افزایش محتوا بازاریابی لینکدین

 

لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی است که اختصاصا برای جامعه تجاری طراحی شده است (اینجا) اما این شبکه با شبکه‌های اجتماعی عمومی تفاوت‌هایی گسترده دارد و نمیتوان همان انتظاری که از شبکه‌های عمومی مثل فیسبوک داریم را از لینکدین نیز داشته باشیم. از آنجا که قسمت عمده‌ی مطالب درون شبکه توسط کاربران آن تولید و منتشر می‌شود، لذا به عنوان کاربر لازم است بدانیم که واقعا چه محتوایی مناسب لینکدین نیست؟ در این مقاله با استفاده از بررسی این که لینکدین چه هست و چه نیست؟ به سوال فوق پاسخ داده می‌شودبازاریابی آنلاین در linkedin

این روزها برای افرادی که علاقمند به کسب درآمد و بازاریابی آنلاین محتوا در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا Linkedin هستند، به‌گوش می‌رسد. بر اساس اطلاعات جدید، Linkedin مجدداً بر اهمیت استفاده از محتوای اصلی، منحصر به فرد و رایگان برای ایجاد جذابیت تاکیده کرده است.
یافته‌های اخیر Linkedin نشان می‌دهد که تنها ۱۲ درصد از متخصصان، حاضر به پرداخت وجه برای محتوای دیجیتال در سال آینده هستند؛ در صورتی که ناشران محتوای دیجیتالی، خود باید از مدل کسب و کار اشتراکی، یعنی پرداخت وجه در اعضای اشتراک، استفاده کنند. یافته‌های علمی Linkedin نشان‌دهنده قدرت بازاریابی محتوا است. همچنین مطابق با این یافته‌ها محتوایی که بتواند مشکلی را از مخاطب حل کند، ارزش بالایی دارد. تجربه نشان داده است که اگر محتوا برای کاربر ارزشمند باشد و گره‌ای را از مشکلات او باز کند، مطمئناً برای خواندن سایر مطالب نیز مجدداً به نویسنده آن محتوا رجوع خواهد کرد.
یافته‌های لینکدین بر این امر تأکید دارد که عامل کلیدی برای ایجاد تمایل در کابران در خرید محتوای دیجیتال، کیفیت محتوای رایگان و در دسترس است. اگر بخواهیم این یافته Linkedin را به طور ساده‌تر بیان کنیم، یعنی اینکه به طور مثال اگر شما تصمیم به فروش یک کتاب الکترونیکی آموزشی دارید باید در ابتدا مقداری از آن کتاب را به رایگان در اختیار کاربر قرار دهید تا او بتواند برای خرید خود تصمیم‌گیری کند. در این قسمت به بیان چند نکته ارزشمند در مورد بازاریابی محتوا در Linkedin و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

ده اشتباه رایج در لینکدین

بازاریابی محتوا + Linkedin = دست‌یابی به ثروت بدون کمک دیگران

امروزه ایجاد محتوا نسبت به همیشه، ساده‌تر شده است. خواه این محتوا از طریق پست وبلاگ، پادکست و یا ارائه یک وبینار رایگان به کاربران ارائه شود. در هر صورت این محتوا است که به شما کمک می‌کند تا اعتماد کاربران را به خود جلب کنید و از مشتریان آنلاین بالقوه خود استفاده کنید.

وبلاگ‌های شما و یا اشکال دیگر از محتوایی که تولید می‌کنید، همواره باید برای یک طیف خاص از مخاطبین در نظر گرفته شود. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید خوانندگان محتوای خود را با توصیه‌های علمی و تاکتیک‌ها تغذیه کنید، تا آن‌ها نیز برای رسیدن به اهداف خود همواره شما و محتوای ارزشمند شما را دنبال کنند. با به‌کارگیری این موارد شما به سرعت در زمره‌ی رقبای آنلاین خود در Linkedin قرار خواهید گرفت.

تولید محتوای عالی در تمامی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها می‌تواند در نهایت شما را به کسب درآمد نزدیک کند. اما در لینکدین با توجه به مخاطبین آن و ابزارهایی که در اختیار دارید، راه برای شما کوتاه‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

linkedin logo

محتوا + متن = ارتباط با مخاطب

به یاد داشته باشید، محتوای رایگانی که شما ایجاد می‌کنید و به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید، در واقع دروازه ورود شما به مکالمات کسب و کار و ساخت یک قیف فروش می‌باشد.

Linkedin این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در لحظه و آنلاین، بر محتوای نوشته شده خود نظارت کرده و مقدار تعامل کاربران با آن را بسنجید. این ابزار برای ایجاد کسب و کار موفق مناسب بوده و منجر به فروش بیشتر خواهد شد. شما همچنین می‌توانید از قدرت موجود در جستجو لینکدین برای پیدا کردن مخاطبین هدف خود استفاده کنید.

هنگامی که شما محتوای رایگان و ارزشمند خود را به مخاطبین مورد نظر عرضه کردید، زمان آن فرا می رسد تا از مخاطب برای دنبال کردن مطالب و جزئیات بیشتر درخواست کنید. این دقیقا همان زمانی که شما می‌توانید از محتوای خود کسب درآمد کنید.
به یاد داشته باشید که شما باید مطابق با اعتمادی که در کاربر ایجاد کرده‌اید، از او درخواست کنید. اگر کار خود را به خوبی انجام دهید و نیازهای مخاطب را به درستی شناسایی کنید، مطمئن باشید به هدف خود، یعنی کسب درآمد از محتوای آنلاین، دست خواهید یافت.
بسیار نادر است که کسی در مقابل راهنمایی‌ها و نکات رایگان شما “نه” بگوید. مخصوصا اگر محتوایی که شما در اختیار کاربر قرار می‌دهید مناسب با شرایط و نیازهای او باشد. پس همواره بر ارزش محتوای رایگان خود پایبند بوده و محتوای سودمند تولید کنید.

content

سه راهکار برای اینکه در لینکدین به جمع‌آوری لید بپردازید

محتوا = پول

تا زمانی که محتوای شما دارای ارزش و کیفیت بالا است و محتوای حرفه‌ای را به صورت رایگان تولید می‌کنید، همواره مخاطبی برای مطالعه و استفاده از آن محتوا وجود خواهد داشت. از آنجا که شبکه اجتماعی Linkedin بسیار مورد اعتماد حرفه ای‌ها است، همچنان به عنوان فضایی ایده‌آل برای ساخت کسب و کار شما به شمار می‌رود. تولید و اشتراک محتوا در شبکه اجتماعی لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا قدرت و تخصص خود را به همه نشان دهید نه آنکه فقط ادعا کنید.
به جرأت می‌توان گفت پلتفرم دیگری همانند لینکدین در جهان وجود ندارد که این چنین افراد حرفه‌ای جهان را در خود گنجانده باشد؛ پس نهایت استفاده از این محیط را ببرید و از آن به سود خود استفاده کنید.

از همین امروز کسب و کار هدفمند خود را در شبکه Linkedin آغاز کنید و به جمع‌آوری مخاطبان مورد نظر خود بپردازید. همانطور که قبلا هم گفتیم باید همواره به دنبال تولید و نگارش محتوای ارزشمند و مفید برای کاربران خود باشید. کاربران حرفه‌ای به راحتی محتوای ارزشمند را از محتوای بی‌مصرف تشخیص داده و آن را قبول و یا رد می کنند. اگر  بتوانید اعتماد و رضایت مخاطب خود را جلب کنید، مطمئن باشید که می‌توانید پس از مدتی محتوای مورد نظر خود را به صورت پولی و با دریافت هزینه نیز در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

محتوایی که شما تولید می‌کنید در واقع پولی است که شما تولید می‌کنید و این مهم فقط با ایجاد اعتماد بین خود و مخاطب میسّر خواهد بود. مخاطب تنها در صورتی به شما اعتماد می کند و از شما حمایت می‌کند که سودی از جانب شما به او برسد. این سود تنها در صورت تولید و انتشار مطالب و محتوای کارآمد و سودمند به مخاطب شما منقل خواهد شد.

منابع: لینکدین , پایاسان

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)