ساخت برند شخصی یا تجاری و محبوبیت در شبکه های اجتماعی

واسه ساختن یک برند معتبر و موفق که بشه ازش کسب درآمد کرد و به وسیله ی اون معروف شد کارهای بیشتر و دردسرای بیشتری هم لازمه !
برندها نه یک محصول یا پدیده‌ ی صرفاً فیزیکی، بلکه در واقع مجموعه‌ ای از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد و دارایی‌ های ملموس و غیرملموس هستن که در طول زمان پیشرفت میکنن . مفهوم برند این روز ها دیگه منحصر به خدمات و یا کالاهای فیزیکی نمیشن، بلکه کامیابی در دنیای امروز برای اون هایی خواهد بود که خودشون و شخصیتشون رو در قالب برندی ممتاز عرضه کنن. ستارگان سینما، مدیران، سیاستمداران، ورزشکاران و حتی افراد عادی هم می‌تونن ویژگی‌ هایی ممتاز و منحصر به‌ فرد تو خودشون پیدا کنن و به فکر پرورش و ترویج اون باشن. تو همین ایران هم نمونه‌ های زیادی از برندسازان و برندهای شخصی بزرگ رو سراغ داریم که با استفاده از نیروی عشق، نیکی و حقیقت تونستن جلوه ای خوب و مثبت تو ذهن ما بسازن!

کسب درآمد از طریق دانلود و آپلود فایل

برندهای شخصی خوب و قدرتمند در میان مشتری ها و همکاران و هم‌ صنف هاشون به صفت یا قابلیتی منحصربه‌ فرد شناخته میشن. البته این ویژگی ها و قابلیت‌ ها عمدتاً نه ذاتی، بلکه بیشتر اکتسابی هستن و در گذشت زمان به وجود اومدم و به همین دلیل تغییر اون ها پس از گذشت زمان دشوار هست. برندهای شخصی در نام، نشان، هویت ویژگی‌ ها و صفات ظاهری و اخلاقی و همین طور دانش حرفه‌ ای و علایق و فعالیت های مختلف افراد و حتی اعضای خانواده شون انعکاس پیدا میکنه.
برندسازی شخصی، مقدمه‌ ی موفقیت به ویژه در زندگی حرفه‌ ای افراد هست. به نظر شما، یک برند شخصی باید چطوری باشه و الزامات اون چیه ؟؟
اکثر وب سایت ها نظریه های مشترکی در مورد یک برند شخصی دارن…
اون ها معتقدن یک برند شخصی باید اصالت داشته باشه ، قادر به جذب مخاطب باشه ، پایدار باشه و بعد از گذشت زمان بین مردم مقبول واقع بشه !
سوالی که پیش میاد اینه که ما باید چه کاری انجام بدیم تا برندمون این ویژگی ها رو داشته باشه ؟؟

Image result for social media content management

١-نوع دیدگاه خودمون نسبت به حرفه ‌یا شغل‌ مون رو تغییر بدیم
خودمون رو نه به عنوان یک کارمند، بلکه به عنوان یک دارایی در نظر بگیریم. به عناوین و سمت‌ های شغلی اون قدر ها توجه نکنیم.از خودمون بپرسیم که : “من چه کارهای ارزش‌ آفرینی انجام دادم و میتونم بدم؟” و چه چیزهایی مایه مباهات و افتخارم هست؟

٢-عوامل وفاداری خودمون رو ارزیابی مجدد کنیم

اول از همه باید به خودمون وفادار باشیم و بعد به تیم‌ و یا شغل، مشتریان و سازمان خودمون وفادار باشیم. وفاداری به خود، مقدمه وفاداری و تعهد به مسیر شغلی هست و جایگاه یک شخص رو در مختصات برند ارتقا میده.

٣-با خودمون صادق باشیم

صداقت، سرمایه اصلی حرفه‌ ای ها هست. بنابراین درباره‌ ی خودتون و ویژگی‌هاتون صداقت به خرج بدین، اگه ما خودمون رو صادقانه بشناسیم، می‌ تونیم برندی قدرتمند و پرجاذبه واسه ی خودمون بسازیم !

مقالات آموزشی شبکه های اجتماعی

۴-زیاد آفتابی بشیم

مهم‌ ترین وظیفه تبلیغات، شناساندن هست. بنابراین باید به عنوان یک برند شخصی، کاری ‌کنیم که به قول معروف به چشم بیایم و زیاد دیده بشیم. این کار می‌ تونه از طریق ایجاد شبکه ارتباطات و گسترش حلقه همراهان، به عهده گرفتن پروژه‌ های چشمگیر، نمایش مهارت ها و توانمندی ها در قالب ارائه سمینار ها، انتشار مطالب و محتوای آموزنده در حوزه تخصصی که داریم، داوطلب‌ شدن در کمیته‌ های مختلف و یا پنل‌ های علمی و هم‌ اندیشی‌ ها انجام بگیره.

۵- ثبات قدم و پشتکار داشته باشیم

ما از طریق پیام هایی برندمون رو به دیگران معرفی میکنیم و بهشون این اطمینان رو میدیم که می‌ تونن به ما اعتماد کنن! یک محتوای بی‌ کیفیت و سطحی، سست‌ کننده هست و حیات برند رو به خطر می اندازه. بنابراین باید از یک پارچکی و تناسب پیام برند خودمون، با ویژگی‌ها و مهارتهامون اطمینان حاصل کنیم. یک پیام نا مرتب و شلخته، تمام تلاش ما رو نقش برآب می‌ کنه. بنابراین تمام اون چه که انجام می‌دیم و یا تصمیم به انجام ندادن اون می‌گیریم، در شکل‌ گیری برند شخصی‌ مون تاثیر گذار هست. از شیوه‌ ی صحبت پشت‌ تلفن گرفته، تا نوع رفتار در جلسات و یا نحوه نگارش ما در ایجاد برند شخصی‌ مون مؤثر هستن!

۶-حواسمون به نحوه‌ ی انجام کارمون باشه

نباید فراموش کنیم که نحوه‌ ی انجام کارها اغلب به اندازه‌ ی خود کارها اهمیت داره. مختصر و مفید صحبت می‌کنیم؟ آیا بر نگاه خود مدیریت داریم و می‌ تونیم توجه دیگران رو به خودمون جلب کنیم؟ آیا هوش تدبیری بالایی داریم؟

٧-از بازخورد دیگران استقبال کنیم

ما باید دائم نظرسنجی بزاریم و نظرات سازنده در خصوص عملکرد خودمون رو از مشتری ها و مخاطب هامون جویا شیم. به‌علاوه یک راه کمتر متداول هم وجود داره، و اون مراجعه به مراکز معتبر استعداد شناسی و همین طور انجام مصاحبه‌ های شغلی هست. البته این به معنای تغییر شغل نیست، بلکه مصاحبه‌ های شغلی می‌ تونن جایگاه و ارزش بازار یک برند شخصی رو مشخص کنن!
٨-اکانت شخصی خودتون رو تو شبکه‌ های اجتماعی مختلف ایجاد کنین

Image result for ‫ساخت برند شخصی یا تجاری و محبوبیت در شبکه های اجتماعی !‬‎

وقتی یک وبلاگ یا سایت کوچیک می‌ تونه چنین نقش تأثیرگذار و مثبتی تو ساخت برند شخصی‌ تون ایفا کنه، مطمئناً رسانه‌ های اجتماعی می‌تونن در مقایسه با وبلاگ، این کار رو سریع‌ تر و مؤثرتر انجام بدن. باید هر چه زودتر خودتون رو تو شبکه‌ های اجتماعی معروف از قبیل فیس بوک، توییتر ،اینستاگرام و تلگرام و … به عنوان یک متخصص و حرفه‌ای به دیگر کاربران معرفی کنین. دوستاتون رو دنبال کنین و با متخصصان معروف در زمینه‌ ی شغلی‌ تون ارتباط برقرار کنین و سعی کنین از فرصتی که رسانه‌های اجتماعی در اختیار شما گذاشتن نهایت استفاده رو برای آگاهی از آخرین اخبار و فعالیت‌ های صنعت کاری خود ببرین. میتونین تو مقاله های قبلی شبکه های اجتماعی مختلف رو از لحاظ ویژگی هایی که دارن مقایسه کنین!

اکانت خودتون رو هر چه زودتر ایجاد کنین و به صورت مرتب و بر اساس یک زمان‌ بندی مشخص دانش خودتون رو در اختیار دیگران بزارین. با استفاده از رسانه‌ های اجتماعی خیلی سریع می‌ تونین خودتون رو به عنوان یک متخصص که نظراتش ارزش دنبال کردن داره اثبات کنین!!

٩- تو کلاس‌ ها یا دوره‌ های مفید و مناسب شرکت کنین.

بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

یادگیری از طریق تجربه برای بعضی افراد مناسب هست، اما اکثر آدما به یک مسیر مشخص و روشن نیاز دارن. دوره های آموزشی و کلاس های مختلف می‌تونن برای پیشرفت و ترقی شما فوق‌العاده مفید باشن. از اون جایی که بیشتر کارفرماها و مدیران سازمان‌ های دولتی و خصوصی هم به ایجاد چنین فرصت‌ هایی برای کارمندان خودشون بها میدن، کار شما برای شرکت در چنین دوره‌ هایی بیش از پیش ساده خواهد شد. اینکه شما بیشتر بدونین و یاد بگیرین مسلماً به نفع اون هاست اما بیشترین سود و منفعت نصیب شما خواهد شد. اگه به فرآیند یادگیری خود عمق و سرعت لازم رو هم اضافه کنین خیلی سریع‌ تر می‌تونین ترفیع بگیرین و به مدارج بالاتر دست پیدا کنین.

 

کلمات کلیدی : تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , مقالات شبکه های اجتماعی , برند سازی سخصی کسب درآمد , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , social media marketing

 

منبع : علی نوئین

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    یک دیدگاه

    1. با توجه به رشد روز افزون تولید و رقابت بین تولید کنندگان تبلیغات تنها در رسانه های ملی چندان کارامد محسوب نمیشود و با توجه به همگانی شدن شبکه های اجتماعی تبلیغات در شبکه های اجتماعی گزینه ی بهتر و کارامدتری برای تولید کنندگان خدمات و کالا میباشد.

    پاسخ دادن به مهریماه لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)