خانه / بازاریابی شبکه های اجتماعی / بیشترین بهره از بازاریابی شبکه های اجتماعی
بیشترین بهره از بازاریابی شبکه های اجتماعی در لاین استور

بیشترین بهره از بازاریابی شبکه های اجتماعی

ازآنجایی‌که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند کسب‌وکار شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهند، در نتیجه این پلتفرم‌‌ها نقش بسیار مهمی در رشد یک کسب‌وکار ایفا می‌کنند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی به هدف تعامل به کاربران و مشتریان نیز از دیگر کاربردهای این پلتفرم‌ها است.

به‌عنوان یک کسب‌وکار که می‌خواهد حضوری فعال و موثر در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، باید قدم اول را محکم بردارید. تعامل خوب و سازنده با کاربران اولین کاری است که یک کسب‌وکار در شبکه‌‌های اجتماعی باید انجام دهد. اگر بتوانید این تعامل را شکل دهید، مطمئن باشید که کاربران برای همیشه به همراه شما خواهند ماند. مزیت دیگر تعامل خوب با کاربران شبکه‌های اجتماعی این است که این کاربران ممکن است بعدها به اینفلوئنسر تبدیل شوند و محصولات و سرویس‌های شما را با۰ دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

ما بارها و بارها بر این نکته تاکید کرده‌ایم که کسب‌وکارها لازم نیست که در همه شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند. باید بهترین پلتفرمی که می‌دانید می‌شود از طریق آن بهتر با مخاطبان صحبت کرد و بیشتر مخاطبان شما نیز در آن حضور دارند را انتخاب کنید. برای مثال، اگر بیشتر مخاطبان شما در اینستاگرام هستند و این پلفترم برای کسب‌وکار شما بهتر جواب می‌دهد، لزومی ندارد که بخواهید حضور در فیس‌بوک یا توییتر را امتحان کنید. زمانی را به فهمیدن این نکته اختصاص دهید که کاربرانتان در کدام شبکه‌ اجتماعی بیشترین حضور را دارند و شما نیز متقاعبا برای حضور در این شبکه اجتماعی برنامه بازاریابی خود را تهیه کنید.

نکته دیگری که کسب‌وکارها باید به آن توجه داشته باشند، حضور دائم و مستمر در شبکه‌های اجتماعی است. در مطالب مختلف وبلاگ آژانس بازاریابی دیجیتال دارت که در مورد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نوشته شده است، بارها بر اهمیت این نکته تاکید کرده‌ایم که کسب‌وکارها اگر حضوری دائمی و مستمر در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشند، نمی‌توانند در این عرصه به موفقیت برسند و خیلی زود از ذهن کاربران پاک می‌شوند. حضور دائم و مستمر در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که نام برند شما دائما در جلوی دید مخاطب قرار داشته باشد و بعد از مدتی، این برند ملکه ذهن او می‌شود.

 

شناخت دقیق مخاطبان و نیازهای آن‌ها از جمله دیگر کارهایی است که باید توسط کسب‌وکارهای حاضر در شبکه‌های اجتماعی صورت بگیرد. اگر شما شناخت دقیقی نیازها، خواسته‌ها و علایق کاربران و مشتریان خود داشته باشید، می‌توانید با تولید محتوای متناسب و هم راستا با این فاکتورها، ضمن همراه کردن کاربران با خود، می‌توانید آن‌ها را به سفیر یا وکیل مدافع برند و کسب‌وکار خود تبدیل کنید.

 

بیشترین بهره از بازاریابی شبکه های اجتماعی در لاین استور

 

شناخت دقیق از مخاطبان با تحقیق و تهیه نقشه سفر مشتری آغاز می‌شود. تنها در این صورت است که می‌توانید از آن چیزی که مخاطبتان واقعا دوست دارد آگاهی پیدا کنید و در راستای برآورده کردن نیازهای او گام بردارید.

شناخت دقیق محیط هر شبکه اجتماعی از دیگر موارد موردنیاز است که کسب‌وکارها باید از آن آگاهی داشته باشند. هر شبکه اجتماعی فضا و محیط کاربری مخصوص به خود را دارد و نیازهای کاربران هر پلتفرم با پلتفرم دیگر متفاوت است. برای مثال، دو پلتفرم اینستاگرام و لینکدین را در نظر بگیرید. اینستاگرام یک فضای بصری محور است و نوع محتوایی که در آن پست می‌شود کاملا با لینکدین تفاوت دارد و حتی نیازهای کاربران اینستاگرام ممکن است کاملا با نیازهای کاربران لینکدین در تضاد باشد. لینکدین فضایی است که اغلب افراد حرفه‌ای، مدیران کسب‌وکارها و کارآفرینان در آن حضور دارند و تجربیات ارزنده خود را به اشتراک می‌گذارند. آن محتوایی که در اینستاگرام قرار می‌دهید، ممکن است با لینکدین همخوانی نداشته باشد و در نتیجه به شهرت و وجهه برند سازمان یا برند شخص آسیب بزند.

 

چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی در غرفه‌های شما ایفای نقش می‌کنند را بخوانید

 

خود من بارها و بارها دیده‌ام که کاربران ایرانی لینکدین مطالب سیاسی- تخریبی، عاشقانه و فلسفی را در لینکدین پست می‌کنند و یا مطالب بی محتوا و نامعتبر کانال‌های تلگرامی را در این شبکه اجتماعی بازنشر می‌دهند. این کار نتیجه‌ای جز تخریب وجهه شخص در پی ندارد و حداقل خود من این افراد را از لیست کانکشن‌هایم حذف می‌کنم.

منتظر شنیدن تجربیات شما در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستیم.

 

استراتژی های موفق بازاریابی دیجیتالی در شبکه های اجتماعی

 

شبکه های اجتماعی امروزه به بخش جدایی ناپذیر از سبک زندگی دیجیتالی میلیاردها تن از ساکنان کره زمین تبدیل شده و بدون آنها، سپری کردن روزگار کمی سخت است. علت را باید در تغییر فضا و فرم زندگی انسان ها در عصر قرن بیست و یکم دانست. وقتی قرار باشد بسیاری از تبادل اطلاعات و ارتباطات در اکو سیستم شبکه های اجتماعی متن محور، ویدیو محور و عکس محور باشد و هزینه ارتباطات به شدت کاهش پیدا کند، طبیعی است که شبکه های اجتماعی تبدیل به عنصر قدرتمند برای توسعه روابط و تبادل ارتباطات در عصر ارتباطات خواهد شد. هویت دیجیتالی داشتن، به اندازه هویت غیر دیجیتالی اهمیت دارد. اگر شما در اینترنت به نوعی حضوری به ثبت برسانید، راحت تر پیدا شده و راحت تر با شما تماس میگیرند و کسب و کار و مهارت و ظرفیت های شما معرفی می شود و اینها، مصداق های فرصت آفرین و ارزش آفرینی محسوب می شود.

برای حضور فعال در شبکه های اجتماعی باید قوانینی را رعایت کرد. حریم خصوصی را فهمید و به آن احترام گذاشت. اگر به دنبال کسب و کار در این شبکه هستید، باید بازاریابی دیجیتالی را یاد بگیرید و تولید محتوای خلاقانه را درک کنید. اما تاکنیک ها و تکنیک هایی که باید در نظر داشت در ادامه تا حدی اشاره می شود.

داستان چیست؟

داستان سر بازاریابی است. سر پیدا کردن مشتری و مخاطب است. سر شکار مخاطبان بالقوه است. سر کسب بازدید است. سر view بیشتر است. ببینده بیشتر یعنی شهرت بیشتر و شهرت بیشتر یعنی سرازیر شدن پول و درامد. امروزه یکی از تاکتیک های بازاریابی داخلی که به غایت دچار سو تفاهم و بدفهمی شده است، مقوله شبکه های مجازی است. اما به خاطر مخاطبان زیاد و متنوع و همچنین هزینه های پایین، یکی از سودمند ترین ابزارها به شمار می رود.

شبکه اجتماعی از هر نوعی که باشد، فیس بوک، توییتر، لیندکین و یا حتی اینستاگرام، امکانی بی دلیل برای دسترسی و ارتباط با خریداران محصولات و خدمات تان را در سطحی شخصی فراهم میکند. شبکه های اجتماعی به شما این شانس را میدهد که مستقیما با افراد ارتباط برقرار کرده و بعد انسانی بیشتری را از برند تان به نمایش بگذارد. در این بخش، ما قوانینی که در پیاده سازی و حفظ استراتژی شبکه مجازی، به کمک شما می آید را چارچوب بندی کردیم و به تیم فروش تان کمک میکنیم تا راندمان کاری بهتری داشته باشد:

  • برندینگ پیوسته ای داشته باشید.
  • مرتبا مطلب و محتوا منتشر کنید
  • در مباحثات و گفتگوها شرکت کنید.

 

قانون شماره ۱: برندینگ پیوسته ای داشته باشید

برندینگ پیوسته در کسب و کار مقاله ای در لاین استور

پروفایل شما، هویت دیجیتالی شما است. هویت دیجیتالی کمک میکند تا شما بهتر شناسایی شوید. نمایه ای از کسب و کار شما است. باید مطمئن باشید که وقتی کسی به پروفایل شما سر میزند با انرژی منفی مواجه نشود. با پیام های تبعیض آمیز و جنسیتی مواجه نشود. توضیحات چند زبانه باشد. حداقل فارسی و انگلیسی. لینک دسترسی سریع به شما در دسترس باشد. عکس شما شفاف و معلوم باشد. داستان سرایی در bio نکرده باشید. حس منفی نداده باشید. به نوعی خود را به حمایت از محیط زیست پیوند دهید. برای خیلی ها این موضوع اهمیت دارد. حتی مهم تر از اینکه شما چه کسی  هستید و چه میکنید.

باید مطمئن باشید که وقتی کسی به پروفایل شما سر میزند، همه چیز مطابق با مواردی باشد که مخاطب شما در مورد برندتان می دانند. نباید چیزی را به نمایش بگذارید که نماینده شرکت های دیگر باشد. برای اینکه در پروفایل شبکه های اجتماعی همواره برندینگ پیوسته ای داشته باشید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:‌

  • از سبک و سیاق بصری برندتان تبعیت کنید. در شبکه های مجازی نیز از همان فونت ها و رنگ ها و نمادهایی که در وب سایت خودتان  ویا سایر ابزارهای بازاریابی استفاده میکنید بهره ببرید.
  • صدای تان را شناخته و آن را تغییر ندهید. قبل از آنکه چیزی را پست کنید و یا به اشتراک بگذارید، از خودتان بپرسید که چرا  باید برند شما چنین چیزی را بگوید؟ آیا بهتر نیست این حرف را سخنگوی تبلیغاتی شرکت بگوید؟ بهتر نیست این حرف توسط یک سلبریتی به صورت غیر مستقیم گفته شود؟ آیا این موضوع با مخاطبان شما همخوانی دارد؟
  • دور شدن از برند شما، موجب ورود به  ریسک ارسال  پیام های درهم  می شود. که این به نوبه  خود باعث سردرگمی شده و در این شرایط، مخاطبان شما نمیدانند که دقیقا چه انتظاری از شما باید داشته باشند و در نهایت با شما و برند شما غریبه می شوند.

 

قانون شماره ۲: مرتبا مطلب و محتوا منتشر کنید

شبکه های اجتماعی

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

انتشار غیر منظم مطالب در شبکه های اجتماعی شاید بتواند به پر کردن تایم لاین شما کمک کند،‌ اما به جذب مخاطبان جدید و ایجاد ارتباطی موثر با مخاطبان جدید کمکی نمی کند. با تیم خود همفکری کرده و یک برنامه منسجم برای انتشار مطلب در هر یک از کانال های موجود در شبکه های اجتماعی بچینید. پیوستگی در انتشار مطالب، همچون استمرار و پیوستگی در امر برندینگ، موجب ایجاد حس اعتماد در مخاطبان می شود. اگر مخاطب شما یک شرکت دیگر باشد، اهمیت این مساله دوچندان می شود.

اگر در یکی از شبکه های اجتماعی  تازه وارد هستید، میتوانید با استفاده از این تمرین ها فعالیت خود را شروع کرده و به برنامه ریزی خوب و مناسبی دست پیدا کنید. مثلا:

  • توییتر ۳ تا ۵ نوبت در روز (صبح و عصر و غروب و شب)
  • فیسبوک: ۱ پست در روز (محتوای اصلی یا محتوای اشتراکی تولید کنید)
  • لینکدین: ۱ یا ۲  پست در هفته (محتوای اصلی و یا اشتراکی)
  • اینستاگرام: فشن بلاگرها بعضا ۱ پست در هر ساعت منتشر میکنند. مثل کیارا فراگنی. هدی کتان بیشتر!

بعد از گذشت ۳ ماه، خواهید دید که مخاطبان شما چه موقع فعالیت بیشتری داشته و با چه مسائل و محتواهایی درگیر هستند و بنا بر این ایده، با گذشت زمان و استمرار بر برنامه ای منسجم، میتوانید به درستی بفهمید که چه وقت، چه چیزی و چگونه مطالب و محتواهای مد نظر شما را در پلتفرم های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

قانون شماره ۳: در مباحثات و گفتگو ها شرکت کنید

در پایان باید گفت که هدف نهایی از ورود به شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مجازی نباید بالا بردن آمار فروش  باشد. هر چند که اگر این امر اتفاق بیفتد، بسیار خوب است.  در واقع هدف از ورود به به شبکه های اجتماعی، باید اجتماعی شدن باشد. عظیم ترین فرصت هایی که شبکه های اجتماعی در اختیار کسب و کارها قرار می دهند، بیشتر در جذب و سرگرم کردن کاربران نهفته است. یا به بیان دیگر، معرفی کردن افرادی جدید به برندتان و حفظ رابطه ای سالم با دنبال کنندگان، طرفداران و مشتریان فعلی اهمیت دارد.

اما این قضیه تنها با منتشر کردن مطلب و محتوا اتفاق نخواهد افتاد. شما باید به شکلی فعال با افرادی که در پروفایل شما حضور دارند وارد گفتگو شوید و به چیزهایی که آنها میگویند توجه کنید. طرفداران و دنبال کنندگان شما در مورد چه مسایلی صحبت میکنند؟ شکایت های آنان در رابطه با چه مواردی است؟ کدام جنبه از کالاها و خدمات شما را دوست دارند؟ دقیقا چه انتظاراتی دارند؟

به این نظرات و کامنت ها جواب بدهید.  مثل سلبریتی هایی که میلیون ها فالور دارند، بی تفاوت به کامنت های مخاطبان نباشید و just seen نکنید! شبکه های اجتماعی بر خلاف روندهای پر هزینه تحقیقات بازار و سنجش کاربر، یکی از شانس های محدود هر کسب و کار برای دریافت مستقیم نظرات مشتریان و مخاطبان است.

چگونه میتوان در شبکه های اجتماعی گفتگو راه انداخت؟

  • یک سوال مطرح کنید.
  • اخبار مرتبطی از منابع داخلی و خارجی به اشتراک بگذارید و به همراه آن، نقطه نظر خود را هم بیان کنید.
  • به نظرات دیگران پاسخ دهید.
  • موضوعات داغ و به روز را بررسی کنید و محتواهای خود را با آن منطبق کنید.

شما هم تجارب خود را در شبکه های اجتماعی با ما در میان بگذارید.

 

منبع : نیوبی – روزیاتو

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

من مهندس مجتبی اکبری هستم به عنوان طراح سایت و تولید محتوا در مجموعه لاین استور می باشم من عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و ورزش مورد علاقه ام فوتبال است

اینو دیدی ؟

معرفی بهترین گروه ها و کانال های تلگرامی در حوزه ارزهای دیجیتال

معرفی بهترین گروه ها و کانال های تلگرامی در حوزه ارزهای دیجیتال

معرفی بهترین گروه ها و کانال های تلگرامی در حوزه ارزهای دیجیتال در این مقاله …

۲ دیدگاه ها

  1. وهمچنین حضور مستمردرشبکه های اجتماعی باعث بهره وری بیشتر بازاریابی شبکه های اجتماعی میشود

  2. دراین مقاله متوجه شدم بااستفاده ازرفتار درست وتولید محتوا ونحوه صحیح پست گزاشتن توی شبکه های اجتماعی مختلف به منظور جذب مخاطب بیشتر وتعامل بیشتر بامخاطب و درنهایت معروف شدن وبرندینگ باعث فروش بیشترمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن