپم ( هرزنامه ) ها ایجاد شده است . از این پس اپلیکیشن واتس اپ برخی اطلاعات کاربرانش، از جمله شماره تلفن آنها را در اختیار فیسبوک قرار می دهد. هدف از این کار هدفمندسازی تبلیغات و همچنین مبارزه با ارسال اسپم اعلام شده است. اگر هر دو اپلیکیشن فیسبوک و واتس اپ روی یک دستگاه قابل حمل نصب باشند، فیسبوک می تواند هر شماره تلفنی که به حساب کاربری فرد در اپلیکیشن واتس اپ متصل شده باشد را استخراج نماید. واتس اپ در همین راستا به تازگی سیاست های حفظ حریم کاربران (privacy policy) خود را به روز رسانی کرده تا این موضوع را به اطلاعتشان برساند.

دست واتساپ هم رو شد، اطلاعاتتان را با فیس بوک به اشتراک می گذارد!

فیسبوک همچنین می تواند با استفاده از این اطلاعات نمایش تبلیغات برای هر کاربر را هدفمند سازد. البته خوشبختانه در واتس اپ گزینه ای برای افراد در نظر گرفته شده که در صورت تمایل می توانند از اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط با تبلیغات با فیسبوک جلوگیری کنند. البته در آن صورت باز هم شماره تلفن های مرتبط با حساب شما به دست این شبکه اجتماعی بزرگ خواهد رسید. در این میان مدیران پیام رسان مشهور واتس اپ اطمینان داده اند که شماره تلفن افراد در هیچ جایی از فیسبوک به صورت عمومی منتشر نخواهد شد و در اختیار بنگاه های تبلیغاتی نیز قرار نخواهد گرفت. آپدیت: بررسی ها نشان داده که می توان مانع از واتس اپ برای اشتراک گذاری شماره تلفن با فیسبوک شد. کاربرانی که هنوز با سیاست های حفظ حریم خصوصی جدید واتس اپ موافقت نکرده اند، کافی است تا به جای زدن روی دکمه «Agree»، گزینه «read more» را انتخاب کرده و در پایین صفحه باز شده تیک گزینه «Share my WhatsApp account information with Facebook…» را بردارند. کسانی هم که قبلاً موافق خود را اعلام کرده باشند، تا ۳۰ روز فرصت دارند به منوی تنظیمات اپلیکیشن واتس اپ مراجعه نموده و وارد تب «account» شوند. حالا کافیست تا تیک گزینه «Share my account info» را بردارید تا شماره تلفن شما از این طریق به دست فیسبوک نرسد.

واتس آپ نرم افزار ارتباطی مناسب

توسعه دهندگان اپلکیکیشن به خوبی می دانند که انسان ها در زندگی خود نیاز به ارتباطات دارند و نرم افزارهای ارتباطی یکی از بهترین راه ها برای توسعه ی ارتباطات انسان هاست از این روست که هر روز شاهد افزایش نرم افزارهای ارتباطی با ویژگی های خاص در مارکت های اپلکیشن ها هستیم. یکی از بهترین نرم افزارهایی که تاکنون از استقبال خوبی روبرو شده است واتس اپ بوده که طبق آمار و گزارشات، تعداد کاربران واتس اپ از ۲۰۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۳ به تعداد ۶۰۰ میلیون در سال ۲۰۱۴ رسیده است. این نرم افزار دارای امکانات مناسبی برای به اشتراک گذاری صوت و تصویر و فیلم و حتی ضبط صداست. از نظر حریم خصوصی و شخصی سازی نیز این نرم افزار تا کنون خوب عمل کرده که این موجب شده به لیست نرم افزارهای محبوب اضافه شود.  این روزها WhatsApp تبدیل به یک برنامه مورد علاقه برای افرادی که دوست دارند به یکدیگر پیام های رایگان بفرستند شده است. ولی امکانات این نرم افزار به نوشتن پیام و فرستادن آن ختم نمی شود. امکانات بسیار زیادی در WhatsApp وجود دارد که می تواند پیام های شما را بسیار لذت بخش تر کند و ممکن است که از همه آن ها اطلاع نداشته باشید.

 ا۱۰ امکانات واتس اپ که احتمالا از آن ها خبر ندارید!

هر آنجه از واتساپ باید بدانید

۱- تاریخچه پیام هایتان را برای کسی بفرستید ۲- پس زمینه چت واتس اپ را تغییر دهید ۳- عکس هایی که دریافت کرده اید را ذخیره کنید ۴- از مکالمات واتس اپتان پشتیبان تهیه کنید ۵- از دکمه Enter برای فرستادن پیام ها استفاده کنید ۶- میانبرهایی را برای مکالمات واتس اپ ایجاد کنید ۷- انتخاب عکس پروفایل واتس اپ ۸- بیش از فقط متن بفرستید ۹- Status واتس اپ خود را تغیر دهید ۱۰- پیامی را برای چندین نفر مخابره کنید

روش های استفاده از واتس اپ

بازاریابی سیار و واتس آپ

در کنار این بیشتر فروشندگان و اهالی کسب و کار در شبکه های اجتماعی و حتی بازاریابان همه به دنبال راه هایی هستند که بتوانند از واتس اپ برای افزایش فروش و بازاریابی خود استفاده کنند.

بسیاری از کسب و کار ها و حتی سایت های تجاری نظیر Jumia از نرم افزار های ارتباطی برای برقراری ارتباط با مشتری های خود استفاده می کنند. این فروشگاه های اینترنتی، از آخرین رویداد ها، آفر ها و محصولات خود را برای خریداران و مشتریان خود ارسال می کنند. برای نمونه در برزیل، کسب و کارهای ریز و کوچک سعی از نرم افزار واتس اپ برای برقراری ارتباط با مشتری ها و توسعه ی فروش خود استفاده می کنند. در هند حدود ۷۰ میلیون کاربر واتس اپ وجود دارد که با این رقم می توان گفت یک دهم کاربران واتس اپ فقط در هند هستند.

در این جا راه هایی برای تعامل تجاری با مشتریان از طریق واتس اپ ارائه شده است:

استفاده از واتس اپ برای بررسی های بازاریابی

واتس اپ به شما امکان می دهد که از مشتریانتان در مورد محصولات، پیشنهادات و خدمات خود نظر سنجی کنید و به بهبود کسب و کار در شبکه های اجتماعی خود کمک کنید. دریافت فیدبک ها از مشتریان همیشه بهترین راه برای افزایش کیفیت و توسعه محصولات و در نتیجه توسعه فروش است.

 روش های استفاده از واتس اپ توسط تیم های بزرگ بازاریابی اینترنتی

تبلیغات در شبکه اجتماعی واتس اپ

شما می توانید از طریق واتس اپ، پیشنهاد آخرین مخصولات خود را برای کاربرانتان ارسال کنید. اگر از تصویر و فیلم های مرتبط برای کاربرانتان استفاده کنید و سعی در متقاعد سازی آن ها با جنبه ی بهبود زندگی شان داشته باشید،به آن ها القا خواهد شد که برای شما اهمیت دارند و این می تواند نقش اساسی در توسعه ی کسب و کار تان داشته باشد.

استفاده  از واتس اپ برای پشتیبانی از خدمات برای مشتریان

استفاده از واتس اپ برای پشتیبانی از کاربران در واقع شبیه به اس ام اس است که البته کمی، کاراتر است. شما می توانید نیازهای مشتریان را با صوت و تصویر و عکس پاسخگو باشید و مشکلات آن ها را حل کنید. عموما دریافت و پاسخ دهی به پیام ها در واتس اپ هم بسیار راحت تر از sms است.

استفاده از واتس اپ برای سازمان یا شرکت

وقتی شما با تیم خود در یک گروه واتس اپ برای انجام امور تبلیغاتی، مشورت ها و حتی اظهار نظر و انتقادات جمع بشوید، می توانید بازدهی بیشتری بخاطر مشورت ها داشته باشید و در هر نقطه ای که باشید مشکلات را با هم حل کنید و در توسعه کسب خود پیشتاز شوید.

منابع: دیجیاتو , باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی علی وطن زاده

اینو دیدی ؟

شش عادت بازاریابان موثر

شش عادت بازاریابان مؤثر!

همواره در زندگی کلمات بسیاری بودند که عادت داریم آنها را در کنار هم بشنویم …

۲ دیدگاه ها

  1. واتس اپ به شما امکان می دهد که از مشتریانتان در مورد محصولات، پیشنهادات و خدمات خود نظر سنجی کنید و به بهبود کسب و کار در شبکه های اجتماعی خود کمک کنید. دریافت فیدبک ها از مشتریان همیشه بهترین راه برای افزایش کیفیت و توسعه محصولات و در نتیجه توسعه فروش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن