خانه / social media marketing / شبکه‌ی اجتماعی اسپارک توسط آمازون راه‌اندازی شد

شبکه‌ی اجتماعی اسپارک توسط آمازون راه‌اندازی شد

اسپارک spark

درباره آمازون

آمازون، غول دنیای خرده فروشی اینترنت (RETAILER) است که در عصر دات کام ها، از اواسط دهه نود میلادی، روزگار ظهور و اوج بزرگان سیلیکون ولی وارد عرصه کارآفرینی دیجیتالی (DIGITAL ENTREPRENEURSHIP) شد و تا به امروز به میلیون ها نفر در سراسر دنیا خدمات مختلفی ارائه کرده است. آمازون، در بسیاری از مواردی که وارد دنیای کسب و کار مجازی شده است، نقش الهام بخش و تاثیرگذار داشته است. همین REVIEW هایی که در سایت آمازون برای فروش کتاب توسط کاربران کتابخوان وارد شد، انقلابی را در عرصه کتابخوانی آنلاین پدیدار کرد که طراحی و عرضه Kindle ، دستگاه جادویی کتابخوان الکترونیکی آمازون مشتی نمونه خروار بود.

کامنت نویسی برای کتاب ها در آمازون سبب شد تا هزاران سایت در اینترنت از این روش آمازون برای راه اندازی سایت استفاده کند. Goodreads.com اگر چه امروزه یکی از سایت های زیر مجموعه آمازون به شمار می رود، اما بزرگ ترین شبکه اجتماعی کتاب خوان های اینترنت است. جایی که کتابخوان ها، سیلی از کامنت ها را درباره کتاب هایی که خوانده اند ارائه می کنند و کتاب های مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک می گذارند تا ان ها نیز از کتاب های مختلف آشنا شوند.

دنیای آمازون فقط به کتابفروشی منتهی نمی شود و طیف گسترده ای از خدمات و محصولات را در اختیار جامعه مخاطبانش قرار داده است.

آمازون توسط جف بزوس و همسرش در سال ۱۹۹۴ میلادی راه اندازی شد. سایتی برای ارائه خدمات میزبانی، خرید و فروش آنلاین و تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی. این استارت آپ کوچک در سیاتل آمریکا پس از ۲ دهه، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد و میزان دارایی هایش بیش از ۶۰ میلیارد دلار براورد می شود. بیش از ۲۳۰ هزار نفر در سراسر دنیا برای این شرکت مشغول به کار هستند. آمازون اکنون در فهرست ۱۰ پرتال پر بیننده اینترنت قرار دارد و به زبان های مختلف دنیا به ارائه خدمات مشغول است.

بیست رسانه اجتماعی برتر دنیا

شبکه اجتماعی اسپارک چیست؟

آمازون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فروش کالا و محصولات در دنیا است. این شرکت با راه‌اندازی شبکه اجتماعی اسپارک توانسته است نسبت به سایر رقبای خود پیشرفت چشمگیرتری داشته باشد. با استفاده از این اپلیکیشن شما می توانید:

  • محصولات را مشاهده کنید
  • خرید کنید
  • نقد و بررسی محصولات را ببینید
  • با دیگر کاربران و مشتریان به گفتگو بپردازید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید، مطمئنا رابط کاربری این اپلیکیشن برای شما بسیار راحت خواهد بود.

اسپارک؛ الهام گرفته شده از اینستاگرام

شبکه اجتماعی اسپارک را نمی‌توان یک ایده جدید درنظر گرفت؛ چرا که ترکیبی از دو اپلیکیشن اینستاگرام و پینترست (Pinterest) است. اسپارک تا حد بسیار زیادی مبتنی بر تصویر است. به همین دلیل این شبکه اجتماعی را همانند اینستاگرام می‌دانند. البته علاوه بر عکس، در زمینه تولید محتوا هم فعالیت دارد که کاربران در هنگام استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانند به خواندن مطالب هم مشغول باشند.

مطالب موجود در این شبکه اجتماعی بی‌پایان است؛ چرا که هر چقدر که شما نیاز به اطلاعات داشته باشید، در این اپلیکیشن پیدا می‌شود. اسپارک به کاربران خود این قابلیت را داده است که بتوانند تولید محتوا هم انجام دهند.

کاربرانی که از پستی در اسپارک خوششان می‌آید، می‌توانند با یک «لبخند (smile)» واکنش نشان دهند. لبخند مشابه لایک فیسبوک و اینستاگرام است.

شش گام برای کسب درآمد از اینترنت و شبکه های اجتماعی

چرا آمازون اسپارک را ارائه داد؟

آمازون به وسیله اسپارک به دنبال سود بیشتر است. همچنین این شرکت می‌خواهد کاربران خود را درگیر خرید درون اکوسیستمی (به‌جای استفاده از دیگر شبکه‌های اجتماعی) کند. یکی از سخنگویان آمازون می‌گوید:

«هدف ما از راه‌اندازی اسپارک این بوده است که مشتریان بتوانند با توجه به دنیای اطراف و نیازهای جامعه خود، محصولات را پیدا کرده و خرید کنند»

منابع:پیمنت،سایبربان

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی کوثر قربانی

دانشجوی رشته نرم افزار هستم و علاقه مند به شبکه های اجتماعی و فعالیت در آنها.امیدوارم مطالبم مفید باشه و ازش کمال استفاده رو ببرین

اینو دیدی ؟

با تکنیک CTA یا Call To Action در لاین استور آشنا شوید

با تکنیک CTA یا Call To Action آشنا شوید

CTA یا Call to Action، یعنی دعوت از مخاطب برای انجام یک کار، که آن …

۲ دیدگاه ها

  1. امروزه شبکه های اجتماعی و اپلیکشن ها بسیار دارن پیشرفت میکنن وروز به روز به امکاناتشون اضافه میشه

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      سلام پیشرفت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها باعث بیشتر شدن کاربران این شبکه های اجتماعی شده اند و باعث توسعه کسب و کارها در فضای مجازی شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.