۵ گام شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق

برنامه‌ جامع بازاریابی (کمپین بازاریابی) چیزی نیست که زیر دوش حمام! به فکر شما بیاید (بر خلاف ارشمیدس). برنامه‌های موفق تبلیغات بازاریابی با انجام تحقیقی دقیق، تفکری قوی و متمرکز بر جزئیات، اجرائی منحصر به فرد و سریع‌تر از دیگران، همراه با ایده‌ای شایسته‌، امکان‌پذیر است.

برنامه‌ریزی برای یک کمپین بازاریابی با فهمیدن موقعیت شما در بازار شروع شده و با تعیین برنامه‌های جزئی تبلیغاتی پایان می‌یابد و حتی ممکن است شما تصمیماتی در مورد متحدالشکل کردن لباس‌ها، لوازم اداری مورد استفاده، دکور دفتر و شبیه اینها را در برنامه‌ی بازاریابی خود ببینید. نگه‌داشتن برنامه‌ی در ذهن نیز ایده‌ی خوبی نیست؛ برای ایجاد تغییرات مورد نظر بهتر است اتاق کار خود را ترک کنید چرا که هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند به‌صورت محدود و بسته، به شکلی عالی اجرا شود.

همچنین شما اگر می‌خواهید رشدی پایدار به‌دست آورید، بایستی توان ایجاد تعهدی کامل برای اجرای برنامه‌هایتان یا زیرشاخه‌هائی از آن را در آینده داشته باشید. بازنگری در برنامه‌ی بازاریابی بازارهای رو به گسترش نه تنها به طرح‌های تجاری قوی نیاز دارند بلکه، به طرح‌های قوی بازاریابی نیز نیازمندند. قدم‌های بازنگری در طرح‌های بازاریابی شبیه به هم هستند؛ مثلاً با روشی مشابه قبلی شما نخواهید توانست به بازارهای جدید و مشتریان جدید برسید. البته معنی این جمله این نیست که یک صفحه آگهی کامل در یک روزنامه مشهور یا ۶۰ ثانیه تبلیغات تلویزیونی در طول یک برنامه‌ی پر بیننده داشته باشید. حتماً همانند بسیاری از شرکت‌های کوچک شما هم به رشد به‌وسیله‌ی فعالیت در یک بازار مطمئن و نه پوشش و فروش به تمام قسمت‌های بازار علاقه دارید.

امروزه سریعترین نرخ رشد در حیطه‌ی ارتباطات بازاریابی، متعلق به بازاریابی دیجیتال است. در گذشته‌ای نه‌چندان دور برای تبلیغات و بازاریابی از ابزارهای همچون رادیو، تلویزیون، چاپ و نشریات و بیلبورد استفاده می‌شده ‌است. نخستین بار در دهه ۹۰ میلادی بود که اصطلاح بازاریابی دیجیتالی به کار گرفته‌شد.  برندها و شرکت‌ها، برای برقراری ارتباط‌‌ محسوس و پویاتر با مشتریان، از طریق رسانه‌های عمومی (mass media) مانند تلویزیون، رادیو و… دچار مشکل شدند چراکه مشتریان از مشاهده روزانه تبلیغات در رسانه‌های گوناگون به ستوه آمده‌‌بودند و دیگر چندان طرفداری نداشتند. یک کمپین بازاریابی دیجیتال می‌تواند مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای بازاریابی محصول یا نسخه‌های جدید محصولات قبلی باشد.

پنج عامل برای طراحی یک کمپین موفق در رسانه های اجتماعی

شروع کمپین بازاریابی دیجیتالی

       ۱. اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید

همانطور که می‌دانید مفهوم بازاریابی دیجیتالی خیلی خیلی گسترده‌تر از بازاریابی سنتی است. در بازاریابی دیجیتالی شما به هر چیزی متوسل می‌شوید تا برندتان را به دنیا بشناسانید. اهداف باید کاملا منطقی و شدنی باشند. منبع اهدافتان را مشخص کنید. منبع به شما خواهد گفت آیا دستیابی به این چشم‌انداز در آینده میسر می‌شود یا نه.

       ۲. درک صحیحی از نوع مخاطب مورد هدفتان داشته باشید

قدم بعدی شما برای شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال این است که باید قبل از توسعه استراتژی‌های بازاریابی خود، پاسخی برای سوالاتی نظیر: “مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ انگیزه آنان چیست؟ آن‌ها به چه صورتی به برقراری ارتباط تمایل دارند؟ چه مجلات یا روزنامه‌هایی را می‌‌خوانند؟ و از چه سایت‌هایی معمولا بازدید می‌‌کنند؟ از چه کانال‌هایی استفاده می‌‌کنند؟ و اگر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌‌کنند در مورد چه مسائلی با‌هم صحبت می‌‌نمایند؟” داشته باشید.

 

5 گام شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق

بازاریابی با استوری اینستاگرام

       ۳. محتوا را تحت کنترل خود درآورید

حرف اول و آخر را در اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی و کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، محتوا می‌زند. محتوا باید کاملا سنجیده، کوتاه، قابل‌فهم و کاربر‌پسند باشد. علاوه برآن، محتوایی که شما قصد توسعه‌ی آن را دارید باید بتوان در جاهای دیگر نیز به کار برده‌شود.

آیا می‌دانید که محتوا فقط یک متن نیست؟ تصاویر واضح، باکیفیت و با رزولوشن خوب هم جزئی از همان محتوایی هستند که باید به خوبی تحت کنترل شما باشند. به این نکته توجه داشته باشید که تصاویر موجود در متن‌ها بیش‌تر توجه ذهن مخاطب را جلب می‌کند. با توجه به جذابیت محتوای بصری برای مخاطبان بهتر است از تصاویر مرتبطی در محتوای رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

 

5 گام شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق

سه دلیل عدم همکاری نمایش دهندگان با شبکه‌های تبلیغاتی

        ۴. کانال‌های بازاریابی را شناسایی کنید

امروزه کانال و مجاری ارتباطی زیادی وجود دارد که به وسیله آن‌ها می‌توان محصولات و خدمات خود را به کاربران عرضه کرد. اما قطعا همه این روش‌ها برای کمپین بازاریابی دیجیتالی شما جوابگو نیستند. باید از خودتان بپرسید که کانال‌‌ها چه نقاط ضعف و چه نقاط مثبتی دارند؟ چگونه به اهداف بیزینسی من کمک خواهند کرد؟ سرمایه‌گذاری همزمان روی تمام کانال‌های ارتباطی برای ساخت کمپین بازاریابی دیجیتال بزرگ‌ترین اشتباهی است که اغلب صاحبان کسب وکار‌ها مرتکب می‌شوند. ابتدا شروع به شناخت بهترین پلتفرم برای بازاریابی دیجیتال خود کنید. زمانیکه برای حضور شما سرودست شکستند به فکر سایر پلتفرم‌ها و توسعه کار باشید.

        ۵. اطمینان یابید که پیام شما باعث ایجاد ترافیک و بازدید در مقصد شما شود

در انتشارات محتواهای خود در رسانه‌های اجتماعی و همچنین برای اعتماد سازی دو طرفه در بازاریابی آنلاین از لینک استفاده نمایید. از مشتریان مشهور نیز میتوان در مطالب چاپ شده برای تاثیر بر مشتریان دیگر استفاده کرد. به این نکته توجه‌داشته باشید که URL‌‌ها و نام کاربری باید تا آنجایی که ممکن است یکی باشند. اطمینان حاصل کنید که از کلید واژه‌‌ها و عبارات یکسانی در سرتاسر کمپین بازاریابی دیجیتالی خود استفاده کرده‌اید.

منبع:هداتک و مدیران فردا

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره مجید درویش زاده

    درود من درویش زاده هستم .... فارغ التحصيل مهندسی کامپیوتر(ict) گرایش سیستمهای تحت شبکه، مدتی در زمینه تبلیغات، بازرگانی و فروش فعالیت داشته ام و در حال حاضر بصورت تخصصی بازاریابی اینترنتی و تبلبغات شبکه های اجتماعی را انجام میدهم. با آرزو های خوب

    اینو دیدی ؟

    چگونه در اینستاگرام پست های جذاب و هدفمند بگذاریم؟

    چگونه در اینستاگرام پست های جذاب و هدفمند بگذاریم؟ ❤️

    پادکست چگونه در اینستاگرام پست های جذاب و هدفمند بگذاریم ؛ بشنوید :     …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)