بنرها و بازاریابی در فضای مجازی

تبلیغات از طریق اینترنت با هدف بازاریابی، یکی از قوی ترین و موثرترین ابزار در تجارت الکتریک محسوب می گردد. هدف از مطرح کردن بحث بنرها در حوزه ی تبلیغات، بررسی شیوه های موجود در طراحی و ارائه بنرها در جهان و ایران و سپس مطالعه نقاط قوت و ضعف این روش می باشد.

روش تبلیغاتی بنر تاکنون رشد فزایتده ای داشته به طوری که طبق آمار سازمان بین المللی(IAB) در سال ۲۰۰۰ میلادی تبلیغات از طریق بنر ۴۷ درصد کل تبلیغات آن لاین را تشکیل داده است. در آن زمان که بنر های تبلیغاتی در کشورهای پیشرفته رواج یافته بود، کشورهای در حال توسعه از جمله ایران به دلیل ضعف روابط عمومی در عرصه ی تجارت الکتریک و عدم اطمینان از کارایی این سیستم در رسیدن به اهداف مورد تطر در کشورهای متبوع تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در این زمینه نداشتند هرچند کارامدی این سیستم در کشورهای توسعه یافته به اثبات رسیده بود اما با افزایش کاربران اینترنتی ایده ی بازاریابی از طریق اینترنت قوت گرفت تا بدین ئسیله شرکت های مختلف بتوانند محصولات خود را در معرض دید کاربران قرار داده و اقدام به جذب مشتری نمایند.

تبلیغات کوچکی که در قسمت های مختلف یک صفحه وب قرار گرفته و کاربر با کلیک بر روی آنها به سایت تیلیغ کننده هدایت می شود، بنر نام دارد. بنرها در حالت کلی به سه دسته تقسیم می شوند: ۱-بنرهای ثابت( دارای فرمت GIF) 2-بنرهای متحرک( انیمیشن) ۳-بنرهای تعاملی ( دارای غنای رسانه ای )

ایزارها و روش های گوناگونی برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: موتورهای جستجو و دفاتر راهنمای اینترنتی، تبلیغ با استفاده از کادرهای تبلیغی و پنجره ها، گروه های خبری، برنامه های واسطه تبلیغاتی، پست الکتریک و …

از جمله مزایای به کارگیری بنررها در تبلیغات اینترنتی عبارتند از :

۱-    با استفاده از بنرها اسم، نشانه و تولیدات شرکت ها با روش های گوناگون به نمایش گداشته می شود.

۲-    بنرها ابزاری با کاربری بسیار آسان بوده و فقط از طریق یک کلیک کاربر را به سایت شرکت راهنمایی می کنند.

۳-    در صورت استفاده از بازاریابی زنجیره ای، این روش ابزاری سودمند برای شرکت ها به شمار می رود.

به طور کلی مفهوم تجارت الکتریک، مقوله ی تبلیغات از طریق اینترنت را نیز به دنبال خواهد داشت. به طوری که در صورت وجود روش بازاریابی موثر از طریق اینترنت، رونق تجارت الکتریک در زمینه های مختلف قابل دستیابی است.

منبع 

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باید راه و روش خاص خود این شبکه ها را استفاده کرد که یکی از این روش‌ها استفاده از بنر تبلیغاتی هست که اگر این بنر به خوبی طراحی شده باشد مطمئنا مشتریان زیادی جذب می کند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)