خانه / social media marketing / مقایسه دو شبکه اینستاگرام و فیس بوک
مقایسه دو شبکه اینستاگرام و فیس بوک

مقایسه دو شبکه اینستاگرام و فیس بوک

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از روش های مؤثر و کارآمد برای بازاریابی های اینترنتی و افزایش فروش می باشد. با حضور و استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید برند و محصولات خود را به دیگران معرفی نمایید. شما با استفاده از نکات مهم و لازم  و همچنین با شناخت مخاطبان خود می توانید از افزایش فروش خوبی بهره مند شوید. امروزه شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند و افراد زیادی از این شبکه ها استفاده می کنند. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که کدام شبکه اجتماعی برای بازاریابی و فعالیت های تجاری مناسب تر می باشد؟

یا با استفاده از کدام یک از شبکه های اجتماعی می توان کاربران بیشتری را جذب کرد؟  یا بین اینستاگرام و فیس بوک کدام یک کاربران بیشتری دارد؟linestore.ir

وقتی که در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم فیس بوک با فاصله ی زیادی بزرگ تر از بقیه است. فیس بوک با اختلافی چشمگیر در رده ی اول تعداد کاربران در میان دیگر شبکه های اجتماعی قرار دارد و آزمون زمان را هم پشت سر گذاشته است. این شبکه ی اجتماعی نحوه ی نگاه ما به شبکه های اجتماعی را شکل داد و بازتعریف کرد.

 

حراج کتاب بازاریابی با شبکه های اجتماعی!

 

خب، پس از این همه تعریف و تمجید از فیس بوک، باید بگوییم که کودکی هم به تازگی قد کشیده و خودنمایی می کند. این کودک چیزی نیست جز اینستاگرام. با ۶ سال سن، اینستاگرام نسبتا جوان به حساب می آید. اما مهم این است که اینستاگرام در زمان مناسبی ظهور کرد: در دوره ای که تلفن های همراه هوشمند بر فضای مجازی چیره شده اند. به نسبت رایانه های شخصی،کاربران زمان بسیار بیشتری را با گوشی هایشان در اینترنت می گذرانند. اینستاگرام که از ابتدا خود را به عنوان یک اپ موبایلی مطرح کرده، توانست از این فرصت استفاده کند. همان طور که فیس بوک  جهان بازاریابی مجازی را متحول کرد، اینستاگرام هم با تمرکز روی کاربران موبایل و تصاویر، در حال دگرگون کردن بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.linestore.ir

هم فیس بوک و هم اینستاگرام سایت هایی بسیار قوی هستند و فرصت های خوبی در اختیار برند شما قرار می دهند. در این موضوع هیچ شکی نیست. و هر دو ارتباط تنگاتنگی دارند چرا که فیس بوک مالک اینستاگرام است. با وجود همه ی این موارد، این دو شبکه ی اجتماعی با هم متفاوت اند و نحوه ی برخورد ما با آن ها نیز باید با هم فرق داشته باشد.

شما نمی توانید همواره استراتژی های یکسانی را برای فیس بوک و اینستاگرام به کار ببرید. در این مقاله ما به تفاوت های این دو پلت فرم نگاهی خواهیم انداخت، تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که تمرکز برندتان را روی کدام یک از آن ها بگذارید.

 

مقاله افزایش اعضا در شبکه های اجتماعی را از دست ندهید!

 

 

فیس بوک

۱٫۴ میلیارد کاربر فعال در ماه

۶۵۵ میلیون کاربر فعال که از طریق گوشی موبایل وارد فیس بوک می شوند.

۶۵% ویدیوهای فیسبوک در گوشی های تلفن همراه هوشمند نمایش داده می شوند.

۴۰ میلیون شرکت کوچک در فیس بوک صفحه دارند.

 

اینستاگرام

۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

۱۲۵ میلیون کاربر فعال در روز

۲۰% استفاده کنندگان از اینترنت از اینستاگرام استفاده می کنند.

۲۷% از جمعیت کشور آمریکا از اینستاگرام استفاده می کنند.

۴۷% از کل کاربران اینستاگرام از طریق موبایلشان و ۵۳% از همه ی کاربران از طریق تبلت به اینستاگرام متصل می شوند.

همان طور که می بینید ارقام مربوط به فیس بوک خیره کننده هستند اما آمارهای اینستاگرام هم قابل توجه است به ویژه در بخش میزان تعامل کاربران. اینستاگرام خود را به عنوان شبکه ای مطرح کرده که بر اساس تعامل کاربران با عکسها و ویدیوهای برندها زنده است. با این حال اعداد و ارقام همیشه تمام داستان نیست. بگذارید یک مقدار عمیق تر شویم.

 

پس با توجه به مطالب فوق باید گفت اینستاگرام و فیس بوک هر دو برای بازاریابی وفعالیت های تجاری و همچنین افزایش فروش مفید و دارای کارایی مناسبی می باشند. آمار های گرفته شده نشان می دهد که شبکه ی اجتماعی فیس بوک در ماه دارای ۱٫۴ میلیارد کاربر فعال می باشد که ۶۵۵ میلیون از کاربران فعال فیس بوک با استفاده از گوشی های هوشمند از این شبکه استفاده می کنند. و همین طور ۴۰ میلیون شرکت فعال نیز در فیس بوک فعالیت تجاری انجام می دهند.

از طرفی هم اینستاگرام در ماه دارای ۵۰۰ میلیون کاربر فعال می باشد و در روز نیز دارای ۱۲۵ کاربر فعال می باشد. و ۴۷% از کاربران اینستاگرام با استفاده از گوشی هوشمند و ۵۳% از کاربران با تبلت از اینستاگرام استفاده می کنند.linestore.ir

نکته ی جالب این می باشد که اغلب کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می کنند جوان هستند. معمولا اکثر کاربران اینستاگرام دارای سن زیر ۳۰ سال هستند. و دقیقاً این نکته ی بین اینستاگرام و فیس بوک می باشد. با توجه به آمار های موجود در بین بهار و پاییز سال ۲۰۱۴ تعدا کاربران نوجوان فیس بوک از ۷۲% به ۴۵% رسیده است. حال شما خود باید براین اساس ها بررسی های لازم را انجام دهید و اهداف خود را مشخص نمایید و با توجه به اهداف خود در فیس بوک و اینستاگرام فعالیت تجاری انجام دهید.

 

چنانچه برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، با کارشناسان لاین استور تماس بگیرید. 

 

منابع:  instagramiran.comasanbrand.com

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی محمدرسول رضاعلی

دانشجوی رشته حسابداری.اخیرا برنامه نویسی موبایل رو شروع کردم.به نوشتن و تولید محتوا علاقمندم. حامی محیط زیست و حیوانات

اینو دیدی ؟

چگونه ردیابی گوگل را متوقف کنیم؟

چگونه ردیابی گوگل را متوقف کنیم؟

اخیرا مشخص شده است که گوگل بدون رضایت کاربران، آن ها را ردیابی می کند؛ …

۲ دیدگاه ها

  1. هر شبکه اجتماعی هدف خاص خودرا دنبال میکنه و زیاد نمیشه مقایسه کرد چون هرکدوم اپشن های خاص خودشو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.