خانه / social media marketing / تفاوت‌های الکسا با گوگل آنالیتیکس
تفاوت‌های الکسا با گوگل آنالیتیکس

تفاوت‌های الکسا با گوگل آنالیتیکس

یکی از موضوعاتی که اغلب بین مدیران وب مورد بحث قرار می‌گیرد تفاوت بین ابزارهای الکسا و گوگل آنالیتیکسس است. در این بخش یک مقایسه کلی بین این دو ابزار ارائه می‌دهیم.

ابزارهای آنالیتیکس به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول ابزارهایی هستند که تجزیه و تحلیل آن‌ها و آمار آن‌ها بر اساس داده‌های خود وب‌سایت است. دسته دوم ابزارهایی هستند که آمار آن‌ها از سایت موردنظر حاصل نشده است. شما باید نحوه موفقیت سایر وب‌سایت‌ها را بدانید تا بتوانید از اشتباهات و موفقیت‌های آن‌ها درس بگیرید. با دانستن اطلاعات وب‌سایت‌های رقیب می‌توانید در هر لحظه بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. اما هیچ وب‌سایتی این اطلاعات را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. بنابراین باید از ابزارهای آنالیتیکس استفاده کنید تا وب‌سایت رقیب را به درستی اندازه گیری کرده و به یک استراتژی درست دست یابید.

زمانی که افراد در مورد گوگل آنالیتیک فکر می‌کنند بر این باورند که تجزیه و تحلیل درون سایتی انجام می‌شود. بدین معنی که ترافیک به صورت مستقیم با قرار دادن کد گوگل آنالیتیک بر روی سایت به دست می آید. بیشتر کسب وکارها در حال حاضر از ابزارهای مختلفی برای اینکار استفاده می کنند. به طور کلی تجزیه و تحلیل درون سایت برای آشکار ساختن رفتار مخاطبان بسیار عالی است و می تواند بینشی در مورد نحوه تعامل افراد با سایت، برند و در نهایت حضور آنلاین شما فراهم آورد. الکسا با قرار دادن کد در سایت می تواند به طور مستقیم ترافیک واقعی سایت را اندازه گیری کند. با اینکه هم گوگل و هم الکسا قابلیت تجزیه و تحلیل درون سایت را فراهم می کنند اما این دو گزینه تفاوت هایی نیز با هم دارند. مهم ترین تفاوت آن ها نحوه اندازه گیری، جمع آوری و نمایش داده ها و بینش هاست.

یکی از مزیت‌های الکسا این است که ۱۵ سال وب‌سایت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و داده‌ها و ترافیک وب‌سایت‌ها را گردآوری کرده است. الکسا ابزاری با نام هوش رقابتی دارد که داده‌ها را به نمودار تبدیل کرده و برای مدیران وب (وبمسترها) به صورتی نمایش می‌دهد که عملکرد وب‌سایت از طریق نمودار مشخص باشد. این ابزار معیارها و استانداردهای مختلفی برای بررسی وب‌سایت‌ها دارد که براساس پارامتر زمان تغییر می‌کنند. با استفاده از این نمودارها می‌توان میزان موفقیت یک وب‌سایت را بررسی کرد و با وب‌سایت‌های دیگر مقایسه نمود.

اما روش گوگل آنالیتیکس براساس پارامترهای وب‌سایت موردنظر است که البته این پارامترها را الکسا نیز اندازه‌گیری می‌کند. گوگل آنالیتیکس معیارهای تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌های رقیب را به صورت سطحی انجام می‌دهددهد (براساس گفته وب‌سایت الکسا) و شما نمی‌توانید تصمیم درستی درمورد میزان موفقیت وب‌سایت خود در برابر رقبا بگیرید. با این حال اگر یک وب‌سایت داشته باشید با استفاده از تحلیل ابزارهای جدید گوگل می‌توانید رقابت با سایر وب‌سایت‌ها را به صورت سطحی درنظر بگیرید.

البته با این ابزار گوگل شما بدون داشتن نام وب‌سایت رقیب می‌توانید عملکرد آن‌ها را بررسی کنید؛ مثلاً سایت شما در برابر تعداد زیادی وب‌سایت در بخش اینترنت دسته بندی شده است. مشکل این است که این داده‌ها جزئیات زیادی ندارند و به صورت کلی هستند و در بازاریابی به سختی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

با استفاده از ابزار الکسا شما جزئیات بیشتری در اختیار دارید و می‌توانید به صورت حرفه‌ای رقبای خود را به صورت یک به یک تحلیل کرده و از ایده‌های آن‌ها استفاده نمایید.

الکسا به صورت دوره ای سایت شما را اسکن می‌کند تا مطمئن شود کد تایید به درستی بر روی هر صفحه از سایت نصب گردیده است. اگر این کد به درستی اضافه شده باشد خیال‌تان می تواند راحت باشد و همه چیز را به الکسا بسپارید.

 

گوگل آنالیتیکس مقاله ای در لاین استور

گزارش دهی در یک نگاه:

داشبورد معیارهای تصدیق شده الکسا تصویر واضح و قابل درکی از ترافیک سایت را فراهم می کند. با اینکه گوگل آنالیتیک اطلاعات بسیار دقیقی را در مورد بازدید کنندگان سایت و رفتار آن ها فراهم می آورد، اما درک این داده ها و عملکرد سایت بسیار سخت است. به کمک الکسا می توانید در عرض چند ثانیه به آسانی  به دو مورد از سوالات مهم خود  پاسخ دهید: آیا ترافیک من در برابر دوره قبلی افزایش داشته است یا کاهش؟ اگر چنین است چه چیزی باعث ایجاد تغییر شده است؟

نمایش عمومی معیارها:

در نهایت یکی از بزرگترین تفاوت هایی که بین الکسا و گوگل آنالیتیک وجود دارد این است که الکسا گزینه ای را برای نمایش عمومی رتبه تایید شده و سایر معیارهای ترافیکی در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر بخواهید شرکا یا تبلیغ کنندگان را تحت تاثیر خود قرار دهید، این بزرگترین مزیت الکساست. متاسفانه گوگل آنالیتیک چنین قابلیتی ندارد و همه معیارها به صورت خصوصی حفظ می شود. بنابراین چه بخواهید به دنبال هوش رقابتی باشید یا از تجزیه و تحلیل قابل اعتماد درون سایت استفاده نمایید الکسا بسته کامل و ارزشمندی فراهم می کند. با داشتن اکانت الکسا می توانید مطمئن شوید که استراتژی شما همیشه  عالی است.

منابع : جی ادزفرادرس

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی حانیه افراخته

مهندس افراخته فعال در زمینه شبکه های اجتماعی

اینو دیدی ؟

بازاریابی اپلیکیشن قسمت دوم

بازاریابی اپلیکیشن قسمت دوم

در مقالات قبلی لاین استور در باره بازاریابی پولی- اپلیکیشن صحبت کردیم ، حال به …

۲ دیدگاه ها

  1. مقاله ی گوگل انالیتیک رو هم باید مطالعه کنم 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن