ما در عصری زندگی میکنیم که دیگر کمتر کمپانی یا کسب و کاری را پیدا میکنید که در شبکه های اجتماعی از جمله لینکدین، فیسبوک، ایسنتاگرام و … فعالیت نداشته و با بازاریابی دیجیتال آشنا نباشد. درست است که تقریبا همه از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و روزانه ترافیک زیادی وارد این شبکه ها میشود، اما صرفا حضور در این فضا ضامن موفقیت نخواهد بود. در حقیقت با وارد شدن به این فضا بدون داشتن استراتژی هوشمندانه، وقت و هزینه زیادی هدر رفته و در نهایت بازخوردی منفی خواهید گرفت. در زیر به چند نکته کلیدی اشاره شده که با رعایت کردن این موارد کسب و کار شما ، بهبود قابل توجهی خواهد یافت.
اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی
با یکی شروع کنید
حضور فعال و موثر در شبکه های اجتماعی زمان و هزینه قابل توجهی نیاز دارد. جمع کردن مخاطبین هدف و پاسخدهی به تمامی آنها فقط در یک شبکه اجتماعی بسیار وقت گیر خواهد بود چه برسد به دو یا سه شبکه اجتماعی. کسب و کارهای کوچک وهوشمند این حقیقت را میدانند که منابع محدودی در اختیار دارند و به طور متمرکز فعالیت خود را روی یکی از شبکه های اجتماعی آغاز میکنند.
محتوای تکراری ممنوع
وقتی کمپانی ها و کسب وکارها در چندین شبکه اجتماعی حضور دارند ، سعی میکند از طریق میانبرهایی این اشتباه خود را جبران کنند. یکی از این میانبرها نشر محتوای یکسان در تمامی شبکه های اجتماعی خود است. چه اشتباه بزرگی . طرفداران شبکه های اجتماعی تقریبا از تمامی پلتفرمها استفاده میکنند. کسی که طرفدار فیسبوک است هر روز حداقل یک بار اینستاگرام وتلگرام خود را نیز چک میکند و یا بلعکس. وقتی پیام یکسانی از شما در تمامی شبکه های اجتماعی دیده شود، جذابیت شدیدا کاهش پیدا کرده و آن کسب وکار مخاطبین خود را از دست میدهد. سعی کنید برای هر شبکه اجتماعی یک استراتژی مشخص داشته باشید.
برای مثال در اینستاگرام نمونه کارهای خود را منتشر کنید، در کانال تلگرامی محتوای مرتبط جذاب و در فیسبوک و توییتر تخفیفات و رویدادهای خود را انتشار دهید. با این روش افراد با دلیل مشخصی شبکه های اجتماعی شما را دنبال خواهند کرد.
بی توجهی کسب وکار شما را میکشد
خیلی جالب است که کمپانی ها فراموش میکنند که شبکه های اجتماعی محیطی اجتماعی هستند و پاسخ ندادن به نظرات و شرکت نکردن در گفتگوها یک اشتباه بزرگ است. وقتی یک نفر در یکی از شبکه های اجتماعی شما نظر یا کامنتی میگذارد شما باید سریعا پاشخگو باشید، دقیق و هوشمندانه. وقتی مخاطبین فکر کنند که شما صرفا برای تبلیغات در این فضا حضور دارید و هیچ اهمیتی برای شما ندارند، دچار بزرگترین گناه در بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی شده اید.
مردم از صفحات تبلیغاتی متنفرند
فراموش نکنید که اکثر مخاطبین از صفحه های تبلیغاتی متنفرند و برای دیدن تبلیغات وارد این فضا نشده اند. بلکه برای ایجاد ارتباط با دیگران و یا کسب اطلاعات و یا حتی گذران وقت در این فضا حضور دارند. پس سعی کنید با برطرف کردن نیازهای مخاطبینتون آنها را راضی نگه دارید.
شما باید حواستان به این نکته باشد که محتوایی که منتشر میکنید تا حد ممکن تبلیغاتی نباشد. باید برای محتوای تولید شده هدف گذاری کنید و استراتژی داشته باشید.
بده بستون داشته باشید
بده بستون راه موفقیت کمپانی های کوچک در شبکه های اجتماعی است. این استراتژی نیازمند روحیه بخشندگی است. کمپانی های کوچک با تولید محتوای مورد نیاز مخاطبین ، به اشتراک گذاری محتوای دیگران با ذکر منبع و شرکت در بحثها ،استفاده از محصولات کمپانی خود را برای مشتریان راحتتر میکنند و اطمینان بیشتری ایجاد میکنند. بهترین راه برای ایجاد فروش در شبکه های اجتماعی ساختن رابطهای مفید و دوستانه بین کمپانی و مخاطب است. در شبکه های اجتماعی کسب و کارهایی موفقند که تصویر برند خود را بر اساس مشارکت و رفع نیازهای مردم میسازند.
فروش را فراموش نکنید
بر خلاف موارد بالا بعضی کسب و کارها فراموش میکنند که برای پیشبرد فروش خود در این فضا حضور دارند. خیلی خوب است که به شبکههای اجتماعی به چشم فضایی برای ساخت تصویر برند خود فکر کنید، اما نباید فراموش کنید، وقتی که در این فضا صرف میشود در نهایت باید تبدیل به اسکناس شود. کسب و کارهای موفق کوچک در شبکه های اجتماعی سرنخ های فروش را ایجاد میکنند و در زمان مناسب آنها را تبدیل به مشتری و پول نقد میکنند.
از نشر اطلاعات تخصصی نترسید
خیلی از کمپانی ها در شبکه های اجتماعی خود از به اشتراک گذاشتن اطلاعات تخصصی ترس دارند. در صفحات این کمپانی ها به کررات با پاسخهایی با مضمون (( برای اطلاع بیشتر تماس بگیرید)) یا (( برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت مراجعه کنید)) برمیخوریم.
وقتی کسب و کارهای اطلاعات تخصصی محصول را در اختیار مخاطبین قرار ندهند، مخاطب انگیزه و اعتماد نخواهد داشت و درصد زیادی از مشتریان احتمالی خود را از دست میدهند.
شبکه های اجتماعی به تنهایی کافی نیستند
با توجه به کم هزینه بودن و تقریبا رایگان بودن شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای کوچک تمایل فراوانی به حضور و استفاده از این فضا دارند. اما نباید فراموش کرد که در فضای آنلاین و دیجیتال شبکه های اجتماعی یکی از راه های ارتباط با مشتریان هستند و ابزارهای موثر دیگری نیز دربازاریابی دیجیتال وجود دارند . تبلیغات کلیکی و ایمیل مارکتینگ دو نمونه بارز از این ابزارها هستند. با توجه به نوع و اندازه کسب وکار، حجم و سبک استفاده از هرکدام از این فضاها متفاوت خواهد بود.
با linestore همراه باشید
اهمیت شبکه های اجتماعی در تبلیغات برایگان هیچ کس پوشیده نیست و امروزه برای داشتن تبلیغات موثر باید از شبکه های اجتماعی به بهترین شکل استفاده برد
کسانی که به اهمیت شبکه های اجتماعی پی بردند و تبلیغات کسب و کارشان رو روی این محور قرار دادند بسیار موفق شدند
با توجه به کم هزینه بودن و تقریبا رایگان بودن شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای کوچک تمایل فراوانی به حضور و استفاده از این فضا دارند. اما نباید فراموش کرد که در فضای آنلاین و دیجیتال شبکه های اجتماعی یکی از راه های ارتباط با مشتریان هستند و ابزارهای موثر دیگری نیز دربازاریابی دیجیتال وجود دارند .
ممنونیم دوست عزیزمون که نظر قشنگتون رو در مورد مطالبمون در زمینه شبکه های اجتماعی برامون ارسال کردین منتظر نظرات بعدیتون هستیم
اهمیت شبکه های اجتماعی بر رونق اقتصادی کسب و کار اینترنتی بر هیچ کسرمایه پوشیده نیست اما تبلیغات اینترنتی هم را و روش خود را می طلبد و بایستی دانش مورد نیاز این کار را به دست آورد
داشتن اطلاعات درست در شبکه های اجتماعی و استفاده از آنها باعث میشه موفق تر عمل کنید، ممنونیم که نظر قشنگتون رو برامون ارسال کردین
اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی سبب ان شده است تا بسیاری از صاخبان برند به دنبال کسب اگاهی از تکنیک ها و اصول بازاریابی و تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی باشند.
بله خدیجه خانم عزیز تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو به رشد روزافزون داره