درآمد شبکه‌های اجتماعی از اطلاعات کاربران

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای با بررسی چرایی اهمیت اطلاعات کاربران در شبکه‌های اجتماعی، نسبت به درآمدزایی شبکه‌های اجتماعی مشهور دنیا از اطلاعات کاربران، هشدار داد.

به گزارش لاین استور، شبکه‌های اجتماعی امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین فناوری‌های تحت وب مورد استفاده طیف وسیعی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته‌اند. به نحوی که شبکه‌ اجتماعی فیس بوک (Facebook‌) با ۱.۲ میلیارد کاربر، شبکه گوگل پلاس (Google+‌) با ۵۴۰ میلیون کاربر، شبکه لینکدین (Linkedin‌) با ۴۰۰ میلیون کاربر و شبکه توئیتر (Twitter‌) با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر، شلوغ‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود در دنیا هستند.

حال با وجود این حجم کاربر، این سوال به وجود می آید که درآمد شبکه‌های اجتماعی از کجاست؟ مرکز ماهر در این گزارش با اشاره به اهمیت اطلاعات کاربران و رابطه آن با درآمد شبکه‌های اجتماعی، به این سوال پاسخ می دهد.

Image result for ‫درامد فیس بوک‬‎

آموزش ساخت اکانت در اینستاگرام بدون نیاز به ایمیل و شماره

درآمد ۵.۳ دلاری فیس بوک به ازای هر کاربر

گزارش ۱۰-K‌ شرکت فیس بوک که گزارش جامع سالانه‌ای است و فیس بوک براساس قانون آن را ارائه می‌دهد به مباحث مختلفی مانند کارایی مالی، ساختار سازمانی و درآمد به ازای هر سهم می پردازد، این گزارش از درآمد حدود ۵.۳ دلاری این شرکت به ازای هر کاربر این شبکه اجتماعی خبر داده است. این میزان درآمد در حالی است که این شبکه تقریبا به ازای هیچ کدام از سرویس‌های مختلفی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، پولی درخواست نمی‌کند.

با این حال این سوال به وجود می آید که چگونه است که این شرکت توانسته به چنین درآمدی دست پیدا کند؟ چرا هر روز و هر روز به کیفیت خدمات خود می‌افزاید تا کاربران بیشتری را جذب کند؟ پاسخ کمی نگران‌کننده است. چرا که پاسخ خود شما هستید و در واقع داده‌ای که به شبکه اجتماعی می‌دهید.

شبکه‌های اجتماعی در واقع با داده‌های کاربران و کاوش آن‌ها (Mining) درآمد دارند. داده هایی مانند اطلاعات شخصی کاربران، روابط میان دوستان، موضوعات مورد علاقه، تعداد و محتوای نوشته‌ها، زمان حضور افراد در شبکه‌ اجتماعی و غیره که با کاوش آن‌ها می‌توان دانش سطح بالا از کاربران شبکه‌های اجتماعی کسب کرده و الگوهای رفتاری کاربران را استخراج کرد.

این دانش دقیقا همان چیزی است که مبنای قراردادهای کسب‌وکار به کسب‌وکار (‌B۲B) شبکه‌های اجتماعی مشهور قرار می‌گیرد. اکثر این قراردادها با محوریت بازاریابی (Marketing) و تبلیغات (Advertisement) صورت می‌گیرد. رویکرد کلی در این حالات یافتن فرد یا افرادی است که دارای قابلیت خاصی هستند، رفتار خاصی دارند، علایق خاصی دارند.

آموزش جستجوی پیام تلگرام با توجه به تاریخ

Image result for ‫درامد گوگل‬‎

درآمد گوگل از کاربران ایرانی چقدر است؟

تقریبا تمام درآمد گوگل از تبلیغات به دست می آید و بخش ناچیزی از آن به فروش و گرفتن حق اشتراک برای خدمات خود، برمی گردد. ۹۷ درصد درآمد گوگل از طریق “پرداخت کلیکی” تامین می‌ شود و درآمدهای غیرتبلیغاتی تنها ۳ درصد کل درآمدهای این شرکت را تشکیل می‌دهند.

هر کاربر ایرانی به طور متوسط روزانه پنج بار از گوگل استفاده می کند که با احتساب حدود ۳۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران، گوگل سالانه بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان از کاربران ایرانی سود کسب می کند. سود گوگل از کاربرانش توسط کلیک آنها روی لینک های تبلیغاتی ظاهر شده در نتایج جست و جو است.

طبق بررسی ها مشخص شده است ۴۰ درصد کلیک های کاربران ایرانی روی لینک های تبلیغاتی گوگل بوده است که درآمد سالیانه گوگل از هر کاربر حدود ۷/۳ دلار است و در مجموع این موتور جست و جو طی یک سال ۲۷۷ میلیون دلار از ایرانی ها درآمد داشته است. کاربران ایرانی روزانه ۲۵ میلیون بازدید از گوگل دارند که همین موضوع باعث شده تا گوگل اولین سایت پربازدید در کشور ما باشد و ایران دومین رتبه استفاده کنندگان از گوگل را داشته باشد.

آموزش جستجوی پیام تلگرام با توجه به تاریخ

مشکلات استفاده از اطلاعات کاربران در شبکه های اجتماعی

• با استفاده از تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی، امکان سنجش علاقمندی نسبت به محصولات و شرکت‌های تجاری مختلف وجود دارد. افرادی که دسترسی به این اطلاعات دارند می‌توانند با سو‌استفاده از این دانش به بررسی رشد محبوبیت این شرکت‌ها پرداخته و روی شرکت‌ها و محصولات سودآورتر سرمایه‌گذاری کنند. این گونه اعمال به شفافیت بازار ضربه زده و مشکلات جبران‌ناپذیری برای اقتصاد جامعه و بازار بورس به وجود می‌آورد.

• هر چند استفاده از اطلاعات کاربر برای ارائه تبلیغات متناسب با نیازهای کاربر امری طبیعی و مرسوم است، اما فروش اطلاعات کاربر به شرکت‌های تبلیغاتی بدون رضایت یا اطلاع آن‌ها، اشتباه و خطرناک است. شرکت‌های تبلیغاتی با خرید اطلاعات خصوصی کاربران از شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات متناسب با علایق کاربر را برای او ارسال می‌کنند، که در صورت عدم رضایت آن‌ها ممکن است احساس امنیت را از بین ببرد.

• حتی زمانی که رضایت و آگاهی کاربران کسب شده باشد، نباید این اطلاعات و داده‌ها به صورت خام برای تحلیل مورد استفاده قرار گیرد. در اصل در صورتی که گمنام‌سازی (Anonymization) داده‌ها انجام نشود، حریم خصوصی کاربران حتی توسط یک متولی امین و قابل اعتماد می‌تواند دچار خدشه شود.

 منبع: خبرگزاری مهر و اقتصادآنلاین

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره مجید درویش زاده

    درود من درویش زاده هستم .... فارغ التحصيل مهندسی کامپیوتر(ict) گرایش سیستمهای تحت شبکه، مدتی در زمینه تبلیغات، بازرگانی و فروش فعالیت داشته ام و در حال حاضر بصورت تخصصی بازاریابی اینترنتی و تبلبغات شبکه های اجتماعی را انجام میدهم. با آرزو های خوب

    اینو دیدی ؟

    بهترین روشهای ساخت بک لینک

    بهترین روشهای ساخت بک لینک برای سئو ❤️

    یکی از رایج ترین روش های گرفتن بکلینک با کیفیت در بیشتر کشورها استفاده از …

    24 دیدگاه ها

    1. شبکه‌های اجتماعی امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین فناوری‌های تحت وب مورد استفاده طیف وسیعی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته‌اند

      • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

        ممنون که نظر خودتون رو برای سایت لاین استور ارسال می کنید

    2. مطلب اموزنده و کاربردی بود،باتوجه به اینکه کاربران شبکه های اجتماعی روز به روز بیشتر میشوند درامد تولید کنندگان شبکه های اجتماعی نیز بیشترمیشود

      • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

        سپاسگزارم از توجه تون
        تولید کنندگان شبکه های اجتماعی بیشتر می شود

    پاسخ دادن به مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)