روش های علمی موثر در ایمیل مارکتینگ

Image result for ‫روش های علمی ایمیل مارکتینگ‬‎

برای اینکه استراتژی ایمیل مارکتینگ موفقی داشته باشید، باید همیشه برای مشتری ارزش آفرین باشید و روش های خود را به طور مستمر به منظور کسب بهترین نتایج جرح و تعدیل کنید. اگر می خواهید که شاهد رشد و تقویت استراتژی ایمیل مارکتینگ خود باشید، باید روشهایی که در این مقاله از سلسله مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ به ذکر آنها می پردازیم را امتحان کنید.

چندین دهه از ورود ایمیل و ایمیل مارکتینگ به جمع ابزارهای بازاریابی می گذرد، اما فقط استراتژیهای ایمیل مارکتینگ پیچیده تر شده است. یک استراتژی موفق برای ایمیل مارکتینگ به سادگی ارسال انبوه اطلاعات و پیام های ترویجی نیست؛ هرچند که این هم یکی از مولفه های ایمیل مارکتینگ است. در یک استراتژی موفق، برای کسب نتیجه از بازاریابی ایمیلی خود باید به مشتری منفعت ارائه کنید یا اصطلاحاً ارزش آفرین باشید و به منظور دستیابی به بهترین نتایج، استراتژی های خود را پیوسته جرح و تعدیل کنید.

باید و نباید ها در آموزش بازاریابی ایمیلی

 ۱-ایمیل را بدون نام دریافت کننده شخصی سازی کنید

 ” ] نام دریافت کننده [ عزیز ” را کنار بگذارید.

خوش آمدگویی شخصی سازی شده انطور همه که به نظر میرسد تاثیر گذار نیست. در واقع تحقیقاتنشان میدهد که این نوع شخصی سازی حتی میتواند مضر باشد.

یکی از مهمترین بخش های ایمیل مارکتینگ رابطه با مشتری است.آیا آنها به شما اعتماد دارند؟ یا حتی شما را میشناسند؟ وقتی کسی اصطلاحاً “خیلی زود پسر خاله میشود” میتواند تاثیر منفی روی کاربر داشته باشد.صمیمیت باید به دست بیاید و در ایمیل مثل دنیای واقعی شکل نمیگیرد.

۲-از هر طریقی که می توانید، آدرس ایمیل جمع آوری کنید

اگر به درستی کار کرده باشید، همین الآن باید یک فرم در وبلاگ خود تعبیه کرده باشید که آدرس ایمیل مخاطبان علاقمند را جمع آوری می کند. در کنار این فرم، از فرم های پاپ آپ و تبلیغات درون سایتی استفاده کنید تا آدرس های بیشتری را به دست بیاورید. به علاوه، می توانید از رسانه های اجتماعی هم کمک بگیرید و فرم های خود یا لینکی که به صفحه فرود سایت شما ختم می شود را در آنها منتشر کنید. در عین حال، توجه کنید که خرید فهرست های ایمیل به سود شما نخواهد بود.

۳-عناوین ایمیل کوتاه یا بلند

وقتی به نوشتن عنوان ایمیل فوق العاده میرسیم به نظر میرسد که فقط۱ منطقه برای دوری کردن داریم.عناوین بین ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر.بازاریابان به این بخش ” منطقه ی مرگ ” میگویند.بر اساس تحقیقاتی که روی بیش از ۹۰۰ میلیون ایمیل انجام شد، در ایمیل هایی با عنوان بین ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر ، اصلاً رشد کلیکی وجود ندارد.بهترین نتیجه از ایمیل هایی با بیش از ۷۰ کارکتر گرفته شد ،البته عناوین ۴۹ کاراکتری هم خوب عمل کردند.ضمن اینکه عناوین ایمیل زیر ۱۰ کاراکتری نرخ باز شدن ۵۸% داشتند.

۴-برای فُرواردکردن محتوا انگیزه ایجاد کنید

آیا ایمیل های زنجیره ای را به خاطر می آورید؟ اینها همان ایمیل هایی بودند که با کمک استراتژی های خاصی دریافت کننده ایمیل را ترغیب می کردند تا ایمیلی که دریافت کرده را برای همه مخاطبان خود فُروارد کند. ارسال کنندگان این دسته از ایمیل ها بنا به دلایلی به هدف خود می رسیدند و برای مدتی که زیاد هم از آن نگذشته است، حجم انبوهی از آنها را در اینباکس کاربران می دیدیم.

امروز هم از این ایده می توان استفاده کرد، البته باید به درستی و سنجیده تر عمل کنیم. اگر به مخاطبان خود برای فُرواردکردن ایمیل هایتان دلیل خوبی بدهید، آنها این کار را انجام می دهند. به عنوان مثال، برای مشترکانی که ایمیل شما را به دوستان خود ارسال می کنند یک کوپن تخفیف ۱۰ درصدی در نظر بگیرید. غالباً مردم برای دستیابی به چنین پیشنهاداتی از دل و جان مایه می گذارند.

۸-۵عصر تا نیمه شب بهترین زمان برای ارسال است

 با وجود اینکه بسیاری از ایمیل های با کیفیت در ط.ل زمان کاری ایجاد میشود ، اما بهترین ها ۹ صبح تا ۵ عصر ارسال نمیشوند.بهترین استراتژی ارسال ایمیل در شب است.در تحقیقات سال ۲۰۱۲ مشخص شد که بهترین زمان ، با بالاترین نرخ باز شدن ساعت ۸ شب بود(۲۲%)  ضمن اینکه بهترین کلیک و فروش را نیز به دست آورد.

چارت بالا نشان میدهد که ساعت ۸ تا نیمه شب کمترین ارسالها را به خودشان اختصاص داده اند.نکته اینجاست که از ارسالهای نیمه شب برای از میان به در کردن بقیه استفاده کنید.زمان مناسب ارسال ایمیل به عواملی مثل رفتار مشتری ، شلوغ بودن اینباکس و زمان ارسال دیگران دارد.

شلوغ بودن اینباکس و زمانبندی بازاریابان اینباکس، دو روی یک سکه هستند .اگر ایمیل شما زمانی ارسال شود که دیگران هم ایمیل ارسال کرده اند، شانس کمتری برای باز شدن خواهد داشت.پس زمانی ارسال کنید که دیگران هنوز مشغول هستند. بهترین زمان برای مشتریان شما صرفاً از طریق امتخان مشخص میشود.رفتار آنها را بشناسید و اینکه چه زمانی ایمیل را باز میکنند.

آموزش تصویری ارسال ایمیل انبوه در میل چیمپ

۶-ارائه پیشنهادات ویژه، تخفیف و آیتم های رایگان

برای مقابله با جمعیت روزافزونی که ایمیل های ترویجی را به عنوان اسپم یا هرزنامه نشانه گذاری می کنند، با گنجاندن پیشنهادات ویژه، کوپن های تخفیف و آیتم های رایگان به مشتریان خود نشان بدهید که ایمیل های شما ارزش حضور در اینباکس آنها را دارند.

 

۷-در بخش فرستنده از اسم اشخاص حقیقی استفاده کنید

با استفاده از اسم های واقعی به جای آدرس شرکت، در بخش from ایمیل هایی که ارسال می کنید تنوع ایجاد کنید. البته این کار به آن معنی نیست که هرگز نباید با عنوان شرکت خود ایمیل بفرستید. در واقع، این یکی از بخش های مهم برندسازی است. با این وجود، مردم اشتیاق دارند که در اینترنت ارتباطات انسانی داشته باشند و ارسال ایمیل از طرف یک انسان واقعی می تواند برای شما مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد. به عنوان نمونه، ارسال ایمیل از طرف یک شخص امکان پاسخ مخاطبان به ایمیل را فراهم می کند. هنگامی که مشتری، از فلان فلانی، مدیر بازاریابی شرکت شما پیامی دریافت می کند، نه تنها این را به عنوان یک تجربه کاربری فوق العاده در نظر می گیرد، بلکه فرصت ارزشمندی برای ارائه بازخورد از طریق پاسخ به ایمیل برای وی فراهم می شود.

منابع:کلوداسکای،شیفت

 

 

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. ایمیل مارکتینگ روش بسیار موثری در تبلیغات بشمار میرود

      • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

        در تبلیغات فضای مجازی یکی از روش ها ایمیل مارکتینگ می باشد

    پاسخ دادن به s@d@f لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)