چگونه در شبکه‏ های اجتماعی تبلیغات کنیم

این روزها ابزارهای تبلیغاتی زیادی از بیلبورد، تلویزیون، روزنامه و غیره پیش‌چشم شرکت‌ها قرار گرفته که هرکدام از آنها کارکرد مختلفی دارد، اما علاوه بر اینکه هر کدام از این ابزارها هزینه‏ایی را بر شرکت‌ها متحمل می‌کند، تبلیغات در آنها اثر خود را از دست داده است زیرا هدف تبلیغاتی خیلی از شرکت‌هاست.

در حال حاضر تعداد کاربران گوشی ها موبایل، از مردم تمام جهان بیشتر شده است. و از آنجایی که نفوذ موبایل رو به رشد است، تعاملات اجتماعی موبایل نیز رو به افزایش گذاشته است. بنابراین شبکه های اجتماعی به یک بازار تبلیغات تبدیل شده است.

تبلیغات بر روی Facebook و Twitter

به تازگی فیسبوک به عنوان راهی برای جلب تبلیغات موبایلی مبتنی بر محصولات و برندهایی شده است که کاربران خریداری می کنند؛ این شبکه ها می توانند به برندهای بزرگ کمک کنند تا بر روی تبلیغات موبایلی در چارچوب های مختلف سرمایه گذاری کنند. این یک مرحله بزرگ برای تبلیغات اجتماعی موبایلی است، چرا تمرکز رفتاری در حال حاضر به یک استراتژی محبوب در بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده است.

اما استراتژی فیسبوک به همین جا ختم نمی شود. بلکه یک ویژگی خودکار و جدید آن برای چارچوب و پلتفرم های تبلیغاتی، به طور خلاصه بر روی موبایل و گوشی در دسترس است.

میزان فروش تجارت الکترونیکی از طریق شبکه های اجتماعی

توئیتر نیز راهکارهای تبلیغاتی موبایلی خود را با پیشنهادات ممکن برای هدف قرار دادن تبلیغات مبتنی بر توئیت های کاربران، بهبود داده است. با شناساییی کلمات کلیدی توئیت ها، بازاریابان قادر خواهند بود تا تبلیغات شخصی تر و آشکارتری را تامین کنند، و این چیزی است که کاربران از تبلیغات و بازاریابی انتظار دارند.

بازاریابی هشتگ نیز یک راه عالی برای اخذ امتیاز همگرایی موبایل و شبکه اجتماعی است. با تعامل فوق العاده از کاربران شرکت کننده درابزارهای دسته بندی محتواها بر روی دستگاه های موبایل، هشتگ پیشنهادات و فرصت های بازاریابی فوق العاده ای را برای بازاریابی موبایلی فراهم می کند.

روزانه ذهن مخاطبان با روش‏های مختلفی درگیر حجم زیادی پیام تبلیغاتی می‌شود و همین منجر به بی‏توجهی به بخشی از این تبلیغات شده است.

از این‌رو شرکت‌ها برای موثر کردن تبلیغات کالا تنها راه‌حل را افزایش نقاط تماس یافته‌اند، به‌طوری‌که از تمام ابزارهای ارتباطی برای معرفی کالای خود استفاده می‌کنند که یکی از آنها شبکه‏های اجتماعی است.

با گسترش فضای مجازی و حضور بیش از پنج میلیون کاربر ایرانی در فیس‌بوک تبلیغات در این شبکه اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. کارشناسان معتقدند شرکت‌ها با تشکیل صفحه اختصاصی مربوط به محصول خود و ارائه کلیپ‏هایی درباره فرآیند ساخت کالا، نحوه استفاده و همچنین تبلیغات آن می‏توانند در جذب مشتری موفق‏تر عمل کند، زیرا مخاطبان فیس‌بوک بیشتر برای وبگردی و گذراندن اوقات فراغت به این سایت مراجعه می‌کنند و تنها ارائه اطلاعات تصویری و جذاب که با لایک بیشتری همراه هستند می‏تواند زمینه موفقیت تبلیغات برند‏ها را فراهم کند.

تبلیغات با محوریت کلیپ‏های متنوع و جذاب

با نگاهی به مخاطبان فیس‌بوک به روشنی پی خواهیم برد تبلیغات آن بر پایه سلیقه کاربران آن می‏تواند موثر باشد. درواقع مخاطبان این شبکه بیشتر جوان و گروه مصرف‏کننده جامعه هستند. از این‌رو، شناخت ویژگی‏های آنها می‏تواند تبلیغات فیس‌بوک را اثر‏گذار کند.

یک کارشناس بازاریابی با اشاره به نوع تبلیغاتی که در فیس‌بوک می‏تواند اثر‏گذار باشد، اظهار کرد: مخاطبان برای گذراندن اوقات فراغت و مشاهده تصاویر و کلیپ‏های جذاب به این سایت مراجعه می‌کنند و درنتیجه تبلیغات غیرتصویری کمتر مخاطبان را جذب می‌کند. به همین دلیل شرکت‌ها ابتدا باید یک سایت اختصاصی ساخته و با ارائه کلیپ‏های مربوط به کالا که جذابیت بالایی دارند ذهن مخاطب را به سوی خود سوق دهند.

بهترین روش برای جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی

محسن سلطانی با تاکید بر اهمیت ارائه لوگو در کلیپ‏های ارائه شده، می‏افزاید: کلیپ‏های فیس‌بوکی دو دسته هستند؛ دسته اول آنهایی که توسط خود شرکت ساخته می‌شوند و خدمات اختصاصی و کالای شرکت را معرفی می‌کنند و دیگری کلیپ‏هایی هستند که کالای مشابه ساخت شرکت‌های خارجی که آن محصول را در داخل ایران عرضه نمی‌کنند به نمایش می‏گذارند.

با این مسئله می‏توان کیفیت کالای تولیدی را با نمونه خارجی آن مقایسه و به رعایت شدن استاندارد‏های بین‏المللی آن تاکید کرد. او با بیان اینکه هنوز نحوه استفاده از فیس‌بوک در ایران فرهنگ‏سازی نشده است، ادامه داد: تغییر سبک زندگی کاربرد شبکه‏های اجتماعی را در دنیا افزایش داده، اما در ایران هنوز برای استفاده از آن نیاز به فرهنگ‏سازی است که به نظر می‏رسد به‌تدریج در آن مسیر حرکت می‌کنیم.

لایک بیشتر نشانه موفقیت بیشتر

با توجه به اینکه بازتاب ارائه اطلاعات در شبکه‏ های اجتماعی به سرعت دیده می‌شود، از اظهارنظرهای کلیپ‏های تبلیغاتی ارسال‌شده در این شبکه‏ها می‏توان برای آشنا شدن با سلیقه مخاطبان استفاده کرد. حال در نظر‌خواهی که از برخی کاربران فیس‌بوک به عمل آمد برخی از آنها معتقد بودند برای دیدن کلیپ‏های تصویری به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت، محدود بودن زمان و ارائه حجم زیاد اطلاعات در صفحه عمومی این شبکه اجتماعی ناچار به گزینش کلیپ‏ها براساس میزان لایک آنها هستند، به همین دلیل کلیپ‏هایی که لایک بیشتری دارند مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت. تیزرهای تبلیغاتی که در مدت‌زمان کوتاه‏تری اطلاعات خود را ارائه دهند بیشتر مخاطبان را با خود همراه می‌کنند، این موضوع در مورد کلیپ‏هایی که شروعی هیجان‌انگیز دارند بیشتر صادق است.

حسین، یک کاربر فیس‌بوکی است که چند صفحه اختصاصی را همزمان مدیریت می‌کند. او در این مورد می‏گوید: تبلیغ شرکت‌هایی در فیس‌بوک موفق است که یک صفحه را به برند خود اختصاص دهند، از این طریق می‏توان پیشنهاد مخاطبان در مورد محصول را نیز جویا شد، مثلا در تبلیغ یک شامپو ابتدا از مخاطبان می‏خواهیم نظرات‌شان را در رابطه با ویژگی‏های یک شامپوی خوب بیان کنند پس از آن با معرفی تنوع محصولات برند برای هریک از انواع موها شامپوی خاصی را معرفی می‌کنند. حال می‏توانند از نظرات مخاطبان برای ارتقای کیفیت محصول نیز استفاده کنند و از این طریق مشتریان وفاداری را برای شرکت به وجود ‏آورند، زیرا این مسئله نشان می‏دهد که شرکت مشتری‌محوری را سرلوحه کار خود قرار داده است. درواقع، شرکت‌ها برای موفقیت در تبلیغات خود باید به‌طور آنلاین به پیام‏های کاربران پاسخ داده و آنها را به سمتی هدایت کنند که تغییر نیاز و تقاضای خود را به شرکت منتقل کنند.

سعید، کاربر دیگری است که درباره موفقیت تبلیغات در فیس‌بوک می‏گوید: در شبکه اجتماعی فیس‌بوک اگر لینک صفحه اصلی شرکت که حاوی تمام اطلاعات محصول، کارخانه و غیره است قرار داده شود، به‌طور قطع اطمینان بیشتری در کاربران به وجود می‏آورد، زیرا در برخی موارد صفحه‏ هایی هستند که فروش اینترنتی نیز دارند حتی اگر قیمت محصول نیز خیلی زیاد نباشد خریداران تمایل چندانی به خرید از طریق فیس‌بوک ندارند. به همین دلیل با انتقال آنها به صفحه اصلی می‏توان در کنار تبلیغات و جذب مشتری خرید اینترنتی را برای شرکت افزایش داد.

او با اشاره به اینکه اشتراک صفحه اختصاصی کالا به معرفی آن کمک می‌کند، ادامه داد: وقتی یک صفحه از سوی دوستان به اشتراک گذاشته می‌شود بیشتر مورد قبول خواهد بود و این منجر به انتقال شبکه‏ای اطلاعات در شبکه مجازی می‌شود و در زمان نه‌چندان دوری خیلی از کاربران با این صفحه آشنا می‌شوند، البته صفحات اختصاصی برند‏ها اگر به مسائل حاشیه‏ای نپردازند احتمال موفقیت آنها بیشتر می‌شود زیرا اظهارنظر مدیر صفحه در برخی مسائل اجتماعی یا سیاسی می‏تواند به‌طور طبیعی با مخالفت عده‏ای دیگر همراه شود و این مسئله از مخاطبان محصول می‏کاهد، اما لایک کردن افرادی که به‌طور فعال برای کلیپ‏ها یا مطالب محصول اظهار‌نظر می‌کنند منجر به تداوم حمایت آنها خواهد شد.

 

 

منابع: فرصت امروز ,  اس ام اس سنتر

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    19 دیدگاه ها

    1. با شناساییی کلمات کلیدی توئیت ها، بازاریابان قادر خواهند بود تا تبلیغات شخصی تر و آشکارتری را تامین کنند، و این چیزی است که کاربران از تبلیغات و بازاریابی انتظار دارند.

    2. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی راه خوبی برای نمایش کار خود به دیگران است

    پاسخ دادن به رها لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)