خانه / social media marketing / بازاریابی انلاین

بازاریابی انلاین

شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که بازاریابی آنلاین (بازاریابی اینترنتی) چیست و چه مزایایی برای فعالیت تجاری شما دارد؟ در سلسله مطالبی که هم اینک قسمت اول آن را مطالعه می کنید، خلاصه ای از اهمیت بازاریابی آنلاین، روش اصولی انجام آن و تاثیر آن بر فعالیت اقتصادی شما را خواهید آموخت , در ادامه با لاین استور سایت تخصصی شبکه های اجتماعی و کسب درامد از شبکه های اجتماعی همراه باشید.

به طور کلی، بازاریابی عبارتست از اینکه شما با شناخت توانایی خود، شناخت نیازهای مشتریان بالقوه (و یا ایجاد نیاز در ذهن آنها) و در نهایت برقراری ارتباط، سعی در معرفی محصولات و خدمات خود نمایید.

بازاریابی آنلاین (بازاریابی اینترنتی) چیزی جدای از این نیست، فقط شما از ابزارهای فراوان و البته قدرتمندی که فضای مجازی در اختیار شما قرار می دهد، خواهید توانست با هزینه کمتر، سرعت بیشتر و بهره وری بیشتر، مخاطبان بیشتری را جذب کالا و یا خدمات خود نمایید.

مهمترین مزیتهای بازاریابی اینترنتی

راهنمای جامع بازاریابی شبکه های اجتماعی

  • عدم محدودیت زمان و مکان

این بدین معنی است که مخاطب شما در هر زمان و مکان به اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت (به شرط اینکه به اینترنت دسترسی داشته باشد).

  • صرف هزینه کمتر

بازاریابی آنلاین یک فعالیت کوتاه مدت نیست؛ یعنی با یک یا چند بار ارسال انبوه ایمیل، طراحی یک وب سایت که هر ۳ یا چهار ماه به روز رسانی می شود و یا داشتن صفحه ای در یک شبکه اجتماعی، نتیجه خاصی عاید شما نمی شود.

بازاریابی آنلاین مجموعه ای از فعالیتها است، برای اینکه شما در زمان لازم در مکان لازم حضور داشته باشید، در ایمیل مخاطبی که خواهان خدمات شماست، در وب سایتی که همیشه با مطالب مفید، بروز رسانی می شود، در جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو، زمانی که عبارتی در اینترنت جستجو می شود و …

بازاریابی آنلاین یک فرایند بلند مدت و یا حداقل میان مدت است که با تلاش مستمر حاصل می شود و لازم است که با برنامه ریزی و استمرار همراه باشد. بازاریابی آنلاین مجموعه ای از فعالیتها است، برای اینکه شما در زمان لازم در مکان لازم حضور داشته باشید، در ایمیل مخاطبی که خواهان خدمات شماست، در وب سایتی که همیشه با مطالب مفید، بروز رسانی می شود، در جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو، زمانی که عبارتی در اینترنت جستجو می شود و …

بازاریابی اینترنتی, بازاریابی آنلاین, شبکه ها در فضای وبدر یک بازه زمانی مثلا ۶ ماهه، زمانی که میزان تاثیر بازاریابی آنلاین و عادی خود را با توجه به بازخورد آن مقایسه می کنید، استفاده از متد بازاریابی اینترنتی کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

چگونه در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنیم؟(قسمت اول)

از آنجایی که فعالیتهای شما در فضای وب امکان به اشتراک گذاری دارد، عملا بیش از یک مخاطب خواهد داشت، در صورتی که در فعالیتهای بازاریابی عادی، مکالمه تلفنی شما توسط یک مخاطب شنیده می شود، نامه و بروشور شما توسط یک شرکت یا شخص خوانده می شود و …

آنلاین مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

بازاریابی اینترنتی (Online Marketing) که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی را شامل میشود زیرا نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق رسانه و ابزار آنلاین مانند ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است. مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.

پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که هر کسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند که عبارت است از بررسی بازار هدف، ابزارهای مورد نیاز مانند وب سایت کارآمد و شبکه های اجتماعی و بررسی مخاطب جهت فروش بهتر.

باید در نظر داشت باشید که بازاریابی اینترنتی شامل مجموعه کامل و هماهنگ فعالیتهای هدفمندی می باشد که در رابطه با معرفی و عرضه محصولات شما از طریق مستقیم (وب سایت شما) و غیر مستقیم (وب سایتهای معروف و پر بیننده، موتورهای جستجو و دایرکتوری های تخصصی) به بازار عمل می نماید.

منابع: پاپ گروب , ویر لن , نوین ایدیا

 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی علی وطن زاده

اینو دیدی ؟

هفت نکته کاربردی برای نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام

هفت نکته کاربردی برای نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام کپشن بنویسیم ؟ البته در این شکی نیست که داشتن پستهای جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن