خانه / social media marketing / سه راه درآمدزایی از محتوا

سه راه درآمدزایی از محتوا

 

کسب و کارهای مختلف در هر زمینه‌ای که در حال فعالیت اقتصادی باشند از طریق محتوا می‌توانند به کسب و کار خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم رونق ببخشند. رویکرد استفاده از محتوا بنا به حوزه فعالیت آن کسب و کار استراتژی‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. البته برای شروع درآمدزایی از محتوا باید راه دور و درازی طی شود لازم به ذکر است که راه میانبر و جدیدی نیز برای درآمدزایی از محتوا وجود دارد. در اینجا وقتی از محتوا حرف میزنیم منظور محتوای متنی است. در ادامه با لاین استور همراه باشید.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی محتوایی است که یک شرکت بنا به دلیل‌های مختلف برای قرار دادن در سایت‌های دیگر آماده می‌کند و در اختیار آن سایت‌ها قرار می‌دهد. به خاطر قرار دادن این متن در آن سایت‌ها مبلغی پرداخت می‌شود. این مبلغ به واسطه رنک و اعتبار آن سایت منتشر کننده تعیین می‌شود و نرخ ثابتی ندارد. متن عموما حاوی خبری از شرکت است، سعی در معرفی چیزی یا موردی از شرکت را دارد که اکنون اتفاق افتاده است.

 

مزیت‌های درآمدزایی از رپورتاژ آگهی

در این روش منتشر کننده‌ها در تولید رپورتاژ آگهی شرکت نمی‌کنند، محتوای منتشر شده برای منتشر کننده مسئولیتی به همراه ندارد و وظیفه پاسخگویی از طرف منتشر کننده نسبت به کسب و کار وجود ندارد.

نقد درآمدزایی از طریق رپورتاژآگهی

در این روش وبسایت‌ها در دو صورت می‌توانند امید به جذب رپورتاژ آگهی داشته باشند، یا اینکه دارای رتبه بالای الکسا باشند و یا در زمینه خاصی بسیار تخصصی عمل کرده باشند و برای کاربران خاصی محتوای منحصر به فرد تولید کرده باشند. برای به دست آوردن رتبه بالای الکسا علاوه بر وقت باید هزینه زیادی نیز صرف شود.

اشتراک

بازاریابی محتوایی

ایجاد کانال‌های مختلف برای انتشار محتوایی که تولید می‌شود به نوعی کسب درآمد به طور غیر مستقیم است. بازاریابی محتوایی قطعا می تواند منجر به درآمد بشود.

 

مزیت درآمدزایی از طریق بازاریابی محتوایی

 

در این روش رسانه برای هر مجموعه ساخته می‌شود و همین رسانه‌های ثابت در پیوند همیشگی با کسب و کار قرار دارند در این روش دارایی‌های شرکت شما افزایش پیدا می‌کند.

 

نقد درآمدزایی از محتوا به روش بازاریابی محتوایی

 

بازاریابی محتوایی به درآمد غیر مستقیم می رسد. این نوع از بازاریابی شدیدا به نیروهای محتوایی که کار شما را انجام می‌دهند وابسته است و اگر رویکرد آن‌ها منسجم نباشد و هدف و استراتژی درستی را برایتان تصویر نکرده‌اند نمی‌توان به آن امید چندانی داشت، از طرف دیگر در چند ماه اولیه این درآمد غیر مستقیم حاصل نمی‌شود ولی در بلند مدت درآمد آن می‌تواند بالا باشد.

راه جدید و میانبر درآمدزایی از محتوا

به کارگیری ابزار توانمند تبلیغات native همچون taboola و کانگورو راه میانبری برای کسب درآمد از انتشار محتوا بود. پلتفرم کانگورو با در اختیار دادن کد جاوا اسکریپت یا پلاگین وردپرس در اختیار منتشر کننده‌ها و انواع کسب و کارها این امکان را می‌دهد که بتوانند از انتشار محتوا کسب درآمد کنند. در واقع آن کد، باکسی را در صفحات داخلی به وجود می‌آورد که به مخاطبین سایت، مطالبی را پیشنهاد می‌دهد و اگر مخاطبین سایت شما بر روی مطلب پیشنهادی کلیک کردند مبلغی به پنل شما واریز می‌شود که می‌توانید آن را نقد کنید.

سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن

مزیت‌های درآمدزایی از محتوا و با رویکرد تبلیغات native

در این روش سرعت کسب درآمد از محتوا بسیار سریع است منتشر کننده‌ها از یک فضای خالی در پایین مطالب خود شروع به کسب درآمد می‌کنند، در واقع در این روش برخلاف سایر روش‌های گفته شده در بالا کسب درآمد به نیروی اجرایی برای محتوا آنچنان وابسته نیست. همچنین به زمان وابسته نیست و منتشر کننده‌ها در هر رده از رتبه الکسا و یا با هر تعداد فالور در انواع شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به سادگی کسب درآمد را شروع کنند. مزیت دیگر این روش مبتنی بر تبلیغات native اتوماتیک بودن آن است. در این روش برخلاف سایر روشها راه کسب درآمد اتوماتیک و بدون درسر است و منتشر کننده درگیر پروسه تولید و ظرائف انتشار محتوا نمی‌شود.

چگونه با محتوا روابط موثر ایجاد کنید

هنگامی که یک مشتری، نیازی را شناسایی می‌کند، دقیقا به سوی ارائه دهنده سرویس نمی‌رود تا نیازش را برآورده کند. البته با یک جستجو در گوگل و گشت و گذار در اینترنت، مشتریان شما می‌توانند اطلاعات مورد نظرشان را پیدا کنند. اما محتوا یکی از مواردی است که برای مشتری در هنگام خرید، سنگینی می‌کند و همان طور که می‌دانید، یک محصول بدون راهنما، هیچ گونه ارزشی برای یک مشتری ندارد.

بازی فروش، فقط دیگر به فروش یک محصول ختم نمی‌گردد و باید بتوانیم روابط معنی دار با مشتریان خود ایجاد کنیم. در ادامه این مطلب به پنج تاثیری که بازاریابی محتوایی روی ارتباط با مشتریان می‌گذارد می‌پردازیم:

بازاریابی محتوا موثر روی افزایش تعداد مشتریان تاثیر می‌گذارد

محتوا
محتوا موثر که در حقیقت همان محتوای آموزشی است، هسته اصلی روابط فروش به حساب می‌آید. شما باید به مشتری خود آموزش دهید که چرا باید محصول شما را انتخاب کنند. برای کسب‌وکارهای پیشرفته، محتوا حکم یک منبع کم هزینه برای افزایش مشتری را دارد.

محتوا نیازها را برآورده می‌کند و خود نیازی دیگر بوجود نمی‌آورد

هر محصولی برای برآورده کردن یک نیاز و برطرف کردن مشکلی بوجود آمده است. محتوا شما هم در همین مسیر حرکت می‌کند؛ اما با ظاهری دیگر وارد عمل می‌گردد. پس سعی کنید نیاز مشتریان خود را با محتوا برطرف کنید.

محتوا باعث ایجاد اعتماد می‌گردد

محتوا
هنگامی که به مشتریان خود اطلاعاتی را ارائه می‌دهید که رازهای هر کسب‌وکاری به حساب می‌آیند؛ در حقیقت به آنها دری از اطمینان باز می‌کنید. با ادامه دادن این روند، مطمئن باشید که روابط مستحکمی با مشتریان خود ایجاد خواهید کرد.

محتوا برند شما را به یک بشر شبیه می‌کند

مشتریان دوست دارند محصولات را از انسان‌ها خریداری کنند، نه از برند‌ها. محتوا به برندها چهره‌ای می‌بخشد که باعث می‌شود مشتریان بیشتر حس کنند با انسان‌ها طرف هستند تا با یک برند.

با محتوا مکالمات معنی دار تسهیل می‌گردند

محتوا به صورت خود به خود باعث ‌می‌شود که مشتریان با شما وارد صحبت شوند و مشکلاتشان را بیان کنند تا شما بتوانید در ادامه استراژی خود نیاز آنها را برآورده کنید. پس سعی کنید با طرح سوالات متوجه شوید که مشتریان شما به چه محتوایی نیاز دارند.

محتوای قوی چه ویژگی هایی دارد؟

این روزها همه از اهمیت محتوا آگاه هستند. چه مدیران کسب و کارهای مختلف که به دنبال استخدام مسئولان محتوا و رونق دادن به کسب و کارشان با تولید محتوا هستند چه آن‌ها که می‌خواهند وارد بازار تولید کننده‌های محتوا بشوند از اهمیت به خوبی آگاه هستند. مدیران و صاحبان کسب و کارها و چه تولید کننده‌های محتوا باید بدانند یک محتوای قوی چه ویژگی‌هایی دارد. عدم درک درست از محتوا، مدیر محتوا و تولید کننده محتوا را با یکدیگر درگیر می‌کند.

اهمیت سئو و بازاریابی محتوا


مدیران و صاحبان کسب و کارها و چه تولید کننده‌های محتوا باید بدانند یک محتوای قوی چه ویژگی‌هایی دارد. چرا که در امور جاری خود به سوالات زیر بر می‌خورند:

  1. وقتی از محتوا حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟
  2. از کجا بدانم محتوای قوی از مدیر محتوا دریافت می‌کنم؟

یک مدیر یا یک تولید کننده محتوا اگر نتواند به سوالات بالا پاسخ بدهد قطعا در زمینه تولید محتوا و بازاریابی محتوا توفیقات چندانی نخواهد داشت. شاید راهنمایی ابتدایی زیر در ادامه مفید باشد.عدم درک درست از محتوا، مدیر محتوا و تولید کننده محتوا را با یکدیگر درگیر می کند.

منابع:داده فیلی,محتوایار

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی Mohammad Mahdi

محمد مهدی دانش خواه هستم, جوان و جویای نام فعال در زمینه های ارتباطات اجتماعی و فعالیت های مجازی و ترجمه مقالات انگلیسی . امیدوارم مطالب گذاشته شده براتون مفید باشه.

اینو دیدی ؟

آموزش استفاده همزمان از چند حساب اینستاگرام در آیفون

آموزش استفاده همزمان از چند حساب اینستاگرام در آیفون

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که بنا به هر دلیل از چند …

۱۴ دیدگاه ها

  1. بنظرم بازاریابی محتوایی در حال حاضر رشد چشمگیری دیده و پیرفتش خیلی زیاده و فکر کنم همینطور هم ادامه داشته باشه

  2. اموزش شبکه های اجتماعی سبب بهبود عملکرد کاربران میشود با تشکر از سایت خوب شما ک تقریبا درمورد همه ی سوال هایی ک کاربران ممکنه براشون پیش بیاد مطلب میزاره.

  3. این مطلب جوری هست که یک بار خوندی باید بازم مطالعه کنی ولی خیلی مفید بود من ازش لذت بردم

    • فدای شما ، خوشحالیم که مطالبمون رو در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی به دقت میخونید و مچکریم که نظرات گرمابخشتون رو برامون ارسال میکنید و ما رو حمایت میکنید

  4. تبلیغات در شبکه های اجتماعی بطور موثری باعث بهبود وضعیت کسب و کار اینترنتی میشود.

  5. تبلیغات در شبکه های اجتماعی سبب رونق کسب و کار انلاین میشود.

  6. برای داشتن تبلیغات موثر باید اصول آنها را در نظر گرفت و کسب درآمد بالاتر دست پیدا کنیم

  7. برای کسب درامد از شیکه های اجتماعی اینستاگرام راه حل خوبی است

    • بله اینستاگرام بعنوان یکی از پلتفرمهای مناسب تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جایگاه بالا و ویژه ای برخورداره و تونسته سود خالص خیلی از کسب و کارها رو چندین هزار برابر کنه نمونه ی اون دوست عزیزمه که تونست بوسیله اینستاگرام به درامد میلیونی برسه و الان هم بسیار خوشحاله که شبکه های اجتماعی اینقد براش مفید شده و زندگیش کلی تغییرات مثبت داشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.