انواع روش های بازاریابی اینترنتی و مفهوم آن ها

وقتی‌که صحبت از بازاریابی اینترنتی به میان می‌آید با طیف بسیار وسعی از ابزار و امکانات آنلاین مواجه می‌شویم که هر کدام کاربرد و کارایی مخصوص به خود را دارد و برای اینکه بتوانیم از بازار گسترده اینترنت به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم باید هر یک را بهترین شکل ممکن و در زمان مناسب بکار ببریم.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

برای اینکه بدانیم در چه زمانی می‌توان از هر کدام از این روش‌ها استفاده کرد ابتدا باید انواع روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین را بشناسیم و سپس برای استفاده از آن‌ها تصمیم بگیریم. در ادامه به اختصار به برخی از روش‌های پرکاربرد بازاریابی آنلاین اشاره شده است.

بازاریابی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)

این روش به دو صورت رایگان و پولی انجام می‌شود. در روش رایگان با بهینه‌سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیک‌های سئو باعث می‌شود که وب سایت در نتایج جستجو نسبت به سایر وب سایت‌ها جایگاه بالاتری بدست بیاورد و بازدیدکنندگان و خریداران بصورت هدفمند وارد وب سایت بهینه شده شوند و فروش وب سایت را افزایش دهند.

موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می‌دهند که با پرداخت هزینه برای یک عبارت خاص در کنار نتایج جستجو ظاهر شوند.

بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

این روش نیز به دو صورت رایگان و پولی انجام می‌شود. در روش رایگان با انجام فعالیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود کاربرانی که در این شبکه‌های حضور دارند با شرکت و محصولاتی که ارائه می‌دهید آشنا شوند.

روش دوم نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شود.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می‌باشد اما می‌توان از آن‌ها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

این مثل معروف را شاید شنیده باشید “محتوا پادشاه است”. موتورهای جستجو بدنبال محتوای با کیفیت و اصیل هستند و به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می‌کنید بازدیدکنندگان فراوانی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می‌شوند. درصورتی‌که این بازدیدکنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت و پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کنند و باعث می‌شوند که افراد زیادی با شما و خدماتتان آشنا شوند.

ویدیو مارکاتینگ (Video Marketing)

با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه‌های اجتماعی ویدیو محور، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیوهای آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می‌گردند. در صورتی‌که از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می‌دهید ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آن‌ها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا خواهند شد.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

این روش به بیان ساده شامل ارسال ایمیل‌های گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آن‌ها به بازدید از وب سایت و خرید محصولات وب سایت می‌باشد.

استفاده نادرست از این روش و ارسال ایمیل به کاربرانی که مایل به دریافت این ایمیل‌ها نیستند، نارضایتی این کاربران را به دنبال دارد و در استفاده از این روش باید دقت کرد.

تبلیغات پولی (Paid advertising)

همان‌طور که هر روز در نقاط شلوغ و پر تردد شهرها بنرهای تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید، در وب سایت‌هایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند نیز چنین تبلیغاتی به وفور یافت می‌شود. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش‌های مختلف وب سایت‌های پربازدید می‌باشد.

علاوه بر درج بنرهای تبلیغاتی، برخی از وب سایت‌ها این امکان را می‌دهند که لینک صفحه مورد نظر شما را قسمتی از وب سایت خود درج کنند. اما با توجه به اینکه این روش بازدیدکننده چندانی برای شما به ارمغان نخواهد آورد و توصیه گوگل مبنی بر خریداری نکردن لینک، پیشنهاد می‌شود از این روش استفاده نکنید.

سئو سم

 

با linestore همراه باشید

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)