خانه / social media marketing / مزیت کلیدی تبلیغات دراینترنت و شبکه‌های اجتماعی

مزیت کلیدی تبلیغات دراینترنت و شبکه‌های اجتماعی

تبلیغ در اینترنت مزیتهای زیادی نسبت به تبلیغات سنتی دارد.ابتدا بازاریابی شبکه های اجتماعی را بطور کامل توضیح میدهیم تا باآن آشنا شوید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به زبان ساده چیست؟
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مثل سایر مفاهیم یک تعریف واحد و مشخص ندارد اما اگر بخواهم تعریفی در اینجا ارائه بدم به نظرم تعریف زیر یکی از کامل‌ترین تعاریف و درعین‌حال ساده‌ترین است :
« بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، نوعی از بازاریابی اینترنتی است که در آن کسب‌وکارها و افراد باهدف برقراری ارتباط با مخاطبان و همچنین برندسازی در این شبکه‌ها حضور پیدا می‌کنند. »

بر طبق تعریف بالا می‌توان گفت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نوعی از بازاریابی است که تمرکز بر روی مخاطبان و برقراری ارتباط با آن‌ها اولویت دارد نه بر روی فروش مستقیم محصولات و خدمات .
در حقیقت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر ایجاد محتوایی استوار است که بتواند ضمن جلب‌توجه مخاطبان و علاقه‌مندان آن‌ها را به اشتراک‌گذاری محتوا و صدای برند شما با دوستانشان ترغیب کند .

Image result for ‫مزیت های کلیدی کسب وکار انلاین‬‎خوب بعد از تعاریف بالا که سعی کردم به زبانی کاملاً ساده ارائه کنم به برخی از مزایای شبکه‌های اجتماعی که می‌توانند کسب‌وکار شمارا متحول کنند اشاره می‌کنم .

ایجاد ارتباط دوطرفه

بازاریابی درشبکه های اجتماعی یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد میکند  .

مخاطبان نه تنها تبلیغات را دریافت میکنند بلکه قادرند بازخورد بدهند و سئوالات خود را در مورد محصولات با تبلیغ کنندگان مطرح کنند. ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات:  تبلیغات اینترنتی با یک پیوند مستقیم،  دسترسی به اطلاعات محصولات مرتبط را برای مخاطبان فراهم میسازد. این قابلیت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزایش تعاملات تجاری میشود.

فواید بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

 وفادارسازی مشتریان
حدود یک ماه پیش یک مقاله‌ای می‌خواندم که گزارشی از دانشگاه تگزاس منتشر کرده بود . در این گزارش عنوان‌شده بود نمانام‌هایی که از کانال‌های شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند از وفاداری بیشتری بین مشتریانشان بهره می‌برند .
طبق آمار منتشرشده دانشگاه تگزاس ۵۳% از آمریکایی‌هایی که برندی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند به آن برند وفادارترند . شما هم می‌توانید با داشتن یک برنامه منظم و همچنین استراتژی مشخص ، فرایند وفادارسازی مخاطبتان رو به‌درستی انجام بدید .
و نکته آخر بنده در مورد وفادارسازی مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی این است که:
شرکت‌ها باید از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبانشان استفاده کنند

توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان

در تبلیغات اینترنتی از روشهای متنوعی برای هدفگیری  مشتریان به منظور انتخاب، ارائه و نمایش تبلیغات بصورت ایستا یا پویا استفاده میشود. این روشها ممکن است بر اساس محتوای صفحه، اطلاعات شخصی و مبادله پویای اطلاعات باشند.

مشخصات و ویژگیهای مخاطبان

اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقهمند هستند و از این رو اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانهاست. تنها ۱۴۴ درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتوموبیل، مسافرت و خدمات مالی است

قابلیت فروش

در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی میتوان بلافاصله فروش را نیز انجام داد.

ایجاد فرصت‌های تجاری بیشتر
به اعتقاد بنده هرگاه شما پست‌های حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید ، خواه‌ناخواه در حال ایجاد فرصت‌های تجاری بیشتر هستید. اینکه پست حرفه‌ای و موردعلاقه مخاطبانتان ارسال کنید قطعاً احتمال ایجاد فرصت‌های تجاری بیشتر را افزایش‌خواهید داد .
هر فیلم ، عکس یا کامنتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید ، این شانس را ایجاد می‌کنید که از طرف یکی از مخاطبانتان واکنشی داشته باشد . هر واکنش ممکن است به بازدید از وب‌سایت شما و درنهایت به عقد قراردادهای تجاری و یا فرصت‌های همکاری تبدیل شود .
با افزایش انتشار پست‌های حرفه‌ای و مناسب ، افزایش فرصت‌های تجاری و درنهایت افزایش احتمال همکاری و فروش رو شاهد خواهید بود

Image result for ‫مزیت های کلیدی کسب وکار انلاین‬‎

 کاهش هزینه‌های بازاریابی
یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها کاهش هزینه‌های بازاریابی است . در شبکه‌های اجتماعی از بودجه‌های سنگین و سرسام‌آور تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه‌های جمعی و چاپی خبری نیست .
سرمایه‌گذاری در این شبکه‌ها به تولید محتوا و طراحی استراتژی و البته سرمایه‌گذاری زمانی نیروی انسانی شرکت شما معطوف خواهد شد که به نسبت رسانه‌های دیگر بسیار ناچیز است .
البته استارتاپ ها یا کسب‌وکارهای نوپا و کوچک با توجه به محدود بودن بودجه ، صاحبان آن شروع به تولید محتوا و نهایتاً انتشار آن محتوا در شبکه‌های اجتماعی خواهند کرد .
اگر شما بتونید تنها روزی دو ساعت به طراحی استراتژی جهت بهبود ارتباط با مخاطبان و تولید محتوای ارزشمند اختصاص بدید ، قطعاً نتایج بسیار عالی آن را خواهید دید
فکر می‌کنم شما هم با بنده هم‌عقیده باشید که با توجه به قدرت شبکه‌های اجتماعی این سرمایه‌گذاری بسیار ناچیز است .

مزیت رسانه های اجتماعی برای کسب و کار در سال ۲۰۱۷

 بهبود رتبه در موتورهای جستجو
همان‌طور که احتمالاً به‌خوبی می دونید یکی از بهترین روش‌های جذب مخاطب بهینه‌سازی وب‌سایت یا همان سئو (SEO) است .
پارامترهای امتیازدهی گوگل به صفحات وب جهت رتبه‌بندی بیش از ۲۰۰ مورد است . یکی از این پارامترها که تأثیری غیرمستقیم در افزایش رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها دارد فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد ترافیک هدفمند از این شبکه‌ها به سمت وب‌سایت است . با انتشار لینک‌های مطالب و محتوای خود در این شبکه‌ها و جذب بازدیدکننده ، به‌صورت غیرمستقیم بر روی افزایش رتبه‌بندی وب‌سایتتان در گوگل تأثیر خوبی دارد .
یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط گوگل انجام می‌پذیرد “جستجوی برند” است . به این معنی که اگر شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت مناسبی داشته باشید مخاطبان ، برندتان را در گوگل جستجو می‌کنند و وارد وب‌سایت شما می‌شوند .
این امر برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و نشان از محبوب بودن و قابل‌اعتماد بودن برند شما نزد مخاطبانتان دارد که طبعاً از گوگل هم امتیاز خوبی دریافت خواهید کرد .

 شناسایی رفتار مخاطبان و نیازهای آن‌ها
شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهند تا در مورد مخاطبانشان به اطلاعات ارزشمندی برسند. اطلاعاتی مثل به چه چیزی علاقه‌مند هستند و چگونه رفتار می‌کنند و … . این نکته بسیار مهمی هست که خیلی از کسب‌وکارها حتی آن‌هایی که حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی دارند از آن استفاده مناسبی نمی‌کنند.
به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید نظرات آن‌ها را در کامنت ها رصد کنید تا متوجه شوید مردم در مورد کسب‌وکار شما چه فکری دارند؟
حتماً سعی کنید در اکسل فایلی درست کنید که در آن عنوان پست ، زمان انتشار آن به تاریخ روز و ساعت ، نوع فرمت پست (متنی ، عکسی یا ویدئو یا … ) و همچنین میزان بازخوردی که گرفته‌شده مثل گرفتن لایک یا share و .. را بنویسید تا بتونید آنالیز بهتری از نیاز و علائق مخاطبانتان داشته باشید . برحسب نیاز مجموعه خودتان می تونید فیلدهای جدید به فایل اکسل اضافه کنید .
با آنالیز دقیق پست‌هایتان می‌توانید آن دسته از محتوایی که موردتوجه مخاطبانتان قرارگرفته شده و به‌نوعی بیشترین استقبال را داشته بیشتر تولید کنید .

نکته‌ای که به‌کرات در این شبکه‌ها می‌بینم این هست که خیلی از شرکت‌ها با روش‌های سنتی به فعالیت در این شبکه‌ها می‌پردازند . روش‌هایی که در رسانه‌های جمعی و چاپی جواب می‌دهد در این شبکه‌ها مناسب نیست ، اینکه به‌صورت مستقیم به تبلیغات محصولات و خدمات بپردازیم استراتژی بسیار اشتباهی است .
شبکه‌های اجتماعی محلی برای فروش مستقیم محصولات و خدمات شما نیست.

منابع:آیمارکتور،مرصادآنلاین

 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی کوثر قربانی

دانشجوی رشته نرم افزار هستم و علاقه مند به شبکه های اجتماعی و فعالیت در آنها.امیدوارم مطالبم مفید باشه و ازش کمال استفاده رو ببرین

اینو دیدی ؟

استوری های اینستاگرام را فقط به مخاطبان خاص خود بفرستید

استوری های اینستاگرام را فقط به مخاطبان خاص خود بفرستید

کاربران اینستاگرام به‌لطف ویژگی جدید Close Friends خواهند توانست استوری‌های خود را فقط با گروه …

۴ دیدگاه ها

  1. تبلیغات درشبکه های اجتماعی مزیت های بسیار زیادی داره که به چندتاازمهمتریناش اشاره شده،مرسی از مطلب خوبتون

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      بله در این مقاله لاین استور کلیدی ترین مزیت کلیدی تبلیغات در فضای مجازی اشاره شده است

  2. تبلیغات درشبکه های اجتماعی مزیت های بسیار زیادی دارد که به کسب و کار ما کمک زیادی میکند

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      خوشحالم که این مقاله از لاین استور به شما کمک کرده است تا بدانید که تبلیغات در شبکه های اجتماعی مزیت هایی زیادی دارد و به کسب وکارما کمک می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن