اهمیت سئو و بازاریابی محتوا

seo و بازاریابی محتوایی داخل سرزمین دیجیتال در جنگ رتبه بندی و بهینه سازی سایتها، دو شخصیت ناسازگار به شمار می آیند؛ در حالیکه انقدر به هم نزدیک هستند که در واقع دو شخصیت متفاوت از یک نفر بر جا می‌گذارند.
بازاریابی محتوایی همان هنربرقراری ارتباط و ایجاد اعتماد در ذهن مخاطبان است به طوریکه اگر صاحبان یک کسب‌‌و‌کار، محتوای ارزشمند را به صورت دائم در اختیار مشتری قرار دهند، آنها به پاس حس اعتماد و تعلق که به تولید کننده محتوا دارند،تبدیل به مخاطب و مشتری دایم می شوند. از طرفی سئو می تواند صفحات وب را برای موتور های جستجو جالب و فریبنده کند به طوری که نتایج جستجو کلمات کلیدی مخاطب می‌شود همان صفحات بهینه شده در بالاترین امتیاز.

Content-Marketing

 سئو و بازاریابی محتوا هر دو جذب مخاطب و ترافیک می کنند پس این شایعه ی ناسازگاریشان از کجا نشأت می گیرد؟

داستان باور غلط ناسازگاری بازاریابی محتوا و seo از آنجا شروع می شود که قواعد بازی موتور های جستجو تغییر می کند و دیگر الگوریتم های گوگل ،  فقط تمرکزشان روی بهینه سازی فنی نیست و تقریبا تمام سایت ها اصول اساسی seo را رعایت می کنند. در حقیقت گوگل در حال انتقال از مدل سنتی بهینه سازی، به تمرکز روی محتوای معتبر و با کیفیت است.
از طرفی seo یک روش و استراتژی بازاریابی مناسب برای همه ی وب سایت ها نیست و تضمینی برای مراجعه  پیوسته کاربران ایجاد نمی کند و این عدم تضمین و در دنباله  آن، زیان های عمده به سایت های شدیدا وابسته به ترافیک، غرق شدن در جزئیات پیچیده ی seo، همه و همه در مقابل مفهومی به نام محتوای ارزشمند قرار دارد.
این محتوای ارزشمند چه شخصیتی است؟ که هم سر ناسازگاری با seo دارد هم دوستی قدیمیه seo و گوگل را دچار ابهام می کند و از طرفی همین محتوا بدون هدف وارد دنیای رقابت رتبه بندی نشده.

بازاریابی (مارکتینگ) چیست؟

این محتوای ارزشمند قهرمان قصه ما نیست و زاییده تخیل کج فهم های ما از همپوشانی تنگاتنگ seo و بازاریابی محتوایی است. قهرمان قصه ی ما محتوایی است که عقل انسان آن را می پذیرد، یک محصول را در ساده ترین شکل ممکن بیان می کند و زمانی وارد قصه ی ما می شود که همه ی سایت ها اصول اساسی seo را رعایت می کنند و شرایط رقابت نیازمند اتفاقی جدیدی برای جذب ترافیک هدف گذاری است. او می آید و می درخشد اما تنها نیست؛ بله تنها نیست، seo و بازاریابی محتوا دست در دست هم حرکت می‌کنند. حرکت و همپوشانی و همگرایی آنها بدین صورت است که سئو ترافیک زایی نمی‌کند اما راه را هموار می‌کند و تا زمانی که سایت با اصول seo و استاندارد های جستجو همگام نشود محتوای ارزشمند به دید کاربران نمی رسد. seo دارای ظرایف، جزییات و ریزبینی است و از طرفی تکنیکال به حساب می‌آید، محتوا وسیع بوده و فرا کل نگر. seo تنها شروع کار است و روش های بهبود محتوایی ادامه کار.
گفتیم روش های بهبود محتوایی، پس بیایید چک لیستی از این روش ها در بیاوریم تا پیمان نامه دوستی seo و بازاریابی محتوایی را به اتمام برسانیم.

چک لیست بازاریابی محتوا :

  1. محتوا باید دارای استراتژی محتوایی باشد زیرا استراتژی بازاریابی یک طرح همیشه در حال تکامل است و در این زمان که نگاه به سایت یک نگاه مفهومی شده، هر روز دارای یک چالش بزرگ است زیرا حجم کاربران، تنوع ذائقه، رقابت جستجوگرها بر سر محتوا منطق فازی دارد و کمیتی مشخص ندارد.
  2. تلاش برای حفظ تقویم بازاریابی، یعنی کی تولید محتوا کنیم.
  3. با توجه به جامعه مخاطبان که بیشتر در کدام شبکه اجتماعی هستند، تعداد پست‌های روزانه را مشخص کنید، امکان مشارکت کاربر را افزایش دهید، با عکس العمل ها محتوا را تقویت کنید تا مسیر خود را اصلاح کنند.
  4. اولویت بندی کنید، یعنی چه کارهایی تاثیر مهم تری بر مخاطب می‌گذارد.
  5. مطالب وابسته به هم تولید کنید.
  6. زبانی که مخاطبان شما استفاده می‌کند را فرا بگیرید.
  7. مشتریان خود و موضوعات علاقه مندیشان را بشناسید.
  8. از اینفو گرافیک‌ها برای رساندن سریع مطلب استفاده کنید.
  9. بدانید که بازاریابی محتوایی به معنای عدم نیاز به جستجوگرها نیست، بلکه کمک شایانی به کسب بک لینک ها و رنک نهایی یک سایت می کند.
  10. مهمترین موضوع هدف تجاری خود را بشناسید.

بازاریابی و کارآفرینی از طریق شبکه های اجتماعی

و در آخر باید گفت که  سئو و بازاریابی محتوا خوب به معنی خروجی سازگار از محتوا است و خروجی سازگاریعنی شما بهترین محتوا را تولید کرده اید که قبلا جایی نبوده است . بازاریابی محتوایی به معنای استفاده از کلمات کلیدی است و سئو خواسته را بوجود می‌آورد. بازاریابی محتوایی خواسته را بر آورده می‌کند و سئو خواستار موضوع می‌شود. این دو از هم جدا نشدنی هستند، زیرا محتوای شما دیده نمی شود مگر توسط جستجوگر ها پیدا شود.

Image result for ‫اهمیت سئو و بازاریابی محتوا‬‎

 

کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , بازاریابی , مارکتینگ , تبلیغات , کالا,مشتری, سئو , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , آموزش بازاریابی اینترنتی  , ابعاد گوناگون بازاریابی , ابزار بازاریابی , شروط بازاریابی , بازاریابی محتوای , اهمیت سئو

 

 

منابع : بلاگ اد , دارکوب

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)