خانه / social media marketing / شش عادت بازاریابان مؤثر!
شش عادت بازاریابان موثر

شش عادت بازاریابان مؤثر!

همواره در زندگی کلمات بسیاری بودند که عادت داریم آنها را در کنار هم بشنویم که از جمله‌ آنها می‌توان به رومئو و ژولیت، کسب‌و‌کار و یا دیگر موارد اشاره کرد. در دنیای بازاریابی نیز دو واژه همواره با یکدیگر بوده و آنها را همیشه اینگونه می‌شنویم؛ «محتوا و بازاریابی».

۹۰درصد شرکت‌های حوزه مارکتینگ از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می‌کنند. البته این به معنای آن نیست که تمام محتوای تولیدشده‌ آنها با‌ارزش هستند. بازاریابی محتوای مؤثر نیازمند رعایت موضوعات بسیاری است.

موضوع مهم در این باره آن است که چه چیزی باعث می‌شود بازاریابی محتوای مؤثر داشته باشیم؟ چه چیزی باعث می‌شود که چنان در کار خود موفق شویم که همه به دنبال نظر و توصیه‌ ما باشند؟ برای دسترسی به این مرحله یک رمز موفقیت وجود دارد و این رمز مربوط به پیش از شروع به تایپ‌کردن است.

چه شما در تیم بازاریابی محتوای یک شرکت کار می‌کنید و چه خود مستقلا صاحب یک کسب‌و‌کار هستید، چندین عادت تجربه‌شده و مؤثر وجود دارند که می‌توانند به استراتژی بازاریابی محتوا شما کمک کنند.

 

عادت بازاریابان موثر

 

در ابتدا امر بگذارید پنج سرمایه ای که حساب بانکی را انباشته می سازد نام ببریم:

۱٫ درک دیگران:

تلاش برای درک واقعی فرد دیگر، شاید یکی از مهم ترین سرمایه های شما و پیش درآمدی برای  هر بازگشایی سرمای دیگری باشد.

۲٫ توجه به جزئیات :

مهربانی ها و محبت های پیش پا افتاده بسیار مهم هستند . بی احترامی ، بی مهری و حتی بی علاقکی باعث کم شدن مقدار قابل توجهی از سرمایه شما خواهد شد . در رابطه با انسانهای دیگر چیزهای کوچک نقش های بزرگی ایفا می کنند

۳٫ تعهد به قول و قرارها :

پایبندی به تعهدات و فاداری یا تعهد به قول و قرارها یکی از بزرگترین سرمایه های شخصی است و خلف وعده و یا نادیده انگاشتن تعهدات ضرر هنگفتی به سرمایه شما وارد می سازد.

۴٫ تعهد به قول ها و تعهدات :

مردم به قول ها  و تعهدات دل می بندند ، به خصوص به تعهداتی که اساس زندگی آنها را تشکیل می دهد . عدم شفاف سازی انتظارات و توقعات و یکی از دلایل مشکلاتی که در روابط انسان پدیدار می شود، ریشه در نا سازگاری و ابهام در انتظارات مان را دیگران به خوبی فهمیده اند و در جهت عملی شدن آنها با ما همکاری خواهند کرد ، شرایط بسیار بدی را در روابط خود با آنان به وجود می آوریم.

۵٫ ابراز بزرگواری:

بزرگواری و رفتار درست و شایسته موجب اعتماد می شود و اساس سرمایه های دیگر را تشکیل می دهد. بزرگواری شامل صداقت ودرستی هم می شود ، اما ارزشی فراتر از آن دارد.وقتی از حساب بانکی عاطفه تان سرمایه ای کم می کنید ، باید عذر خواهی کنید و این کار را صمیمانه و صادقانه انجام دهید.

همچون هر عامل موفقیت دیگری، این عادات نیز در یک شب بازاریابی محتوا شما را زیر و رو نمی‌کنند، چرا که موضوع مهم در این باره آن است که باید تلاش کنید در این عادات به شکلی مناسب و خوب عمل کنید و این امر به زمان نیاز دارد. اما اطمینان داشته باشید با توجه به این عادات شما نه به‌زودی اما قطعا به یک تولیدکننده‌ محتوای فوق‌العاده تبدیل خواهید شد.

سنگ تمام گذاشتن فیسبوک برای بازاریابان

 

خبرهای مرتبط با کسب‌وکارتان را روزانه بخوانید

تولید محتوایی که واقعا می‌تواند روی مخاطب هدف شما تأثیرگذار باشد، نیازمند دانش به‌روز شما از کسب‌وکارتان است. شما باید بدانید که روزانه چه مواردی در حوزه کسب‌وکار شما اتفاق می‌افتد.

به عنوان یک تولیدکننده‌ محتوای عالی، نه‌تنها باید اطلاعات حوزه کسب‌وکارتان را بخوانید، بلکه باید در آنها غرق شده و در اینترنت برای یافتن اخبار و اطلاعات به تکاپو بیفتید و البته این اخبار را باید با این دید دنبال کرد که چگونه می‌توانید از هرکدام از آنها برای ارتباط بیشتر با مخاطب و جذب آنان بهره گیرید.

بهترین عادتی که در این مورد می‌توانید داشته باشید، آن است که روزانه درباره اخبار کسب‌وکارتان مطالعه کنید. می‌توانید از RSS با استفاده از نرم‌افزاری همچون Feedly استفاده کرده تا وبلاگ‌های مهم کسب‌وکار خود را به شکلی منسجم‌تر دنبال کنید. همچنین می‌توانید از همکاران خود در این مورد سوال کرده و مواردی را که آنها می‌خوانند نیز دنبال کنید.

به صورت منظم بنویسید

یک قانون همیشگی وجود دارد و آن در دو جمله خلاصه می‌شود:  «اگر استفاده نکنید، از دستش خواهید داد.»

تولید‌کننده‌ محتوای موفق اهمیت بهبود مداوم قابلیت‌های نگارشی خود را دانسته و در اینکه این رمز دستیابی به بازاریابی محتوای مؤثر است، شک ندارد.

انجام دادن چنین کاری موجب می‌شود بسیار به توسعه‌ ایده‌هایی که به ذهن خطور می‌کنند و سرنخ‌هایی که می‌توانند به یک ایده‌ کامل در آینده تبدیل شوند، دست پیدا خواهید کرد. هر تولیدکننده‌ محتوا ممکن است همیشه برای نوشتن الهام نداشته باشد، اما او می‌داند که در هنگام نوشتن ممکن است منبع الهامی به ذهنش وارد شود.

موضوعی که برای بازاریابی محتوای مناسب اهمیت دارد، آن است که عادت نوشتن روزانه را کسب کنید. موضوع این نیست که روزانه یک مقاله کامل و ویرایش‌شده‌ ۱۵۰۰ کلمه‌ای در حوزه‌ کسب‌وکارتان بنویسید، بلکه هدف آن است که روزانه حداقل برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه افکار و ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید.

محتوای دیگران را پیدا و منتشر کنید

این‌ روزها افرادی که محتوای دیگران را دنبال و منتشر می‌کنند، کم نیستند. در حقیقت هر کسی می‌تواند در اینترنت محتوای دیگری را بازنشر دهد. به عنوان مثال، روزانه افراد بسیاری در شبکه‌ اجتماعی توییتر اقدام به ریتوییت محتوای دیگران می‌کنند. اما یک تولید‌کننده‌ محتوای خوب می‌داند که برای بازاریابی محتوای مؤثر تنها بازنشرکردن یک محتوا درباره کسب‌وکار حوزه مرتبط کافی نیست.

گای کاواساکی (Guy Kawasaki)، بهترین نویسنده نیویورک تایمز می‌نویسد: «شما باید خود را به عنوان یک متخصص مطرح کنید و به شکلی واقعی با جامعه خود تعامل داشته باشید.» موضوع مهم آن است که به اشتراک‌گذاری محتوای دیگران به‌تنهایی کافی نیست.

پرسشگر باشید

تولید‌کننده‌های موفق محتوا به صورت طبیعی کنجکاو هستند و این یکی از رمز‌های موفقیت آنها در بازایابی محتوای مؤثر است. آنها یاد گرفته‌اند که درباره اطلاعاتی که اکنون دارند و همچنین اطلاعاتی که در دنیای خارج وجود دارد، کنجکاو باشند. بینشی که از کنجکاوی دائمی گرفته می‌شود، سبب ایجاد خلق محتوایی عالی و موفقیت در بازاریابی محتوا می‌شود.

لورین توهل (Lorraine Twohill)، مدیر بازاریابی گوگل بیان می‌کند: «برای تشخیص مشکلاتی که ارزش حل‌کردن دارند، باید کنجکاو باشید و سپس راه‌حل‌هایی را ارائه دهید.»

با مخاطبان خود یکی شوید

تولیدکردن محتوای با‌ارزش، آغاز یک استراتژی بازاریابی محتوای مؤثر است. نکته قابل توجه در این رابطه ایجاد ارتباط شخصی است که می‌تواند به عنوان یک راه کاربردی بسیار مهم برای به دست آوردن و نگه‌داشتن مخاطبان عمل کند. به این نحو که به صورت روزانه با مخاطبان خود به صورت مستقیم رابطه برقرار کنید.

میزان اثربخشی بازاریابی محتوا را کنترل کنید

بهترین تولید‌کننده‌های محتوا هم نمی‌توانند ادعا کنند که می‌دانند چه شکل تولید محتوایی موفقیت‌آمیز است و چه نوع تولید محتوایی نمی‌تواند نتیجه دلخواه را در بر داشته باشد، زیرا همه‌چیز به مخاطب بستگی دارد و اخلاقیات مخاطبان ممکن است تغییر کند.

منابع:پرشین بلاگشنبه مگ

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی حانیه افراخته

مهندس افراخته فعال در زمینه شبکه های اجتماعی

اینو دیدی ؟

آموزش ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام

آموزش ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام

این روزها شاهد توسعه فراوان کسب و کارهای اینترنتی هسیتم و از همین رو شبکه‌‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن