صفحه اصلی / social media marketing / ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها و تاثیر آن بر موفقیت کمپین نصب اپلیکیشن

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها و تاثیر آن بر موفقیت کمپین نصب اپلیکیشن

یافتن الگوی ثابتی در رفتار غالب کاربران، می‌تواند رمز موفقیت یک اپلیکیشن در زمان‌بندی اتفاقات مختلف در شبانه‌روز باشد. در این پست، آمارهای معتبری از ساعات اوج مصرف و الگوی استفاده‌ی زمانی کاربران از اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۱۵ آورده شده است. خیلی از این اعداد قابل انتظار و بدیهی به نظر می‌رسند، با این حال اکثر توسعه‌دهندگان از مدیریت زمان‌بندی اپلیکیشن در شبانه‌روز و اهمیت هدفمندی زمانی برای تبلیغات در ساعات طلایی یک اپلیکیشن غافلند. در این پست با تاکید بر اهمیت این موضوع و مثالی واقعی از داستان موفقیتی که بر پایه این مهم اتفاق افتاد، به شما در یافتن زمان طلایی اپلیکیشنتان کمک خواهیم کرد.

اپلیکیشن‌ها در ساعت ۸ شب با اوج استفاده‌ی کاربران رو‌به‌رو می‌شوند

بهترین زمان برای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی پرمخاطب

اغلب اپلیکیشن‌ها با الگوی مصرف مشابهی مواجه هستند: افزایش استفاده در صبح، وقتی مردم رفت‌وآمد خود را شروع می‌کنند و کاهش تدریجی در روز. بعد از ساعات کاری، به تدریج با افزایش استفاده روبه‌رو هستیم تا جایی که در ساعت ۸ شب، اوج مصرف استفاده از اپلیکیشن‌ها اتفاق می‌افتد. بعد از این ساعت و با فرارسیدن زمان استراحت و خواب افراد، اپلیکیشن‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند تا این که در ساعت ۱۰ شب کاهش قابل توجهی در تعداد کاربران اتفاق می‌افتد. ساعات اوج مصرف بهترین زمان برای فراخوانی کاربران به استفاده از اپلیکیشنتان و برقراری ارتباط با آن‌ها است ولی همه‌ی اپلیکیشن‌ها از یک الگوی مصرفی تبعیت نمی‌کنند.

سه دسته اپلیکیشنی که ساعات اوج مصرف آن‌ها در صبح اتفاق می‌افتد عبارتند از: اخبار، حمل‌ونقل و آب‌هوا. بیشتر مردم آب‌وهوا، وضعیت ترافیک و سرخط اخبار را درست زمانی که از خواب برمی‌خیزند بررسی می‌کنند. بدیهی است که اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل، صبح و عصر یعنی زمانی که مردم به دنبال بهینه‌ترین و خلوت‌ترین راه برای عبور و مرور بین محل کار و مدرسه و خانه هستند، اوج مصرف را تجربه می‌کنند. برای اپلیکیشن‌هایی که در ساعات اولیه صبح با بازدید پرتعداد کاربران مواجه هستند، یک پیام درون‌برنامه‌ای که با برنامه‌ریزی قبلی و در زمان مناسب ارسال شود، می‌تواند باعث افزایش قابل توجه درگیری کاربر با اپلیکیشن شود.

دسته‌های کسب‌وکار، مالی و موسیقی در طول روز بیشترین بازدید را تجربه می‌کنند

سایر اپلیکیشن‌ها در طول روز نرخ استفاده‌ی ثابتی را تجربه می‌کنند ولی اپلیکیشن‌های کسب‌وکار و مالی در طول روز نرخ استفاده‌ی بیشتر و روبه‌رشدی دارند. اپلیکیشن‌های موسیقی هم به طور پیوسته مورد استفاده قرار می‌گیرند، علت این مساله می‌تواند این باشد که مردم همزمان با انجام کارهای روزانه به موسیقی گوش می دهند. این سه دسته از اپلیکیشن‌ها کمتر تحت تاثیر زمان رفت‌وآمد مردم هستند و به عنوان اپلیکیشن‌های همراه مردم در ساعات روز به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته‌ی جالب این است که اپلیکیشن‌های مالی و کسب‌وکار علاوه بر ساعات اداری، در ساعات عصر و غروب هم نرخ استفاده‌ی بالایی دارند که این امر نشان می‌دهد مردم سعی دارند با استفاده از گوشی هوشمند همراهشان همچنان با مسائل مربوط به محل کار در ارتباط باشند.

چه میزان فعالیت روی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار ها کافی است؟

کاربران برای اپلیکیشن‌های سرگرمی و تفننی تا دیروقت بیدار هستند

در میان همه‌ی دسته‌بندی‌ها، اپلیکیشن‌های سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی بالاترین میانگین استفاده در ساعات نیمه‌شب را از آن خود کردند. به‌طور خاص اپلیکیشن‌های سرگرمی نرخ استفاده‌ی بالایی در ساعات انتهایی شب تا ساعات اولیه‌ی صبح دارند. در شرایطی که سایر دسته‌های اپلیکیشن‌ها در ساعت ۲ تا ۵ حداکثر ۲۰ درصد مصرف را تجربه می‌کنند، اپلیکیشن‌های سرگرمی در این ساعات با ۵۰ درصد کل مصرف خود روبه‌رو هستند.

در حالی که این اطلاعات به‌نظر بدیهی می‌آیند، کاربردهای مهمی برای مدیرمحصول‌ها و بازاریابان اپلیکیشن‌ها دارند. بیشتر مردم از الگوی مشابهی برای انجام کارهای روزمره پیروی می‌کنند و این بدین معناست که شما می‌توانید بهترین زمان برای درگیر کردن کاربر با اپلیکیشنتان را پیش‌بینی کنید. دانستن زمان اوج مصرف برای دسته‌ی اپلیکیشن شما به این معناست که می‌توانید برای به‌روزرسانی محتوای اپلیکیشن زمان دقیقی بیابید و کمپین‌های تبلیغاتی اپلیکیشنتان را بهینه‌سازی کنید و تبلیغات را از نظر زمانی هدفمند کنید. تپسل، که پلتفرم تبلیغات هدفمند برای اپلیکیشن‌های موبایل است، با داشتن ویژگی هدفمندی زمانی، می‌تواند به شما در صرف بهینه و موثر بودجه‌ی تبلیغاتتان کمک کند. یکی از تجربه‌های موفق در این حوزه، کمپین تبلیغاتی جذب کاربر جدید برای اپلیکیشن زودفود است. این کمپین با در نظر گرفتن زمان اوج مصرف اپلیکیشن در شبانه روز از هدفمندی زمانی تبلیغات تپسل استفاده کرد و سپس با یافتن زمان مناسب تبلیغات موفق شد نرخ کلیک را ۲۵ درصد افزایش دهد و بودجه بازاریابی خود را به صورت بهینه مصرف کند.

مشهورترین ترفندهای شبکه‌های اجتماعی فیشینگ

با داشتن اطلاعات فوق در مورد زمان اوج مصرف دسته‌ی اپلیکیشنتان، شما هم می‌توانید از همین امروز کمپین تبلیغاتی هدفمند در تپسل راه‌اندازی کنید و از تاثیر تبلیغات هدفمند بر بهبود وضعیت کسب‌وکار اپلیکیشنتان لذت ببرید.

ساعت اوج مصرف اینترنت چه زمانی است؟

رای تماشای ویدئو روی اینترنت معمولاً زمان خاصی وجود دارد و این امر می‌ تواند جایگزین ساعتی شود که عمدتاً در آن مردم تلویزیون سنتی را تماشا می‌کنند.

تلویزیون همزمان با افزایش روزافزون دسترسی به اینترنت و فضای مجازی و سهولت تماشای ویدئو و شبکه‌های تلویزیونی به صورت آنلاین جای خود را به اینترنت می دهد.

پایگاه عرب نیوز گزارش داد: برای تماشای ویدئو روی اینترنت معمولاً زمان خاصی وجود دارد و این امر می‌ تواند جایگزین ساعتی شود که عمدتاً در آن مردم تلویزیون سنتی را تماشا می‌کنند.

مطابق با آخرین گزارش ترافیک جهانی اینترنت شرکت سیکو، اوج ترافیک و استفاده از اینترنت بین ساعات ۹ تا ۱۱ شب است، و بخش بالایی از این ساعات به تماشای ویدئو اختصاص می‌یابد.

کم‌کم و با گذشت زمان، «ساعت شلوغ» اینترنت ساعات اوج تماشای تلویزیون را کنار خواهد زد و جای آن را خواهد گرفت.

به گفته‌ آریل سامیتس، تحلیلگر ارشد تیم شاخص شبکه مجازی شرکت سیسکو، دومین زمان شلوغ استفاده از اینترنت بین ساعات ۱۱ شب و ۱ صبح بوده است، اما این زمان جای خود را به ساعات ۷ تا ۹ شب داده است، مدت زمانی که ساعات اوج تماشای تلویزیون بوده است.

 

کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , فیسبوک ,تلگرام , اینستاگرام شبکه های اجتماعی , ساعت اوج مصرف در شبکه های اجتماعیآموزش , اکانت فیسبوک , مدیریت شبکه های اجتماعی  , Social network advertising , social media market

 

منابع : بلاگ اد , الف

امیدوارم که محتوای ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته باشه خواهشمندیم که به این نوشته امتیاز بدهید
به نوشته های نویسنده چه امتیازی میدهید ؟
خدمات * تبلیغات شبکه های اجتماعی * جند ستاره داره ؟
Summary

درباره مونا شاه حسینی

سلام. مونا شاه حسینی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست. مدتی است در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم خدمات ویژه ای را فرآهم آوریم

اینو دیدی ؟

تبلیغات در سروش

تبلیغات در برنامه سروش بزودی به سیستم تبلیغاتی لاین استور افزوده میشود امیدوارم که از …

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *