فیسبوک شبکه اجتماعی مخصوص کسب و کار معرفی می‌کند

نسخه‌ای رایگان از شبکه اجتماعی فیسبوک مخصوص کسب و کار‌ با نام Workplace به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد.

فیسبوک چندی پیش رقیب اپلیکیشن اسلک برای هماهنگی‌ کار‌های اداری و سازمانی را معرفی کرده بود و حالا در حال راه‌اندازی نسخه رایگان شبکه اجتماعی خود برای کاربران شاغل در حوزه کسب و کار‌ است. این نسخه رایگان با نام Workplace Standard معرفی می‌شود و نسخه پولی آن نیز به Workplace Premium تغییر نام می‌دهد.

سنگ تمام گذاشتن فیسبوک برای بازاریابان

اشتراک ماهیانه نسخه پولی این شبکه اجتماعی برای یک گروه کاری تا رسیدن به ۱۰۰۰ نفر، ۳ دلار به ازای هر کاربر است و با افزایش تعداد کاربران، تا ۱۰ هزار نفر به ۲ دلار و بیشتر از ۱۰ هزار نفر به پایین‌ترین مقدار خود یعنی ۱ دلار ماهیانه پرداختی کاهش پیدا می‌کند.

سیمون کراس، مدیر محصول شرکت فیسبوک می‌گوید:

ما در حال ساخت Workplace برای شرکت‌های بیشتری هستیم، پس قطعا این موضوع قدم بزرگی برای ما به‌حساب می‌آید.

وی همچنین گفته است که همه شرکت‌ها شاید حاضر به خریداری اشتراک نسخه پولی این شبکه اجتماعی برای همه نیرو‌های کاری خود نباشند و به این دلیل ما آزمایش اولیه این سرویس را با تیم یا سازمانی مشخص، رایگان کرده‌ایم تا استفاده از آن و خرید اشتراک آن راحت‌تر شود.

Workplace Standard

سرویس Workplace رابط کاربری شبیه به دیگر اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی فیسبوک دارد. می‌توان گروه تشکیل داد، پست‌ها را بروزرسانی کرد، افراد را تگ کرد، فایل به اشتراک گذاشت و با دیگر افراد شرکت گفتگو کرد. این سرویس همچنین به Work Chat نیز مجهز شده که در واقع نسخه‌ای مشابه Messenger فیسبوک است و با آن می‌توان تماس‌های صوتی و تصویری گروهی گرفت.

فیسبوک هنوز زمان مشخصی برای رونمایی از Workplace Standard به‌صورت رسمی اعلام نکرده است.

بازاریابی کسب و کار و تجارت خود با استفاده از فیس بوک می تواند نتایج فوق العاده و البته بدون هزینه ای را برای شما داشته باشد. فیس بوک یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی اینترنتی است که به خوبی طراحی شده و استراتژی های مفیدی را برای این منظور در اختیار قرار می دهد.

بنابر این با استفاده از حضور خود در حوزه رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک و با ترکیب ۱۲ روشی که در این پست گفته می شود ، می توانید روش های موثری را برای شروع بازاریابی تجاری و کسب و کار خود با فیس بوک داشته باشید!

استخدام سه هزار نفر در فیسبوک برای شغلی عجیب

۱- تنظیم URL منحصر بفرد

قرار دادن آدرس یا URL منحصربفرد باعث می شود که صفحه فیس بوک و حتی وب سایت شما ، هر دو به یاد ماندنی و به راحتی قابل شناسایی باشند. می توانید URL صفحه فیس بوک خود را با نام خود یا وبلاگ یا حتی نام تجاری و مارک شرکت خود ثبت کنید. به هر حال حضور آنلاین و معرفی نام تجاری خود در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک می تواند ثمرات خوبی برای کسب و کار شما داشته باشد.

۲- بهینه سازی مشخصات

پروفایل فیس بوک شما نه تنها نباید فقط شامل لوگو یا تصویری از شما باشد ، بلکه باید معرف شما و کسب و کارتان نیز باشد. بنابر این می بایست مشخصات فردی و کاری خود را به همراه تصاویر در فیس بوک به طور دقیق قرار دهید . این مشخصات مطمئنا بعدا توسط مشتریان و کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و راهی برای تعامل بیشتر کاربران با شماست.

۳- برنامه های فیس بوکی

فیس بوک یکی از معدود شبکه های اجتماعی است که برنامه های مختلفی با توجه به نیاز کاربران در اختیار قرار می دهد که می توانید با توجه به نیاز کسب و کار خود و ارائه خدمات به مشتریان از آنها استفاده کنید . گرچه راهنمایی های بعضا فارسی و ویدیویی برای کار با برنامه ها در همان فیس بوک قرار گرفته است که نیاز شما و کاربرانتان را مرتفع می کند.

۴- معرفی صفحه

آیا شما به طور مداوم به ایمیل خود سرکشی می کنید ؟ اگر چنین است که می توانید برای راحتی کار خود و تعامل بهتر با مشتریان به لیست ایمیل های خود پیغامی فرستاده و از آنها دعوت کنید که به صفحه فیس بوک شما بپیوندند. این اطلاعیه می تواند همراه با مسابقه یا جایزه ای برای پیوستن کاربران به صفحه فیس بوک شما و اشتراک گذاری دکمه “Like” با آنها باشد.

۵- اضافه کردن لینک صفحه به ایمیل

یکی از راهکارهای خوب برای معرفی صفحه فیس بوک خود ، استفاده از یک امضا به صورت لوگو یا نوشتاری است که صفحه فیس بوک شما را با ارسال هر ایمیل به کاربران معرفی می کند.

۶- مطالب نو و تازه

یکی از اشتباهات بازاریابان فیس بوکی اینست که یک صفحه ساخته و از کاربران دعوت می کنند که به آن بپوندند ، بدون اینکه بروزرسانی یا ارسال پستی در آن داشته باشند. بهتر است برای تازگی صفحه فیس بوک خود هر از چند گاهی پست های تازه و جدید و هیجان انگیزی با استفاده از عکس ها ، پیوندها ، ویدیوها در آن داشته باشید تا کاربران متوجه علاقه مندی شما به صفحه فیس بوکتان بشوند.

قابلیت تماس گروهی تا ۵۰ نفر به پیام‌رسان فیسبوک اضافه شد

۷- پاسخگو باشید

همیشه اطمینان حاصل کنید که به نظرات و سوالات به موقع پاسخ بدهید و پیام های کاربران در فیس بوک را به منزله یک پرسش واقعی قلمداد کنید. پاسخ سریع یک راه مطمئن برای جلب اعتماد کاربران به کسب و کار شماست که باعث علاقه مندی مشتریان به صفحه فیس بوک شما می شود.

۸- ارسال تصاویر

تصاویر یک راه عالی برای به دست آوردن پست های ویروسی است که به سرعت مورد توجه طرفداران شما قرار گرفته و مثل رگبار در فیس بوک مورد بازتاب قرار می گیرد.

۹- استفاده از صفحات Landing Page

می توانید یک تب جداگانه با یک آدرس URL جداگانه ساخته و ترافیک خوبی را از طریق برگزاری مسابقات و دادن کارت تخفیف ویژه کسب نمایید. گرچه خود فیس بوک با صفحات فیس بوکی که برای قرعه کشی ساخته می شوند برخورد می کند، اما می توانید با تدابیر خاص و استفاده از برنامه های کاربردی در فیس بوک از این خطرات عبور کرده و صفحات جداگانه ای را طراحی و به مشتریان خود خدمات خوبی را مثل قرعه کشی و دادن جایزه ارائه کنید و این کار می تواند همراه با اشتراک گذاری دکمه ” Like ” در آن باشد.

Image result for ‫فیسبوک شبکه اجتماعی مخصوص کسب و کار معرفی می‌کند‬‎

۱۰- ایجاد دکمه فیس بوک

از آیکون و دکمه اشتراک فیس بوک در سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید و مطمئن شوید که به صورت برجسته در دید کاربران قرار داشته باشد. اگر از وردپرس برای مدیریت سایت خود استفاده می کنید، یک راه ساده استفاده از افزونه های خاص این کار است.

۱۱- تبلیغات فیس بوک

استفاده از تبلیغات در فیس بوک می تواند یک راه بسیار خوب برای گسترش حیطه معرفی کسب و کار شما به مشتریان هدف باشد. تبلیغات فیس بوکی به شما این اجازه را می دهد که با توجه به مخاطبان خاص بر اساس جنسیت ، گروه سنی ، منطقه جغرافیایی کنترل کاملی روی تبلیغات داشته باشید. همچنین امکان تنظیم و کنترل قیمت و پرداخت ها و کلیک ها و بودجه تبلیغاتی خود را به راحتی دارید.

۱۲- بدون اسپم و بدون تقلید

اصولا فیس بوک و کاربران آن از اسپم شدن پست ها و تکراری بودن خسته شده و آن رویه را دوست ندارند. پس بهتر است به جای اینکه پست های دیگران را در صفحه فیس بوک خود کپی کنید ، در مورد کسب و کار خود بنویسید و گروهی را تشکیل دهید که متشکل از کاربرانی است که علاقه مند به تجارت شما هستند و در این راه کسب یک کاربر هدفمند بهتر از چندین طرفدار غیر مرتبط است.

 

 

کلمات کلیدی : تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , فیسبوک , آموزش , اکانت فیسبوک , مدیریت شبکه های اجتماعی ,بازاریابی فیسبوک , برنامه جدید فیسبوک , کمپانی فیسبوک , Workplace  , Social network advertising , social media marketing  , Facebook

 

منابع : زومیت, سایت همه چیز

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)