بازاریابی شبکه ها اجتماعی یکی از ابزار عناصر ۲۱ گانه بازاریابی اینترنتی است که امروزه در تدوین برنامه بازاریابی بسیاری از شرکت های پیشرو جایگاه اثربخشی دارد. این ابزار فقط به ایجاد یک پیج و ارائه مطالب بدون هدف و برنامه در آن ختم نمی شود . بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند در کنار سایر تکنیک های بازاریابی اینترنتی مانند ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات اینترنتی ، بازاریابی محتوا ، طراحی وب سایت ، تبلیغات کلیکی و … یکی از گزینه های جذب بازدید کننده به سایت شده و درنتیجه تاثیر مستقیمی بر سئو سایت و بهینه سازی سایت خواهد گذاشت. بر اساس آمارها ۹۷% جستوجوهای کاربران در شبکههای اجتماعی به کسبوکارها و فروشگاههای آنلاین مربوط میشود. همچنین ۶۵ % مدیران ارشد شرکتها اعلام کرده اند که از ابزارهای مخصوص رسانههای اجتماعی برای فهم هرچه بهتر بازار استفاده میکند . مرکز ارتباطات Annenberg وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا مطالعه ای را درباره حضور شبکه های اجتماعی در ایران انجام داد که بر اساس آن گفته می شود که ایرانی ها با حدود ۱۲% بزرگترین مشترکان سرویس پیام رسان وایبر ، پس از امریکایی ها با ۸% قرار گرفته اند. همچنین گفته شد ۹۷ % کاربران ایرانی با رایانه شخصی،۳۳ % با تلفن همراه و ۱۶ % هم به کمک تبلت از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بیشتر این افراد در منزل خود خدمات شبکه های اجتماعی را مورد استفاده قرار می دهند و ۴۲ % هم در محل کار در این فضا حضور می یابند.
برای پیادهسازی برنامه بازاریابی خود، شما نیاز به یک سیستم کاملی برای شروع بازاریابی دارید که موفقیت آن را تضمین کند. کمپین بازاریابی یک شرکت را میتوان برنامه کلی آن و به ویژه اهداف بازاریابی دانست. البته برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، برنامهریزی درست اولین قدم میباشد. اجرای یک کمپین بازاریابی نیاز به هزینه کردن دارد. بدین منظور برای اجرای یک کمپین بازاریابی صحیح میتوان مراحل فوق را به شرکت یا شخص ارائه کننده خدمات بازاریابی سپرد تا با به کارگیری تیم عملیاتی و متخصصان خود و نیز با استفاده از رسانهها این کار را انجام دهد. بنابراین برای تأثیرگذاری بهتر و رسیدن به اهداف بازاریابی، برنامهریزی و مدیریت هماهنگ در ابعاد مختلف بازاریابی همراه با اجرای آنها به صورت مجموعهای مرتبط و دارای زمانبندی مشخص مهم است.
برنامه بازاریابی در مقابل کمپین بازاریابی
- برنامه بازاریابی به طور کلی استراتژی سطح بالا بر اساس اهداف کسب و کار در طول یک دوره زمانی ارائه میکند.
- یک کمپین بازاریابی بر ابتکار تاکتیکی برای رسیدن به یک هدف بازاریابی خاص متمرکز شده است.
اجرای یک کمپین بازاریابی به یک فرایند گام به گام نیاز دارد که بر اجرا و منابع مورد نیاز برای موفقیت در دستیابی نتایج قابل اندازهگیری متمرکز میباشد.
بیش از ۴۰ % شرکت های گروه فورچون (۵۰۰ کمپانی برترجهان) موفقیت خود نزد مشتریان را مدیون حضور در شبکههای اجتماعی میدانند.
میزان امنیت شبکه های اجتماعی امروزه
آمار جهانی استفاده از شبکههای اجتماعی در بازاریابی
۷۱٪ کاربران از طریق دستگاههای همراه خود به شبکههای اجتماعی میآیند (در ایران ۳۳%)
۲۹% کلیکها روی تبلیغات شبکههای اجتماعی در دستگاههای موبایلی انجام میشود.
۳۱ % سازمانها قصد دارند بودجه خود برای تبلیغات در نسخه موبایلی شبکههای اجتماعی را افزایش دهند.
۴/۲ میلیارد نفر از دستگاه موبایلی خود برای ورود به شبکههای اجتماعیاستفاده میکنند
۷۹ % ورود به شبکههای اجتماعی در طول روز مربوط به فیسبوک میشود، ۱۲ % مخصوص Google+ و ۴ % هم مربوط به توییتر میشود.
۶۸ % مشتریان قبل خرید کالا محصول مورد نظر خود را روی شبکه اجتماعی بررسی میکنند.
زنان بیش از مردان صفحات مربوط به برندها در شبکههای اجتماعی را نگاه میکنند.
بررسی آمار خیره کننده فعالیت های بازاریابی در هشت شبکه اجتماعی پربازدید جهان
فیسبوک بیشتر از ۱,۲۶ میلیارد کاربر دارد (بزرگترین کشور جهان)
صفحه شخصی «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در فیسبوک بیش از ۹۰۰ هزار بار لایک شده است تنها ۲۵۰ هزار کاربر صفحه «دیوید کامرون» نخست وزیر بریتانیــا در فیس بـوک را لایـک کرده اند.
۲۳٪ کاربران فیسبوک حداقل ۵ بار در روز وارد آن میشوند
۴۷٪ کاربران میگویند که فیسبوک بیشترین کمک را در زمان تصمیمگیری برای خرید به آنها میکند
به طور میانگین، کاربران اینترنت ۱۶٪ زمان آنلاین خود را در فیسبوک میگذرانند
۷۰٪ بازاریابها از طریق فیسبوک مشتری پیدا میکنند
۷۰ % شرکتهای حاضر در فهرست Fortune 500 روی فیسبوک صفحه اختصاصی دارند .
مشترکان فیسبوک روزانه بیش از ۲/۵ میلیارد محتوای جدگانه روی این شبکه اجتماعی منتشر میکنند.
۲۰ % از تمام صفحات اینترنتی که در طول روز مشاهده میشود، مربوط به فیسبوک است.
پنج قدم برای حفظ امنیت حساب اینستاگرام
توییتر ۳۲ % ترافیک در شبکههای اجتماعی را از آن خود کرده است.
۵۰% از شرکتهای فناوری بزرگ جهان در توییتر صفحه اختصاصی دارند.
توییتر محبوبترین شبکه اجتماعی برای افراد ۵۵ تا ۶۴ سال محسوب میشود.
۳۴٪ بازاریابها از توییتر برای پیدا کردن مشتری استفاده میکنند
۷۷% از ۱۰۰ شرکت برتر جهان که نام آنها در فهرست Fortune Global 100 منتشر شده است روی توییتر صفحه اختصاصی دارند.
گوگل پلاس چیزی حدود ۱ میلیارد عضو دارد که حدود ۳۵۹ میلیون نفر آنها به صورت ماهیانه از پلاس استفاده میکنند
بیش از ۶۷ % مشترکان این شبکه اجتماعی مرد هستند.
۸۰ % مشترکان Google+ دستکم هفتهای یک بار به حساب کاربری خود سر میزنند و ۶۰ % آنها کاربر فعال هستند.
۴۷ % از ۱۰۰ شرکت برتر جهان در فهرست مذکور روی Google+ حضور دارند.
۷۰% برندها روی Google+ صفحه شخصی دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲ چهار درصد گزارش شده بود.
این شبکه اجتماعی LinkedIn حدود ۳۰۰ میلیون عضو فعال دارد.
تاکنون بیش از ۱/۵ میلیون گروه کاری فعال در LinkedIn راهاندازی شده است.
۲۷ % مشترکان LinkedIn از طریق دستگاه موبایلی وارد این پلتفرم میشوند.
۵۰ % مشترکان LinkedIn مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند.
بیش از سه میلیون صفحه اختصاصی در LinkedIn مربوط به شرکتها و سازمانها میشود.
مطالب منتشر شده در این شبکه اجتماعیLinkedIn بیش از یک میلیارد بار مورد تایید قرار گرفتهاند.
۴۷ % مراکز بازاریابی دستکم توانستهاند یک مشتری روی LinkedIn پیدا کنند.
شبکه های اجتماعی تصویری
حدود ۳۵۰ میلیون نفر از مردم جهان در شبکه اجتماعی اینستاگرام عضو هستند.(در ایران رسانه بسیار فراگیری است)
بیش از ۳۶ میلیارد عکس در اینستاگرام بهاشتراک گذاشته شده است.
بهطور میانگین هر مشترک اینستاگرام ۴۵ عکس بهاشتراک میگذارد.
در اینستاگرام هر ثانیه ۱۰۰۰ کامنت گذاشته میشود.
در هر روز بیش از پنج میلیون عکس روی این شبکه اجتماعی بهاشتراک گذاشته میشود.
هر دقیقه معادل ۱۰۰ ساعت تصویر ویدیویی جدید در یوتیوب منتشر میشود.
۹۹% کاربران آنلاین آمریکا از یوتیوب استفاده میکنند که این رقم در سال ۲۰۱۲ حدود ۹۳ % بود.
به طور میانگین هر دقیقه ۷۰۰ لینک ویدیویی در یوتیوب روی شبکه اجتماعی توییتر منتشر میشود و مشترکان فیسبوک در مجموع روزانه به اندازه ۵۰۰ سال تصویر ویدیویی تماشا میکنند.
۹۰% کاربران آنلاین آمریکایی بهخصوص فروشندگان و صاحبان مشاغل در این شبکه اجتماعی حضور دارند.
۸۴% از برندهای لوکس یک صفحه اختصاصی در Pinterest دارند.
۶۹% تمام برندهای جهان در Pinterest حضور دارند که این رقم در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۰ % بود.
حضور در رسانه های اجتماعی با طرح و برنامه مشخص ، فرصت بی نظیری است که باید با جدیت و پیگیری تمام به آن فکر کنید . همین حالا هم زمان بسیاری از آن گذشته است . ما ایده های پربازده ای برای این کانال بازیابی داریم و فرصت حضور در یک جلسه حضوری با شما یا یکی از رقبای شما را داریم … شما زودتر تماس بگیرید .
برای بازاریابی موفق اگه بتونیم کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنیم حتما میتونیم بهتر بازاریابی کنیم
ممنونم ترانه عزیز
شما برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید از لینک زیر استفاده کنید
شبکه های اجتماعی
آمارها واقعا جالب و عجیب اما بسیار مفید هستند. هر کسی که در شبکه اجتماعی فعالیتی دارد باید این اطلاعات را بداند. ممنون از شما و سایت خوبتون.
فدای شما واقعا خوشحالیم که دوستان گلی چون شما داریم که مطالبمون رو در زمینه شبکه های اجتماعی میخونید و نظرات قشنگتون رو برامون ارسال میکنید منتظر نظرات ارزشمندتون هستیم
آمارهای ارائه شده واقعا جالب و عجیب و غریب هستند. اما میتونن اطلاعات خیلی مفیدی در اختیار ما قرار بدن. ممنون از شما
فدای شما دوست عزیز و مهربون
در اولویت اول، هدف داشتن هست،
خیلی ممنون
سلام ممنون از شما دوست عزیزمون که نظر قشنگتون رو در مورد مطالبمون در زمینه شبکه های اجتماعی برامون ارسال کردید منتظر نظرات روح بخشتون هستیم