خانه / social media marketing / پیام‌رسان تله‌پادو (Telepado)

پیام‌رسان تله‌پادو (Telepado)

پیام‌رسان تله‌پادو (Telepado) ؛ بررسی پیام‌رسانی با هویت نامعلوم!

پیام‌رسان تله‌پادو (Telepado) یکی از چندین پیام‌رسانی است که پس از فیلترینگ تلگرام امکان دارد که در میان کاربران ایرانی محبوبیت پیدا کند. در این نوشتار قابلیت‌‌های این پیام‌رسان را بررسی کرده از هویت نامعلوم آن گفته‌ایم.

تله‌پادو یک اپلیکیشن ارتباطی است که قابلیت‌های آن با نمونه‌های مشابه‌اش برابری می‌کند. تله‌پادو چیزی شبیه به آغاز راه تلگرام است، اما با یک تفاوت آشکار که در ادامه به آن می‌پردازیم. امکان ساخت کانال و گروه، برقراری تماس صوتی و تصویری و نیز امکان ارسال فایل‌های عکس، فیلم و وویس قابلیت‌های برجسته تله‌پادو است که در بسیاری از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی دیگر نیز یافت می‌شود.

تقریبا این روز‌ها هیچ اپلیکیشن ارتباطی وجود ندارد که از آن به عنوان جایگزین تلگرام در ایران یاد نشده باشد، اما به نظر نمی‌رسد که تلگرام جانشینی همتای خود داشته باشد. بزرگنمایی نکرده‌ایم، اگر بگوییم تلگرام بخشی از فرهنگ نسل جدید ایران شده است.

فقط کافی است به روزمرگی‌های خود نگاهی بیاندازیم. بسیاری از ما هنگامی که گوشی۲های خود را در دست می‌گیریم، ناخودآگاه به سوی تلگرام کشیده می‌شویم. بسیاری از ارتباطات دوستانه، خانوادگی و عاطفیِ نه تنها نسل جوان، بلکه بخش عمده‌ای از ایرانی‌ها به تلگرام وابسته شده است.

به علاوه بسیاری از امور نظیر کسب و کار، تحصیل و خدمات‌رسانی امروز به تلگرام وابسته است. سخت می‌توان جانشینی برای اپلیکیشنی با این حجم‌ از تاثیرگذاری متصور شد. درباره حجم مبادلات و درآمدزایی که از طریق تلگرام به دست می‌آید، آمار دقیقی منتشر نشده است، اما ما در تکراتو با استفاده از صحبت‌ کارشناسان، مطلبی در این زمینه منتشر کردیم.

بررسی پیام‌رسان تله‌پادو (Telepado)

اپلیکیشن پیام‌رسان تله‌پادو (Telepado)، تاکنون محبوبیت چندانی پیدا نکرده است. به طوری که فقط بیش از ۱۰۰ هزار بار از گوگل‌پلی دانلود شده است، اما منصفانه بگوییم که قابلیت‌های تله‌پادو برای شروع کار چیزی کم از نمونه‌های مشابه‌اش ندارد. بسیاری آن را با روز‌های نخست تلگرام مقایسه می‌کنند و از برتری‌های تله‌پادو می‌گویند. این نگاه یک نکته را از قلم انداخته است: تناسب با نیازهای روز کاربران.

وقتی تلگرام با قابلیت “ساخت کانال” به میان کاربران ایرانی آمد، کدام مسنجر چنین توانایی را داشت؟ این تفاوت ابتدای کار تلگرام با بسیاری از نمونه‌های تازه‌ کار داخلی و خارجی بود. تلگرام برای کاربر جذاب بود و خود را متناسب با نیاز‌های او به روز کرد. اما پیام‌رسان‌های جدید چه ویژگی‌ جذابی را به کاربران خود ارائه می‌کنند؟

امنیت پیام رسان تله‌پادو

برای شروع کار با تله‌پادو می‌توانید این اپلیکیشن را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دریافت کنید. همچنین کاربران ویندوز و مک‌او‌اس نیز می‌توانند با استفاده از وب‌سایت تله‌پادو این نسخه‌ها را دریافت کنند. اپلیکیشن تله‌پادو نخستین بار در اکتبر ۲۰۱۷ منتشر شده است. این پیام‌رسان در گوگل‌پلی از میان حدود ۸۰۰ رای امتیاز ۴.۲ از ۵ و نیز در اپ‌استور از میان بیش از ۴۵۰۰ رای‌ امتیاز ۴.۵ از ۵ را به خود اختصاص داده است. اما تله‌پادو توسط چه شرکتی توسعه یافته است؟

با نگاهی به وبسایت تله‌پادو شرکتی به نام International Technology Enterprise به عنوان مالک این برنامه معرفی می‌شود. ولی در ادامه به شکل عجیبی عنوان شده است که این شرکت در بریتیش آیلند بریتانیا تاسیس شده است. واقعا چرا باید به چنین نکته‌ای اشاره کرد؟‌ به علاوه وقتی به سراغ گوگل‌پلی می‌رویم، متوجه می‌شویم که پیام رسان تله‌پادو در یکی از کشورهای تحریم شده توسعه داده شده است. این دوگانگی به طور قابل توجه‌ای، امنیت Telepado را زیر سوال می‌برد.

بسیاری از همین دوگانگی این‌طور برداشت کرده‌اند که تله‌پادو یک پیام‌رسان ایرانی است که نقابی خارجی به چهره زده است تا برای خود اعتبار کسب کند. این موضوع مورد توجه‌ بسیاری از کارشناسان و کاربران قرار گرفته است. از جمله کاربری با نام Parsa در توئیتر به این نکته اشاره کرده است که آمار الکسا تله‌پادو ۱۰۰ درصد تنها یوزر‌های ایرانی را پوشش می‌دهد. او نوشت:

پیام رسان تلپادو ( Telepado ) توسط یک نهاد داخل ایران ( به صورت White-label ) خریداری شده و بعد از جذب کاربر سرور ها رو به ایران انتقال خواهند داد . آمار الکسا هم ۱۰۰% از ایران است .

موضوع هویت یک پیام‌رسان در امنیت آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. تله‌پادو خود را یک اپلیکیشن انگلیسی معرفی می‌کند، اما در هیچ‌یک از وب‌سایت‌های خارجی هیچگونه خبر، گزارش یا بررسی در مورد تله‌پادو یا تیم آن وجود ندارد. به علاوه تقریبا تمامی کامنت‌های درج شده در صفحه گوگل‌پلی این پیام‌رسان به کاربران ایرانی متعلق است.

ویژگی‌های تله‌پادو

با نگاهی کلی به قابلیت‌های تله‌پادو هیچ نکته منحصر به فردی را در آنها نمی‌بینیم. امکان ساخت کانال و گروه، پیام‌صوتی (وویس) و تماس صوتی و تصویری، همگی مواردی هستند که در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی گوناگون شاهد آن بوده‌ایم. به طور کلی نمی‌توان دلیل قانع‌کننده‌ای پیدا کرد که کاربران می‌بایست به سوی استفاده از پیام‌رسان تله‌پادو بروند. در ادامه مختصرا ویژگی‌های این پیام‌رسان را مرور خواهیم کرد.

چت گروهی و خصوصی (Private Chat): امکان ارسال پیام شخصی و نیز ساخت گروه با تعداد نامحدود عضو نخستین ویژگی قابل ذکر تله‌پادوست.

تماس صوتی و تصویری: این شاید قابلیتی باشد که کاربران ایرانی زیاد با آن انس نگرفته‌اند. هرچند این امکان را تا پیش از این در واتس‌اپ و تلگرام شاهد بودیم. تماس تصویری تله‌پادو با کیفیت HD انجام می‌شود.

انتقال فایل: از تله پادو می‌توانید به عنوان یک بستر برای انتقال فایل‌ها خود با فرمت‌های گوناگون استفاده کنید.

کانال: کاربران، شرکت‌ها، خبرگزاری‌ها و کسب‌ و کار‌های مختلف می‌توانند با ساخت کانال محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

پیام صوتی (وویس) : اگر فرصت کافی برای تایپ کردن پیام ندارید، می‌توانید با استفاده از تله‌پادو پیام‌های خود را به صورت صوتی بفرستید.

امکان ویرایش پیام: اگر پیامی را به اشتباه فرستادید یا غلط املایی در آن وجود داشت، امکان ویرایش آن مهیاست. این قابلیتی است که در پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ وجود ندارد.

پلتفرم‌های چند‌گانه: همانطور که اشاره شد، کاربران در هر سیستم عاملی که فعال هستند از جمله اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز یا مک‌او‌اس، می‌توانند تله‌پادو را دریافت کنند.

مبتنی بر ابر (Cloud-based): برای استفاده از تله‌پادو بر روی دستگاه‌های مختلف، نیازی نیست چندین حساب کاربری تهیه کنید. با یک اکانت می‌توانید از تله‌پادو بر روی دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. همچنین امکان ارسال پیام به دستگاه‌های گوناگون نیز وجود دارد.

امنیت:‌ اگر مشکلی هویت یپام‌رسان تله‌پادو را نادیده بگیریم. پیام‌ها در این پیام‌رسان با استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری شده جابه‌جا می‌شوند.

منابع : تکراتو – tnews

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی حانیه افراخته

مهندس افراخته فعال در زمینه شبکه های اجتماعی

اینو دیدی ؟

با این بیست و نه روش، خلاقانه فالوور اینستاگرام جذب کنید!(قسمت اول)

با این بیست و نه روش، خلاقانه فالوور اینستاگرام جذب کنید!(قسمت اول)

اینستاگرام از شبکه‌های بسیار پر طرفدار و رایج اینترنت است. جایی که کاربران می‌توانند همدیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.