شبکه اجتماعی لینکدین و کاربرد آن برای پرسنال برندینگ

پرسونال برندینگ راهکاری‌ست برای این که برخی از ویژگی‌های یک برند را در یک انسان قرار دهیم، به این ترتیب افرادی همچون کارشناسان، کار آفرینان و هنرمندان می‌توانند در زمینه‌های کاری خود صاحب اعتبار، شهرت، شخصیت و ارزشی قابل ارائه همچون یک نام تجاری یا برند شوند.

با ظهور رسانه های اجتماعی و فراگیر شدن آن ها در میان اقشار مختلف جامعه، شاهد کاربردهای گوناگونی برای هریک از این رسانه ها در میان گروه های اجتماعی مختلف هستیم. لینکدین یکی از این شبکه های اجتماعی است که در میان اقشار متخصص جامعه رواج فراوان یافته است. شاید بتوان شبکه اجتماعی لینکدین را به عنوان بهترین و موثرترین ابزار در میان ابزارهای مختلفی که برای برندسازی شخصی مورد استفاده قرار می گیرند، نامید.

امروزه، بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ را برای کارکنان خود از طریق شبکه اجتماعی لینکدین تشویق می کنند. در واقع این گونه شرکت ها به دنبال ساخت برندی شرکتی با استفاده از قابلیت های لینکدین هستند.

به این ترتیب این شبکه اجتماعی به مرکزی برای برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ تبدیل شده که  می توان با داشتن پروفایلی کامل و استراتژی مناسب به خوبی از آن برای برندسازی شخصی بهره برد. صفحه لینکدین افراد که در ابتدا پیش تر به عنوان رزومه ای آنلاین محسوب می شد، امروزه به پلتفرمی قوی تبدیل شده است که قابلیت شخصی سازی کردن داشته و ویژگی های مختلف دارد که می توان از آن ها بهره برد. با کاربرد لینکدین، افراد می توانند کار خود را به شیوه ای بهتر انجام داده و برند شخصی خود را در طول مدت اشتغال به خوبی مدیریت نمایند.

Image result for ‫شبکه اجتماعی لینکدین و کاربرد آن برای پرسنال برندینگ‬‎

کابرد شبکه اجتماعی لینکدین در برندسازی شخصی

افراد و کارکنان بالقوه مختلفی با صفحه لینکدین یک شرکت مواجه می شوند. این صفحه می تواند کاربردهای مختلفی از جمله استخدام، آموزش و نشر مطالب شرکت را داشته و یا نقش یک منتور یا نماینده را برای شرکت ایفا کند.

برندسازی شخصی در میان کسب و کارهای امروزی بسیار پر رنگ تر از قبل شده و نحوه ساخت برند شرکتی را تغییر داده است. برندهای شخصی فرآیند ساخت برند را از بسیاری از جهات تغییر داده اند. تصویری که کارکنان کلیدی یک شرکت در بسیاری از صنایع از خود به عنوان برند شخصی نشان می دهند، تأثیر بسیار مهم تری از برند شرکتی بر روی وفاداری مشتریان دارد. صنایعی مانند صنایع تخصصی و امور مالی در میان این گونه صنایع قرار می گیرند.

در کسب و کارها و صنایعی که به صورت B2B) Business-to-Business) فعالیت می کنند مانند خدمات پزشکی، برند شخصی افراد فعال در بخش فروش تأثیر به سزایی بر روی وفاداری مشتریان خواهد داشت. در خدمات یا محصولاتی که به میزان بالایی فنی هستند، پرسنال برند نماینده یا مأمور فنی شرکت می تواند در نحوه ارتباط مشتریان با شرکت تأثیر بسیار مهمی داشته باشد.

لینکدین امکانی جدید برای فریلنسرها و کارهای پروژه ای ارائه می کند

برای تقویت استراتژی برند شرکتی می توان از برند شخصی کارکنانی که در خط مقدم شرکت مشغول بوده و با مشتری در ارتباط هستند، بهره گرفت. محتوایی که این کارکنان در قالب پرسنال برندینگ خود در لینکدین به نمایش می گذارند باید شامل منابع مختلفی مانند مطالب آموزشی جذاب برای مشتریان بالقوه آن سازمان بوده و بتواند ارتباط بهتر با آن افراد ایجاد کند. با این راهکار، آن کارکنان نیز می توانند توانایی و مهارت خود را در زمینه ساخت برند شخصی افزایش دهند.

کارکنان شرکت با تقویت برند شخصی خود به نوعی برای کارفرما یا شرکت خود نیز برندسازی انجام می دهند. شبکه اجتماعی لینکدین به طور قطع توانسته است به عنوان ابزاری بسیار قوی در زمینه برندسازی برای کارفرما خود را به نمایش گذارد و نقش بسیار مهمی در فرآیند استخدام نیروهای جدید داشته باشد. از طرف دیگر، لینکدین در استراتژی برندینگ شرکت ها به عنوان ابزاری قوی نقش بسیار مهمی دارد. لینکدین با فراهم کردن زمینه هایی برای نمایش پرسنال برندینگ افراد شاغل در یک شرکت توانسته است تا ارزش های بیشتری را برای مخاطبان فراهم کند.

از سوی دیگر، برندسازی کارکنان شرکت اگر به خوبی انجام شود، می تواند هماهنگی داخلی برای مفاهیم برند شرکت ایجاد کند. استخدام در واقع بخش ابتدایی در فرآیند ایجاد هماهنگی داخلی میان مفاهیم برند است. هر چه برند شخصی کارکنان هماهنگی بیشتری با برند کارفرما داشته باشد، میزان هماهنگی داخلی میان مفاهیم برند نیز بیشتر شده و  در نتیجه مشارکت کارکنان برای ارائه خدمات بهتر به مشتری نیز افزایش خواهد یافت.

فراهم کردن امکان استفاده از ابزارهایی  که به واسطه آن ها کارکنان بتوانند برند شخصی خود را با برند شرکتی به میزان بیشتری هماهنگ کنند، استراتژی قدرتمندی است که می تواند در زمینه برندینگ مورد اجرا قرار گیرد. صفحه یک شرکت در شبکه اجتماعی لینکدین می بایست ضمن معرفی کامل شرکت، به کارکنان بالقوه و حال حاضر  آن برای افزایش میزان هماهنگی برند شخصی خود با برند شرکت کمک کند.

چطور با لینکدین کسب و کارمان را پروبال بدهیم

این سه نکته را رعایت کنید:

  1. شفاف‌سازی خواسته: شفاف‌سازی کامل درباره جلوه‌ای که می‌خواهید در برابر دیگران داشته باشید را انجام دهید. تلاش نکنید تا چندین و چند پیام را از پرسونال برندتان به نمایش بگذارید؛ در واقع، مخاطب را گیج نکنید! یک هدف اصلی را نشانه بگیرید و در آن بهترین باشید.
  2. در دنیای مجازی، یک دست باشید: خب پیامی را که پرسونال برندتان قرار است منتقل کند انتخاب کرده‌اید. دستی به صفحات‌تان در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی بزنید و همه‌ی آن‌ها را با پیامی که می‌خواهید از شما منتشر شود هماهنگ کنید (به خصوص در Linkedin).
  3. آن چه که به آن معروفید: آیا می‌توانید در ۱۰ کلمه یا حتی کمتر، ارزش‌های خودتان را معرفی کنید؟ این که نتوانید خیلی سریع و کوتاه به سوال «که هستید؟» پاسخ دهید؛ یکی از بزرگ‌ترین زنگ خطرهای پرسونال برندتان و یا هر نوع دیگری از انواع برندها می‌باشد. مردم باید شما را به چه چیزی بشناسند؟ به روز بودن؟ رهبر بودن؟ یا خوش تیپ بودن؟!

منابع : مارکت گرافی , شبکه مدیران

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. شاید بتوان شبکه اجتماعی لینکدین را به عنوان بهترین و موثرترین ابزار در میان ابزارهای مختلفی که برای برندسازی شخصی مورد استفاده قرار می گیرند، نامید.

      • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

        بله همین طوره
        شبکه اجتماعی لینکدین به عنوان بهترین و موثرترین ابزار مربوط به برندینگ می باشد

    پاسخ دادن به مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)