مزیت رسانه های اجتماعی برای کسب و کار در سال ۲۰۱۷

Related image

سال ۲۰۱۷ رسید و همه چیز دچار تغییر و دگرگونی شد. در این پست قصد داریم ببینیم که استفاده از رسانه های اجتماعی توسط شرکت ها چه تغییراتی را به خود خواهند دید.

با یک نگاهی ساده و کوتاه برمی گردیم به سال ۲۰۰۷ میلادی، که فیسبوک به تازگی صفحه ی خود را راه اندازی کرده بود. امروز شرکت ها با حضور رسمی در شبکه های اجتماعی همانند مردم واقعی فعالیت دارند. در روز اول، ۱۰۰.۰۰۰ صفحه توسط برندهای کوکاکولا، Verizon و Blockbuster ایجاد شده و در دسترس قرار گرفت. با گذشت سالیان سال، میلیون ها شرکت برای ایجاد مخاطب های مستقیم که می توانستند دست بیابند از شبکه اجتماعی استفاده کردند. البته از یک نقطه نظر عملی، داشتن مخاطبان زیاد در شبکه های اجتماعی لزوماً به معنای دستیابی به مردم نیست!

آموزش کسب و کار با لینکدین را جدی بگیرید

بخش های جدیدی از ارتباط پدیدار خواهد شد

از لحاظ تاریخی، رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط افرادِ تنها -بصورت آنلاین- ایجاد شده بود. اما وقتی برندها وارد کار شدند، راهی هم شد تا خودشان را نشان دهند و برای مصرف کنندگان تبلیغ کنند و امروز رسانه های اجتماعی در بخش های جدیدی ارتباطی در حال تحول قرار گرفته اند. برخی از پلت فرم ها ابزاری برای خدمات مشتری را ارائه داده و اهمیت و تعامل تبادلات بین برندها و مصرف کنندگان را افزایش می دهند. مابقی، مانند فیسبوک به سمت ارتباطات حرفه ای تر کاوش می کنند.

Image result for ‫رسانه های اجتماعی در سال 2017 چه مزیتی برای کسب و کار شما دارند‬‎
کارکنان ارتش رسانه های اجتماعی شما خواهند شد

برای شرکت هایی که به دنبال گسترش و افزایش تاثیرات رسانه های اجتماعی شان هستند (بدون صرف هزینه ای ویژه) آپشن بسیار قدرتمندی وجود دارد که از قبل هم در لیست حقوق قرار گرفته است.

حمایت کارکنان: تشویق و انگیزه دادن به اعضای تیم برای به اشتراک گذاری پیام های برند در حساب های کاربری شخصی خودشان – روند بازی را در سال ۲۰۱۷ تغییر می دهد.

حتی در شرکت های متوسط، می توانید به صدها (شاید هزاران) دنبال کننده ی جدید دسترسی داشته باشید. همانطور که قبلاً بارها بیان کردیم، پیام هایی که از حساب های کاربری شخصی به اشتراک گذاشته می شوند بسیار قابل اعتماد ترند.

چرا کسب و کارها باید بازاریابی در تلگرام را جدی بگیرند؟

بخش فروش و خدمات مشتری، اجتماعی تر خواهند شد

هنوز هم بسیاری از کسب و کارها رسانه های اجتماعی را یک ابزار بازاریابی می شناسند. اما این حرف دیگر چندان صحت ندارد.

مصرف کنندگان در اینستاگرام و پینترست چیزهایی را درباره ی محصولات یاد می گیرند و در فیسبوک و توییتر به فروش می رسند. مصرف کنندگان در کانال های پیام رسانی مثل فیسبوک مسنجر، به دنبال خدمات مشتری می گردند. این روش با عنوان “تجارت مکالمه ای” با افزایش سرعت و گسترش روبات های چت، در سال ۲۰۱۷ همراه می شود.

دوره رنسانس تبلیغات رخ خواهد داد

قابلیت دیده شدن برای مدتی، کاهش پیدا خواهد کرد. زیرا پلت فرم ها، بیش تر از شرکت ها و سازمان ها، روی اشخاص بصورت انفرادی تمرکز خواهند کرد. اما مزیت بعدی برای پلت فرم های اجتماعی این است که شرکت های بیش تری را وادار می کند تا برای تبلیغات هزینه کنند. رقابت و فشار بیش تر برای تبدیل شدن/ یا ماندن در حالت سودآوری، پلت فرم های اجتماعی را مجبور می کند تا با آپشن های تبلیغاتی خلاقانه و مبتکرانه روی کار بیایند. ترکیب همه ی این عوامل، منجر به تجدید حیاتِ تبلیغات رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷ خواهد شد.

کلمات کلیدی : رسانه های اجتماعی , مقالات شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب و کار رسانه های اجتماعی  , فیسبوکتوییتر , اینستاگرام , پلت فرم های اجتماعی

 

منبع: مدیر آینده

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)