خانه / social media marketing / راه های استفاده از محتوای تعاملی در استراتژی مارکتینگ

راه های استفاده از محتوای تعاملی در استراتژی مارکتینگ

 بهترین ویژگی که یک سایت می تواند داشته باشد این است که بتواند خود را با دستگاه های مختلف از نظر ظاهری تطبیق دهد. به همین منظور این ویژگی باعث شد که طراحی مجزا برای سیستم های مختلف از میان برود. اما شما این مقاله را برای بررسی این موضوع نمی خوانید! بلکه لاین استور در این مقاله می خواهد اهمیت محتوای تعاملی را برای سایت شما بررسی کند. دلیل اینکه ما این موضوع سایت را بیان کردیم ویژگی تطبیق پذیری آن است. چرا که این ویژگی با محتوای تعاملی ارتباط دارد. زمانی که سایت شما از این ویژگی برخوردار باشد می تواند کاربران را در ارتباط با خود نگه دارد.و می تواند به برند تجاری شما کمک کند.

راه های استفاده از محتوای تعاملی در استراتژی مارکتینگ

محتوای تعاملی چیست!؟

محتوای تعاملی ، هر محتوایی است که کاربر می تواند با آن به سادگی ارتباط برقرار کند. این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا با متناسب با محتوای ارائه شده نیازش برطرف شود تا بهترین اثر را روی مخاطب بگذارد. قابلیت هایی که این محتوا می تواند در اختیار کاربر قرار دهد به عنوان مثال کلیک کردن و یا پیمایش صفحه است.

محتوای تعاملی شامل همه ی محتواهای صفحات سایت، مقالات الکترونیکی و یا کتاب ها می شود. در واقع این نوع محتوا رابطه بین کاربر و اطلاعات را تغییر می دهدو موجب می شود که تلاش های کمپانی برای تولید محتوا سودمند واقع شود.

معرفی محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر اینترنت

مزایای استفاده از محتوای تعاملی

این موضوع در بازاریابی اینترنت در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنان به عنوان یکی از مهمترین قسمت های سایت مورد بررسی است. اما چرا و چگونه؟

داده کاربری واقعی!

آنالیز همیشه یکی از روش های بهبود شرایط بوده و هست. چیزی که ما امروزه هنوز هم با آن مواجه هستیم تعدادی سایت است که تنها دارای یک سری اطلاعات مختصر هستند که چیز زیادی را در اختیار کاربر قرار نمی دهد. از سوی دیگر محتوای تعاملی این امکان را به کمپانی می دهد تا با استفاده از آن، اطلاعات مفیدی از سلیقه و نظر آنها در مورد سایت و محتواها بدست آورند.

افزایش مشارکت

تعامل و مشارکت از جنبه های زیادی می تواند مشابه هم باشند. همین موضوع می تواند دلیل قانع کننده ای باشد تا بازاریابی ها و کمپانی ها از این نوع محتوا استفاده کنند. هنگامی که یک کاربر بخواهد یک مقاله را بخواند و یا یک فیلم را در سایت شما تماشا کند، از طریق زمانی که برای این کار صرف کرده است می توان میزان تعامل و مشارکت افراد را بررسی کرد.

زمانی که شما از داده های تعاملی استفاده می کنید می توانید شاهد افزایش مشارکت نیز باشید. این موضوع باعث ایجاد رابطه بهتر بین تجارت شما و مخاطب می شود و در نتیجه بهبود تجارت شما خواهد شد.

فرصت های بازاریابی

بازاریابی امروزه به عنوان یکی از مشاغل مهم است که بسیار رایج است. ولی این موضوع زمانی می تواند بسیار موثرتر عمل کند که شما با استفاده از داده های کاربر تلاش های خود را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال شما متوجه می شوید که فردی با مطلب سایت شما ارتباط برقرار کرده است. شما میتوانید دیگر مطالبی که متناسب با علاقه آن شخص است را به او پیشنهاد دهید. با استفاده از این کار شما می توانید میزان علاقه مندی به سایت خود را افزایش دهید و بنابراین مخاطب خود را در ارتباط با خود نگه دارید.

ما به شما ۴ روش ارائه می دهیم که از طریق آنها می توانید با استفاده از محتوا ی تعاملی به اهداف تان در مراحل مختلف قیف بازاریابی برسید.

  1. در جهت افزایش آگاهی محتوا تولید کنید

تولید محتوا در جهت افزایش آگاهی، فواید بسیاری دارد. این نوع محتوا باعث می شود نام برند شما بر سر زبان ها بیوفتد. بدین ترتیب زمانی که مشتری می خواهد خرید کند، نام برندتان را به یاد می آورد. محتوای تعاملی این کار را به خوبی برایتان انجام می دهد، چون شما را از رقبا متمایز می کند. در مرحله افزایش آگاهی، آگاه سازی کاربران از مشکلات شان کلید اصلی است. از طریق اینفوگرافیک، تست و غیره به طور بصری به کاربران نشان دهید رتبه شان در میان دیگر کاربران چگونه است. از طریق تریویا (اطلاعاتی که از اهمیت کمی برخوردارند) و نظرسنجی نیز می توان در جهت افزایش آگاهی محتوا تولید کرد. این نوع محتوا معمولا به عنوان ابزاری کارآمد شناخته نمی شود، اما به کاربران کمک می کند اگر جایی دوباره نام تجاری شما را دیدند، آن را بشناسند.

تولید محتوا ی ویدیویی تاثیرگذار چه مراحلی دارد؟

  1. از محتوای تعاملی در جهت آموزش خریداران استفاده کنید

یکی از بهترین موارد استفاده از محتوای تعاملی، تولید محتوای آموزشی است که در مرحله «بررسی قبل از خرید» خریدار به کار می آید. شرکت Analyst firm Demand Metric یک گزارش تحقیقاتی تحت عنوان «بهبود سفر خریدار» منتشر کرده است که تاثیر استفاده از محتوای تعاملی در مقابل محتوای غیر تعاملی را مورد بررسی قرار می دهد. ۲۵٪ از شرکت کنندگان گزارش دادند که به نوعی از محتوای تعاملی استفاده می کنند و دلیل اصلی این امر، آموزش مخاطبان شان است. ۷۰%  از افراد گروهی که از محتوای غیر تعاملی استفاده کردند (گروه غیرفعال)، و  ۹۳%  از افراد گروهی که از محتوای تعاملی استفاده کردند (گروه تعاملی)، گزارش دادند که محتوای آنها در آموزش خریداران تا حدودی مؤثر یا بسیار موثر بوده است. ۴۵% از بازاریابان گروه تعاملی اعلام کردند که محتوایشان در آموزش خریداران “بسیار موثر” بوده است، در حالی که تنها ۶% از بازاریابان گروه غیرفعال چنین چیزی را اعلام کردند. همچنین ۳۸% از افراد گروه تعاملی و ۱۷% از افراد گروه غیرفعال اعلام کردند که محتوایشان بارها و بارها به اشتراک گذاشته شده است.

  1. خلاء های موجود در کمپین های کانتنت مارکتینگ تان را پر کنید

تا به حال در مورد راه هایی که می توانید از طریق آنها و با استفاده از محتوای تعاملی خریداران را آموزش دهید صحبت کردیم؛ اما هرکدام آنها لزوما یک آزمایش مستقل نیستند. محتوای تعاملی می تواند برای هر بخشی از چشم انداز بازاریابی شما متناسب باشد. برای مثال:

  • رسانه های پولی:

«فراخوانی برای اقدام» تعاملی نسبت به فراخوانی برای اقدام استاتیک، کاربران را بیشتر ترغیب می کند که با محتوا درگیر شوند. همین امر منجر به افزایش نرخ کلیک می شود.

  • وبلاگ:

در وبلاگ تان نظرسنجی قرار دهید تا بتوانید برای تولید محتوایی که منجر به آگاهی می شود اطلاعات جمع آوری کنید.

  • شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی بهترین محیط ها برای محتوای تعاملی هستند، چون مردم در این شبکه ها از طریق لایک و به اشتراک گذاری با محتوا درگیر می شوند. انتشار محتوای تعاملی در شبکه های اجتماعی یک امر ضروری است.

  • ایمیل:

محتوای بصری و تعاملی ایمیلی تقریبا جدید است، بنابراین شرکت هایی که از آن استفاده می کنند می توانند به راحتی از رقبا جلو بزنند و نرخ کلیک بهتری دریافت کنند.

بازاریابان محتوا یی با هم چه تفاوت هایی دارند؟

پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در ایران

  1. با مشتریان موجود، روابط تان را قوی تر کنید

هر شرکتی نیاز به جذب مشتری دارد، و این کار نیاز به طراحی یک استراتژی در خصوص شناسایی مشتریان باالقوه دارد. با این حال، بسیاری از شرکت ها اشتباه می کنند و تنها به دنبال مشتریان جدید می روند، در حالی که بزرگترین پتانسیل رشد آنها در واقع مشتریان فعلی شان هستند. پیگیری و مراجعه مکرر به این مشتریان، کلید یک موفقیت بزرگ در بازاریابی است.

بنابراین چگونه می توانید مشتریان فعلی تان را خوشحال و راضی نگه دارید؟ انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که از طریق آنها می توانید به مشتریان فعلی تان انرژی دهید؛ مانند خبرنامه مشتریان، رویدادها و انجمن ها.

همچنین می توانید از طریق رای گیری و نظرسنجی از مشتریان فعلی تان بپرسید در چه حالی هستند. یا روز تولدشان با یک کادوی مجازی آنها را غافلگیر کنید و به آنها پیشنهادهایی ارائه دهید که وسوسه شوند. محتوای تعاملی از همه لحاظ، راهی مناسب برای ارتباط با مشتری، ایجاد اعتماد و وفاداری است که میزان مشارکت مشتریان با برند شما را نیز افزایش می دهد.

منابع : کانتنت سورس ، بهین مبتکران ایده

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی سمیه آذری پور

سمیه آذری پور هستم کارشناسی کامپیوتر دارم و از سال ۸۹ بعنوان برنامه نویس و طراح سایت فعالیت خود را شروع کردم. فعال، مشتاق و علاقه مند به تولید محتوا و بصورت حرفه ای مشغول به اینکار شدم و در حال حاضر در کنار اعضای مجموعه لاین استور بعنوان کارشناس تولید محتوا همکاری صمیمانه ای دارم ، امیدوارم با توانمندیهای خود بتوانم نقش موثری در همراهی تیم ایفا نمایم.

اینو دیدی ؟

حذف محدودیت کپشن تصاویر در نسخه جدید تلگرام اضافه شد

محدودیت نوشتن متن زیر تصاویر با عنوان کپشن در تلگرام بطور کامل حذف شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.