نرم افزار CRM چیست؟

در بحث مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزار CRM یک نوع نرم افزاری است که طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را پوشش می دهد. این نرم افزار به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتری و نحوه تعامل با مشتری را مدیریت کنند، به اطلاعات کسب و کار دسترسی داشته باشند، فرآیندهای فروش، بازاریابی و پشتیبانی از مشتری را خودکار کنند و همچنین کارکنان، تامین کنندگان و  شرکای تجاری را مدیریت کنند.

امروزه نرم افزار CRM های استندارد قابلیت گسترش زیادی دارد و از طرفی قابل تنظیم و شخصی سازی است به گونه ای که به کسب و کار ها اجازه می دهد تا با استفاده از اطلاعات تحلیلی، بینشی که از مشتری کسب شده است را عملی کنند، امکان تحلیل هایی برای پیش بینی فرصت های فروش داشته باشند و هم چنین امکان ساده سازی عملیات و منحصر به فرد ساختن خدمات به مشتریان بر اساس تاریخچه مشتری و تعاملاتی که در گذشته با کسب و کار شما داشته اند را فراهم می کند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری  به صورت های مختلفی ارائه می شود. از جمله  نصب در محل شرکت (که در آن نرم افزار در داخل فایر وال شرکت مستقراست و توسط تیم IT مدیریت می شود)، و یا مبتنی بر تکنولوژی پردازش ابری ( یارانش ابری) که در آن نرم افزار توسط یک تامین کننده CRM میزبانی می شود و به صورت آنلاین توسط کارکنان مورد استفاده قرار می گیرد.

Image result for ‫نرم افزار CRM چیست؟‬‎

شرح کپی برداری هایی از قابلیت های اسنپ چت

نرم افزار CRM و نرم افزار فروش هردو بر روی فرایند فروش شرکت ها سوار می شوند ولی قابلیت ها و کارکردهای متفاوتی دارند.

 در حقیقت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ابزاری است برای جمع آوری نیازها و رفتارهای تجاری مشتریان تا به ایجاد روابطی قویتر با آنها منجر شود. در نهایت، رابطه قوی با مشتریان مهمترین رمز موفقیت هر کسب و کار است. به عنوان روشی بهتر برای درک نرم افزار CRM ، می توان آنرا به مانند فرایندی دانست که به ما کمک می کند تا اطلاعات مختلفی از مشتریان، فروش، اثر بخشی فعالیتهای بازاریابی، سرعت عمل در پاسخگویی به مشتری و نیز تمایلات بازار را به شکل یکجا جمع آوری کنیم.

سازمان‌ها با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می توانند چرخه فروش را کوتاهتر و وفاداری مشتری به ایجاد روابط نزدیکتر و درآمد را افزایش دهند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند کمک کند تا مشتریان موجود حفظ شوند و مشتریان جدیدی جذب شوند.

ارتباطات مشتریان با سازمان از طرق مختلف، از جمله وبسایت، ایمیل، اس ام اس، تلفن، مراکز فروش، توزیع کنندگان و شبکه های همکار صورت می پذیرد. وظیفه اصلی نرم افزار CRM ( نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ) تسهیل در برقراری ارتباط مشتری با سازمان ( به هر صورتی که مشتری تمایل دارد ) بدون محدودیت زمانی ، مکانی و ملیتی می باشد به نحوی که مشتری احساس نماید، با سازمان واحدی در تماس می باشد که وی را می شناسد، برای وی ارزش قائل است و نیازهای او را به سرعت و با آسانترین روش ارتباطی مرتفع می نماید.

نرم افزار CRM ویتایگر

بازاریابی با استوری اینستاگرام

مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری جهت جمع آوری سریع اطلاعات مشتری، شناسایی با ارزش ترین مشتریان در طول زمان، و افزایش وفاداری مشتری با ارائه محصولات و خدمات سفارشی در شرکت ها مفید می باشد.

مزایای اصلی استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

  1. توانایی هدف قرار دادن مشتریان سود آور
  2. ارائه یکپارچه در سراسر کانال
  3. بهبود کارایی و اثر بخشی نیروی فروش
  4. پیام های بازاریابی فردی
  5. محصولات و خدمات سفارشی و بهبود ارائه خدمات
  6. بهبود کارایی و اثر بخشی خدمات به مشتری
  7. بهبود قیمت
  8. افزایش بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری
  9. ارائه محصولات جنبی موثرتر
  10. یاری رسانی به نیروهای فروش برای عقد سریعتر قراردادهای فروش
  11. تسهیل در فرایندهای فروش و بازاریابی
  12. افزویش مشتریان جدید
  13. افزایش گردش مالی مشتریان
  14. پاسخگویی سریع به درخواست مشتریان
  15. فراهم کردن شرایط مراجعه مجدد مشتری
  16. کاهش هزینه‌های تبلیغاتی
  17. افزایش فرصت‌های بازاریابی و فروش
  18. شناخت عمیق تر مشتری
  19. دریافت باز خورد از مشتری و توسعه خدمات و محصولات جاری
  20. و…

با مقالات بعدی با لاین استور همراه باشید.

منابع : پارس وتی و سرو سی آر ام

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره مجید درویش زاده

    درود من درویش زاده هستم .... فارغ التحصيل مهندسی کامپیوتر(ict) گرایش سیستمهای تحت شبکه، مدتی در زمینه تبلیغات، بازرگانی و فروش فعالیت داشته ام و در حال حاضر بصورت تخصصی بازاریابی اینترنتی و تبلبغات شبکه های اجتماعی را انجام میدهم. با آرزو های خوب

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)