جایگاههای جدید بازاریابی ایمیل در بازاریابی اینترنتی

پادکست جایگاههای جدید بازاریابی ایمیل در بازاریابی اینترنتی ؛ بشنوید :

 

 

به گزراش لاین استور بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ ) یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین است که حدود ۴۰ سال قدمت دارد و همواره این بحث وجود دارد که آیا عمر این راهکار آنلاین به پایان رسیده یا خیر؟ در حقیقت اگر بخواهیم بر اساس استانداردهای گذشته بازاریابی ایمیلی به فعالیت بپردازیم، بازخورد خوبی دریافت نخواهیم کرد. در ادامه به ۴ مورد می‌پردازیم که با پیروی از آنها می‌توانید بازخورد خوبی از بازاریابی ایمیلی کسب‌وکار خود دریافت کنید:

۱) محتوای منحصر به فرد بیاورید

محتوایی که در ایمیل خود به منظور بازاریابی می‌آورید، نباید تماما تبلیغاتی یا به منظور تمرکز روی تخفیف دادن باشد؛ زیرا پس از مدتی، مخاطبان شما می‌توانند دست شما را بخوانند و دیگر ایمیل‌های شما را باز نکنند. خیلی از کسب‌‌وکارها برای اینکه ایمیل‌های آنها جذابیت خود را حفظ کنند، در کنار پیشنهاد‌ها و ایمیل‌‌های تبلیغاتی روی محتواهایی تمرکز می‌کنند که به خدمات یا محصولات آنها مرتبط است و برای مخاطب بسیار مفید واقع می‌شود.

 

کسب درآمد از یوتوب YouTube

یک فروشنده مبل را تصور کنید که هر هفته سعی دارد تا به واسطه ایمیل‌های تخفیف خود، روی فروشش تاثیر بگذارد. مشخصا این فروشگاه به هدف خود نمی‌رسد و حتی مخاطبان ایمیل‌های خود را از دست می‌دهد. اما اگر محتوایی مفید در زمینه دکوراسیون در ایمیل‌های خود منتشر کند و در کنار آنها هم روی تخفیف‌های خود تمرکز داشته باشد نیز می‌تواند میزان اثرگذاری ایمیل‌های خود را افزایش دهد و مخاطبان خود را هم نگه دارد.

۲) بهترین زمان را استخراج کنید

همچنان در طول چرخه پروسه ایمیل مارکتینگ کسب‌وکار خود، روی زمان ارسال ایمیل خود تست‌های بسیاری انجام دهید تا بهترین زمان برای ارسال آنها استخراج شود. برای نمونه در یک تست مشخص شده که ایمیل‌های ارسال شده در روز جمعه، بیشترین میزان تعامل را ایجاد کرده‌اند؛ اما ایمیل‌های ارسالی در روز شنبه بود که نرخ تبدیل بالایی داشته است. جالب اینجاست که در تستی دیگر، نتایج کاملا متفاوت بوده و بهترین بازخورد از ایمیل‌های وسط هفته گرفته شده است؛ به همین دلیل لازم است که همواره ایمیل‌های خود را تست کنید تا نتیجه مورد نظرتان حاصل شود.

۳) ایجاد تعاملی هدفمند

چنین تعامل در صورتی ایجاد می‌شود که خیلی بروز پیش بروید و از هر موقعیتی به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. برای نمونه در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است، به عنوان یک سیستم سفارش غذا به مخاطبان خود نوشیدنی‌های خنک و قهوه‌های سرد پیشنهاد دهید. با چنین ایمیل‌هایی می‌توانید احساس نیاز به آن محصول را در مخاطب خود ایجاد کرده و او را به محصول خود جذب کنید.

اما در دنیای امروز باید جایگاه و دیدگاه بسیار بزرگتر و گسترده‌تری برای بازاریابی ایمیل داشت. چرا که امروزه کار ایمیل دیگر تنها افزایش فروش سایت نیست و اگر بتوان سیستم‌های بازاریابی ایمیل را بدرستی در وبسایت‌ها پیاده سازی کرد جدا از افزایش فروش سایت، اتفاقات زیر نیز در وبسایت‌ها رخ می‌دهد و تحقق می‌یابد.

۱-افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه الکسا

همانطور که می‌دانید این روزها بهبود رتبه الکسا برای وبسایت‌ها و کسب و کارها امری بسیار مهم است. یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که بدون صرف هیچ هزینه ای برای ترافیک بیشتر، رتبه الکسای سایت خود را افزایش دهید.

می‌توانید باعث بهبود قابل توجه رتبه الکسای خود شوید.

بنابراین بازاریابی ایمیل صرفا برای افزایش فروش نیست. چرا که شما می‌توانید بجای آنکه صرفا هفته‌‌ای یک ایمیل ارسال نمایید، هفته‌ای دو و یا چند ایمیل ارسال نمایید و با کار کردن روی نرخ‌های بازشدن و کلیک ایمیل‌ها باعث افزایش ترافیک سایت خود و در نتیجه بهبود رتبه الکسای خود شوید.

 

Image result for ‫جایگاههای جدید بازاریابی ایمیل‬‎

۲-برندسازی با بازاریابی ایمیل

نکته مهم دیگری که امروزه بسیار رایج و مرسوم شده برندسازی با استفاده از بازاریابی ایمیل است. با بازاریابی ایمیل می‌توان کاری کرد که مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت از همان اولین برخورد با سایت شما و عضویت در سایتتان ذهنیت بسیار عالی نسبت به کار و برند شما پیدا کنند و دقیقا شما و فعالیت‌های شما را شناخته و از همان اولین بازدیدها ذهنیتی داشته باشند تا نزد آن‌ها ایجاد اعتماد کرده و در نهایت به فروش و خرید از سایتتان منجر شود.

در واقع ما در برندسازی با بازاریابی ایمیل با طراحی ایمیل‌هایی که با هدف صرفا برند سازی ایجاد شده‌اند می‌توانیم باعث افزایش محبوبیت خود، کسب و کار و وبسایتمان شده و در نتیجه این محبوبیت، میزان ترافیک، بازدید، درآمد و فروش سایتمان را افزایش دهیم.

 

۳-افزایش هواداران شبکه‌های اجتماعی

از کاربردهای دیگر ایمیل می‌توان به افزایش هواداران رسانه‌های اجتماعی‌مان اشاره کرد. یعنی با بازاریابی ایمیل کاری کنیم تا فالوورهای پیج اینستاگراممان یا تعداد عضوهای کانال تلگرامتان افزایش پیدا کند.

 

۴-افزایش فروش به خریداران

کاربرد دیگر بازاریابی ایمیل افزایش میانگین‌های فروش سایت و تبدیل خریداران سایت به مشتریان دائم   است. شما فرض کنید که مشتریانی دارید که در هر بار خرید صد هزار تومان از شما خرید می‌کنند. با بازاریابی ایمیل حرفه‌ای می‌توانید کاری کنید که بعد از این خرید صد هزار تومانی خرید بعدی خود را انجام دهند و تعداد خریدهایشان را از سایتتان افزایش دهند و این از ساده ترین کارهایی است که می‌تواند درآمد سایتتان را چند برابر کند.

نکته مهم در پیاده سازی مدل‌های فوق در وبسایت‌ها و کسب وکارها انجام و کارکرد آن‌ها بصورت کاملا خودکار و اتوماتیک می‌باشد. یعنی شما لازم نیست بعد از اینکه هر بار مخاطب خریدی را از شما انجام داد کار خاصی را انجام دهید، چرا که کافی است فقط یک بار این سیستم‌ها را ایجاد کرده و بعد از آن آن‌ها بطور خودکار عمل کرده و برای شما درآمدهای زیادی ایجاد می‌کنند.

واتس اپ (Whatsapp) چیست؟

منابع:داده فیلی,تی ار ام

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره Mohammad Mahdi

    محمد مهدی دانش خواه هستم, جوان و جویای نام فعال در زمینه های ارتباطات اجتماعی و فعالیت های مجازی و ترجمه مقالات انگلیسی . امیدوارم مطالب گذاشته شده براتون مفید باشه.

    اینو دیدی ؟

    اشتباه رایج سئو وبسایت های فارسی

    اشتباه رایج سئو وبسایت های فارسی ❤️

    یکی از تکنیک های اثر گذار در بحث سئو سایت محتوای آن است که باید …

    18 دیدگاه ها

    1. استفاده از روش های گوناگون موجب کسب درامد از شبکه های اجتماعی میشود.

    2. امروزه ایمیل نیز به ایتم های بازاریابی در شبکه های اجتماعی اضافه شده و به کسب درامد از شبکه های اجتماعی کمکی وافر میکند.

    3. دریافت پنل نمایندگی شبکه های اجتماعی موجب افزایش عضو گروه میشود.

      • بله پنل نمایندگی شبکه های اجتماعی فرصت مناسبی ست برای درامد زایی بیشتر از شبکه های اجتماعی،ممنونیم دوست خوبمون از ارسال نظرتون

    4. امروزه کار ایمیل دیگر تنها افزایش فروش سایت نیست و اگر بتوان سیستم‌های بازاریابی ایمیل را بدرستی در وبسایت‌ها پیاده سازی کرد جدا از افزایش فروش سایت، اتفاقات زیر نیز در وبسایت‌ها رخ می‌دهد و تحقق می‌یابد.

    5. به نظر من بازاریابی ایمیل یک روش قدیمی و از دموده شده
      از روش دیگری و بهتر میشه استفاده کرد
      از جمله
      تبلیغات در فضای مجازی
      نمایندگی پنل شبکه های اجتماعی
      تبلیغات گسترده

    6. با سلام لطفا در خصوص پنل نمایندگی شبکه های اجتماعی بیشتر مطلب بزارین ممنون از سایت خوب شما.

    7. نکات خوبی بود که به خیلی مفید واقع شد،مخصوصا بخش اول کا میتونیم بیشتر در این موضوع دقت به خرج بدیم تا بتونیم نتایج بهتر کسب کنیم

    8. مقاله خوبی بود

    9. بازاریابی اینترنتی و مخصوصا بازاریابی ایمیل راه و روش خاص خود را دارد و فقط صرف داشتن تبلیغات خوب نمیتواند ما را به فروش محصولات و خدمات برساند و به نظر من باید تبلیغات خود را در قالب محتواهایی ساده و قابل فهم برای عموم مردم یا حداقل بیشتر مردم جای دهیم تا تاثیر بیشتری داشته باشد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)