صفحه اصلی / social media marketing / نحوه استفاده از امکانات اینستاگرام برای تجارت

نحوه استفاده از امکانات اینستاگرام برای تجارت

نسخه اینستاگرام بیزینس چیه؟

احتمالا می دونین فیسبوک مالک اینستاگرامه (چند سالی هست خریدتش). این قابلیت بیزینس اینستاگرام مرتبط با صفحه تجاری فیسبوکه. توی همین یکی دو ماه اخیر (دقیقا نمی دونم ولی همین حدودای تیر و مرداد ۹۵ می شد) اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار نسخه بیزینس ایجاد کرده که می شه با یه کلیک بهشون ایمیل زد یا تماس تلفنی گرفت. امکانات دیگه ای هم داره. مثل داده های تحلیل بیننده ها، امکان تبلیغ و کمپین کلیکی و چیزای دیگه که بخشیش مجانیه و قسمتهاییش پولی. مثل اینکه اول برای اروپا و خاورمیانه بازش کرده بعد برای جاهای دیگه باز می کنه. من واسه صفحه کیک ساز تو اینستاگرام با طلاعات ایران درست کردم. هنوز روی ایران نبسته پس اگه می خواین درست کنید بجنبین.

بیست روش برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام

همه چیز در مورد نحوه استفاده از امکانات اینستاگرام برای تجارت

چگونه شبکه اجتماعی موردنظرتان را انتخاب می کنید؟ همان طور که می دانید هزاران شبکه اجتماعی مختلف وجود دارد. آیا شما عضو توییتر هستید؟ فیس بوک چطور؟ گوگل پلاس؟ لینکدین؟ پینترست؟ تامبلر؟ اینستاگرام؟ واین؟ توانایی عضویت و مدیریت هم زمان چند شبکه اجتماعی را دارید؟

اینستاگرام یکی از قوی ترین شبکه هاست. اگر علاقه ای به آمار و ارقام دارید این چند خط را بخوانید: اینستگرام ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه حجم زیادی محتوای تصویری تولید می کنند و مانند آن در هیچ شبکه اجتماعی وجود ندارد. اینستگرام یکی از ۱۰ اپلیکیشن برتر  در لیست محبوب ترین اپلیکیشن های تلفن های همراه هوشمند است و هم چنان نیز در حال پیشرفت و بهبود جایگاهش در این لیست می باشد.

Image result for ‫همه چیز در مورد نحوه استفاده از امکانات اینستاگرام برای تجارت‬‎

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به یک بیزینس پروفایل (Business Profile) یا پروفایل کاری تبدیل کنیم؟

انجام این عمل و تبدیل حساب کاربری شخصی اینستاگرام به یک بیزینس پروفایل (Business Profile) به راحتی قابل انجام است. به منظور انجام این عمل مراحل زیر را دنبال کنید:

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (Business Profile) تبدیل کنیم؟

ابتدا در حساب اینستاگرام خود وارد بخش پروفایل (Profile) شوید. در قسمت Account گزینه جدیدی با عنوان Switch to Business Profile را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (Business Profile) تبدیل کنیم؟

با انتخاب گزینه Switch to Business Profile تصویری مانند تصویر فوق نمایش داده می‌شود که درخواست متصل شدن به صفحه فیسبوک برند شما را دارد. گزینه Log in with Facebook را انتخاب کنید و صفحه‌ای فیسبوک مربوط به برند تجاری خود را با حساب کاربری اینستاگرام‌تان همگام‌سازی نمایید. دقت داشته باشید که صفحه فیسبوک انتخاب شما باید صفحه‌ای باشد که خودتان ادمین (Admin) آن هستید. همچنین در نظر داشته باشید که شما تنها می‌توانید برای هر بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام یک صفحه فیسبوک انتخاب کنید.

کسب و کار خانگی و کسب درآمد از طریق اینستاگرام

با انتخاب صفحه فیسبوک مورد نظرتان، اینستاگرام از شما سوالاتی در مورد اطلاعات مد نظرتان برای همگام‌سازی با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام می‌کند. به عنوان مثال شما باید در این بخش شماره تماس شرکت، شماره تماس بخش پشتیبانی مشتریان، آدرس ایمیل و برخی دیگر از مشخصات این چنینی را وارد کنید. با انجام این موارد بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام کاربر فعال می‌شود و حساب کاربری یا اکانت وی به شکل زیر تغییر حالت پیدا می‌کند.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (Business Profile) تبدیل کنیم؟

اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام و قابلیت‌های آن

همانطور که مشاهده می‌کنید از نظر ظاهری تفاوت‌هایی مابین یک بیزینس پروفایل (Business Profile) یا اکانت کاری در اینستاگرام نسبت به پروفایل‌های معمولی وجود دارد. یکی از محسوس‌ترین این تفاوت‌ها مربوط به گزینه‌ای می‌شود که با عنوان Contact در کنار گزینه Edit Profile شما واقع شده است. با انتخاب این گزینه کاربران می‌توانند به سه قابلیت دسترسی داشته باشند. این قابلیت‌های Get Directions، Call و Email نام دارند و عملکرد هر یک از آن‌ها به شرح زیر است:

  • گزینه Get Directions: با انتخاب گزینه Get Directions کاربر می‌تواند آدرس شرکت یا محل خدمات دهی شما را بیابد.
  • گزینه Call: با انتخاب گزینه Call شماره تماس‌های پشتیبانی و خدمات‌دهی شرکت مورد نظر نمایان می‌شوند.
  • گزینه Email: با انتخاب گزینه Email کاربر می‌تواند به آدرس ایمیل رسمی شرکت مورد نظر دسترسی یافته و بدین صورت با آن شرکت ارتباط مستقیم و رسمی‌تری را برقرار سازد.

بیزینس پروفایل (Business Profile) در اینستاگرام و اضافه کردن دکمه کانتکت (contact)

گزینه جدید و جالب دیگری که در بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام می‌توانید آن را مشاهده کنید، آیکونی است که در بخش فوقانی و سمت راست صفحه به شکل یک چارت یا نمودار نمایش داده شده است. این آیکون در کنار گزینه تنظیمات یا Settings که به شکل چرخ دنده ارائه شده موجود می‌باشد. بخشی که به آن اشاره داشتیم با نام اختصاصی Insights شناخته می‌شود. در این بخش اطلاعات جالبی از عملکرد بیزینس پروفایل (Business Profile) کاربر نمایش داده می‌شود.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (Business Profile) تبدیل کنیم؟

دقت داشته باشید که امکان تغییر اکانت اینستاگرام از وضعیت بیزینس پروفایل (Business Profile) به اکانت معمولی هم وجود دارد. بدین منظور باید مجددا مراحل ابتدایی شرح داده شده در این مقاله را طی کرده و ابن یار گزینه Switch to Regular Profile را انتخاب کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (Business Profile) تبدیل کنیم؟

در بخش Insight بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود می‌توانید به آمار مربوط به پست‌های خود دسترسی داشته باشید. این آمار به صورت یک اطلاعات جمعیتی ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این آمار را در تصویر فوق مشاهده می‌کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (Business Profile) تبدیل کنیم؟

شما در بخش فالوورهای بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود می‌توانید به آمار دقیق‌تری نظیر جنسیت فالوورهای خود، محل سکونت آن‌ها، میزان درگیری آن‌ها با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام شما و… هم دست پیدا کنید. همچنین امکان مشاهده کل فالوورهای بیزینس پروفایل (Business Profile)، جنسیت و سن آن‌ها هم به صورت نمودارهای آماری در اینستاگرام ارائه شده است

بیزینس پروفایل (Business Profile) در اینستاگرام و اضافه کردن دکمه کانتکت (contact)

به طور کلی با ساخت بیزینس پروفایل (Business Profile) در اینستاگرام و اضافه کردن دکمه کانتکت (contact)، می‌توانید به قابلیت‌های جدید و جالب توجه متعددی دسترسی پیدا کنید. توصیه می‌کنیم که به منظور درک بهتر این قابلیت‌ها و آشنایی بیشتر با ویژگی‌های بیزینس پروفایل (Business Profile) در اینستاگرام حتما در صورت امکان یک حساب یا اکانت این چنینی ایجاد کنید و عملا قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید آن را مشاهده نمایید. در صورتی که طی انجام این عمل و یا در رابطه با هر یک از بخش‌های بیزینس پروفایل (Business Profile) در اینستاگرام دچار مشکل شدید و یا سوالی برایتان ایجاد شد از طریق شماره تماس‌های ضمیمه شده با کارشناسان لاین استور ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

کمپ اینستاگرام – دوره آموزشی اینستاگرام

 

 

کلمات کلیدی : تبلیغات شبکه های اجتماعی , ترفندهای اینستاگرام , کسب درآمد از اینستاگرام , بازاریابی در اینستاگرام , افزایش فالور در اینستاگرام , هشتگ ها , اخبار شبکه های اجتماعی, مدیریت شبکه های اجتماعی , ساخت اکانت اینستاگرام , اینستاگرام بیزینس , اینستاگرام برای تجارت

 

منابع : پارسیش , موبایل کمک

امیدوارم که محتوای ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته باشه خواهشمندیم که به این نوشته امتیاز بدهید
به نوشته های نویسنده چه امتیازی میدهید ؟
خدمات * تبلیغات شبکه های اجتماعی * جند ستاره داره ؟
Summary

درباره مونا شاه حسینی

سلام. مونا شاه حسینی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست. مدتی است در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم خدمات ویژه ای را فرآهم آوریم

اینو دیدی ؟

تبلیغات در سروش

تبلیغات در برنامه سروش بزودی به سیستم تبلیغاتی لاین استور افزوده میشود امیدوارم که از …

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *