صفحه اصلی / social media marketing / چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟
دستیار مدیر گروه تلگرام

چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی نو ظهور است که طرفداران چشمگیری رو طی این سال ها به خود اختصاص داده است. اکثر افرادی که در فیسبوک و توییتر وقت خود را صرف می کردند امروزه دوست دارند بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در اینستاگرام کنند. البته این قضیه هیچ کدام از ارزش های فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی قدرتمند را زیر سوال نمی برد. چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

همین که افراد بسیار زیادی در اینستاگرام وجود دارند فرصت بسیار عالی برای بازاریابان محسوب می شود که محصولات و خدمات خود را به مخاطبانشان ارائه دهند. در این مقاله قصد دارم نکاتی که در بازاریابی اینستاگرام باید رعایت کنید تا در این شبکه اجتماعی محبوب موفق باشید را بهتون توضیح بدم.

ویژگی shoppable tags اینستاگرام و اضافه شدن تگ خرید به تصاویر

اولین قدم ساخت اکانت و ویرایش پروفایل است

اول از همه باید اکانت خود را در اینستاگرام بسازید. به این نکته توجه کنید که حتما ایمیل و شماره موبایل خود را Confirm کنید که در آینده برای شما مشکل ساز نشود. بعد از ساخت اکانت خود باید آن را به صفحه تجاری تبدیل کنید و با پروفایل شخصی خود فرق داشته باشد.

قسمت بیوگرافی پروفایل خود را حتما کامل کنید یعنی اطلاعات دقیق از خود و خدماتی که ارائه می کنید را بنویسید و در قسمت وب سایت هم آدرس صفحه ی خودتون را درج کنید. تنها در همین قسمت است که لینک ها در اینستاگرام فعال است و کاربر با لمس کردن آن می تواند وارد صفحه شما شود. پس این فرصت را از دست ندهید و لینک وب سایت خودتان را قرار دهید و هم چنین یک بک لینک هم از اینستاگرام دریافت کنید.

اگر وب سایتی ندارید می توانید آدرس شبکه های اجتماعی دیگر خود را بدهید. بهتر است از تلگرام که امروزه طرفدارهای خوبی دارد استفاده کنید.

Related image

تصاویر جذابی برای دنبال کنندگان خود آماده کنید

همانطور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویر محور است و یک بازاریابی که در این شبکه اجتماعی فعالیت می کند بیشتر باید از طریق تصاویری که پست می کند حرف خود را بزند. تصاویر خلاقانه می تواند تاثیر گذاری زیادی روی دنبال کنندگان شما داشته باشد.

هر تصویر به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف برای گفتن دارد

اگر محصولات فیزیکی دارید و قصد فروش آن را دارید سعی کنید از تصاویر واقعی محصول خود در زوایای مختلف استفاده کنید.

در یک تحقیق ۶۷% کاربران گفته اند تصاویر محصول بیشتر از نظرات گفته شده درباره آن محصول برای خرید تاثیر گذاشته است.

تصاویر در اینستاگرام با سایز ۱۰۸۰x۱۰۸۰ است. سعی کنید تصاویر خود را طبق اندازه مشخص شده در اینستاگرام کنید. چون ممکن است در صورت بزرگ بودن قسمتی از تصویر شما محو شود و یا در صورت کوچکتر بودن ممکن است بعد از قرار گرفتن در اینستاگرام کیفیت واقعی خود را از دست دهد.

از فیلتر های اینستاگرام هم برای جذاب تر شدن تصاویر خود استفاده کنید. قبل از ارسال تصویر خود حتما نمونه های مختلفی از فیلترها را روی تصویر خود تست کنید و بهترین آن را انتخاب کنید. ضمنا تصاویر روشن تر شانس بیشتری در لایک شدن نسبت به تصاویر تیره تر دارند.

استفاده از هشتگ ها فراموش نشود

استفاده از هشتگ ها کمک بسیار زیادی به افزایش فالوئر شما می کند. تصور کنید شما دنبال پیدا کردن عکس هایی با موضوع تبلیغات هستید. با استفاده از هشتگ تبلیغات می توانید عکس های زیادی را در این زمینه پیدا کنید و اگر تصویر مورد نظر از هر نظری خوب بود شما احتمال اینکه آن صفحه ای که این تصویر را منتشر کرده است را دنبال کنید زیاد است.

هشتگ مرتبط با عکس و موضوع شما بهتون کمک می کند که تصاویر خود را به علاقه مندان به حوزه کاری خودتان نشان دهید و شانس فالو شدن شما بیشتر خواهد شد.

در استفاده از هشتگ ها به این نکته توجه کنید که سعی کنید از هشتگ های طولانی استفاده نکنید و بیشتر از هشتگ های تک بخشی و خاص استفاده کنید. اگر هم هشتگ های شما زیاد بود و فکر می کنید جلوه ی خوبی به پست شما نمی دهدتعدادی از آن ها را در کامنت ها درج کنید.

پنج راهکار اینستاگرامی که در برندینگ شخصی شما تحول ایجاد می‌کند

بهترین زمان ارسال پست ها را پیدا کنید

اینستاگرام هم نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر در بازه های مختلف زمانی می تواند بازدهی بیشتری برای شما داشته باشد که این را باید بررسی کنید.

باید بدانید پست های شما بیشتر در کدام زمان هایی که ارسال می کند لایک یا کامنت بیشتری می گیرد. بهتر است بگویم بیشتر در چه زمانی دیده می شوند. این قضیه را می شود از مخاطبان خود متوجه شوید. مثلا اگر مخاطبان خود محصل هستند خود صبح یا بعد از ظهر نمی تونه زمان خوبی برای ارسال پست در اینستاگرام باشد. طبق گفته ی محققین بیشترین بازدهی عکس ها در اینستاگرام بین ساعات ۵ الی ۱۰ شب است.

Image result for ‫چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟‬‎

نکاتی که در خدمتتون عرض کردم صرفا برای راه اندازی اینستاگرام خود و شروع بازاریابی در اینستاگرام بود و برای پیشرفت در این شبکه اجتماعی محبوب بهتر است بیشتر روی آن تمرکز کنید و ترفندهای بیشتری را در بازاریابی اینستاگرام پیدا کنید. یکی از فاکتورهای کسب و کار اینترنتی موفق فعالیت در شبکه های اجتماعی است.برای موفق بودن در اینستاگرام بهتر است به پیج های برندهای معروف و پر طرفدار سری بزنید و از ایده های آن ها هم الهام بگیرید و استفاده کنید.

 

 

 

کلمات کلیدی : کسب و کار اینترنتی شروع بازاریابی در اینستاگرام , بهترین زمان ارسال پست , ساخت اکات اینستاگرام , استفاده از تصویر جذاب , استفاده از هشتگ , اینستاگرام قالب های تبلیغاتی , قوانین اینستاگرام مزایای شات اوت , روش انتشار شات اوت , استقبال از شبکه های اجتماعی  , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی,   مدیریت شبکه های اجتماعی ,Social network advertising , social media marketing

 

 

منبع : همیار وب

امیدوارم که محتوای ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته باشه خواهشمندیم که به این نوشته امتیاز بدهید
به نوشته های نویسنده چه امتیازی میدهید ؟
خدمات * تبلیغات شبکه های اجتماعی * جند ستاره داره ؟
Summary

معرفی کانال های تلگرام  تبلیغات تلگرام  

 

 

 معرفی راحت و رایگان کانال تلگرام  معرفی رایگان سوپر گروه تلگرام

 

درباره مونا شاه حسینی

سلام. مونا شاه حسینی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست. مدتی است در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم خدمات ویژه ای را فرآهم آوریم

اینو دیدی ؟

برند سازی با استفاده از فیسبوک و توئیتر

امروزه توئیتر یکی از معروفترین سایت های شبکه اجتماعی می باشد ، شما می توانید …

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *