پنج راهکار مفید برای داشتن استراتژی شبکه های اجتماعی

آیا شما برنامه‌ای برای حضور در شبکه‌های اجتماعی Social Media ندارید؟ باید داشته باشید!
استراتژی شبکه های اجتماعی شما را به خوبی هدایت می کند که چه چیزی را چه زمانی باید منتشر کنید؛ دنبال کردن این استراتژی موجب می شود همیشه تازه و به روز باشید و همواره با مخاطبانتان ارتباط داشته باشید.

پنج نکته‌ی زیر به شما در این راه کمک خواهد کرد:

محتواها را متناسب با اهداف کسب‌و‌کارتان تنظیم کنید.
مطالب شما باید مکمل اهداف کسب‌و‌کارتان باشد. به عنوان مثال اگر شما یک شرکت محلی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی هستید و به صاحبان منازل مسکونی خدمات ارائه می دهید، می خواهید مردم را تشویق کنید تا سیستم های حرارتی را خود چک و به روز کنند، لذا پست‌هایی که می گذارید باید در مورد داشتن یک موتور تنظیم کننده خوب در سیستم‌های حرارتی، علائم خطرِ عدم تراز بودن هیترهای حرارتی و مطالبی از این دست باشد. پست‌هایی که با هدف های کلی کسب‌و‌کار شما سازگار باشد.

در کل محتوای منتشر شده‌ی شما باید یکی از ۴ هدف زیر را دنبال کند:
– افزایش ترافیک سایت
– افزایش فالوور
– کسب درآمد
– تعامل مفید با کسب‌و‌کارهای دیگر.

سه نشانه ناکارآمدی استراتژی شبکه های اجتماعی شما

خط‌مشی یک برند بزرگ را دنبال کنید.
برندهای بزرگ در این راه چند مورد به ظاهر کوچک را به خوبی رعایت می‌کنند.
برای شروع جاهایی را پیدا می کنند که مشتریانشان راجع به آن حرف می زنند و بعد در آنها دقیق می شوند. سپس محتواهایی را خلق می‌کنند که مردم راجع به آن صحبت می‌کنند و تمایل دارند بیشتر در موردشان بدانند و در آخر این برندها از رسانه‌های اجتماعی بهره می‌گیرند تا بازخورد مشتریانشان را بسنجند و آنچه راجع تجارتشان می گویند را بفهمند.
آیتم‌های تشویقی برای مشتریانتان بگذارید تا مراجعه‌ی حضوری به فروشگاه را کم کنند و شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند و از آن طریق نیز درخواست‌ هایشان را مطرح کنند.

در مورد پست مطالبتان تیزهوشانه عمل کنید.
در توئیتر پست ۵ تا ۱۰ مرتبه‌ایِ مطلب در طول روز خوب است در حالی که در فیس‌بوک ۱ تا ۴ بار کافی است. از اینکه باید پست‌هایتان را چندین مرتبه ارسال کنید اصلاً نترسید. اگر مطلب شما پیام مهمی دارد که می‌خواهید به دست مخاطبان زیادی برسد، افزایش تعداد پست مطلبتان اصلاً مانعی ندارد.
هم‌چنین زمانی که می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی مطلب بگذارید نیز بسیار مهم است. مثلاً اینکه بدانید چه زمانی مخاطبانتان آنلاین هستند.

زمان‌بندی متعهدانه
اگر شما تنها مطلب بنویسید و آن را پست کنید تنها نیمی از کار را انجام داده‌اید، پس به نیمی از موفقیت مدنظرتان هم خواهید رسید. هنگام به اشتراک گذاری مطلبتان داشتن یک برنامه‌ی زمانی متعهدانه بسیار مهم است. بدین مفهوم که مطلبتان را در زمان مشخصی ارسال کنید و به کامنت های دریافتی در همان چند دقیقه اول پاسخ دهید.

مدیریت رسانه های اجتماعی

با مشتریانتان صحبت کنید.
یک کسب‌و‌کار خوب زمانی نتیجه می‌دهد که ۸۰ الی ۹۰ درصد از زمان آن به صحبت با مشتریان و ۱۰ الی ۲۰ درصد آن راجع تجارت و این‌که چگونه می‌توانید به مشتریانتان کمک کنید گذرانده شود.
بر این موضوع متمرکز شوید که مشتریانتان چه چیزی می‌خواهند تا بتوانید در مورد آن مطلب منتشر کنید.
به سوالاتی که می‌پرسند دقت کنید؛ مطمئن باشید که گوش دادن به مخاطبانتان بیشتر از هر تجربه‌ی دیگری به درد شما می‌خورد.
در بین صحبت با آنها گفتن چند لطیفه یا چند تجربه‌ی کوتاه در رابطه با موضوع، خالی از لطف نیست. مردم همیشه عاشق این هستند که بدانند فهمیده شده‌اند.

 

 

 

کلمات کلیدی :تبلیغات آنلاین تولید محتوا رسانه های اجتماعیشبکه‌های اجتماعی مطلب منتخبمدیریت شبکه های اجتماعی, تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی, انتخاب عکس پروفایل , لینکدین , اینستاگرام , شبکه های اجتماعی تخصصی  , , , , ,  ,    ,

 

 

 

 

 

منبع : آیمارکتور

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)