پادکست آموزش کسب درآمد از استوری اینستاگرام ؛ بشنوید :
اینستاگرام به تازگی با قابلیت جدیدی همراه شده که آن را استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) نامیده است. با لاین استور همراه باشید تا این قابلیت را به شما معرفی کرده و نکاتی را به منظور استفاده بهتر از آن خدمتتان ارائه کنیم.
مقدمه
اینستاگرام هم اکنون یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی موجود است که توسط شرکت فیسبوک خریداری شده و روز به روز به تعداد کاربران فعال آن افزوده میشود. اینستاگرام در بین ما ایرانیها هم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی بسیار فعال هستند. به تازگی قابلیت جدیدی به این شبکه اجتماعی و اپلیکیشن آن اضافه شده که با نام استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) معرفی میشود. در این مقاله قصد داریم که نگاهی به این قابلیت داشته و نکاتی را به منظور استفاده بهتر از آن خدمت شما ارائه کنیم.
استوریز (Stories) چیست؟
قابلیت Stories یا داستانها برای به اشتراک گذاشتن موقتی تصاویر و ویدئوها با فالورها یا همان دنبالکنندگان شماست. تصاویر و ویدئوهای این بخش تنها به مدت ۲۴ ساعت و در بالای صفحه برای فالورهای شما نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب در بالای صفحه خود و به صورت دایرههایی تصاویر و ویدئوهای موقت از فالویینگهایتان را مشاهده میکنید که در ۲۴ ساعت اخیر قرار داده شده است.
Storyها در صفحه پروفایل نمایش داده نخواهند شد و همانطور که گفتیم موقتی هستند. شما میتوانید در طول روز چند Story هم منتشر کنید که هنگام نمایش بهترتیب برای مخاطبان ظاهر خواهد شد.
هنگام مشاهده Storyهای دیگران میتوانید با لمس گزینه Send Message یک پیام شخصی مرتبط با آن داستان را برای فرد ارسال کنید و یا با لمس سهنقطه و Report تصاویر و ویدئوهای نامناسب و ناقض قوانین را گزارش دهید. همچنین عددی که بالای صفحه مشاهده میکنید نشانگر تعداد ساعاتی است که از انتشار داستان زمان گذشته و با رسیدن این عدد به ۲۴ آن Story حذف خواهد شد.
چگونه Story ارسال کنیم؟
ارسال داستان یا Story در اینستاگرام بسیار ساده است. کافیست دکمه + را در بالای صفحه لمس کنید. حالا میتوانید با فشردن دکمه دایرهای شکل عکس گرفته و یا با نگهداشتن آن تا ده ثانیه ویدئو ثبت کنید. دکمه صاعقه شکل برای فعال و غیرفعال کردن فلش دوربین بوده و دکمهای با دو فلش نیز برای جابجایی بین دوربین پشت و سلفی کاربرد دارد.
اگر بخواهید تصاویر را از گالری گوشی بارگذاری کنید کافیست انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا تصاویری که در ۲۴ ساعت اخیر ذخیره کردهاید برای شما نمایش داده شود. دقت داشته باشید تصاویر Stories و همچنین ویدئوها تمام صفحه و مستطیلی شکل هستند.
حالا میتوانید با کشیدن انگشت از چپ به راست یا راست به چپ افکتهای مختلف را روی تصاویر خود اعمال کنید. همچنین قادرید با لمس دکمه به شکل قلم در بالای صفحه با قلمهای مختلف روی تصاویرتان بنویسید و رنگ قلم را نیز از پایین صفحه انتخاب کنید. یک ترفند در این صفحه برای انتخاب هر رنگ دلخواه نگهداشتن انگشت روی یکی از رنگها و سپس کشیدن به سمت رنگ مورد نظرتان است.
یک قابلیت دیگر نیز نوشتن روی تصاویر است که با فشردن دکمه Aa در بالای صفحه انجام میشود. پس از درج نوشته میتوانید آن را با یک انگشت جابجا کرده و با دو انگشت تغییر اندازه داده و بچرخانید.
وقتی کار ویرایش تصویرتان تمام شد میتوانید با فشردن دکمه پایین سمت راست (فلش به سمت پایین) تصویر را در گالری خود ذخیره کنید و یا با فشردن دکمه دایرهای شکل پایین آن را ارسال کنید.
همچنین میتوانید پس از ارسال Story آن را باز کرده و با لمس سهنقطه و انتخاب …Share as Post آنرا به شکل یک پست عادی نیز در صفحه خود منتشر کنید.
چگونه میتوان از استوریز اینستاگرام در بازاریابی استفاده کرد؟
برای استفاده از استوریز اینستاگرام در بازاریابی ایدههای مختلفی وجود دارد که براساس تجارب اخیر، بهترین آنها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
بهتر است نخست نگاهی به نحوه ساخت استوریز داشته باشیم. ثبت محتوا در اینستاگرام به صورت استوریز بسیار ساده است.
ترفندهای افزایش محبوبیت ، لایک و کسب درآمد در اینستاگرام
صفحه استوریز که با کشیدن دست به سمت راست یا با تپ کردن بر روی دکمه وسط صفحه نمایش برای گرفتن عکس یا نگه داشتن دکمه برای گرفتن ویدئو، در دسترس قرار میگیرد.
بعد از اینکه عکس یا ویدئوی مورد نظر خود را ثبت کردید؛ امکان آپلود کردن آن بدون کپشن یا ادیت کردن آن با ابزارهای مختلف، متن و استیکر وجود خواهد داشت.
فرصتی برای بروز خلاقیت و ارائه استوریزهایی جذاب که مخاطبان با آنها تعامل برقرار کنند.
عکس یا ویدئو آپلود شده تا ۲۴ ساعت به استوری شما اضافه خواهد شد و کاربران با تپ کردن بر روی فید خود به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.
۱ . یکی از لحظات کسب و کار خود را در قالب استوریز به نمایش درآورید.
امکان استفاده از عکس و ویدئو در استوریز اینستاگرام پلتفرم بینظیری را برای نمایش لحظات مختلف کسب و کار شما فراهم کرده است. برای مثال بعضی از دانشگاهها از قابلیت استوریز برای نمایش زندگی دانشگاهی به دانشجویان آینده استفاده میکنند.
یکی از بهترین مزیتهای به اشتراک گذاری ویدئو با استوریز اینستاگرام سرعت و روند ساده کار است. اگر چه امکان گنجاندن محتوای مختلفی در این ویدئوها وجود دارد اما گاهی اوقات یک صحنه کوتاه از زندگی روزمره هم، میتواند در ارتقا برند شما موثر باشد.
۲ . محتوای وبلاگ خود را به مینی مقالات تبدیل کنید.
اگر به دنبال شیوهای جدید برای نمایش محتوای وبلاگ خود میگردید، پیشنهاد میکنیم با استفاده از استوریز اینستاگرام هر موضوعی را در قالب مقالات کوتاه به نمایش درآورید.
Shopify این کار را با بعضی از محتوای وبلاگ خود انجام داده و با ساخت پستهای تیزری، یک مقاله کامل را برای کاربران پست میکند.
شما هم برای ساخت یک استوری مشابه برای کسب و کارتان باید نگاهی به محتوای منتشر شده در وبلاگ خود داشته باشید. مطلبی را پیدا کنید که امکان شکستن و تقسیم آن به چند اسلاید نمایشی وجود داشته باشد.
بعد از انتخاب موضوع از نرم افزارهای طراحی گرافیک برای ساخت عکس و آپلود کردن آن در مراحل مختلف برای ساخت یک استوری استفاده کنید.
مطمئن شوید که یک کاور با تصویری جذاب و یک تصویر در پایان با اطلاعات تکمیلی و URL مطلب قرار دادهاید تا کاربران در صورت تمایل به اصل مطلب مراجعه کنند.
کاربران تایید شده در اینستاگرام به زودی امکان پست کردن لینک مستقیم را در استوریز خواهند داشت اما این گزینه هنوز در دسترس نیست.
۳ . با استوریز در مورد پخشهای زنده اطلاع رسانی کنید.
لایو استریمینگ نیز به یکی از جدیدترین روندهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی تبدیل شده است. فیسبوک، توییتر و اینستاگرام امکان پخش زنده را در هر موقعیتی برای کاربران فراهم کردهاند.
اگر به دنبال راهی برای پخش لحظات مختلف کسب و کار خود به صورت زنده میگردید از استوریز اینستاگرام استفاده کنید.
برای بهرهگیری از این تاکتیک، یک تیزر مختصر از پخشهای زندهای که قرار است به زودی در هر پلتفرمی نمایش داده شوند تهیه و URL را نیز برای حضور مخاطبان به آن اضافه کنید.
اگر مردم جذب محتوای اینستاگرام شما شوند احتمالا به لایو استریمهای شما نیز علاقهمند خواهند شد. از این پلتفرم به عنوان یک فرصت برای ارتقا محتواهای دیگر و برقراری یک مشارکت دوسویه با مخاطبان استفاده نمایید.
علت پیشی گرفتن اینستاگرام از اسنپ
۴ . محصولات خود را در عمل نشان دهید.
اگر به دنبال ارتقا یک محصول هستید، استوریز اینستاگرام راه جالبی برای نمایش کارکردهای یک محصول به مخاطبان است. در قالب یک استوریز ویژگیهای محصول خود را به مخاطبان نشان دهید.
این ایده در حوزه معرفی محصولات پوست و مو و آموزش بسیار کاربرد خواهد داشت.
در نهایت محتوای شما باید بتوانید شیوهای سرگرم کننده و متفاوت انجام دهید، بدون نیاز به پیامهای فروش، مخاطب را به وب سایت خود خواهید کشاند و تاثیر استوریز اینستاگرام در بازاریابی برندتان را به سرعت مشاهده خواهید کرد.
۵ . با استفاده از استوریز اینستاگرام موفقیتهای خود را جشن بگیرید.
با ترکیب مصاحبه و تاکتیکهای مختلف دیگر، رویدادها و دستاوردهای شرکت خود را به نمایش بگذارید. برای مثال یک شرکت هواپیمایی از استوریز برای معرفی تاریخچه فعالیتهای خود استفاده کرده است.
در این نمونه پستها از رنگ و تون پیوسته استفاده کنید و به خاطر داشته باشید افرادی که در این ویدئوها شرکت میکنند، چهره کمپانی شما خواهند بود.
بیش از آنچه فکرش را بکنید امکان ساخت استوریز برای کسب و کار شما وجود خواهد داشت، ساخت این استوریها به صورت رویدادهای جذاب، شیوهای عالی برای علاقهمندتر کردن مشتریان به برند و فعالیتهای شما خواهند بود.
اپلیکیشن وبلر رقیبی مقابل اینستاگرام و اسنپ چنت
۶ . فرآیندهای خلاقانه خود را به نمایش بگذارید.
ممکن است طرح اولیه، یک نقاشی یا ویدئوی بازدید از یک کارخانه یا نمایش عکسی از محصول نهایی باشد. همین نمایش روند کار باعث شکلگیری سطحی از اعتماد و مشارکت با مخاطبان خواهد شد.
حتی امکان نمایش محصول یا خدمات رونمایی نشده در قالب استوریز برای جذب بیشتر مشتری وجود خواهد داشت. به اشتراک گذاری کار با مخاطب، قانع کننده خواهد بود و قدرت برند شما، محصولات و خدمات شما را به نمایش خواهد گذاشت.
استفاده از استوریز اینستاگرام در بازاریابی و معرفی محصولات اگر با خلاقیت و نوآوری همراه شود، میتواند به شیوهای کمهزینه و موثر برای برقرای ارتباط با مخاطب تبدیل شود.
بنابراین شروع کنید و شما هم استوری خود را بسازید!
کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , اینستاگرام , ایستوریز اینستاگرام , کسب درآمد از ایستوریز اینستاگرام , آموزش ایستوریز اینستاگرام , social media marketing , Social network advertising
*******
لطفا کانال اطلاع رسانی #بنگاه_نیازمندیها را به دیگر دوستان نیز معرفی نمایید
https://t.me/joinchat/AAAAAEAaeil6tH_UVvwcuw
موفق باشید