برند سازی با اپلیکیشن موبایل و مزایای سرمایه گذاری

بازاریابی نقش بسیار مهمی در ارائه  هر کالای در بازار رقابتی دارد که انواع مختلف بازاریابی داریم یک نوع از این بازاریابی ها ،بازاریابی ارجاعی یا (referral marketing) می باشد که درواقع نوعی بازاریابی پنهان و فرعی به شمار می رود که در دنیای تجارت امروز نقش مهمی در توسعه کسب و کار دارد.

برندینگ شروعی برای دیده شدن کسب وکارهای کوچک است و بازاریابی پیش نیاز برندینگ یا برندسازی است. همیشه شیوه های بازاریابی، فیزیکی و آفلاین نیستند. خوشبختانه در این زمینه نیز اسمارت فون ها نقش دارند و مسئله برند سازی با اپلیکیشن موبایل مدت ها است که به عنوان عنصری موثر در کسب وکار معرفی شده است.

Image result for برند سازی با اپلیکیشن موبایل

شاید تصور کنید تنها ساخت وب سایت سازگار با موبایل یا ریسپانسیو برای کسب درآمد و جذب مخاطب کافی باشد؛ اما بد نیست بدانید که ۸۵ درصد از کاربران موبایل، اپلیکیشن ها را برای دسترسی مستقیم به امکانات وب سایت ها انتخاب می کنند. بنابراین نمی توان از تاثیر حیرت انگیز برند سازی با اپلیکیشن موبایل یا ارزش دهی تجاری نام ها غافل شد.

شاید کمبود سرمایه و منابع انسانی سبب شود از استفاده اپلیکیشن موبایل چشم پوشی کنید و به سایر روش های برندسازی در کسب وکار آنلاین بسنده کنید؛ اما کافی نیست!

بدون شک آشنایی با مزایای برندسازی با اپلیکیشن موبایل در پست امروز لاین استور  نظر شما را پیرامون استفاده از این استراتژی متحول خواهد کرد!

روش های برندسازی در شبکه های اجتماعی

مزایای برند سازی با اپلیکیشن موبایل

benefits of branding with moblie app

حتی بزرگ ترین شرکت هایی که تا به حال رویکرد متفاوت داشتند و تنها نسخه دسکتاپ محصولاتشان در دسترس بود به فکر برندسازی با اپلیکیشن موبایل افتاده اند.

به عنوان مثال نسخه آینده بازی های نینتندو در راه است و قرار است کاربران این بازی خاطره انگیز را روی موبایل های خود تجربه کنند؛ با این که سازنده این بازی کمپانی صاحب نامی می باشد!

موارد زیر به عنوان مزایای برندسازی با اپلیکیشن موبایل موضع شما را در جهت استفاده از این ابزار در کسب وکار تغییر خواهد داد:

بهبود تجربه کاربری یا UX

اپلیکیش همان محتوا، همان لینک ها و همان ظاهر را در قالب موبایل را به کاربران ارائه می دهند. در واقع شاید در نسخه موبایل وب سایت ها محدودیت هایی در مطالعه مطالب یا دیدن برخی از لینک ها داشته باشیم؛ اما اپلیکیشن نسخه خاص کاربر است!

بنابراین اگر تصور دوران اپلیکیشن ها به پایان رسیده است ذهن شما را درگیر کرده است کاملا در اشتباهید!

مزایای کاربردی اپلیکیشن ها

منوی کاربر و جست وجو برای دسترسی به بخش های مختلف وب سایت از طریق یک اپلیکیشن به سادگی امکان پذیر می شود.

شاید استفاده از نسخه دسکتاپ یا موبایل و جست وجو در فضای سایت در حالت های مختلف مثلا زمانی که در وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو هستیم امکان پذیر نباشد؛ اما با اپلیکیشن حداقل کاربر به خاطر راحتی فردی اش از اپلیکیشن استفاده می کند و مطالب و محتوای خدمات و محصولات شما را زیر و رو می کند و به این ترتیب در برند سازی با اپلیکیشن موبایل صورت می گیرد.

ارائه محتوای کاربردی و برآورده کردن انتظارات مشتری

درک استفاده کاربر از موبایل و گستردگی آن به معنای درک مشتری است. برند سازی با اپلیکیشن موبایل انتظارات کاربران را برآورده می کند.

علاوه بر این که انتظارات مشتری را با استفاده از اپلیکیشن برآورده می کنید از یک ابزار مفید برای تجریه و تحلیل خواسته ها و تمایلات مشتریان خود بهره مند می شوید.

با این کار دیدگاه مشتریان شما به رویکرد کاری شما تبدیل خواهد شد.

آنالیز خواسته های مشتری

با استفاده از اپلیکیشن ها می توان از روش های مختلفی نظیر ایجاد کمپین های بازاریابی سفارشی استفاده کرد تا علایق آن ها را به خوبی شناسایی کنیم.

هرچه بیشتر محصولات خود را با رویکرد سفارشی سازی تولید کنید بهتر است. در واقع در سفارشی سازی تجربه کاربری یا UX را برای هر سلیقه ای سفارشی می کنیم.

این موارد و برند سازی با اپلیکیشن موبایل در وب سایت امکان پذیر نیستند و تنها با ساخت و توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب وکار ها محقق می شوند.

Image result for برند سازی با اپلیکیشن موبایل

هدف گذاری منطقی تر

پیش از این که به ارائه خدمات خود فکر کنید باید جزییات و خواسته ها را پیش بینی کنید. برای ساخت اپلیکیشن از خود بپرسید که این برنامه چه امکانی برای کاربر فراهم می کند؟ چه پلتفرمی برای ارائه برنامه و برندسازی با اپلیکیشن موبایل مناسب است؟

تیم های تخصصی زیادی برای معرفی بهترین شیوه برنامه سازی یا ساخت اپلیکشن موبایل متناسب با مخاطب هدف وجود دارند که در این زمینه طبق بودجه شما مشاوره های مفیدی را ارائه می دهند.

با این کار هدف گذاری منطقی تر محقق می شود؛ به این معنا که زمانی مشتریان شما برندتان را شناسایی کنند این فرصت برای سایر افراد فراهم می شود که با اعتماد به مشتریان قبلی از شما سرویس یا خدمت خاصی را طلب کنند.

مدیریت همزمان شبکه های اجتماعی

سخن آخر:

با وجود موارد ذکر شده بهانه ای برای غفلت از برندسازی با اپلیکیشن موبایل یا موبایل مارکتنیگ نممی ماند. موبایل مارکتینگ را به عنوان یکی از استراتژی های مفید در کسب وکار خود بدانید و اگر هم اپلیکیشنی دارید که مدت ها است بدان توجه نشده است از راه های احیای اپلیکیشن های بلااستفاده بهره بگیرید.

نظرات خود را در زمینه برندسازی با موبایل و اپلیکیشن های موبایل با ما در میان بگذارید.

کلمات کلیدی:بازاریابی و فروش بین المللی , روش های تبلیغات آنلاین , مزایای تبلیغات آنلاین , بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد بیشتر , بازاریابی آنلاین , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , کارآفرینی , مدیریت شبکه های اجتماعی , , اصول مداری نیاز شبکه اجتماعی , مدیریت همزمان شبکه اجتماعی  , مدیریت شبکه های اجتماعی , اپلیکشن , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , Social network advertising  social media marketing

 

 

منابع: هات اپ نیوز , اپ چار

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)