وقتی هدف اصلی شما افزایش دست آوردها و رشد تعداد مخاطبان است، شبکههای اجتماعی راهی عالی و مطمئن برای رسیدن به این هدف محسوب میشوند. برای کسب بیشترین نتیجه از رسانههای اجتماعی باید به دو نکته توجه کرد:
-
باید مطالب خود را به صورت مداوم و با نظمی مشخص در این رسانهها منتشر کنید.
-
علاوه بر رعایت نکتهی قبل باید از بهترین زمان برای انتشار مطالب در شبکههای اجتماعی مهم و پر مخاطب آگاه باشید و استراتژی خود را بر مبنای آن زمانبندی کنید.
اینکه توییت ها، پینها و پستهای خود را در ساعتهایی منتشر کنیم که هیچ کس در رسانهی اجتماعی مربوطه نباشد و از آنها استفاده نکند واقعاً ناراحت کننده ست.
اینفوگرافیک ارائه شده در ادامهی مقاله که تولید SurePayroll است راهنمایی عالی برای انتشار مطالب در شبکههای اجتماعی معروف فیسبوک، توییتر، لینکدین، پینترست، تامبلر و گوگل پلاس است که بهترین زمان، تایمهای پیک و بدترین زمان برای نشر محتوا در این رسانهها را معرفی کرده و در نهایت حقایقی کوتاه و جالب در مورد این رسانهها در اختیار شما میگذارد. این زمانها در رسانههای اجتماعی مختلف متفاوت هستند اما چیزی که در اکثر این شبکههای اجتماعی مشترک است این است که باید از انتشار مطالب در صبح زود روزهای آخر هفته یا بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر روز جمعه اجتناب کنیم. برای کسب بهترین نتیجه باید محتوای خود را در مناسبترین زمان ممکن منتشر کنیم.
در بخش حقایق یا Fact نکتههای جالبی در مورد این شبکههای اجتماعی بیان شده که در ادامه آنها را بررسی میکنیم:
فیسبوک: عکسها یا تصاویر لایکها و کامنتهای بیشتری به دست آوردهاند (نکته: به پستهای متنی خود نیز حداقل یک تصویر اضافه کنید.)
توییتر: توییت های همراه با عکس از نظر کلیک، ریتوییت، بازدید و غیره نتایج بهتری به دست آوردهاند.
لینکدین: در مقایسه با اکتبر سال گذشته تعداد مخاطبان این شبکهی اجتماعی که از تلفنهای همراه برای بازدید صفحهی مورد علاقهی خود استفاده میکنند بیشتر شده است.
پینترست: ۵۵ درصد از کاربران پینترست از طریق این رسانهی اجتماعی با خردهفروشها و برندهای موردعلاقهی خود ارتباط برقرار کردهاند. این رقم در فیسبوک ۴۸ درصد است.
تامبلر: مدت زمان بازدید هر کاربر در این شبکهی اجتماعی ۱۴ دقیقه است که این رقم ۱/۵ دقیقه بیشتر از متوسط زمان بازدید کاربران در فیسبوک است.
گوگل پلاس: از سریعترین رشد تعداد کاربران در محدودهی سنی ۴۵ تا ۵۴ سال برخوردار است.
میتوان از توصیههای این اینفوگرافیک این طور استنباط کرد که بهتر است انتشار مطالب در وبسایت خودمان و کمپینهای بازاریابی ایمیل را نیز در زمانهای مناسب انجام دهیم. به عنوان مثال MailChimp سیستمی برای زمانبندی ارسال ایمیلها بر اساس رفتار مخاطبان وبسایت را در اختیار مشتریان خود گذاشته که البته برای دسترسی به این امکان باید مبلغ مشخصی را به عنوان هزینه استفاده از آن به این وبسایت پرداخت کنید. صفحات فیسبوک نیز از امکانات لازم برای بررسی این موضوع که مردم چه مطالبی را خوانده یا به اشتراک گذاشتهاند بهرهمند هستند.
هم چنین میتوانید از برنامههایی نظیر Hootsuite یا CoSchedule برای زمانبندی ارسال پستهای خود در شبکههای اجتماعی بر اساس بهترین زمان ممکن استفاده کنید. با استفاده از این نرمافزارهای کاربردی دیگر لازم نیست چندین ساعت را در پشت کامپیوتر خود به ارسال مطالب وبسایتتان در شبکههای اجتماعی مختلف اختصاص دهید.
با linestore همراه باشید
سلام
خیلی مطلب خوبی بود
در مورد سایت های تازه تاسیس هم کاش اشاره ای میکردین
سلام ممنون دوست عزیز،چشم در مطالب بعدی به این موضوع هم اشاره میکنیم درود بر شما دوستان گلمون در شبکه های اجتماعی