از آنجا که امروزه در جهان صدها شبکه اجتماعی با دسته بندیهای مختلف و متفاوت و متمایز از یکدیگر وجود دارند و ضمنا بسیاری از آنها تخصصی می باشند، انسانها لاجرم به گونه ای وابسته به این فضا و شبکه ها شده اند.
استفاده و بهره برداری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میتواند جنبه های آموزشی،مشورتی، تفریحی، تبلیغی و حتی تحقیقاتی داشته باشد. باید عرض کنم به تناسب راه اندازی هر یک از شبکه های اجتماعی،هر کدام دارای کارکرد خاص خود می باشند و میبایست فرهنگ استفاده از آنرا نیز در جامعه آموزش داد تا به هدف واقعی رسید.
همچنانکه الگوهای موثر ارتباطی بطور روزافزونی از مرزهای ملی فراتر رفته و آمار اتصال به اینترنت و شبکه های اجتماعی و مجازی و کاربران آن بطور تصاعدی در حال رشد میباشد. در کشور مانیز از این دست شبکه های اجتماعی بسیار فعال شده اند و بسیاری از این شبکه های داخلی که اتفاقا بومی سازی شده اند، به دور از هرگونه ابتذال برای کاربران ایرانی بسیار مناسب و مفید و جذاب خواهند بود.
شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یکی از ابزارهای مدرن ارتباطی در جوامع مبتنی بر اطلاعات میباشد و در کشور ما نیز تاثیرگذاری نقش اطلاع رسانی سریع آن بر کسی پوشیده نیست.
شبکه هایی با میلیونها کاربر فعال
و اینکه آیااین شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی افراد جامعه را از هم دور کرده است باید متذکر شوم که هردانش و پیشرفتی از تکنولوژی در ابتدا با یک سری از مسائل و معضلات اجتماعی همراه و همنوا میگردد. و این امر البته بستگی فراوانی به فرهنگهای مختلف و متفاوت دارد و در کشوری همچون کشور ما که بعضا از ورود اطلاعات و یا تکنولوژی خودداری میگردد،گاها بیش از ده سال از فعالیت آن تکنولوژی گذشته است و پس از آن به یکباره وارد بازار گردیده و در کشور فعال میگردد و چه بسا تمامی ابعاد زندگی را در برگیرد و تا زمان به سرانجام رسیدن و نیاز واقعی، زمان بر میباشد و نیاز به گذر زمان احساس میشود.
اینفوگرافی شبکه های اجتماعی سرقت در فضای مجازی
برچسب ها: فضا های مجازی , فرهنگ , فرهنگ سازی استفاده از شبکه های مجازی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , Social network advertising , social media marketing