نقش سیگنال های شبکه اجتماعی در سئو

اغلب تکنیک های سئو  ,چه تکنیک های داخلی و چه تکنیک های خارجی , به عنوان استراتژی های ملموس تلقی میشوند و برای مثال, سازماندهی ساختار URL به شما  کمک میکند تا به درستی نمایه سازی کند و  سایت شما را درک کند و  به کاربران نیز کمک می کند تا در سایت شما گردش کنند و بازاریابی محتوا نیز ارتباط و اعتبار شما را در میان خوانندگان افزایش میدهد.شبکه های اجتماعی نیز سه نقش اصلی را در سئو سایت ایفا میکنند که به ترتیب عبارتند از  :

۱: اطلاعات خام  :

اجازه دهید ابتدا به بررسی این مساله بپردازیم که چگونه اطلاعات منحصر به شبکه های اجتماعی میتوانند بر  قابلیت مشاهده شما در نتایج جستجو تاثیر بگذارند.  برخلاف  آنچه که بسیاری از شما  تصور میکنید  اطلاعاتی که بر روی شبکه های اجتماعی ازسال میکنید حتی اگر توسط گوگل مورد استفاده  قرار گیرند اعتبار دامین شما را به صوت فعالانه  افزایش نمیدهند حتی زمانی که لینک های سایت شما نیز در این پست ها قرار داشته باشند. این احتمال نیز وجود دارد که پروفابل های اجتماعی, اطلاعات دقیقی را  هر چند به صورت غیر مستقیم در اختیار کاربران قرار دهند البته وقتی که گوگل رتبه داخلی شما  را محاسبه میکند و  اطلاعات را برای کاربران فراهم میکند.

۲ :سیگنال های اجتماعی

سیگنال های اجتماعی نیز حوزه دیگری هستند که ممکن است با سوء تعبیرهایی همراه باشند.اکثر مردم به این نکته اعتقاد دارند که هر چقدر یک مقاله به تعداد دفعات بیشتری به اشتراک گذاشته شود رتبه آن مقاله در گوگل افزایش میابد. البته در اینجا عوامل و فاکتورهای دیگری نیز از  اهمیت برخوردارند مانند کیفیت محتوا و اعتبار دامین شما و لینک های داخلی.

اهمیت سئو و بازاریابی محتوا

۳ : قابلیت مشاهده بیشتر و  لینک های پیوند دهنده

این باارزش ترین روش برای کمک رسانه های اجتماعی  به رقابت سئو است .همانطور  که  شما نیز ممکن است بدانید این دسته از لینک ها  ,بیشترین  مقدار اعتبار  را در دنیای سئو  ایجاد میکنند اما دستیابی مستقیم به آنها با استفاده از پست های مهمان یا با سایر روش ها دشوار است .

یکی از روش های موجود برای افزایش تعداد این لینک ها ,این است که تعداد افرادی که محتوای شما را میخوانند افزایش دهیم.فرض کنید که کیفیت محتوای خود را افزایش داده اید و تعداد مخاطبانی که به صفحات شما لینک میدهند نیز از ۱ تا ۵۰۰  نفر افزایش پبدا کرده اند این امر سبب افزایش تعداد مخاطبان و لینک ها میشود.

Image result for ‫نقش سیگنال های شبکه اجتماعی در سئو‬‎

امروزه اهمیت فعالیت در شبکه اجتماعی بیش از هر زمان دیگری است. چرا که موتورهای جستجو به سیگنال های شبکه های اجتماعی توجه بیشتری دارند. اکنون سوال اصلی افرادی که در زمینه ی سئو فعالیت می کنند این است که آیا گوگل فعالیت در شبکه های اجتماعی را بر روش های قبلی لینکسازی ارجح می داند یا خیر؟ افرادی که در نتیجه ی جستجوها رتبه های بالا دارند کسانی هستند که علاوه بر تولید حجم زیاد محتوای مناسب و مفید با فعالیت مثبت در شبکه های اجتماعی ، لینک های طبیعی و سیگنال های مثبتی از این شبکه ها دریافت می کنند. در نتیجه مدیریت وبسایت با در نظر گرفتن این دو فاکتور ،تولید محتوای خوب و دریافت سیگنال مثبت از شبکه های اجتماعی ، بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که این سیگنال های اجتماعی دقیقا چگونه می توانند برای سایت شما مفید واقع شوند و شما چگونه می توانید از آنها برای بهبود شرایط کسب و کار خود استفاده کنید.

مسیر دقیق تاثیر این سیگنال ها هنوز نا شناخته است اماآنچه روشن است و همگی از آن مطمئن هستیم ، اهمیت شبکه های اجتماعی در ارتقای کیفیت معرفی سایت شما به موتور های جستجو است و نتیجه ی این امر بالا رفتن رتبه و اعتبار سایت شما خواهد بود.

۱)فیسبوک و سیگنال های فیسبوک

هنگامی که از شبکه های اجتماعی صحبت می شود اولین اسمی که در ذهن هر کسی نقش می بندد فیسبوک است. این شبکه بزرگترین شبکه ی اجتماعی است که در بین سایرین بیشترین کاربر را از سرار جهان به خود اختصاص داده است. با این حال شاید در مورد ایجاد مستقیم ترافیک بر روی سایت شما خیلی کمک کننده نباشد، اما قطعا بهترین گزینه برای ایجاد سیگنال های اجتماعی است.

تعداد لایک ها ، اشتراک گذاری ها و نظرات روی پروفایل شما بیانگر تعداد کاربرانی است که به محتوای تولیدی شما علاقه مند هستند و مطالب شما را دنبال می کنند. نه تنها لایک کردن پست ها بلکه اشتراک گذاری ها بیانگر خوبی برای میزان علاقه مندی مخاطبان می باشد. نظراتی که در زیر هر پست نوشته می شود شما را از اینکه مخاطبان تا چه اندازه سعی در تعامل و ارتباط دارند مطلع می کند. تمامی این فعالیت ها مانند فاکتور های رنکینگ عمل می کند و برای ارتقای میزان فروش و شرایط کسب و کار شما به صورت غیر مستقیم دخیل هستند.

سئو یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی

۲)توییتر و سیگنال های توییتر

توییتر نیز یکی از بهترین ابزار بازاریابی آنلاین می باشد. یک نوشته ی خوب در توییتر می تواند به وسیله ی میلیون ها نفر دیده شود و بدین ترتیب بستر مناسبی برای ایجاد کمپین سئو تنها با نوشتن مطلبی جذاب می باشد. توییتر به خاطر فضایی که دارد بسیاری از مطالب در آن مختصر ارائه می شوند و همین امر موجب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد.

در مورد سیگنال های توییتر:

زمانی که ما از سیگنال های اجتماعی توییتر صحبت می کنیم منظور تعداد اشتراک گذاری مطلبی است که شما ایجاد کرده اید. این اشتراک گذاری ها در توییتر تاثیر به سزایی در ارتقای رتبه ی شما در موتورهای جستجو دارد. بنابراین توجه کنید که مطلبی که ارائه می دهید در رابطه با موضوع محبوب مخاطب باشد و مهم تر از آن در جایی مطلب خود را منتشر کنید که افراد بیشتری در آنجا فعال هستند. به این ترتیب افراد بیشتری به محتوای مورد نظر شما دست پیدا خواهند کرد.

۳)گوگل+ و سیگنال های گوگل پلاس

گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه ها به تازگی وارد بازار شبکه های اجتماعی شده است اما از آنجایی که این شبکه به وسیله ی خود گوگل تاسیس شده از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه نکردن به شبکه ی خود گوگل کار بسیار دور از عقلی است.

سیگنال های اجتماعی گوگل به صورت “+۱” دیده می شوند. +۱ یعنی یک نظر مثبت برای وبسایت و در نتیجه یک اثر مثبت در رنکینگ سایت شما. همچنین تبلیغات و اشتراک گذاری ها نیز تاثیر مثبتی در بالا بردن رنکینگ سایت دارند و در این میان اشتراک گذاری هایی موثرتر هستند که از طرف افراد معتبر انجام پذیرد. و باز هم بدون در نظر گرفتن جزئیات این پروسه می توان با اطمینان گفت که شبکه ی اجتماعی گوگل نیز نقش بسیار پررنگی را در افزایش رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو ایفا می کند.

Image result for ‫نقش سیگنال های شبکه اجتماعی در سئو‬‎

سایر وبسایت های رسانه ای – اجتماعی

تعداد وبسایت های اجتماعی و رسانه ای بسیار زیاد است اما سه وبسایت معرفی شده محبوب ترین آنها هستند. لایک هایی که از سایت لینکدین(LinkedIn) نیز دریافت می شوند برای کسب و کارهای مختلف و حتی متخصصین در رشته های گوناگون بسیار مفید هستند.این موضوع در مورد سایت یوتیوب (YouTube) و فلیکر (Flickr) ، که سایت های رسانه ای و اشتراک گذاری بسیار جذابی هستند ، نیز صدق می کند.پینترست (Pinterest) نیز یکی دیگر از رسانه های اجتماعی است که تا کنون در بازاریابی اینترنتی و به خصوص در کمپین های سئو تاثیرات به سزایی داشته است.

سیگنال های شبکه اجتماعی و سئو

همانطور که همیشه یادآوری کرده ایم ، کیفیت حرف اول را در سرنوشت رتبه ی سایت شما می گوید. تا زمانی که کیفیت مطالب شما در سایت پایین باشد هیچ یک از فعالیت های جانبی سئو تاثیر گذار نخواهد بود. دریافت حجم بالای لایک و اشتراک گذاری تنها در صورتی امکانپذیر خواهد بود که مطلب شما با کیفیت و قابل ارائه باشد. در صورتی که به محتوای قوی توجه کنید و در کنار آن فعالیت در شبکه های اجتماعی را ادامه دهید ، ترکیبی مناسب از سیگنال ها و امتیاز های مثبت خواهید داشت و بدین ترتیب نتیجه ی مطلوبی خواهید گرفت.

 

 

 

کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , بازاریابی , مارکتینگ , تبلیغات , کالا,مشتری, سئو , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , آموزش بازاریابی اینترنتی  , ابعاد گوناگون بازاریابی , ابزار بازاریابی , شروط بازاریابی , بازاریابی محتوای , اهمیت سئو , فیسبوک  , سیگنال های شبکه اجتماعی , توییتر  , گوگل پلاس  , سیگنال های شبکه اجتماعی و سئو سیگنال های توییتررقابت سئو

 

 

 

منابع : سئو ۷۲۴ , تیچ تم

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)