استفاده از بازاربابی شبکه های اجتماعی جهت برند سازی و برقرار نمودن ارتباط با مشتریان، یکی از کاربردی ترین روش هایی است که امروزه اکثر مشاوران بازاریابی اینترنتی در شرکت های بزرگ از آن استفاده می کنند که در این مقاله قصد داریم به چند مزیت طلایی استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی اشاره کنیم:
۱. افزایش شهرت برند
فعالیت شما در شبکههای اجتماعی منجر به ارائهی اطلاعات و محتوای مرتبط با برند تجاری شما میشود. این فرآیند بسیار مهم است زیرا دسترسی به مشتریان جدید و شهرت شما را افزایش میدهد و مشتریان سابق را بیشتر با شرکتتان آشنا میکند.
۲. افزایش وفاداری مشتریان
طبق گزارش دانشگاه تکنولوژی تگزاس شرکتها باید از ابزارهایی که شبکههای اجتماعی در اختیارشان قرار میدهند برای برقراری ارتباط با مخاطبانشان استفاده کنند. پیشبرد برنامهای باز و استراتژیک در شبکههای اجتماعی، وفاداری مشتریان برند شما را به نحو مؤثری تثبیت میکند. مطالعات مشاوران وبسایت Convince & Convert نیز نشان میدهد ۵۳ درصد از آمریکاییهایی که برند محبوبشان را در شبکههای اجتماعی دنبال میکنند به آن برند وفادارتر هستند.
۳. افزایش جذب مشتری
مطالبی که در شبکه های اجتماعی ارسال میکنید، موقعیتی برای جذب یا دفع مشتری است. ممکن است کاربران به پیام، عکس، ویدیو یا نظری که به اشتراک میگذارید واکنش نشان دهند و این واکنش ها منجر به بازدید سایت یا خدمات شما شود و در نهایت مردم را جذب برند شما میکند.
۴. نرخ جذب بالا
تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چند دلیل ساده نرخ جذب بالایی دارد.مهمترین دلیل آن مردممحوری است؛ در واقع برندها با فعالیت در شبکههای اجتماعی مردمیتر میشوند. در شبکههای اجتماعی برندها میتوانند مانند مردم عادی رفتار کنند؛ این کار برای پیشرفت شما ضروری است، زیرا مردم ترجیح میدهند با آدمها معامله کنند تا با شرکتها.
به علاوه، مطالعات نشان دادهاند شبکههای اجتماعی در جذب مشتری ۱۰۰درصد موفقتر از بازاریابی حضوری عمل میکنند و این واقعیت که هر چه تعداد دنبالکنندگان برند شما در شبکههای اجتماعی بیشتر باشد، اعتبار برند و اعتماد مردم به برند شما افزایش مییابد، بار دیگر اهمیت شبکههای اجتماعی را ثابت میکند. به این ترتیب مخاطبان شبکههای اجتماعی به سادگی جذب وبسایتتان میشوند و نرخ بازدیدش را افزایش میدهند.
۵. افزایش نفوذ برند
مردم هر چه بیشتر در شبکههای اجتماعی در مورد شما صحبت کنند، برند شما برای مخاطبان جدید معتبرتر و بانفوذتر میشود. واضح است که اگر با چهرههای مشهور توییتر یا دیگر شبکههای اجتماعی تعامل داشته باشید، خواهید دید شهرت و نفوذتان با سرعتی نجومی افزایش مییابد. اگر بهطور منظم با مشتریانتان در تعامل باشید، حسن نیتتان را به مردم نشان خواهید داد.
۶. افزایش ترافیک سایت
هر پروفایلی که در شبکههای اجتماعی میسازید مسیری برای هدایت مردم به سایتتان است و هر مطلبی که در آن پروفایلها را به اشتراک میگذارید، موقعیتی برای جذب بازدیدکنندههای جدید است. هر چه مطلب به اشتراک گذاشته شده در شبکههای اجتماعی باکیفیتتر باشد، ترافیک بیشتری تولید میکند.
۷. کاهش هزینههای بازاریابی
اگر بتوانید تنها روزی یک ساعت برای تولید محتوای اختصاصی و استراتژیهای برقراری ارتباط وقت صرف کنید، نتیجهی تلاشهایتان را خواهید دید. حتی هزینهی تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز بسته به مقصود شما نسبتا ارزان است.
۸. بهبود رتبهی سایت در موتورهای جستجو
سئو بهترین راه جذب ترافیک است، اما لازمههای موفقیت متغیرند. در حال حاضر دیگر بهروزرسانی مرتب وبلاگ، استفاده از تیترها و برچسبهای بهینهسازیشده و توضیحات متای مناسب و پخش لینک سایت کافی نیست؛ حضور در شبکههای اجتماعی برای رتبهبندی گوگل و موتورهای جستجوی دیگر معیار برجستهای است، زیرا برندهای قدرتمند همیشه از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند و به همین علت فعال بودن در شبکههای اجتماعی به موتورهای جستجو نشان میدهد برند شما قانونی، معتبر و قابل اعتماد است. پس اگر میخواهید مجموعهی کلمات کلیدی سایتتان رتبهی بهتری داشته باشد، حضور قوی در شبکههای اجتماعی تقریبا الزامی است.
چگونه حفظ کاربران در سایت به سئو سایت کمک میکند ؟
۹. برقراری ارتباط مستقیم با مشتری
هر تعاملی که در شبکههای اجتماعی با مشتریهایتان دارید، موقعیتی برای نشان دادن سطح خدماتتان به عموم مردم و غنیسازی روابط شما با مشتریان است. برای مثال، اگر یک مشتری در توییتر از محصول شما شکایت کرده است، میتوانید سریعا با اشاره به کامنت او پیش چشم عموم معذرتخواهی کنید و برای اصلاح ایراد ذکر شده اقدام کنید یا اگر مشتری از شما تعریف کرده است، میتوانید از او تشکر و محصولات بیشتری به او معرفی کنید. اگر با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار کنید احساس میکنند به آنها اهمیت میدهید.
۱۰. شناخت بهتر مشتری
شبکههای اجتماعی همچنین این موقعیت را در اختیار شما قرار میدهند که اطلاعات ارزشمندی در زمینه علایق مشتریان و رفتارهای آنان بهدست آورید، میتوانید نظرات کاربران را بخوانید تا بفهمید مردم دقیقا دربارهی کسبوکار شما چه فکری میکنند. میتوانید محتوایی را که به اشتراک میگذارید بر حسب موضوع تقسیمبندی کنید تا ببینید مخاطب به کدام موضوع علاقهی بیشتری نشان میدهد سپس در آن زمینه محتوای بیشتری تولید کنید.
۱۱. برندسازی و معرفی بهتر کسب و کار
یکی از مهمترین ترین اهداف شرکت ها در برندسازی، دیده شدن می باشد. امروزه شاهد آن هستیم که برندها با توجه به پیشرفت شبکه های اجتماعی، جدیدترین اخبار، محتوا و مطالب مربوط به برند خود را از طریق شبکه های اجتماعی به سمع و نظر مخاطبان و کاربران خود می رسانند. شرکت ها بیش از هر زمان دیگری با استفاده از این رسانه اجتماعی می توانند با مخاطبان خود در ارتباط بوده و علاوه بر آن با مخاطبان جدید آشنا شوند و با استفاده از استراتژی آگاهی برند، به توسعه مخاطبان خود بپردازند.
۱۲. شناسایی نیاز مخاطبان
با استفاده از شبکه های اجتماعی، این امکان برای کسب و کارها خصوصا برندهای پرمصرف فراهم می شود که بتوانند به اطلاعات ارزشمندی از گروه مخاطبان خود دست یابند و همچنین آنها را تحلیل و بررسی کنند. به عنوان مثال می توان با علاقه مندی های مشتریان خود پی ببرند و همچنین از نظر و دیدگاه آنان نسبت به محصولات و خدمات برند مطلع شوند. در نهایت می توان با جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها دید مناسبی نسبت به مخاطبان خود بدست آورده و از نتایج آن در تصمیم گیری های مهم کسب و کار استفاده نمایند.
۱۳. ارتقا رتبه در موتورهای جستجو
از فعالیت در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از پارامترهای تاثیرگذار به جهت امتیازدهی گوگل برای صفحات وب سایت یاد می شود. باید در نظر داشته باشید که با فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی می توان ترافیک هدفمندی را به سوی سایت خود ایجاد نمود. هنگامی که محتوا به همراه لینک صفحه ی مربوطه در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، ترافیکی از سوی این شبکه ها به سمت سایت ایجاد خواهد شد و از آنجاییکه از نظر گوگل این امر دارای اهمیت بسیاری بالایی می باشد و نشان از محبوبیت و قابل اعتماد بودن برند شما نزد مخاطبان را دارد باعث افزایش رتبه سایت توسط گوگل شده و جایگاه مناسب را در نتایج جستجو برای برند شما به ارمغان خواهد آورد.
۱۴. کاهش هزینه های بازاریابی
یکی دیگر از مزیت های استفاده از شبکه های اجتماعی، کاهش هزینه های بازاریابی می باشد. تنها سرمایه گذاری صاحبان مشاغل در این مدل از بازاریابی، هزینه جهت تولید محتوا، طراحی استراتژی و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی می باشد که دیگر از هزینه های سرسام آور تبلیغاتی و برندسازی در رسانه های مختلف، خبری نیست. به عنوان مثال تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از شیوه های ارزان و تاثیرگذار می تواند ضمن بالابردن ضریب آگاهی جامعه نسبت به برند، در افزایش محبوبیت برند نیز تاثیرگذار باشد.
پنج افسانه در بازاریابی شبکه های اجتماعی
۱۵. افزایش موقعیت تجاری
هنگامیکه محتوای حرفه ای تولید و منتشر می شود، بصورت ناخواسته موقعیت های جدید تجاری برای برند شما فراهم خواهد شد. انتشار محتوای خلاقانه در قالب فیلم و عکس و متون تعاملی در شبکه های اجتماعی عامه پسند نظیر اینستاگرام، فیس بوک و … مطمئناً واکنش مخاطبان هدف را در پی خواهد داشت. در نتیجه احتمال بازدید از سایت و سایر رسانه های آنلاین شما افزایش خواهد یافت و در نهایت شروع یک رابطه دوسویه تجاری محتمل خواهد بود.
امروزه نمیتوان کسب و کاری رابدون تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیش برد و پیشرفت کرد.
ممنونم هانی عزیز
فوت وفن تبلیغات رو از طریق لینک زیر یاد بگیرید
شبکه های اجتماعی
بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیارموثر خواهد بود در کسب و کار ما چرا که کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است.
ممنونم دوست عزیز
برای مطالعه مقاله های مرتبط با شبکه های مجازی لینک زیر را کلیک کنید
شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه ای واقعا تاثیر مستقیمی روی کسب و کار ما داره و یکی ازروش های موفقیت در کسب و کار محسوب میشه.
شما باید تمامی فوت وفن های کسب وکار درفضای مجازی و یادبگیرید
پس بهتره تمامی مقالات مربوط به این موضوع رو مطاله کنید
شبکه های اجتماعی
برای این که بازاریابی اینترنتی ما موثر واقع شود بهتر بازاریابی خود را در شبکههای اجتماعی هم انجام دهیم این طوری افراد بیشتری تبلیغات ما را خواهندیده دید
ممنونیم دوست عزیزمون که مطالبمون رو در زمینه شبکه های اجتماعی میخونید و نظرات ارزشمندتون رو برامون ارسال میکنید
با فعالیت در شبکه های اجتماعی نتایج چشمگیری به دست میاد و اینکه شناخت بهتری از مشتری پیدا میکنیم و نیاز اونارو بهتر درک میکنیم.و راحتتر میتوانیم کسب و کارمان را تبلیغ کنیم
بله فعالیت در شبکه های اجتماعی با برنامه میتونه باعث پیشرفت چشمگیری بشه