خانه / social media marketing / فواید بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

فواید بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

 گسترش شبکه های اجتماعی (از قبیل فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و ….) و با توجه به آمار روز افزون کاربران در این شبکه ها ( ۱ نفر از هر ۹ نفر در جهان عضو فیسبوک هستند، روزانه ۵۰۰٫۰۰۰ نفر به کاربران توئیتر اضافه می شوند، یوتیوب ماهانه ۴۹۰ میلیون بازدید کننده دارد، ۳ میلیون کاربر روزانه به فیسبوک می روند و بسیاری آمار دیگر ) بنابراین می توان دریافت که به راحتی می توانید از طریق شبکه های اجتماعی بهترین روش کسب در آمد را داشته باشید.

در شبکه های اجتماعی مشتریان را در جایی که هستند ملاقات می کنید، کالای خود را می توانید به صورت تصویر و یا ویدئو که از تاثیر گذاری بیشتری نسبت به متن برخوردار است قرار دهید و با استفاده از تصاویر محصولات خود را معرفی کنید، برای هر محصول می توانید لایک و کامنت دریافت کنید، در صورتیکه یک مشتری از محصول شما راضی باشد، آن محصول را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و همین طور آنها به دیگران… محصول شما در عرض چند دقیقه و یا نهایت چند ساعت به تعداد قابل توجهی از افراد معرفی می شود و باعث می شود که برند شما در ذهن مخاطب ثبت شود.

نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی مونا شاه حسینی

کسانی که در شبکه های اجتماعی عضویت دارند هر کدام برای خود دارای دوستانی هستند مثلا” میانگین دوستان هر کاربر در فیسبوک ۱۳۰ نفر می باشد، حال شما در نظر بگیرید که محصول شما در نزد یک شخص لایک بگیرد، آنگاه ۱۳۰ نفر دیگر می توانند آن پست را ببینند. در واقع تبلیغات دهان به دهان در طی زمان کوتاه به معرفی شدن گسترده محصول شما منجر می شود.

با حضور خود در این شبکه ها به مشتریانتان این امکان داده می شود که با برند شما ارتباط نزدیک داشته باشند و از طرفی حضور شما در رسانه های اجتماعی علاوه بر این بر اعتبار و شهرت شما می افزاید. استفاده از این شبکه ها سرعت شناساندن ما را به مشتریان افزایش می بخشد.

بازاریابی و تبلیغات اینترنتی، امکاناتی مانند بهینه سازی موتورهای جستجوseo) (، پرداخت بر اساس تعداد کلیک بر روی تبلیغ(ppc)، بازاریابی از طریق ایمیل ، بنرهای اینترنتی و… به صاحبان کالا و خدمات می‌دهد. در این شیوه از بازاریابی می‌توانید با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مجازی با کاربران در تمام دنیا ارتباط داشته‌باشید.

هزینه کم در تبلیغات اینترنتی

می‌توانید بسیار ارزان‌تر از راه‌های سنتی،در اینترنت خدمات خود را تبلیغ کنید. هزینه تبلیغات اینترنتی را با تبلیغات در تلویزیون یا روزنامه‌ها مقایسه کنید تا متوجه شوید که از چه چیزی صحبت می‌کنم.در تبلیغات اینترنتی امکان بیشتری برای برقراری ارتباط با مشتریان خود دارید و راحت‌تر می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.به طور مثال وقتی شما یک ایمیل را به جای هزاران نامه‌ی کاغذی برای کاربران خود ارسال می‌کنید،علاوه بر صرفه جویی که در هزینه‌هایی از قبیل پست،کاغذ و… انجام می‌دهید تاثیر بیشتری روی کاربران می‌گذارید. چرا که آنان بدون هیچ واسطه‌ای پیغام شما را دریافت می‌کنند.

ردیابی نتایج تبلیغات اینترنتی

از فواید دیگر بازاریابی اینترنتی این است که می‌توانید نتایج تبلیغاتتان را پیگیری کنید و با تغییر در آن‌ها حجم ترافیکشان را ارتقا دهید.

همچنین استفاده از ابزار‌های رایگان آنالیز ترافیک مانند گوگل آنالایتیکس به شما کمک می‌کند تا به راحتی از تاثیر تبلیغات خدماتتان در اینترنت باخبر شوید.

داشتن آمار مشخص از وضعیت کاربران در بازاریابی اینترنتی به شما کمک می‌کند تا از کاربرانی که بیشتر به خدمات شما علاقه نشان داده‌اند و منطقه زندگی آن‌ها آگاهی پیدا کنید. با این اطلاعات این امکان را دارید تا عده‌ای مشخص از کاربران و مصرف‌کنندگان که جذب تبلیغات شما شده‌اند را هدف قرار دهید. می‌توانید از آن‌ها بخواهید که با حضور در وبسایتتان مستقیما  با شما گفتگو کنند و از نظراتشان مطلع شوید. همچنین استفاده از اینترنت این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا بفهمید مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند، چندسال دارند و به چه چیزهایی علاقه‌مندند.

با داشتن این اطلاعات می‌توانید بین مصرف‌کنندگان و مشتری‌های خود، و خدماتتان تناسب ایجاد کنید.

حضور در بازارهای جهانی با تبلیغات اینترنتی

با بهینه‌سازی در موتورهای جستجو با حجم عظیمی از کاربران و مخاطبین روبرو می‌شوید.این باعث می‌شود پیام تبلیغاتی شما مرزهای جغرافیایی را در نوردد واز سوی دیگر این امکان را به شما می‌دهد که در هفت روز هفته و بیست و چهار ساعت روز محصولات خود را در هر کشوری که می‌خواهید به فروش رسانید.

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد. در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتها (پایگاهها)ی پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید.

تبلیغات در پیام رسان ها برای رشد برند تنها راه بزرگنمایی کسب و کار

● شکل‌گیری تبلیغات اینترنتی
با شروع فعالیت های تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشت. به نظر می‌رسد اولین شیوه برای تبلیغ استفاده از پست الکترونیک بوده باشد. اما با اضافه شدن فناوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی آن آغاز گردید. در سال ۱۹۹۴ اولین بنر تبلیغاتی – که امروزه معمول‌ترین و مشهورترین مدل تبلیغ در اینترنت است – در پایگاه اینترنت “هات وایر” به کار گرفته شد. از این سال به بعد بود که تبلیغات اینترنتی به عنوان تکنیکی موثر و کارا برای تبلیغات مورد توجه بازاریابان قرار گرفت. به مرور زمان انواع جدیدی از مدلهای تبلیغات در اینترنت شکل گرفتند و میزان هزینه‌های تبلیغاتی به طور مداوم افزایش پیدا کرد. به طوری که از میزان ۵۵ میلیون دلار در سال ۱۹۹۵ به ۲۷۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶، ۹۴۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۷، ۲ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۸ و ۵ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۹ رسید. همچنین بر اساس آمار منتشره در موسسه تبلیغات تعاملی که یکی از معروفترین و معتبرترین موسسات در زمینه ارائه آمار و اطلاعات اینترنتی است میزان هزینه‌های تبلیغات اینترنتی در سالهای ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به ترتیب برابر با ۰۸۷/۸، ۱۳۴/۷، ۰۱۰/۶ و ۲۶۷/۷ میلیارد دلار بوده است.

Image result for ‫فواید بازاریابی و تبلیغات اینترنتی‬‎

● اهمیت تبلیغات اینترنتی
در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغ در اینترنت از مزیت‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار است از آن جمله می توان به ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات، توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانه‌روزی، ارسال و نگهداری و به روز رسانی آسان، قابلیت اندازه‌گیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد. بعلاوه هزینه تبلیغ در اینترنت نیز به مراتب کمتر از رسانه های دیگر می باشد.
شرکت های تجاری اگر بخواهند در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار پررقابت امروز حفظ کنند چاره‌ای جز به کارگیری این نوع از تبلیغات نخواهند داشت. این امر درمورد شرکتهایی که بخواهند در سطح جهانی فعالیت کنند مصداق بارزتری خواهد داشت. تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی است که هر شکل آن دارای ویژگی‌های خاص خود است. با توجه به هدف تبلیغات، نوع محصول، ویژگی‌های مخاطبان، باید شکل متناسب تبلیغات اینترنتی انتخاب شود.

منابع:روزنامه تفاهم.پارس دیتا.دی ام سی

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی زهرا طهماسبی

سلام.زهرا طهماسبی هستم. علاقه مند و فعال در شبکه های اجتماعی و عاشق روانشناسی. مدتیه در زمینه تولید محتوا مشغول فعالیت هستم.امیدوارم مطالب و اموزش های سایت براتون مفید واقع بشه و شما هم طعم شیرین کسب درامد از شبکه های اجتماعی رو بچشید. تنها راه انجام دادن کار های عظیم دوست داشتن کاریه که انجام میدین.اگه تا الان پیداش نکردین همچنان به جست و جو ادامه بدین.

اینو دیدی ؟

مهم ترین مواردی که در تبلیغات آنلاین CTR را افزایش می دهد را در لاین استور ببینید

مهم ترین مواردی که در تبلیغات آنلاین CTR را افزایش می دهد

لاین استور طبق مطالعات و تجربه ای که در کمپین های تبلیغات کلیکی (PPC) داشته …

۶ دیدگاه ها

  1. آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار گسترده است و هر چه این آموزش بیشتر باشد رونق کسب کار بیشتر است

  2. فواید خیلی داره بازاریابی باعث فروش بیشتر تبلیغات باعث بهتر دیده شدن کهخیلی تاثییر دارن و اموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی مورد نیاز این کار اهستودرامد زا می باشد و خیلیا در امد کسبمیکنن از طریق همینشبکه های اجتماعی تشکر

  3. طبق گفته ها،درحال حاضر شبکه های اجتماعی بازدید زیادی دارند و بازاریابی در اونا میتونه خیلی کمک کنه

    • با گسترش شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن آنها و همچنین مزایای زیادی که شبکه های اجتماعی دارا هستند، تبلیغات در شبکه های اجتماعی با توجه به هزینه پایین بسیار مقرون به صرفه می باشد. و مفید است.

  4. اموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی کمک بزرگی است به صاحبان برند در سراسر دنیا تا کسب و کار خود را رونق ببخشند و ان را با هزینه کم به سراسر جهان معرفی کنند .

  5. تبلیغات اینترنتی زر مقایسه با تبلیغات سنتی بسیار مفید تَر است و برأی کسب درآمد إز شبکه های اجتماعی قابل استفاده تَر می باشد ، هزینه ها را کاهش می دهد و بازده بهتری دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.