اینستاگرام هم اکنون یکی از پرکاربرترین و محبوبترین شبکههای اجتماعی موجود است. اینستاگرام در بین ایرانیها از محبوبیت شایان ملاحظهای برخوردار بوده و هم اکنون تقریبا هر جوان ایرانی یک حساب اینستاگرام فعال دارد. اینستاگرام دارای بخشی با عنوان فالوور (Followers) است که در آن لیست افرادی نمایش داده میشود که شما را فالو یا دنبال کردهاند. هرچه تعداد فالوورهای حساب اینستاگرام شما بیشتر باشد، پروفایل جذابتر و پربازدیدتری خواهید داشت. برخی از افراد هم این موضوع را به یک روش کسب درآمد تبدیل کردهاند. این افراد حساب کاربری در اینستاگرام ساخته و سپس فالوورهای بسیار زیادی را جمعآوری نموده و نهایتا حساب اینستاگرام خود را به سایر افراد علاقمند میفروشند.
بنابراین به طور کلی افزایش تعداد فالوورهای حساب اینستاگرام یکی از عوامل موثر و مهم در فعالیتهایتان محسوب میشود. اما چگونه میتوان فالوورهای حساب اینستاگرام خود را افزایش داد؟ ما در این مقاله قصد داریم که روشهایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید تعداد فالوورهای حساب کاربری یا اکانت اینستاگرام خود را افزایش دهی، بنابراین توصیه میکنیم که با لاین استور همراه باشید.
حضور کسب و کارها در اینستاگرام ، ۲۲ دلیل برای اینکه از این فرصت بزرگ غفلت نکنید!
دیگران را فالو کرده و با آنها تعامل داشته باشید
یکی از بهترین راهها برای وارد شدن به محدودهی دید مردم و تحریک کردن آنها به فالو این است که با آنها وارد تعامل شوید. به لایک کردن عکسها اکتفا نکنید بلکه نظری را هم در بخش کامنتها بنویسید. برای انجام این کار اطمینان حاصل کنید که نظر شما بهقدر کافی جذاب باشد؛ نوشتن یک کامنت سرراست مثل «چه عکس خوبی» فایدهی چندانی ندارد. نوشتن نظری ارزشمند بیشتر آن فرد را به بازدید از حساب کاربری شما ترغیب خواهد کرد و اگر عکسهای خوبی داشته باشید احتمال زیادی میرود که به جمع فالوورهای شما بپیوندد.
البته نوشتن نظر با استفاده از یک گجت موبایل ممکن است پروسهای زمانبر باشد. در این مورد هم وبسایتهایی نظیر IconoSquare وجود دارند که اجازه میدهند این کار را توسط رایانهی شخصی خود انجام دهید. این سرویسها علاوه بر سادهتر کردن پروسهی نوشتن نظر و لایک کردن عکسها، خدماتی نظیر آمارهای تحلیلی در مورد تعامل کاربران را هم ارائه میدهند.
برای استفاده از IconoSquare میتوانید با حساب کاربری اینستاگرام خود وارد شده و سپس به دنبال هشتگی بگردید که با مضمون عکسهای شما در ارتباط است. . پسازآن در میان عکسهای آن هشتگ جستجو کرده و هرگاه عکسی متناسب و ارزنده یافتید نظری برای آن بنویسید. احتمالا انجام این کار توسط رایانهی شخصی برای شما هم بسیار سریعتر و سادهتر از به کار بردن گوشی موبایل خواهد بود.
نکته: تنها روی عکسهای جدیدی که در یکی دو روز گذشته منتشر شدهاند نظر بنویسید. همچنین بهتر است بهجای نوشتن نظر روی عکسهایی که از قبل صدها نظر برای آن نوشته شده روی عکسهایی نظر بنویسید که تعداد اندکی نظر دارند. بدین ترتیب نظر شما میان نظرات دیگر گم نخواهد شد.
به کامنتهای زیر تصاویر خود پاسخ دهید
این موضوع را به واقع جدی بگیرید. اگر تصویری را در حساب اینستاگرام خود اشتراکگذاری کردید و فردی در زیر آن نظر یا کامنت ثبت کرد، سعی کنید که حتما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ کامنت وی را ارسال کنید. انجام این کار سبب میشود که افراد حس بهتری نسبت به تعامل با شما داشته باشند. در نوشتن پاسخ افراد دقت کنید و سعی کنید که برخورد تندی نداشته باشید و انتقادپذیر باشید. این موضوع هم میتواند به طور غیرمستقیم منجر به افزایش تعداد فالوورهای حساب کاربری اینستاگرام شما شود.
از نفوذ شبکههای اجتماعی دیگر استفاده کنید
احتمالا استفاده از قدرت نفوذ شبکههای اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، توییتر یا گوگل پلاس برای وسیعتر کردن دسترسی کاربران به پستهای شما مفید واقع خواهد شد. عکسهای خود را در زمانهایی به اشتراک بگذارید که کاربران این شبکههای اجتماعی بیشترین فعالیت را داشته باشند. همچنین در حساب کاربری خود در این شبکههای اجتماعی لینک حساب کاربری اینستاگرامتان را اضافه کنید. بعلاوه میتوانید از برچسبگذاری جغرافیایی (Geotagging) و هشتگهای مرتبط برای آگاه کردن مردم از محل حضور خود و موضوعی که در رابطه با آن پست میگذارید بهره بگیرید.
پنج راهکار اینستاگرامی که در برندینگ شخصی شما تحول ایجاد میکند
برای پروفایل خود بیوگرافی کوتاهی بنویسید
نوشتن بیوگرافی و اشاره به علایق، تفریحات، تخصصیها و … از جمله مواردی است که میتواند افراد را با شخصیت شما بیشتر آشنا کند. توصیه میکنیم که حتما برای پروفایل خود بیوگرافی کوتاهی را بنویسید. این موضوع منجر میشود که حساب کاربری اینستاگرام شما از دید سایر افراد جامعتر به نظر آید و آنها احساس بهتری در برقراری ارتباط با شما داشته باشند. بنابراین در نظر گرفتن یک بیوگرافی کوتاه برای حساب کاربری اینستاگرام هم میتواند به طور غیر مستقیم منجر به افزایش تعداد فالوورهای حسابتان شود.
از هشتگ (Hashtag) استفاده کنید
استفاده از هشتگ یکی از روشهایی است که از طریق آن پستهای شما بهتر و بیشتر به چشم آمده و جستجوها نمایان میشوند. سعی کنید که برای هر پست خود چند هشتگ مرتبط تهیه کنید. به عنوان مثال اگر تصویر غذایی از یک رستوران مشهور را اشتراکگذاری میکنید، نام رستوران و نام غذای مورد نظر میتوانند دو نمونه از هشتگهای مناسبی باشند که بهتر است از آنها استفاده شود.
دقت داشته باشید که اگر برای تصاویر اشتراکگذاری شده خود هشتگ تعریف نکنید تقریبا این تصاویر در جستجوی افراد قابل رؤیت نخواهند بود. هشتگها را به این صورت در اپلیکیشن اینستاگرام میتوان وارد کرد: “#رستوران محرم”. بدون تردید تعیین هشتگ برای تصاویر اشتراکگذاری شده شما و افزایش بازدید از آنها در جستجوی سایر افراد میتواند منجر به افزایش فالوورهای حساب اینستاگرامتان شود. دقت داشته باشید که ماکسیمم تعداد هشتگی که برای هر پست تصویری در اپلیکیشن اینستاگرام میتوانید تعیین کنید ۳۰ هشتگ است. عموما تعیین ۳ هشتگ بهترین بازده را برای پستهای اینستاگرام به همراه خواهد داشت.
هشتگهای اختصاصی تولید کنند
اگر حساب کاربری اینستاگرام شما مربوط به برندینگ و بیزینس است، میتوانید برای پستهای خود هشتگهای اختصاصی را تولید کنید. به عنوان مثال نام فروشگاه یا برند اختصاصی شما میتواند هشتگی باشد که در تمام تصاویر آپلود شده از آن استفاده میکنید. این موضوع منجر میشود که افراد بیشتری با برند یا بیزینس شما آشنا شده و بدین صورت تعداد فالوورهای حساب کاربریتان افزایش یابد.
از هشتگهای توصیف کننده مکانهای معروف استفاده کنید
عموما کلمات و عباراتی که مربوط به مکانهای عمومی معروف و پرطرفدار هستند از سوی کاربران اینستاگرام به وفور جستجو میشوند. بنابراین اگر تصویر اشتراکگذاری شده شما با این نوع مکانها ارتباط دارد، حتما هشتگ مربوط به آن مکان معروف را به تصویر خود اضافه کنید. به عنوان مثال تصویر کنید که عکسی در حافظیه شیراز ضبط کرده و در اینستاگرام اشتراکگذاری میکنید. در این شرایط حتما هشتگی با عنوان “حافظیه” برای آن تصویر در نظر بگیرید.
نحوه استفاده از امکانات اینستاگرام برای تجارت
از هشتگهای نمادین یا سمبلیک استفاده کنید
بررسیهای نشان داده که استفاده از هشتگهای نمادین و دارای شعاری درونی میتوانند در ترغیب کاربران به منظور فالو کردن شما موثر باشند. به عنوان مثال هشتگ با عنوان “like4like” یا هشتگ “follow4follow” نشان میدهد که شما به دنبال افزایش لایک و فالوورهای حساب اینستاگرامتان هستید و عمل متقابل را در قبال اقدامات سایر افراد انجام میدهید. این امر سبب میشود که سایر افراد نسبت به فالو کردن حساب اینستاگرامتان وارد عمل شده و انتظار داشته باشند که شما هم آنها را فالوبک نمایید.
بهطور منظم عکس منتشر کنید
در گام بعدی باید در مورد زمانبندی انتشار عکسهای خود همانند سوژههایتان به ثبات برسید. دیده شدن بهصورت منظم در میان جریان عکسهای فالوورها شما را در ذهن آنها برجسته ساخته و کمک میکند عکسهایتان لایکهای بیشتری بگیرند.
اگر اطمینان دارید که میتوانید همواره و با روندی ثابت دو تا سه عکس در روز به اشتراک بگذارید این کار را انجام دهید. البته اگر این نوع برنامهریزی برای شما قابل مدیریت نیست بهتر است بهجای اجرای نامنظم آن با فواصل زمانی بیشتری عکس منتشر کنید. ولی مهمتر از همهچیز فراموش نکنید عکسی که منتشر میکنید باید کیفیت بالایی داشته و همراستا با مضمون حساب کاربری شما باشد.
از فیلترهای مناسب استفاده کنید
یکی از عوامل مهم برای ساختن یک عکس عالی ظاهر و حسی است که آن تصویر دارد. اینستاگرام به شما امکان استفاده از گسترهی وسیعی از فیلترها را داده است. استفاده از این فیلترها میتواند به حفظ یکپارچگی فید عکسهای شما کمک کند. سرویسی نظیر Populargram لیست محبوبترین فیلترهایی را که در حال حاضر استفاده میشوند به شما نشان خواهد داد.
تصاویر مورد نظرتان را در زمانهای مناسب اشتراکگذاری کنید
یکی از مزیتهای اپلیکیشن اینستاگرام مربوط به آپدیت بودن محتوای آن است. به محض اینکه رویداد یا اتفاق خاصی رخ میدهد، شبکه اجتماعی اینستاگرام مملو از پستها و تصویر مرتبط با آن میشود. در این بین افراد هم بیشتر هشتگهای مرتبط با موضوع مورد نظر را جستجو میکنند. بنابراین به زمان اشتراکگذاری تصاویر خود در اینستاگرام دقت کنید. سعی کنید که همواره تصاویر مرتبط با موضوعات روز را در حساب اینستاگرامتان آپلود کنید. به عنوان مثال تصور کنید که تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی بازی فوتبالی داشته و این بازی صبح امروز برگزار شده و حواشی بسیاری داشته است. مطمئنا جذابیت خبرهای مرتبط با حواشی این مسابقه نهایتا تا همان شب جذابیت خاص خود را دارند و پس از آن به تدریج از جذابیت موضوع کاسته میشود. بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید که پستهای اینستاگرام خود را در زمانبندیهای مناسبی اشتراکگذاری کنید.
حساب کاربری اینستاگرام خود را عمومی (Public) کنید
کاملا مشخص است که خصوصی بودن حساب کاربر اینستاگرام شما منجر به این میشود که افراد کمتری از تصاویر اشتراکگذاری شده شما دیدن کرده و نسبت به فالو کردن حسابتان وارد عمل شوند. بنابراین اگر به دنبال افزایش تعداد فالوورهای حساب کاربری اینستاگرام خود هستید عمومی کردن آن بازده بهتری را به همراه خواهد داشت.
لینک در بیو بدترین ویژگی اینستاگرام
دائما حساب کاربری اینستاگرام خود را به روز کرده و به پستهای فالوورهای خود اهمیت دهید
سعی کنید که همواره محتوای حساب کاربری اینستاگرام خود را به روز کنید. به روز نکردن حساب کاربری و عدم فعالیت در آن و همچنین عدم توجه به پستهای سایر فالوورهای شما منجر میشود که افراد نسبت به فالو کردن حساب شما چندان تمایل و میلی نداشته باشند. بنابراین همواره سعی کنید که حساب کاربری اینستاگرام خود را به روز کرده و به پستهای فالوورهای خود هم اهمیت دهید.
ممنون مطلبتون خیلی بدرد بخور بود
سلام ممنونم که شما هم مقالات ما رو میخونید و مطالب ما رو تایید میکنید
افزایش فالورآموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی که در پست بالا امد خیلی روش خوبی است به منظور کسب درآمد و افزایش پیچ
مچکریم ازتون که مطالب اموزشی ما رو در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی به دقت میخونید،منتظر نظرات قشنگتون هستیم
در شرایط کنونی همانطور که پرنده برای پرواز نیاز به دوبال دارد هر بنگاه اقتصادی یا خدماتی هم برای پرواز و اوج گرفتن نیاز به دو بال تبلیغات و عرضه خدمات مطلوب و مدیریت کارامد دارد.پس اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی را نباید دست کم گرفت.
بله تبلیغات در شبکه های اجتماعی بالهای قدرتمندی برای رسیدن به اهداف هر کسب و کاریست
اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی مخصوصا دراینستاگرام ان هم در فالور زیاد بسیار طرف دار است
بله داشتن فالور زیاد در پیج اینستاگرام از اهمیت بالایی برخورداره هر چه فالور واقعی بیشتر باشه اثر بخشی تبلیغات هم میتونه بیشتر بشه
اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی انکار ناپذیر است و تقریبا میتوان گفت در اینده ای نزدیک هیچ کسب و کاری وجود ندارد مگر این که اشاره ای به ان هر چند کوچک در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شده باشد.
درود برشما ،نظر بسیار قشنگی در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی ارسال کردین
کسب درآمد از شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستا گرام به وسیله اکانت های برند ها خیلی شلوغ شده اما بهترین راهکار اشتباه دنیا فالور فیک یا فالور واقعی بدون کاربرده اما برندهای دیگر از فالور واقعی با بازده بالا برخوردارند که معروفند
بله دوست عزیز،الان خیلیها به دنبال کسب درامد از طریق شبکه های اجتماعی هستند و هرکس که حرفه ایتر عمل میکنه مسلما خیلی موفقتره