مهم نیست چه محصولی ارائه میکنید، اما اجرای درست بازاریابی و تبلیغات قطعا در میزان فروش محصولتان تاثیر خواهد داشت. یکی از روشهای بازاریابی که به نظر میرسد توسط بسیاری از صاحبان کسبوکارها فراموش شده، بازاریابی با رویداد است. در این روش، از برگزاری رویداد بهعنوان یک فعالیت برای بازاریابی محصول استفاده میشود. اگر میخواهید درمورد این روش بازاریابی بیشتر بدانید و با استفاده از آن، میزان فروش محصولتان را بالا ببرید، ادامهی این مطلب را بخوانید.
بازاریابی با رویداد یعنی چه؟
بازاریابی با رویداد (ب.ب.ر یا به قول ما “بَبر”) روشیست که در آن، یک محصول، برند یا خدمت از طریق ارتباط مستقیم با افراد، ترویج میشود. انواع مختلفی از رویداد و روشهای مختلفی برای بازاریابی با رویداد وجود دارد که هرکدام میتوانند با نیازهای متنوع بازاریابان و صاحبان کسبوکارها همخوانی داشته باشند.
شما میتوانید بهصورت مستقیم رویداد خودتان را برگزار کنید و رابطهی بهتر و محکمتری با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوهی آیندهتان بسازید یا در رویدادهای بزرگی مثل نمایشگاههای عمومی و تخصصی شرکت کنید و غرفهی خودتان را داشته باشید و محصولتان را به شرکتکنندگان در نمایشگاه معرفی کنید. استفاده از رویدادهای آنلاین و وبینارها هم -با توجه حوزهی فعالیت و موضوع رویداد- میتوانند بسیار موثر و مفید باشد.
راه های استفاده بهینه از دادهها برای تقویت بازاریابی شبکه های اجتماعی
هر شکلی از بازاریابی با رویداد را که انتخاب کنید، میتوانید با اجرای درست آن مشتریان جدیدی به دست آورید و رابطهای بلندمدت با آنان داشته باشید؛ رابطهای که به وفاداریشان نسبت به برند شما خواهد انجامید.
چرا بازاریابی با رویداد؟
بازاریابی در هستهی اصلی خود، در واقع نوعی برقراری ارتباط است. برقراری ارتباطی که در زمان مناسب، پیام درست را به مخاطب منتقل میکند و باعث میشود او کار خاصی را انجام دهد. برگزاری رویداد این فرصت را به کسبوکارها میدهد که با تمام گروههای ذی نفع ارتباط بگیرند و سلیقهها و علایق آنها را بیشتر بشناسند. این مسئله باعث میشود که بازاریابان بتوانند بهترین پیام ممکن را برای تلاشهای بعدیشان طراحی کنند.
علاوه بر این -همانطور که گفتیم- برگزاری رویداد به شکلی کاملا مستقیم روی فروش سازمانها تاثیر میگذارد.
آمار هم نشان میدهد که برگزاری رویداد به عنوان یک روش بازاریابی، رفتهرفته مقبولیت بیشتری نزد سازمانهای مختلف پیدا میکند. براساس پژوهش مرکز فورستر، برگزاری رویداد چیزی نزدیک به ۲۴ درصد از بودجهی بازاریابی B2B سازمانها را تشکیل میدهد. این پژوهش پیشبینی میکند که در سال ۲۰۲۰، ۳٫۲ میلیون رویداد حرفهای مختلف در جهان برگزار شود.
به نظر میرسد که شرکتها به فواید برگزاری رویداد پی بردهاند و روند رو به رشد بازاریابی با رویداد، همچنان ادامه دارد. روندی که به نظر نمیرسد به این زودیها کند شود.
شما چه میتوانید بکنید؟
شما به عنوان مدیر بازاریابی یا مدیر یک کسبوکار کوچک، میتوانید به وبسایت لاین استور مراجعه کنید و با پر کردن فرم موجود در صفحهی اصلی، از ما مشاوره بخواهید. دیدن رویدادهای موجود در حوزههای موضوعی مختلف مثل کارآفرینی یا کسبوکار و… هم میتواند اطلاعات خوبی درمورد رویدادهایی که در حال برگزاریاند، به شما بدهد.
در نهایت میتوانید رویدادتان را در لاین استور بسازید و با ابزارهای موجود در پیشخوان مدیریت رویدادتان، کار بازاریابی با رویداد را جلو ببرید.
فواید بازاریابی و تبلیغات اینترنتی
منابع:داده فیلی, ایوند
مهمترین بخشی که در این مطلب ازش خوشم ادمد ،انتخاب موضوع خیلی عالییی بود واقعا جالبه
ممنونیم دوست خوبمون که نظر خوب و انرژی بخشتون رو در زمینه شبکه های اجتماعی برامون ارسال کردید منتظر نظرات بعدیتون هستیم
با نرم افرار ارسال تبلیغ در گروه های تلگرام کسب درامد از شبکه های اجتماعی با صرف وقت و هزینه کمتری انجام میشود.
اره دوست عزیزمون این نرم افزار بسیار کمک بزرگی در وقت و سرمایه زمان برای فعالان در شبکه های اجتماعی و رشد کسب و کارها دارد منتظر نظر بعدیتون هستیم دوست خوبمون
بازاریابی با رویداد روشی بسیار مناسب برای گسترش کسب و کار و فروش است. عالی بود
بازاریابی در شبکه های اجتماعی نقش موثری در رشد کسب و کارها دارد ممنون از ارسال نظرتون منتظر نظرات بعدیتون هستیم
اجرای یک رویداد فیزیکی برای تبلیغ معمولا پرهزینه است و اگر بتوان رویدادهای خود را بصورت مجازی برگزار کنیم معمولا هزینه کمترین دارد و حتی بتوان مشتریان بیشتری جذب کرد
خیلی ممنون از نظر خوبتون در مورد مطالبمون در زمینه شبکه های اجتماعی منتظر نظرات ارزشمند بعدیتون هستیم