راهنمای-جامع-تبلیغات-در-تلگرام

راهنمای جامع تبلیغات در تلگرام

پادکست راهنمای جامع تبلیغات در تلگرام ؛ بشنوید :

 

 

اگر شما هم قصد تبلیغات در تلگرام را دارید، قول می‌دهیم خواندن این راهنمای تبلیغ در تلگرام به دریافت بازدهی بیشتر و کاهش هزینه‌های شما کمک کند. با کمک این راهنمای جامع می‌توانید مخاطبان واقعی‌تان را در تلگرام هدف بگیرید.

تلگرام، یک شبکه اجتماعی پرطرفدار و هیجان‌انگیز

هر صبح که از خواب بیدار می‌شویم، تا زمانی که دوباره به تختخواب گرم و نرم خودمان برگردیم، به ده‌ها کانال تلگرام سر می‌زنیم. در واقع سرک کشیدن به تلگرام و خواندن مطالب مختلف از این طریق، به بخشی از زندگی همه ما تبدیل شده است. بنابراین، جای تعجب ندارد که بسیاری از کسب و کارها، از تلگرام به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای تبلیغات اینترنتی خود استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که طبق آمار، بیش از ۲۰ میلیون ایرانی در کانال‌های تلگرام عضو هستند و ۱۷۰ هزار تا کانال تلگرام ایرانی وجود دارد. در حقیقت، یک ایرانی به طور متوسط در روز، ۱۰۰ مطلب مختلف را در تلگرام مطالعه می‌کند.

تبلیغات در تلگرام

قطعاً همه ما وقتی در پست‌های تلگرامی مشغول گشت و گذار هستیم، با چند تبلیغ هم روبرو می شویم. حال اگر این تبلیغ به اندازه کافی جذاب باشد و توجه ما رو جلب کند، کنجکاو می‌شویم تا بدانیم این تبلیغ از طرف چه کسی به نمایش درآمده است.

انواع روش‌های تبلیغ در تلگرام را بشناسید!

خب، در تلگرام ما با چند مدل تبلیغ روبرو هستیم. با این حال، این روش تبلیغاتی همیشه کارساز نیست. در این صورت، پول شما به جیب عده‌ای سودجو و منفعت طلب منتقل می شود. برای همین، ما تصمیم گرفتیم همه‌ی این روش‌های تبلیغ در تلگرام را برایتان بررسی کنیم:

  1. افزایش تضمینی اعضای کانال تلگرام

یکی از روش‌های تبلیغات در تلگرام، یا بهتر است بگوییم ترفندهای کسانی که در زمینه تبلیغات در تلگرام فعال هستند، افزایش تضمینی اعضای یک کانال است. این روش عملاً برای کسب و کارهابدون بازده است زیرا اعضای اضافه شده به کانال، لزوماً واقعی نیستند یا اگر واقعی باشند، لزوماً به محتوای کانال شما علاقمند نیستند و با کانال شما تعامل بالایی ندارند. پس، در نهایت تنها یک عدد می‌ماند که به هیچ دردتان نمی‌خورد!

  1. تبلیغات کلیکی در تلگرام

روش دیگری در تبلیغات تلگرام وجود دارد که به صورت کلیکی انجام می‌شود. این روش تبلیغاتی توسط سامانه‌های تبلیغات در تلگرام پیاده‌سازی شده و هنگام استفاده از آنها، شما بر اساس قیمت هر کلیک، بودجه کلی تبلیغات تلگرام‌تان را تعیین می کنید. همچنین، این روش تبلیغات تلگرام به شما امکان می دهد تا تبلیغ خود را تنها در کانال‌هایی که موضوعی مرتبط با فعالیت‌تان دارند، منتشر کنید.

ویژگی مثبت تبلیغات کلیکی تلگرام این است که شما تنها بابت کلیکی که بر روی لینک تبلیغ‌تان انجام می‌شود هزینه می‌پردازید. به این ترتیب، بازدهی تبلیغات‌تان افزایش پیدا می‌کند. با این حال، این نوع تبلیغ در تلگرام نیز، یک مشکل کوچک دارد: اگر سامانه تبلیغ کننده نظارت درستی بر روی کانال‌های خود نداشته باشد، ممکن است کلیک‌های غیر واقعی بسیاری بر روی لینک تبلیغ‌تان صورت بگیرد. همین موضوع باعث می شود تا بازدهی مورد نظر خود را دریافت نکنید.

تا یادمان نرفته این را هم به شما بگوییم که تبلیغات کلیکی چندان برای افزایش اعضای یک کانال مناسب نیست. چرا؟ چون برای شمارش تعداد کلیک، کاربر باید از تلگرام خارج شود، وارد سایت ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی شود و دوباره به اپلیکیشن تلگرام باز گردد. اما برای تبلیغات یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل می‌تواند مناسب باشد.

حالا هزینه‌های این نوع تبلیغات به چه صورت است؟ قیمت هر کلیک در بیشتر سامانه‌های تبلیغات تلگرام، از ۲۰۰ تومان شروع می شود و تا هر مبلغی که خودتان می خواهید قابل ارتقا است.

سیزده روش جدید برای تبلیغات در دنیای مجازی

  1. تبلیغات بازدیدی تلگرام

روش سوم، یعنی تبلیغات بازدیدی، مرسوم‌ترین نوع تبلیغات در تلگرام است. چرا؟ زیرا سیستم خود تلگرام بر حسب بازدید عمل می‌کند و همین موضوع، تبلیغات بازدیدی را قابل اعتماد می‌کند.

همانطور که از اسمش پیداست، در این روش، شما بر اساس تعداد بازدیدی که از تبلیغ‌تان می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید. البته تعداد بازدیدی که برای پُست تبلیغی‌تان می خواهید از قبل با مجری تبلیغاتی‌تان هماهنگ می‌شود. یعنی شما تعداد بازدید را برای مجری تبلیغات خود مشخص می‌کنید و هزینه کل بازدیدها رو از قبل پرداخت می‌کنید.

تا یادمان نرفته بهتر است بگوییم این روش تبلیغاتی می‌تواند بر اساس موضوع هم اجرا شود. یعنی شما تبلیغ خودتان را در کانال‌های مرتبط با موضوع فعالیت‌تان منتشر می کنید و در نتیجه، بازدهی بیشتری خواهید داشت. اما باید بدانید که این موضوع، باعث افزایش هزینه تبلیغات‌تان خواهد شد.

صحبت است از هزینه شد. پس بگذارید یک حدود قیمت به شما بدهیم. به طور معمول، قیمت تبلیغات بازدیدی در کانال های تلگرام از ۲٫۵ تا ۳ تومان شروع می‌شود. حالا اگر تبلیغ شما بر اساس موضوع باشد، یا آنکه بخواهید در زمان تبلیغ، به عنوان پُست ویژه (یعنی پست آخر کانال) باقی بماند تا بازدهی بیشتری داشته باشد، این هزینه می‌تواند تا ۱۰ تومان یا حتی بیشتر افزایش پیدا کند. این یعنی برای ۱۰۰ هزار بازدید، حداقل هزینه شما ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

  1. تبلیغات ثابت و ساعتی تلگرام

مدل دیگر تبلیغاتی که کم کم دارد در تلگرام محبوب می‌شود، تبلیغات ثابت و ساعتی است. یعنی همان روش متداول تبلیغاتی در تمام جهان. شما یک مبلغ به کانال‌های تلگرام یا مجری تبلیغات خود پرداخت می‌کنید و در عوض تبلیغات شما برای ۱۲ یا ۲۴ ساعت در کانال های مختلف منتشر خواهد شد. خوبی این روش هم مشخص است: دیگر شما درگیر بازدید، کلیک و ممبر نیستید!

لازم است بگوییم اگر قصد دارید تبلیغ ۱۲ ساعته خود را منتشر کنید، باید به فکر زمان هم باشید. یعنی باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید تبلیغ‌تان صبح یا شب منتشر شود. ساعت متداول اولی از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و برای دومی بر عکس است. همانطور هم که حدس زده‌اید، تبلیغات شبانه هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

هزینه تبلیغات ثابت اصلاً مشخص نیست و بستگی به خیلی فاکتورهای مختلف دارد. تعداد اعضای کانال، موضوع کانال و میزان هدفمند بودن تبلیغات و … اما حدوداً قیمت این نوع تبلیغات در یک کانال معمولی از ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود.

Image result for ‫راهنمای جامع تبلیغات در تلگرام‬‎

فواید بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

  1. تبلیغات توسط افراد تاثیرگذار

یکی از روش‌های تبلیغاتی که امروزه بسیار در جهان مطرح شده است، تبلیغات به واسطه افراد تاثیرگذار است. یعنی کسانی را که در فکر عامه مردم تاثیر می‌گذارند را پیدا کنید و از آنها برای تبلیغ کسب و کار خود کمک بگیرید.

محبوبیت این روش تبلیغاتی کاملاً قابل درک است. مطمئناً وقتی شخصیت مورد علاقه شما در مورد محصول یا خدمات یک برند صحبت می‌کند، شما اعتماد بیشتری به این برند خواهید کرد و با تمایل بیشتری به سمت آن خواهید رفت.

در تلگرام نیز چنین روشی کاملاً ممکن است. این یعنی شما می‌توانید در کانال تلگرام افراد مطرح و تاثیرگذاری که توانسته‌اند تعداد اعضای زیادی را جذب کنند، تبلیغ خود را منتشر کنید و حتی از خود آنها هم برای واقعی‌تر شدن هر چه بیشتر این تبلیغ و کاهش جنبه تبلیغاتی آن کمک بگیرید.

البته، همانطور که شما هم می‌دانید، این روش پر هزینه‌ترین روش تبلیغاتی در تلگرام است و شما باید آماده باشید تا یک هزینه چند میلیونی را صرف شناخته شدن برند خود کنید. پس بهتر است برندهای کوچک برای شروع تبلیغات خود، به سراغ این روش نروند.

منابع:دیدوگرام.زومیت
#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره زهرا طهماسبی

    سلام.زهرا طهماسبی هستم. علاقه مند و فعال در شبکه های اجتماعی و عاشق روانشناسی. مدتیه در زمینه تولید محتوا مشغول فعالیت هستم.امیدوارم مطالب و اموزش های سایت براتون مفید واقع بشه و شما هم طعم شیرین کسب درامد از شبکه های اجتماعی رو بچشید. تنها راه انجام دادن کار های عظیم دوست داشتن کاریه که انجام میدین.اگه تا الان پیداش نکردین همچنان به جست و جو ادامه بدین.

    اینو دیدی ؟

    اشتباه رایج سئو وبسایت های فارسی

    اشتباه رایج سئو وبسایت های فارسی ❤️

    یکی از تکنیک های اثر گذار در بحث سئو سایت محتوای آن است که باید …

    4 دیدگاه ها

    1. باتوجه به اینکه تلگرام کاربران زیادی را به خود اختصاص میدهد میتوان از تلگرام کسب درامد بسیارخوبی باروش های مختلف انجام داد

      • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

        بله با استفاده از کاربران زیاد شبکه اجتماعی تلگرام می توان مشتری های خود را در این شبکه اجتماعی بدست آورد

    2. تبلیغات در تلگرام واقعا مهم و ضروری هست. و ممنون از شما که این نکات خوب رو در رابطه با تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام قرار دادید.

    پاسخ دادن به کارشناس لاین استور لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)