بهترین استراتژی استفاده از هشتگ در اینستاگرام (۲)

قبلاً در قسمت اول نوشته مربوط به هشتگ و تاریخچه آن، اشاره‌ای کلی به مفهوم هشتگ و بحث‌های حول و حوش آن داشتیم. در این نوشته به طور خاص می‌خواهیم در مورد هشتگ و استراتژی‌های مرتبط با آن در فضای اینستاگرام صحبت کنیم.

اینستاگرام مرزها و محدوده‌های خودش را برای کاربران تعریف می‌کند. اما همانطور که استفاده نکردن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها منطقی نیست، استفاده از تمام این ظرفیت‌ها هم الزاماً بهترین نتیجه را ایجاد نمی‌کند.

به عنوان مثال، اینستاگرام اجازه می‌دهد که حداکثر تا ۷۵۰۰ پروفایل دیگر را فالو کنیم. یا اجازه می‌دهد در مجموع حداکثر ۳۰ هشتگ برای یک عکس مورد استفاده قرار دهیم. اینساتگرام اجازه نمی‌دهد در یک ساعت بیشتر از سیصد و پنجاه عکس را لایک بزنیم.

تاریخچه هشتگ و استراتژی هشتگ (۱)

اینستاگرام حتی در مورد تعداد فالو و آنفالو کردن هم محدودیت دارد.

عدد قطعی در این زمینه مشخص نیست. اما بیشتر فعالان حرفه‌ای و متخصص اینستاگرام بر این باورند که قبلاً مجموعاً بیش از یکصد و شصت مرتبه (حاصلجمع فالو و آنفالو کردن در ساعت) می‌توانست این قابلیت را برای مدت محدودی روی اکانت شما، غیرفعال کند.

اما ظاهراً این عدد کاهش یافته و اخیراً گزارش‌هایی از تعلیق موقت کسانی که در ساعت حتی بیست مورد فالو و آنفالو داشته اند هم مشاهده شده. به هر حال، اگر چه الگوی دقیق اینستاگرام در این زمینه مشخص نیست و هر کسی حدسی می‌زند، اما به هر حال در این حوزه محدودیت‌های جدی وجود دارد.

این مقاله به شما کمک می کند تا در راستای استفاده از هشتگ های اینستاگرام به منظور دستیابی به فالورهای بیشتر و لایک های بیشتر شناخت بیشتری پیدا کنید و هر اطلاعاتی را که در این راستا نیاز دارید بفهمید. چگونگی استفاده از هشتگهای اینستاگرام را به طور راهبردی و استراتژیک، یاد بگیرید و همچنین مراحلی را که نیاز دارید تا یک استراتژی مؤثر هشتگ گذاری را به اجرا درآورید را بیاموزید، استراتژی ای که تضمین دهنده موفقیت شما در کمپین های بازاریابی اینستاگرام باشد

۱٫ چرا باید از هشتگ های اینستاگرام استفاده کرد؟

هشتگهای اینستاگرم یکی از بهترین راه ها برای رشد حساب اینستاگرام شما هستند. استفاده از هشتگ صحیح (یا ترکیبی از چند هشتگ) می تواند به شما کمک کند تا برند خودتان را در معرض مخاطبان بزرگ و هدفمند قرار دهید. در واقع، شانس شما برای جذب فالوورهای جدید، گرفتن لایک بیشتر، و افزایش میزان تعامل بیشتر با استفاده از هشتگ ها افزایش می یابد!

instagram-iconنکته اول: از هشتگ استفاده کنید.

به هر حال، هشتگ دو کاربرد مشخص دارد. قبل از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای عکس را گذاشته‌اید. هشتگ #خاطرات نشان می‌دهد کاربرد آن تصویر برای شما، مرور گذشته بوده. اما زیر همان عکس اگر از هشتگ #رستوران یا #شام استفاده کنید، مشخص می‌شود که بیشتر مکان عکسبرداری یا سفره ی غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قدیمی.

Image result for ‫بهترین استراتژی استفاده از هشتگ در اینستاگرام (۲)‬‎

کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، جدای از نام کاربری یا Username، می‌توانند Tag را هم جستجو کنند. به عنوان مثال ببینند چه تصاویری با motamem یا Dinner یا غروب یا پارک یا … تگ و برچسب گذاری شده‌اند. پس با هشتگ می‌توانید در جستجوها مشاهده شوید و صفحه خود را در معرض دید کاربران جدید قرار دهید.

instagram-iconنکته دوم: از هشتگ زیاد استفاده نکنید.

استفاده زیاد از هشتگ،‌ سه مشکل جدی دارد. نخست اینکه حس کاربران را بد می‌کند و خواندن متن را سخت می‌کند. دوم اینکه نشان می‌دهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شاید برای یک صفحه تبلیغاتی، چنین رفتاری پذیرفته شده و مورد انتظار باشد) و سوم اینکه ممکن است پست‌های شما، اسپم فرض شود. تحقیقات در این زمینه متعدد است.

Image result for hashtag png

instagram-iconنکته سوم: همه هشتگ‌ها را دقیقاً در توضیح عکس استفاده نکنید.

هشتگ‌های استفاده شده در خود عکس یا در کامنت‌ها، فرق خیلی جدی با هم ندارند. می‌توانید به تدریج در کامنت‌ها هشتگ اضافه کنید. مثلاً تصویر اولیه را با یک یا دو هشتگ آپلود کرده و بین هر چند کامنت، چند هشتگ جدید را هم بگذارید.

 

اینستاگرام استوری‌های هشتگ و موقعیت جغرافیایی را به بخش جستجو اضافه کرد

instagram-iconنکته چهارم: استراتژی هشتگ داشته باشید.

از هر کلمه ای استفاده نکنید. کسانی که به صفحه شما بیایند و ببینید که پراکندگی زیاد است، ممکن است کمتر به فالو کردن شما رغبت پیدا کنند. می‌توانید بین بیست تا پنجاه هشتگ  (اختلاف بین علما خیلی زیاد است!) انتخاب کنید و فقط از آنها استفاده کنید.این کار شاید باعث شود در انتخاب عکس‌ها هم ناخودآگاه، همگونی بیشتری به وجود بیاید.

Related image

سه گروه هشتگ معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند:

icon-1هشتگ برند (مثلاً ما در صفحه @motamem همه عکس‌ها را با #motamem و #متمم برچسب گذاری می‌کنیم).

icon-1هشتگ کمپین: ممکن است در مدت کوتاهی به خاطر یک مسابقه یا رویداد خاص، از هشتگ خاصی استفاده شود.

icon-1هشتگ توضیح: این هشتگ‌ها به توضیح بیشتر عکس و جستجوی ساده‌تر آن در محیط اینستاگرام کمک می‌کنند.

instagram-iconنکته پنجم: قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید.

همیشه ببینید که قبلاً چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همینطور ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند. ممکن است شما، از برای ابیات شعر، از هشتگ #شعر استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #شاعرانه هست که صفحه‌های بهتر و قوی‌تر از آن استفاده کرده‌اند. صفحه‌هایی که به سلیقه شما نزدیک‌تر هستند.

Image result for ‫بهترین استراتژی استفاده از هشتگ در اینستاگرام (۲)‬‎

بعضی‌ها اشتباهاً فکر می‌کنند که بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنند که اصطلاحاً Trend هستند و زیاد به کار می‌روند می‌تواند کمک کند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگ‌ها را استفاده می‌کنند خیلی زیاد هستند.

اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنید، اگر صرفاً می‌خواهید به بیننده اطلاع دهید که عکس ویرایش نشده، کار درستی انجام می‌دهید. اما اگر می‌خواهید با این هشتگ یا هشتگ‌هایی مانند #nature و #animal و …  راحت‌تر جستجو شوید، خوب است بدانید که عکسی که با #nofilter تگ می‌شود در کمتر از یک ثانیه از فهرست ده عکس اول خارج می‌شود.

از طرف دیگر استفاده از هشتگ‌هایی که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته‌اند هم چندان مفید نیست.

چون نشان می‌دهد این هشتگ‌ها کمتر در ذهن مردم جا دارند و احتمالاً کمتر هم جستجو می‌شوند. شاید میانه‌ی این محدوده، جای مناسب‌تری برای انتخاب گزینه‌ها باشد.

 

instagram-iconنکته ششم اینکه از سرویس‌های تحلیلی استفاده کنید.

یکی از سرویسهای ارزشمند در این زمینه، iconosquare است. امکانات زیادی در این سرویس‌ و سرویس‌های مشابه در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال به نمودار زیر که مربوط به اکانت @mrshabanali است نگاه کنید:

insta-report-mrshabanli

در این اکانت، عکس‌ها عمدتاً در روزهای سه شنبه تا جمعه آپلود می‌شوند و عموماً در ساعتهای هفت صبح و دوازده ظهر و یازده شب.

اما کاربران صفحه ترجیحات دیگری دارند.

آنها روزهای شنبه و یکشنبه ساعت‌ هفت صبح راحت‌ترند و بیشتر به اینستاگرام سر می‌زنند و ساعت دو تا چهار صبح خوابند و جمعه‌ها فعال‌ترین حضور را دارند. پس بهتر است در صورتی که هدف، توسعه تعداد لایک کنندگان است، از ساعت‌هایی که مورد ترجیح کاربران است استفاده شود.

اینستاگرام و قابلیت فوق العاده ای به نام هشتگ

ب. انواع مختلف هشتگ های اینستاگرام

درک انواع مختلف هشتگ و مخاطبان اختصاصی مربوط به هر یک از آنها می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی تاثیرگذار تر در هشتگ گذاری اینستاگرام را توسعه دهید:

هشتگ های برند شده
هشتگ برند شده، هشتگی منحصر به فرد است که مختص کسب و کار تجاری شما است. این هشتگ می تواند به سادگی نام شرکت شما، شعار شرکت شما، و یا نام یکی از محصولات شرکت شما و یا یکی از کمپین های شرکت شما باشد. یا می تواند حتی هیچ ربطی به نام برند شما نداشته باشد، در حالی که هر کاری که با شخصیت برند شما مرتبط باشد را انجام می دهد.

هشتگ های جامعه مخاطبان
هشتگ های جامعه مخاطبان، هشتگ هایی هستند که کاربران همفکر را در حول محور یک موضوع خاص، مانند #ihavethisthingwithfloors یا #fromwhereistand متصل می نمایند. و راهی عالی برای ارتباط با دیگران، بهبود SEO پست های تان، به دست آوردن فالوورهای بیشتر، و رشد جامعه مخاطبانتان است.

بهترین راه برای پیدا کردن این هشتگ های جامعه محور این است که نگاه کنید تا ببینید که چه هشتگهایی توسط مخاطبان تان، و یا اکانت های مورد علاقه تان، در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. هر چه که دایره و محدوده استفاده از یک هشتگ باریک تر باشد، کاربران بیشتری را درگیر می سازد. در حالی که هشتگ های جامعه مخاطبان، به معنای افزایش دسترسی پذیری پیام تان است، هشتگ های برند شده، طراحی شده اند تا حلقه وصلی بین شما و مخاطبان تان را فراهم آورند. از هشتگ های برند شده، می توانید برای ترویج یک کمپین و یا جمع آوری کامل محتواهای ایجاد شده توسط کاربران تان(UGC) استفاده نمایید.

 

 

کللمات کلیدی :  استوری هشتگ , استوری موقعیت جغرافیایی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی , قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , هشتگ , کاربرد هشتگ, اولین هشتگ  , استفاده از هشتگ , اشتباه در استفاده از هشتگ , هشتگ های طولانی

 

 

منابع : متمم , دکتر فالو

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)