جنبه های مثبت و قوی Tumblr

با ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، فیسبوک بزرگ ترین شبکه اجتماعی به حساب می آید اما زمانی که بحث بر سر جذب کاربر باشد، به نظر می رسد این شبکه اجتماعی اشباع شده باشد. تحقیقات Global Web Index نشان می دهد که میزان کاربران فعال Tumblr طی ۶ ماه گذشته، ۱۲۰ درصد افزایش یافته در حالی که این رقم برای فیسبوک ۲ درصد است.

رکورد مجموع رشد ماهانه کاربران با ۵۷ درصد در اختیار Pinterest است و فیسبوک تنها ۶ درصد رشد داشته.

Capture

ستون های فیروزه ای نشانگر افزایش تعداد کاربران هستند در حالی که ستون های بنفش رنگ، کاربران فعال ماهانه را نمایش می دهند.

در ادامه مطلب با لاین استور همراه باشید تا بررسی دقیق تری از آمار پیشرفت و پسرفت شبکه های اجتماعی ارائه دهیم.

اینستاگرام، لینکداین، یوتوب، گوگل پلاس و پینترست، همگی سریع تر از فیسبوک در حال رشد و فراگیر شدن هستند.

در زمینه اپلیکیشن های موبایل، فیسبوک هم بزرگ ترین اپ به حساب می آید در حالی که Snapchat با تاکید بر نسل جوان کاربران و با ۵۶ درصد افزایش کاربر فعال ماهانه، سریع ترین رشد میان دیگر اپلیکیشن های موبایل را دارد.

screen-shot-2014-11-25-at-16-57-51

پیام رسان فیسبوک و اینستاگرام بسیار نزدیک Snapchat هستند و این نشان از قدرت کلی فیسبوک در این زمینه دارد. با جدا شدن پیام رسان از اپ اصلی، فیسبوک رقابت را در بازار برنامه های کاربردی تلفن های هوشمند هم حفظ کرده است.

اوایل امسال، اینستاگرام سریع ترین رشد را میان شبکه های اجتماعی داشت اما حالا به رتبه سوم رسیده، بنابراین شاید فیسبوک بالاتر از هر شبکه دیگری قرار داشته باشد اما طی چند ماه اخیر با افتی قابل توجه روبرو شده است.

جیسون مندر، نویسنده این گزارش معتقد است که فیسبوک با چالش های بزرگی دست و پنجه نرم می کند چرا که ۵۰ درصد کاربران آمریکایی و بریتانیایی، نسبت به گذشته، استفاده کمتری از این شبکه دارند در حالی که میان جوانان رشد ۶۴ درصدی دارد:

“از اوایل سال ۲۰۱۳، انجام کارهایی مثل به اشتراک گذاشتن عکس ها و پیام دادن به دوستان، ۲۰ درصد کاهش داشته.”

اما به هر حال، نقش فیسبوک به عنوان “بزرگترین” شبکه اجتماعی دنیا غیر قابل انکار است. در سراسر جهان، ۳ میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد که با در نظر گرفتن سهم ۱٫۳۶ میلیاردی فیسبوک باید گفت بیش از یک سوم کاربران متصل به اینترنت، از این شبکه استفاده متداوم می کنند.

screen-shot-2014-11-25-at-17-38-48

این گزارش براساس مصاحبه با ۱۷۰ هزار نفر از ۳۲ منطقه مختلف به دست آمده و نشان می دهد که از هر ۵ فرد چینی، ۴ نفر یک حساب فیسبوک دارند. در آمریکای لاتین این رقم از ۸۰ درصد، به ۹۳ درصد می رسد.

از جامعه آماری فوق، ۵۰ درصد به صورت فعال در هر ماه از فیسبوک استفاده می کنند که این مقدار، دو برابر دیگر شبکه های اجتماعی مثل توییتر، یوتوب و گوگل پلاس است؛ شبکه هایی که بر سر رتبه دوم با یکدیگر رقابت می کنند.

شاید این مقدار از کاربران گوگل پلاس به شبکه سر نزنند اما در طول روز استفاده بسیاری از طریق دیگر پلتفرم ها دارند. بنابراین اگر در مورد بازدید بخواهیم صحبت کنیم، یوتوب با ۸۵ درصد کاربر آنلاین ماهانه، ده درصد از فیسبوک جلوتر است.

اما صحبت از بازدید روزانه که به میان می آید، هیچ چیز جلودار فیسبوک نیست، حتی تامبلر با رشد سریعی که پیدا کرده. در تصویر بالا میزان بازدید طی بازه های زمانی مختلف آمده.

شبکه های اجتماعی خارجی که باید در آنها فعالیت کنید

screen-shot-2014-11-25-at-17-40-50

آمار در چین اندکی عجیب و غریب است. از شبکه های اجتماعی داخلی که فاصله بگیریم، پر طرفدارترین شبکه، گوگل پلاس است و پس از آن فیسبوک قرار می گیرد.

 

نخستین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر Live اپل است

شبکه اجتماعی Tumblr نخستین شبکه اجتماعی است که امکان به اشتراک گذاری تصاویر Live اپل را برای کاربران iOS فراهم کرده است و این افراد می توانند با استفاده از Tumblr تصاویر Live  خود را در سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن به اشتراک گذاری تصاویر Live اپل (Apple Live Photo) سال گذشته معرفی شد و حالا Tumblr نخستین شبکه اجتماعی است که به وسیله آن می توانید این تصاویر را با دیگران به اشتراک بگذارید. اپل در آیفون ۷ و ۷ پلاس و iOS 10 برای ویرایش کردن تصاویر Live امکانات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار داده است؛ بنابراین شما می توانید تصاویر Live بسیار خوبی در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تشخیص تصاویر در شبکه اجتماعی Tumblr همانند کاری است که اپل در آلبوم تصاویر Camera Roll انجام می دهد. برای به اشتراک گذاشتن در این شبکه اجتماعی کافی است از آیکون گردی که در بالای صفحه قرار دارد، استفاده کنید. کاربران در گوشی های آیفون برای نمایش تصاویر به صورت متحرک، از فناوری لمس سه بعدی استفاده می کنند؛ اما به دلیل اینکه این فناوری تنها مختص گوشی های آیفون است، برای نمایش تصاویر به صورت متحرک در این شبکه اجتماعی، باید روی تصویر کلیک کنید و نشانگر موس را چند ثانیه بر روی آن نگه دارید.

نحوه استفاده از امکانات اینستاگرام برای تجارت

تصاویر GIF به صورت خودکار به صورت متحرک نمایش داده می شوند؛ اما تصاویر Live این چنین نیستند و این موضوع برای افرادی که می خواهند این تصاویر را با دیگر کاربران iOS به اشتراک بگذارند، مشکل بزرگی است. علاوه بر Tumblr، فیس بوک نیز از امکان نمایش تصاویر Live برخوردار است؛ اما تنها در دستگاه هایی قادر به نمایش این تصاویر است که دارای سیستم عامل iOS 9 یا بالاتر باشند.

Image result for ‫شبکه اجتماعی Tumblr‬‎

در iOS 10 امکانات بیشتری برای ویرایش این تصاویر در اختیار کاربران قرار داده شده است و کاربران می توانند از ویژگی هایی همچون برش تصاویر و یا تغییر طول این تصاویر استفاده کنند. علاوه بر این ویژگی ها، امکان افزودن فیلترهای مختلف به این تصاویر اضافه شده است. در صورتی که طرفداران سرسخت این تصاویر هستید و از عملکرد امکانات و ویژگی های اپل برای ایجاد تغییرات در این تصاویر رضایت چندانی ندارید، می توانید از یکی از ویژگی های Google Photo به نام Motion Stills برای تثبیت تصاویر Live استفاده کنید. Motion Stills امکان ثبت تصاویر Live به صورت یک ویدیوی کوتاه را نیز برای کاربران فراهم می کند.

در آخر می توان گفت که کاربران iOS برای به اشتراک گذاری تصاویر Live خود در سراسر جهان می توانند از شبکه اجتماعی Tumbler استفاده کنند. در این شبکه اجتماعی کدی که امکان به اشتراک گذاری تصاویر به صورت آنلاین را فراهم می کند، به صورت متن باز طراحی شده است و هر توسعه دهنده ای می تواند از آن استفاده کند؛ اما در حال حاضر کاربران اندروید نمی توانند تصاویر خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.

منابع:tech crunch , کلیک

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره Mohammad Mahdi

    محمد مهدی دانش خواه هستم, جوان و جویای نام فعال در زمینه های ارتباطات اجتماعی و فعالیت های مجازی و ترجمه مقالات انگلیسی . امیدوارم مطالب گذاشته شده براتون مفید باشه.

    اینو دیدی ؟

    چگونه در اینستاگرام پست های جذاب و هدفمند بگذاریم؟

    چگونه در اینستاگرام پست های جذاب و هدفمند بگذاریم؟ ❤️

    پادکست چگونه در اینستاگرام پست های جذاب و هدفمند بگذاریم ؛ بشنوید :     …

    2 دیدگاه ها

    1. Trumbeler چیست؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)