خانه / social media marketing / چگونه استراژی بازاریابی ویدیو را در شبکه های اجتماعی به کار ببریم؟

چگونه استراژی بازاریابی ویدیو را در شبکه های اجتماعی به کار ببریم؟

آیا می‌دانستید نرخ کلیک ویدیوها تا ۹۶ درصد رو به افزایش است و ۱۲۰۰ برابر بیش از متن و لینک‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند؟! با این آمار و ارقام جای تعجبی باقی نمی‌ماند که همین الان به این فکر بیفتید که چطور استراتژی بازاریابی ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی بگنجانید و بدون معطلی ویدیو بسازید! در ادامه با لاین استور سایت تخصصی شبکه های اجتماعی و کسب درامد از شبکه های اجتماعی همراه باشید

در حالیکه خوانندگان یک متن فقط در ۱۰ درصد موارد، دیدگاه شخصی خود را با بقیه در میان می‌گذارند، ۹۵ درصداز بازدیدکنندگان نظرات خود را زمانی بیش‌تر مطرح می‌کنند که محتوا را بصورت ویدیویی ببینند.

تعجب واقعی مربوط به زمانی است که نسبت به اهمیت بازاریابی ویدیویی در تمام پلتفرم‌های دنیا آگاهی کافی داشته و همچنان برای تولید ویدیو تردید داشته باشید!

البته جای نگرانی وجود ندارد چون ما در  تمام ایده‌هایی را که برای به اشتراک‌گذاری ویدیو و وفاداری به اصل بازاریابی ویدیویی نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهیم. فقط کافیست چند ساعتی در هفته را برای رسیدگی به این مُهم فدا کنید!

بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

بکارگیری استراتژی بازاریابی ویدیو در شبکه‌های اجتماعی

How To Incorporate Video Into Your Social Media Strategy

یکی از موثرترین راه‌ها برای معرفی دقیق محصولات، ساخت ویدیو است. اخیرا امکان ساخت ویدیوبرای معرفی اپلیکیشن و بارگذاری در اپ استور و گوگل‌پلی نیز فراگیر شده و تقریبا بازارایابی هر محصول حقیقی یا مجازی از طریق تولید محتوا صورت می‌گیرد!

برخی از موثرترین راه‌های ممکن برای بکارگیری استراتژی بازاریابی ویدیو که می‌توانید امتحان کنید عبارتند از:

بکارگیری استراتژی بازاریابی ویدیو در شبکه‌های اجتماعی

 

مثلا چرخه تولید اپلیکیشن، علامت سوال ذهن آشفته بسیاری از علاقه‎مندان بوده و هست. برای رفع این ابهام، ویدیویی نه خیلی طولانی با هدف پرداخت به سوالات و پاسخ به آن‌ها بسازید.

برای این سوالات یا هر چند سوال دیگری که در نظر دارید، بصورت یک‌جا و در یک زمان ویدیو تهیه کنید. بهتر است جهت ساخت ویدیو، یک زمان مشخص را در هفته تعیین و هربار برای اینکه نشان دهید ویدیوها در اوقات مختلفی ضبط شده‌اند، از پوشش‌های متفاوتی استفاده کنید.

 

انتشار حرفه‌ای ویدیوها

باید مطمئن شوید که تمام ویدیوها، برای کسب وکارتان و بصورت حرفه‌ای منتشر شده‌اند. ویدیو را در کانال رسمی یوتیوب خودتان بهمراه عنوان، توضیحات و تگ‌های اختصاصی منتشر کنید. دقت داشته باشید اگر این محتوا در فیسبوک منتشر می‌شود باید کپشن مناسبی نیز داشته باشد.

بد نیست بدانید ۸۵ درصد از ویدیوهایی که در فیسبوک توسط کاربران مشاهده می‌شوند بی‌صدا هستند. بنابراین برای افزودن کپشن باید فایل SRT بسازید و آن‎را روی ویدیو آپلود کنید.

فیسبوک لایو؛ پخش زنده فیسبوک!

Facebook Live، همان ویدیو زنده در فیسبوک است که نظیر آن را در سایر پلتفرم‌ها دیده‌ایم. قبل از اینکه برای بکارگیری فیسبوک لایو در استراتژی بازاریابی ویدیو اقدام نمایید، به اهداف خو فکر کنید.

قرار است این ویدیو به چه دلیلی ساخته شود؟ کاربران با دیدن آن چه چیزی نصیبشان می‌شود؟ بعنوان مثال یک رستوران‌دار از پُشت صحنه تهیه و تولید غذاها ویدیو می‌سازد تا به مشتریانش ثابت کند همه چیز در کمال رعایت اصول بهداشتی طبخ می‌گردد.

محتوای این ویدیو هم کاملا به فعالیت شما بستگی دارد. مثلا در مثال بالا بد نیست رستوران‌دار برای ساخت ویدیو جزئیاتی را با مخاطبان خود در میان بگذارد و حتی آن‌ها را به تور آشپزخانه‌گردی رستوران خود دعوت نماید!

برای افزایش تعامل وترافیک کاربرانی که از ویدیو بازدید می‌کنند ساعت و روزی را مشخص کنید تا مشاهده زنده ویدیو برای اغلب کاربران ممکن باشد و قبل از رسیدنِ آن روز، حتما ساعت پخش فیسبوک لایو را اعلام کنید.

Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را دریابید! از آنجا که دسترسی به فیسبوک برای ما ایرانیان بدون دردسر نیست استفاده از لایو ویدئو اینستاگرام جایگزین خوبی خواهد بود.

استوریز اینستاگرام

همه ما با امکانات استوریز اینستاگرام و لذتی که برای به اشتراک‌گذاری تک‌تک لحظاتمان در قالب عکس و ویدیو تجربه می‌کنیم، آشنا هستیم. اما وقتی که وارد فضای کسب وکار می‌شویم هر برندی باید استفاده از استوریز اینستاگرام را جدی بگیرد.

با استوریز اینستاگرام می‌توان به کاربران نشان داد که در پُشت صحنه کار ما چه می‌گذرد و شبانه‌روز چه کسانی در تلاش هستند تا ما به یک برند واقعی تبدیل شویم.

از آنجایی که استوریز بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شود، پس نیازی نیست بابت زیاد پُست گذاشتن و شلوغ شدن صفحه اینستاگرامتان نگران باشید.

تصویر کاور در فیسبوک

کاور پروفایل در فیسبوک اولین جایی است که هر کاربر با بازدید از صفحه شخصی شما می‌بیند. فیسبوک این امکان را برای کاربران خود فراهم آورده تا علاوه بر عکس بتوانند از ویدیو هم برای کاور پروفایل خود استفاده نمایند.

بنابراین می‌توان استراتژی بازاریابی ویدیو را روی همین کاور پیاده کرد. اما این دو نکته را حتما به خاطر بسپارید:

  1. طول ویدیو کاور فیس بوک باید بین ۲۰ تا ۹۰ ثانیه باشد
  2. سایز پیشنهادی برای ویدیو ۸۲۰×۳۱۲ پیکسل می‌باشد

هر چند که امکان بارگذاری ویدیو در کاور فیسبوک قابلیتی تازه نیست اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک و با گسترش امکانات آن، مورد توجه کاربران بیش‌تری قرار گیرد.

تولید محتوای ویدیویی مطابق با استراتژی بازاریابی ویدیو کمی زمانبر و پُرزحمت‌تر از تولید محتوای عادی است؛ اما قطعا ارزشش را دارد.

برای تولید محتوای ویدیویی، تیم خود را بسیج کنید و سعی نمایید با ایجاد طوفان ذهنی از تمام ایده‌های نو کمک بگیرید. فراموش نکنید موزیک ویدیوها یا ویدیوهای تبلیغاتی، الهام خوبی برای ساخت یک فیلم آموزشی هستند.

مهم‌ترین نتیجه‌ای که بعد از بازاریابی ویدیویی در شبکه های اجتماعی بدست می‌آید؛ افزایش نرخ کلیک و به اشتراک‌گذاری آن توسط سایر کاربران است.

بازاریابی ویدئویی در شبکه های اجتماعی از بخش های زیر تشکیل میشود :

بازارشناسی اصولی

تولید محتوای ویدئویی با کیفیت

اشتراک گذاری اصولی و زمانبندی مناسب ویدئو

بررسی درصد میزان بازخورد محتوای ویدئویی و بازاریابی اصولی برای آن

در واقع زمانی میتوان گفت که استفاده از ویدئو در بازاریابی آنلاین موفق بوده است که :

کیفیت ویدئو بسیار مهم است مهم است مهم است ، اگر ویدئو بدون کیفیت و بدون هدف باشد و استراتژی خاصی را دنبال نکند برند شما با شکست مواجه خواهد شد

بازدید های کانال های ویدئویی شما همچون یوتیوب یا آپارت به بازدید قابل قبولی رسیده باشد و به عبارتی از دنبال کننده یوتیوب follower یا Subscribe خوبی برخوردار باشد.

یک ویدئو زمانی اثر بخش است که در شبکه های اجتماعی از reach خوبی برخوردار شود و همچنین چون در مورد یک برند خاصی است باید توانایی این را داشته باشد که بتواند اعتماد را در دنبال کننده گان ویدئوها ایجاد نمایند و آنها را به دنبال کننده وفادار تبدیل نماید.

سخن آخر:

تولید محتوای ویدیویی مطابق با استراتژی بازاریابی ویدیو کمی زمانبر و پُرزحمت‌تر از تولید محتوای عادی است؛ اما قطعا ارزشش را دارد.

برای تولید محتوای ویدیویی، تیم خود را بسیج کنید و سعی نمایید با ایجاد طوفان ذهنی از تمام ایده‌های نو کمک بگیرید. فراموش نکنید موزیک ویدیوها یا ویدیوهای تبلیغاتی، الهام خوبی برای ساخت یک فیلم آموزشی هستند.

مهم‌ترین نتیجه‌ای که بعد از بازاریابی ویدیویی بدست می‌آید؛ افزایش نرخ کلیک و به اشتراک‌گذاری آن توسط سایر کاربران است.

منابع: هات اپ نیوز ,  سئو مسترز

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی علی وطن زاده

اینو دیدی ؟

تبدیل شبکه های اجتماعی به جنگ افزار در لاین استور

تبدیل شبکه های اجتماعی به جنگ افزار

بسیاری از پروژه‌هایی که ابتدا به منظور اهدافی نظامی راه‌اندازی شده بودند، بعدها برای کسب …

۲ دیدگاه ها

  1. با سلام و تشکر از شما بابت مطالب ارزشمند و کاربردیتون در زمینه تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن