اشتباهات وحشتناک در بازاریابی اپلییکشن که احتمالا مرتکب می شوید!

اشتباهات وحشتناک در بازاریابی اپلییکشن که احتمالا مرتکب می شوید!

پادکست اشتباهات وحشتناک در بازاریابی اپلییکشن که احتمالا مرتکب می شوید ؛ بشنوید :

 

 

هر روزه شاهد روی کار آمدن اپلیکیشن های موبایل هستیم و بازار اپلیکیشن های موبایل به یکی از فعال ترین حوزه کاری توسعه دهندگان و برنامه نویسان تبدیل شده است. یکی از موضوعات مطرح در اپلیکیشن های موبایل به پرداخت های درون برنامه ای ارتباط پیدا می کند و این موضوع، بیشتر بازی های موبایل را در بر می گیرد. با استناد بر آخرین مطالعات صورت گرفته، این نوع کسب درآمد در عرصه بازی سازی رونق زیادی گرفته و بیش از نیمی از بازار این روش را جهت درآمدزایی از اپلیکیشن ها و مخصوصا بازی ها مورد استفاده قرار می دهند. معمولا پرداخت های درون برنامه ای در ابتدا از سوی بازی کنندگان مورد پذیرش قرار نمی گیرند و این نوع برخورد شرایط را برای توسعه دهندگان دشوار می گرداند، اما امروزه این رویکرد به استانداردی برای بازی سازان بدل شده است و در بین عموم نیز پذیرش یافته است.

پرداخت های درون برنامه ای چه مزایایی را به همراه خواهند داشت؟

از دیدگاه بازی سازان این روش کسب درآمد در نوع خود بهترین است، چرا که سود قابل توجهی را عاید سازنده بازی می گرداند. اما باید در اتخاذ این رویکرد ترجیحات بازی کنندگان را نیز مد نظر قرار داد و از انجام کاری که آنها دوست ندارند خودداری کرد. از دیدگاه بازی کننده پرداخت های درون برنامه ای گزینه ای ایده آل نیستند. در شرایطی که موفق به ساخت یک بازی اعتیادآور و مهیج شوید که با پرداخت هایی همراه است، به احتمال زیاد کاربران نیز راغب به پرداخت هزینه بابت اقلام بصری خواهند داشت، البته این شرایط در گروی نوع بازی و میزان پذیرش آن از سوی کاربران است.

این گونه کسب درآمد ایده ای بسیار خوب برای توسعه دهندگان است و موجب صرفه جویی در زمان می شود. شما می توانید با در نظر گرفتن نیازمندی ها و خواسته های کاربران خود داده های ارزشمندی را ارئه دهید و از شرایط به نفع خود بهره ببرید. بسیاری از توسعه دهندگان با صرف زمانی طولانی، دو نسخه از اپلیکیشن را می سازند، یکی رایگان و دیگری پولی. اما با پرداخت های درون برنامه ای این امکان در اختیار توسعه دهنده قرار می گیرد که عملکردهای خواسته شده در اپلیکیشن را بدون صرف زمان و کار اضافی فعال سازی کند.

حتی در شرایطی که کاربران علاقه ای به نسخه پولی اپلیکیشن نشان ندهند، باز هم وضعیت به نفع شماست. مهیج بودن بازی شرطی تعیین کننده است، اما مردم به ندرت از پیشنهادات رایگان صرف نظر می کنند، در نتیجه با ارائه اپلیکیشن یا بازی به صورت رایگان قادر خواهید بود توجه عموم را جلب کنید، در حقیقت رایگان بودن بازی آنها را مشتاق می گرداند.

Related image

همواره در گنجاندن پرداخت های درون برنامه محتاطانه عمل کنید، چرا که استفاده بیش از حد و نادرست از این گزینه نه تنها منفعتی به دنبال نخواهد داشت، بلکه ممکن است منجر به دلسرد شدن کاربران نیز گردد. پرداخت های درون برنامه ای متعدد در مراحل مقدماتی منجر به نصب اپلیکیشن و چندین خرید می شوند، اما نرخ بازگشت سرمایه در درازمدت مطابق با انتظارات شما نخواهد بود. علاوه بر اطمینان از هیجان انگیز بودن بازی، لازم است از ارزشی که این پرداخت های درون برنامه ای برای بازی کننده به دنبال دارند نیز مطمئن شوید، چرا که برخی از پرداخت ها به هیچ عنوان ارزش صرف کوچک ترین هزینه ای را ندارند.

ترفندهای بازاریابی موبایلی

اینها به چه معناست؟

با انجام پرداخت های درون برنامه ای کاربران باید احساس کنند که در حال خریداری چیزی ملموس هستند که ارزش صرف هزینه را دارد و به عنوان چیزی ارزشمند و قابل توجه قلمداد می شود، در نتیجه به عنوان توسعه دهنده باید از فروش اقلام مصرفی در پرداخت های درون برنامه ای اجتناب کنید، مخصوصا زمانی که تازه کار خود را آغاز نموده اید.

البته نه به معنای صرف نظر کامل از این گونه پرداخت ها، بلکه به معنای گنجاندن این اقلام در پرداخت ها، زمانی که یک بیس کاربری معقول را از آن خود ساخته اید و انتقادات مثبتی نصیب بازی های موبایل شما گشته است.

به عنوان جایگزینی برای این اقلام می توانید چیزی ارزشمند را به کاربر پیشنهاد دهید که ارزش صرف هزینه را داشته باشد. در این راستا تنها به دیدگاه های شخصی خود تکیه نکنید، ارائه آیتم های متفاوت با قدرت بالا در بازی می تواند یکی از گزینه های پیش روی شما باشد، از سوی دیگر این آیتم ها باید در اختیار بازی کنندگانی که تمایلی به پرداخت پول ندارند نیز باشند. یک ایده دیگر در این زمینه به بازی های بسیار غیررسمی باز می گردد که می توان به بازی کننده امکان خرید پیشرفت درون بازی را ارائه داد.

یکی از مثال های خوب در این زمینه Mr. Jump است، این بازی از حیث دشواری و هیجان به مانند Flappy Bird ظاهر می شود، اما به کاربران گزینه ای برای خرید سطوح قفل نشده بعدی را می دهد. برای افرادی که پرداخت هزینه برای مشاهده مرحله نهایی بازی معنایی ندارد، این گزینه امکان پذیر است، با این تفاوت که آنها باید خود تلاش برای دستیابی به آن مرحله از بازی کنند.

باید بین بازی کننده و توسعه دهنده از بابت پرداخت های درون برنامه ای عدالت برقرار باشد، شما نمی توانید تنها با ساخت یک بازی جذاب و جایگذاری پرداخت های درون برنامه ای در آن، بخشی از جمعیت کاربران را که هیچگونه تمایلی به پرداخت ندارند، نادیده بگیرید، بنابراین باید مکانیزیم اصلی بازی را در اختیار این افراد قرار دهید، چرا که آنها نیز جزو مخاطبین شما می باشند.

blog_14043_2

در شرایطی که تنها توجه خود را معوطف به بخش پرداخت کنید و مابقی قسمت ها را نادیده بگیرید، بازی شما آنچنان که باید به رسمیت شناخته نمی شود و محبوبیت مورد انتظار را نمی یابد. درآمد بسیار مهم است، اما نباید از محبوبیت بازی نیز صرف نظر کرد. درصورت پیاده سازی صحیح، چنانچه گروه عظیمی از کاربران نیز تمایلی به پرداخت هزینه نداشته باشند، باز هم دانلودها و نصب های بیشماری از آن بازی شما خواهد گشت و بازی شما در رده های برتر قرار خواهد گرفت.

Dotello یکی از نمونه های خوب برای پیاده سازی یک سیستم درآمدزایی متعادل است، شاید این بازی  دارای تبلیغات آزاردهنده ای نیز باشد، اما در کل ارائه دهنده یک بازی برای هر دو گروه بازی کنندگان است، هم آنهایی که پرداخت می کنند و هم آنهایی که تمایلی به صرف هزینه ندارند. این در حالی است که Fallout Shelter موفق به این کار نشده و بیش از حد به پرداخت های درون برنامه ای متکی است. این بازی به خوبی آغاز می شود و با پرداخت های خود موجب آزار کاربران نمی شود، اما سرعت رشد آن بسیار کند است، شرایطی که برای یک بازی موبایل معقول نیست، اما با پرداخت های درون برنامه ای شرایط تغییر پیدا می کند.

Bethesda گامی فراتر نهاد، به طوری که بازی کنندگان تنها در یک بازی منفرد قادر به استفاده از اقلام خریداری شده خود هستند، و این اقلام در صورت شروع یک بازی جدید در دسترس بازی کنندگان قرار ندارند. با این اوصاف باید به طور مضاعف به تفکر درباره پیاده سازی چنین گزینه ای در بازی خود بیندیشید.

blog_14043_3

چه نکاتی را باید درباره پرداخت های درون برنامه ای در ذهن داشته باشید؟

چنانچه مایل به پیاده سازی یک سیستم درآمدزایی موفق هستید، این جوانب را مد نظر قرار دهید:

کسب درآمد از بازی های موبایل و نکاتی خواندنی برای این که هدفمند بازی بسازید

– همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، پرداخت های درون برنامه ای باید محتوایی ارزشمند را با خود به همراه داشته باشند، نه اقلام مصرفی و پرکاربرد بازی، علاوه بر این باید به کاربران امکان تسریع فرآیند را بدهند، رویکردی که در Mr. Jump پیش گرفته شده است.

– از بابت اینکه بازی و پرداخت های درون برنامه ای از ارزش انجام مجدد برخورداند، اطمینان حاصل کنید. روش سنتی برای این کار بهره گیری از کارنسی در بازی است، مفهومی مشابه با اقلام مصرفی، به دلیل اینکه الزامی برای خریداری آنها وجود ندارد کاربران آنها را می پذیرند.

– رابط کاربری بازی باید به خوبی طراحی و ساخته شده باشد، کوچک ترین خطا در طراحی ممکن است منجر به رها کردن عملیات پرداخت از جانب بازی کننده شود.

– همواره از بابت ارائه چندین گزینه خرید اطمینان حاصل کنید، پیشنهاد تخفیف در تمامی شرایط مفید واقع می شود و این احساس را در کاربر تداعی می کند که در حال انجام معامله ای بسیار خوب است. استفاده از علایم منحصر به فرد، مانند رنگ قرمز برای متمایز ساختن این تخفیفات سودمند خواهد بود.

– چنانچه بازی موبایل شما با تبلیغاتی همراه است، می توانید حذف این تبلیغات را به ازای پرداخت درون برنامه ای به کاربران ارائه دهید، ممکن است کمی احمقانه بنماید، اما اتخاذ این رویکرد برای Dumb Ways to Die 2بسیار مفید واقع شد.

– همواره این نکته را در ذهن داشته باشید که بازی را باید به گونه ای ساخت که فهم آن برای بازی کننده بسیار آسان باشد و جریان بازی به سادگی درک شود. چنانچه بازی کنندگان احساس کنند که شما زمان و تلاش فراوانی را برای در اختیار دادن یک تجربه کاربری دلپذیر به آنها صرف کرده اید، با اشتیاق و تمایل بیشتری اقدام به پرداخت هزینه می کنند.

– معرفی محتوای خریدنی به صورت منظم را نیز به یاد داشته باشید. به منظور جلب رضایت آن دست از کاربرانی که پرداخت انجام نمی دهند، این بخش از محتوا را تنها در صورت ارائه مهارت خاصی در بازی در اختیار آنان بگذارید.

مهم ترین نکته ای که باید به ذهن بسپارید

در هر شرایطی سعی کنید قضیه را از دیدگاه کاربران خود بنگرید و خود را به جای آنها قرار دهید، بدین ترتیب متوجه می شوید که خرید چه چیزهایی از جانب آنها محتمل تر است. عادت دادن کاربران به پرداخت های درون برنامه ای مانند ساخت یک بازی اعتیادآور، ساده است، تنها باید راه درست را بدانید و از شرایط به نفع خود بهره بگیرید.

نتایج یک نظرسنجی که هفته گذشته توسط Helpshift منتشر شد، نشان داد که کاربران بدنبال اپلیکیشن‌هایی هستند که از پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی خوبی برخوردار باشند.

قبل از پرداختن به جزییات بیشتر بد نیست بدانید که این نظرسنجی بصورت آنلاین و در بین بزرگسالان آمریکایی انجام گرفت.

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی برنده نهایی را مشخص می‌کنند

طبق این نظرسنجی ۸۱ درصد از ۲۱۷۰ شرکت کننده نشان دادند که از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. از جمله یافته‌های این نظرسنجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هشتاد و نه درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که اگر اپلیکیشنی دارای پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی خوبی باشد و در صورت بروز مشکلی آنها را کمک کند، آن را به دیگران هم توصیه خواهند کرد.
  • چهل و شش درصد گفته‌اند اپلیکیشنی که خدمات مشتریان درون اپلیکیشنی زنده را ارائه دهد را امتحان خواهند کرد.
  • سی و چهار درصد گفته‌اند، از اپلیکیشنی که خدمات مشتریان درون اپلیکیشنی را ارائه کند، پشتیبانی خواهند کرد.
  • بیست و سه درصد نشان داده‌اند که چنین اپلیکیشن‌هایی را به دیگران هم توصیه خواهند کرد.
  • شانزده درصد نیز گفته‌اند حاضر به خرید چنین اپلیکیشنی هستند.

دردسر در دنیای اپلیکیشن‌ها

شصت و نه درصد از پاسخ دهندگان گزارش داده‌اند که با اپلیکیشن‌های موبایل مشکل دارند. بیست و هفت درصد آنها مشکلات روزانه و هفتگی کار با اپلیکیشن‌ها را گزارش کرده‌اند.

در این نظرسنجی مشخص شد که:

  • چهل و هفت درصد از پاسخ دهندگان، اپلیکیشن‌هایی را که خدمات مشتریان خوبی ارائه نکند را پاک خواهند کرد.
  • بیست و چهار درصد یک بررسی منفی در مورد این اپلیکیشن خواهند نوشت.
  • نوزده درصد نظر منفی خود در مورد چنین اپلیکیشنی را با دوستان دیگر در میان خواهند گذاشت.
  • هجده درصد به انتقاد از این اپلیکیشن‌ها در رسانه‌های اجتماعی خواهند پرداخت. 

به گفته Cindy Zhou، تحلیلگر ارشد Constellation Research، بررسی‌ها و امتیازات ارائه شده برای یک اپلیکیشن بخشی از اعتبار یک برند هستند و پاسخ به بازخوردهای مشتریان و رفع مشکلات اپلیکیشن باید در اولویت قرار گیرند.

عادت‌های اپلیکیشنی

شصت و شش درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از اپلیکیشن‌ها برای چک کردن رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ ۴۴ درصد برای خواندن اخبار؛ ۴۴ درصد برای بازی‌های موبایل؛ ۳۵ درصد برای سفارش غذا و ۲۲ درصد نیز برای انجام وظایف مرتبط با شغلشان از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

مشتریان بصورت روزافزونی در حال استفاده از اپلیکیشن‌ها برای خرید هستند که در این نظرسنجی به آن اشاره‌ای نشده است.
این تحقیق بیشتر بر روی ارائه خدمات درون اپلیکیشنی به مشتریان تمرکز کرده است و بیشتر،اپلیکیشن‌های تحویل غذا یا اپلیکیشن‌های خبری را نشانه رفته است. در این نظرسنجی اشاره‌ای به مشکلات کاربران با اپلیکیشن‌ها هم نشده است.

به گفته Tripathy: تا آنجا که می‌دانیم بیشتر مشکلات کاربران، گزارشاتی در مورد باگ یا سئوالاتی در مورد تراکنش‌ها بوده است.
از کار افتادن اپلیکیشن‌ها یکی از مشکلات اصلی کاربران است. مشکلاتی هم در مورد اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که قدیمی هستند و توسعه دهنده  از آنها پشتیبانی نمی‌کند. در هرصورت کُندی اپلیکیشن‌هاو یا وجود مشکلات فراوان باعث افزایش آمار حذف اپلیکیشن خواهد شد!

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

نیاز به توجه بیشتر است…

به گفته Rebecca Wettemann، مسئول ارشد تحقیقات Nucleus Research، وقتی یک اپلیکیشن موبایل از هر جهتی با مشکل روبه‎رو می‌شود، حتی اگر این مشکل به پاسخگویی ربط داشته باشد، کاربران امنیت و پایداری آن را زیر سئوال می‌برند.

آینده از آنِ اپلیکیشن‌هایی است که قابلیت شخصی سازی بالایی برای مشتریان دارند، پیش‌بینی می‌کنند و گزینه‌های مختلف پیشنهاد می‌دهند و دارای تعاملات درون اپلیکیشنی به هنگام فوریت‌های مختلف به شیوه‌ای مفید هستند. پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی دلگرم کننده هستند چون تجربه فرد را شخصی سازی می‌کنند.

Cindy Zhou در این مورد می‌گوید: در حال حاضر دو میلیون اپلیکیشن در استورهای مختلف داریم، بنابراین مشتریان از نظر انتخاب محدودیتی ندارند.

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

راه‌ حل‌هایی برای پشتیبانی درون اپلیکیشنی در شبکه های اجتماعی

راه حل‌های مختلفی در مورد پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی در بازار ارائه شده است که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. توسعه دهندگان یک اپلیکیشن می‌توانند از شرکت‌های دیگر برای ارائه پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی همه‌جانبه استفاده کنند.

برای مثال Helpshift یکی از کمپانی‌های است که به ارائه پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی در مناطق حساسی از جمله بازی‌های موبایل می‌پردازد، ۳۴ بازی از ۱۰۰ بازی برتر موبایل که ۵تای آنها در بین ۲۰ بازی برتر به گفته Apptopia قرار دارند؛ از پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی این کمپانی استفاده می‌کنند.

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

از جمله پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی می‌توان به بخش سئوالات رایج درون اپلیکیشنی، پشتیبانی از زبان‌های مختلف، تقسیم‌بندی هوشمند و متادیتاهای مشتریان، پوش نوتیفیکیشن و نوتیفیکیشن‌های درون اپلیکیشنی، بازخوردها و پیامرسانی درون اپلیکیشنی اشاره کرد.

پنجاه و نه درصد از مشتریان پیام را به ایمیل ترجیح داده‌اند چراکه استفاده از پیام برای مطرح کردن مشکلات را راه امن‌تری می‌دانند، اوبر از جمله اپلیکیشن‌هایی است که بتازگی چت درون اپلیکیشنی در شبکه های اجتماعی را جایگزین استفاده از اس ام اس کرده است.

نظر شما چیست؟ آیا توسعه دهندگان برای حفظ کاربران خود و ارائه پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی مناسب می‌توانند به تنهایی عمل کنند یا بهتر است از منابع دیگر استفاده کنند؟

 

منابع: هات اپ نیوز , اپ پریویو

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    4 دیدگاه ها

    1. ممنون از مطالب مفید ی که لاین استور در اختیار مدیران و کاربران شبکه های اجتماعی قرار میدهد.

      • ممنون از لطف شما
        امیدوارم نرم افزارارسال تبلیغات تلگرام و پکیج های ما نیز برای پیشرفت هر چه بیشتر شما مفید واقع شده باشد

    2. باید سعی کنید بازی را از دیدگاه کاربران خود نگاه کنیم ، به این صورت متوجه می شویم که خرید چه چیزهایی از جانب آنها راحتتر است. عادت دادن کاربران به پرداخت های درون برنامه ای مانند ساخت یک بازی اعتیادآور، ساده است، تنها باید راه درست را بدانیم و از شرایط به نفع خود بهره بگیرید.

      • ممنون از نظر شما
        امیدوارم که نرم افزار ارسال تبلیغات تلگرام و پکیج های ما براتون سودمند واقع شده باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)