افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت با تولید محتوا

افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت با تولید محتوا

Image result for ‫افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت با تولید محتوا‬‎
در حالی که هیچ راه حل قطعی و تضمینی برای افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت وجود ندارد با تولید محتوا می‌توان زمان سپری شده را افزایش داد این حقیقت تلخ یا شیرین را باید پذیرفت که با گستردگی انواع محتوا و تنوع وب‌ سایت‌ها ، کاربران به راحتی گذشته به یک سایت وفادار نمی‌مانند. به محض این که بازدیدکننده وارد یک سایت می‌شود عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا مخاطب مثل ماهی از چنگتان لیز بخورد و وب سایت را ترک کند؛ از عدم کارایی مطلب برای کاربر گرفته تا سدهایی مثل سرعت بارگذاری و نمایش محتوا به کاربر.
در حالی که هیچ راه حل قطعی و تضمینی برای افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت وجود ندارد با تولید محتوا می‌توان خلا و کمبودهای دیگر سایت را جبران کرد تا زمان سپری شده در سایت توسط کاربر حتی برای یک ثانیه افزایش یابد.

۱)چرا شما باید نرخ ماندن کاربر در سایت خود را افزایش دهید؟

مدت زمانی که یک مخاطب در وب‌سایت شما صرف می‌کند، به وضوح نشانگر احساسی است که نسبت به محیط و محتوای آن دارد. اگر مخاطبان‌تان سریع‌تر از حد معمول وب‌سایت شما را ترک می‌کنند، پس قطعا مشکلی وجود دارد که نیازمند حل شدن است. به وسیله ابزار تحلیل‌گر گوگل، شما می‌توانید از مدت زمانی که کاربران‌تان در وب‌سایت شما صرف کرده‌اند، با خبر شوید. برای این کار می‌توانید به بخش مخاطبان (Audience) و قسمت Overview مراجعه کنید.

معیار سنجش صرف زمان مناسب، به نوع محتوای پیشنهادی شما بستگی خواهد داشت. اگر شما مقاله‌ای طولانی نوشته‌اید و مخاطبا‌ن‌تان فقط در حد چند ثانیه از این صفحه بازدید می‌کنند، قطعا باید به فکر تغییراتی باشید. به عنوان مالک وب‌سایت، وظیفه شما این است که مشتریان‌تان را تا جایی که به پیشنهاد شما توجه کرده و آن را درک کنند، در وب‌سایت خود نگه دارید.

تولید محتوا دیجیتالی برای دریافت ترافیک

اکنون به معرفی روش‌هایی برای انجام این کار می‌پردازیم:

۲)تمرکز بر تولید محتوا بصری:

تصاویر و انواع محتوا بصری زبان مخفی نوشته‌ها هستند. با افزودن تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، یا اسکرین‌شات‌ها فهم مطالب ساده‌تر می‌شود و حال و هوای هر صفحه از وب سایت از حالت متنی خسته‌کننده خارج خواهد شد. به یاد داشته باشید که تولید محتوا بصری باید:

  • کاملا مرتبط و در جهت بهبود تجربه کاربری باشد
  • حرفی برای گفتن داشته باشد و صرفا فضا اشغال نکند
  • محتوا بصری باید از برند یا اسم و رسم سایت پشتیبانی کند

۳)افزودن جنب و جوش با تولید محتوا ویدیویی:

به طور میانگین مدت زمانی که کاربران در صفحات حاوی محتوا ویدیویی صرف می‌کنند ۲٫۶ برابر بیش‌تر از صفحات حاوی محتوا متنی است. اگرچه همیشه تصور اشتباه  پرهزینه‌ بودن در رابطه با تولید محتوا ویدیویی وجود داشته است اما این روزها به واسطه سهولت در تصویربرداری از صفحه نمایش یا تنها با یک دوربین دیجیتالی ساده می‌توان محتوا تخصصی، حرفه‌ای و مفیدتری تولید کرد.

کاربران هم به دلیل این که آموزش ویدیویی از محتوا متنی پشتیبانی می‌کند و جنب و جوش زیادی به صفحات وب سایت می‌بخشد از این نوع محتوا استقبال می‌کنند.

۴)برجسته کردن بخش‌های کلیدی در تولید محتوا:

دیدن بدنه یکنواخت محتوا بلافاصله بعد از ورود به هر صفحه نه تنها رغبتی در کاربر ایجاد نمی‌‌کند بلکه انگیزه او را برای ترک سایت دوچندان خواهد کرد. پررنگ کردن نکات کلیدی یا قرار دادن بخش‌های ضروری هر متن در باکس یا جعبه‌های مشخص میان متن از جمله ترفندهایی است که وب سایت‌ها جهت به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های یک مطلب مقابل چشمان مخاطب به کار می‌بندند.

Image result for ‫افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت با تولید محتوا‬‎

۵) طراحی خود را تمیز و مرتب کنید

معمولا اکثر مخاطبان در چند ثانیه ابتدایی تصمیم خود را برای ماندن و یا رها کردن وب‌سایت شما می‌گیرند. شما باید توانایی این را داشته باشید که در این مدت زمان کوتاه آن‌ها را متقاعد به ماندن کنید! بهترین روش برای این‌کار، مرتب کردن طراحی وب‌سایت است.

برای این‌کار می‌توانید نحوه نمایش وب‌سایت‌تان را در دستگاه‌های مختلف بررسی کنید و از نمایش صحیح و مرتب محتوای آن اطمینان حاصل کنید. کاربران باید بتوانند به محض ورود به یک صفحه، قادر به یافتن محتوای کاربردی آن باشند. یک طراحی ساده و به دور از شلوغی، کارایی وب‌سایت را برای کاربران افزایش خواهد داد. هرچه که در یک صفحه از عناصر کمتری استفاده شده باشد، تمرکزمخاطبان افزایش پیدا خواهد کرد و باعث خواهد شد که مدت زمان بیشتری را در آن صرف کنند.

۶) خوانایی وب‌سایت خود را افزایش دهید:

همه ما با وب‌سایت‌های ناخوانا مواجه شده‌ایم. حدالامکان سعی کنید که مطالب وب‌سایت‌تان در تمامی دستگاه‌های مختلف، خوانایی کامل را داشته باشد. اندازه فونت شما باید برای خوانایی آسان‌تر به اندازه کافی بزرگ؛ و برای جلوگیری از افزایش طول صفحه و ایجاد پیمایش‌های اضافی به اندازه کافی کوچک باشد.

[panel style=”success” text_align=”right”]تقسیم مقاله‌ای طولانی به بخش‌های متعدد مانند عنوان، پاراگراف‌ها و لیست‌ها در کنار مقدار فضای خالی مناسب، باعث بهبود خوانایی وب‌سایت شما خواهد شد.[/panel]

همچنین فراموش نکنید که پاراگراف‌های بزرگ‌تر را به پاراگراف‌های کوچک‌تر تقسیم کنید، در غیر این صورت ممکن است حوصله مخاطبان‌تان را سر ببرید!

منابع:راسا،گراف تم

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    8 دیدگاه ها

    1. قطعا مدت زمانی که کاربردر سایت ماقرارمیگیره قابل اهمیته و باانتشار مطالب بروز و جذاب میتونیم مدت زمان ماندن کاربردرسایتمونو بیشترکنیم

    2. میتونیم محتواهای جالب و بسیار تامل برانگیز برای خواننده رو منتشر کنیم تا جذب مطلب و همچنین سایت مابشه….سپاس ازمطالب خوبتون

    3. خیلی خیلی مفید بود

    4. مطلب جالبی رو منتشر کردید… در رابطه با تولید محتوا و مدت زمان بیشتر در سایتی موندن

      • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

        با تشکر از حسن توجه شما به مطالب سایت لاین استور

    پاسخ دادن به مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)