افزایش لایک دیگر بهاندازه ۵ سال گذشته ارزشمند نیست، این در حالی است که نیاز است تا برای خرید لایک بودجه زیادی صرف کنیم. آیا فکر میکنید نمیتوان بدون صرف این هزینه و با روشهای طبیعی و رایگان به این تعداد لایک رسید؟
هنوز هم داشتن لایک در صفحات فیسبوک بهعنوان یک فاکتور ارزشمند مطرح است. تعداد لایک ها نکاتی را در حالت کلی به اثبات میرساند؛ اینکه اگر تعداد لایک شما زیاد باشد از محبوبیت نزد مخاطبان برخوردار هستید و این میتواند فرصتی برای داشتن مخاطب بیشتر و بازاریابی با هزینهی کمتر، برای شما مهیا کند.
چه کسانی باید برای کسبوکارشان از فیسبوک استفاده کنند؟
اگر شما دارایی یک صفحه تجاری در فیسبوک هستید و از تبلیغات گوگل استفاده میکنید، این نکته را بررسی کنید: روش هک خارقالعادهای وجود دارد که برای شما این امکان را فراهم میکند که افرادی که به محتوای کار شما علاقهمند هستند را برای لایک کردن صفحه تجاریتان دعوت کنید درحالیکه این کار نیاز بهصرف هیچ هزینهای ندارد. کسانی که از این روش بهره گرفتهاند افزایش لایک قابلتوجهی را تجربه کردهاند.
دکمه مخفی Invite در فیسبوک
قبل از ادامه مطلب نیاز است واضح گفته شود که مشخص نیست این دکمه بهصورت مخفی در فیسبوک قرار دارد یا بخشی است که فیسبوک در نسخه بتا در حال تست کردن آن است. به نظر نمیآید این قابلیت برای همه اکانت های فیسبوک قابلدسترسی باشد؛ بنابراین احتمال دارد که شما از این امکان بهرهمند نباشید. همچنین نکاتی که در اینجا پیرامون آن بحث خواهد شد گزینهی دعوت فیسبوک نیست که برای مهرومومها در اختیارتان باشد. نکته دیگر اینکه بهوسیلهی این قابلیت شما محدود نیستید که فقط از friend های خود برای لایک کردن صفحه تجاریتان دعوت به عمل بیاورید.
دکمه دعوت مخفی که در این مطلب پیرامون آن بحث خواهد شد، بهطور کامل با نمونههای موجود در فیسبوک تفاوت دارد. این دکمه مسیری را بهسوی شما باز میکند که از طریق آن بتوانید به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که اکنون صفحه شمارا لایک نکردهاند.
برای دانستن اینکه آیا اکانت شما قابلیت دسترسی به این دکمه را دارد، به صفحه فیسبوک یا اپلیکیشن فیسبوک بروید. (فقط نسخه عادی اپلیکیشن فیسبوک دارای این قابلیت است نه اپلیکیشن های مدیریت اکانت و …)
بر روی اشخاصی که به نحوی در پست شما مشارکت کردهاند کلیک کنید.۳ گزینه مختلف را خواهید دید:
- Invite – این دکمهی جدیدی است که قبلا وجود نداشته است. کلیک بر روی این گزینه شخصی که در پست شما مشارکت داشته را برای لایک کردن صفحه شما دعوت میکند.
- Liked – اینها افرادی هستند که هماکنون صفحه شمارا لایک کردهاند.
- Invited – اینها افرادی هستند که شما به آنها درخواست فرستادهاید اما آنها هنوز درخواست شمارا accepte نکردهاند.
محدودیتهای دکمه جدید
برای دعوت افراد از این طریق در هرروز محدودیتی وجود دارد. به نظر میرسد که این محدوده بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دعوت در روز میباشد. اگر دعوتهای شما به حد نهایی تعداد دعوت در روز برسد فیسبوک این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد. یکی دو روز این میزان را چک کنید تا متوجه شوید که روزانه میتوانید چند نفر را از این طریق دعوت کنید. همچنین به نظر میآید که این دکمه دعوت بهصورت رندم ظاهر میشود؛ یعنی این دکمه گاهی ظاهر میشود و گاهی نیز ظاهر نمیشود.
نتیجه:
در این روش نرخ پذیرش دعوت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مشاهدهشده است. این مقدار تفاوت قابلتوجهی در تعداد لایک های شما به وجود خواهد آورد. شما افرادی را هدف قرار دادهاید که یکبار با لایک کردن پست شما به محتوای شما علاقه نشان دادهاند. بهتر است مجددا بازاریابی انجام دهید تا افرادی که با شما ارتباط نداشتند نیز بتوانند تبلیغات جدید شمارا مشاهده کنند.
با این روش در طول چند هفته شما میتوانید بیش از ۱۰۰۰ مخاطب جدید به لیست fan خود اضافه کنید. این روش بههیچعنوان اسپم نبوده و شما این تعداد مخاطب را بهصورت طبیعی اضافه کردهاید. نکته جالب اینکه ممکن است بعضی از مخاطبان به دلیل ارسال این دعوت از شما تشکر هم بکنند.
مطالعات نشان داده که در حدود ۲۰ درصد از کسانی که از این روش دعوتشدهاند، دعوت را پذیرفته و صفحه را لایک کردهاند و این نکتهای بسیار ارزشمند به نظر میرسد. زمانی که با پرداخت هزینه برای خود لایک خریداری میکنید، درواقع نمیدانید که چه کسانی صفحه شمارا لایک کردهاند. در میان این افراد ممکن است کسانی باشند که هیچ علاقهای به محصولات یا خدمات شما نداشته باشند و مشخص است که جذب این افراد هیچ منفعتی به همراه نخواهد داشت. این در حالی است که با استفاده از روش پیشنهادشده، شما میدانید که افراد جذبشده به محتوای شما علاقه داشته و تمایل داشتهاند که صفحه شمارا لایک کنند. شما میتوانید این افراد را تحت تاثیر برند خود قرار داده و با ترفندهای بازاریابی آنها را از Fan به مشتری تبدیل کنید.
نکات قابل اجراست ولی همه اینا ها نیاز به پشتکار دارن
صد البته دوست عزیز درود بر شما و خوشحالیم که دوستان آگاهی چون شما در شبکه های اجتماعی داریم
افزایش لایک در تبلیغات شبکههای اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است
صد درصد این نشون دهنده استقبال مخاطبینتون و جذابیت مطالبتون هست
افزایش لایک در شبکه های اجتماعی خیلی دارای اهمیته
بله دوست مهربون، افزایش لایک خیلی تأثیر داره باعث میشه مخاطبهای فعال در شبکه های اجتماعی تحت تأثیر قرار بگیرند و براتون حتی کامنت بذارن