چگونه یک طرح بازاریابی رسانه های اجتماعی برای خود ایجاد کنیم؟

فهرست مطالب

رسانه های اجتماعی یک موجود زنده هستند و برای استفاده از آنها باید یک طرح داشته باشید. چه شما از قبل یکی از آنها را دارید یا اینکه می خواهید تازه با آنها شروع به کار کنید در اینجا راهنمایی های لازم برای ایجاد یک طرح بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار مفید به شما ارائه شده است.

۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

۱. انتخاب کنید:

 لازم نیست که شما تمام شبکه های اجتماعی را داشته باشید ( در اینصورت ممکن است به سندروم شی براق گرفتار شوید) ، پس آن شبکه ایی را که برای شما و مخاطبانتان مهمتر است را انتخاب کنید. در هنگام انتخاب یک شبکه سه چیز را باید در نظر داشته باشید :

۱) زمان: چه مدتی را را می توانید به هر شبکه اجتماعی اختصاص دهید؟

۲) منابع : آیا شما تیمی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود دارید؟ آیا شما منابع در دسترس برای ایجاد محتوای بصری برای اینستاگرام و یا پینترست دارید؟ چه ابزارهایی در دسترس دارید؟

۳) مخاطبان : مشتریان باالقوه شما بیشتر کجاها هستند؟

در هنگام انتخاب شبکه های اجتماعی به زمان ، منابع و مخاطبان خود فکر کنید.

۲. تکمیل کردن:

زمانیکه شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب کردید، زمانی را برای تکمیل پروفایل خود اختصاص دهید. داشتن برند و تصویرهای مناسب نشان دهنده آمادگی شما برای کسب و کار می باشد. فقط مقادیر و اندازه های زیر را به یاد داشته باشید:

  • تصویر کاور فیس بوک : ۸۵۱ x 315 px

  • تصویر هدر توییتر : ۱۵۰۰ x 500 px

  • تصویر هدر لینکداین : ۱۴۰۰ x 425 px

  • تصاویر اینستاگرام : ۶۴۰ x 640 px

۳. پیدا کردن:

اگر شما در حال ارسال محتوا به شبکه های اجتماعی هستید ، نیاز به یک صدا و لحن از پیش تعیین شده دارید. شما نمی توانید بدون هیچ ایده ایی به ارائه آنچه که برای گفتن دارید بپردازید ، این درست مانند در تاریکی تیر اندازی کردن است.

سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • تمایل دارم که برند من چه نوع شخصیتی داشته باشید؟

  • برند من با مشتری چه رابطه ایی داشته باشد ؟

  • آیا شرکت های دیگری با شخصیت مشابه با ما وجود دارند؟

  • می خواهید که مشتریانتان چگونه درباره برند شما فکر کنند؟

صدا (voice) بیانیه ماموریت است و لحن (tone) اجرای این ماموریت است.

شما باید یک صدا و لحن داشته باشید.

از خود بپرسید : می خواهم برند من چه شخصیتی داشته باشد؟

۴. استراتژی:

شما شبکه اجتماعی خود را انتخاب کرده اید ، پروفایل خود را تکمیل نموده اید و یک صدا و لحن دارید ، حالا باید چه کاری انجام دهید؟ یک طرح بدون استراتژی به هیچ جایی نمی رود ، و آنچه که برای شما کار می کند ممکن است برای افراد دیگر کار نکند.

استراتژی بر حسب لزوم از سه قسمت اصلی زیر تشکیل شده است:

۱)مطالب شگفت انگیز:

محتوا باید متکی بر تصویر باشد (چیزی که همه ما می دانیم)، اما سعی کنید از سیستم اشتراک گذاری ۴:۱  استفاده کنید:

۱- آغاز با ۵ نوع اصلی از بروز رسانی ها : لینک ها ، تصاویر ، نقل و قول ها ، بروز رسانی ها و اشتراک گذاری.

۲- انتخاب بروز رسانی اصلی : نوعی از بروز رسانی است که  از محتوای گوناگونی تشکیل شده است.

۳- ایجاد نسبت اشتراک گذاری ۴:۱ : به ازای هر ۴ بروز رسانی اصلی ، یک نوع متفاوتی را انتشار دهید. ( مثلا هر لینک یک تصویر)

۲) فرکانس (تناوب ) ایده آل:

اگرچه ممکن است عوامل متعددی فرکانس ارسال شما بر روی شبکه های اجتماعی را تغییر دهد ، اما دستورالعمل هایی برای هر شبکه اجتماعی وجود دارد:

تناوب-ارسال-در-شبکه-های-اجتماعی

۳) زمانبندی خوب:

ابزارهای زیادی وجود دارد که زمان ارسال ها در رسانه های اجتماعی را به شما می گویند ، اما زمان مطلوب برای ارسال به شرح زیر است:

زمانبندی-در-پست-های-شبکه-های-اجتماعی

 

بیزینیک

 

با linestore همراه باشید

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)